T. Bence!
Az elveszés sajnos már kísérletileg bizonyított lehetőség
egyrészt
bosszantó, másrészt pedig igen örömteli, mert csak a jól repülő modellek
"tudnak" elveszni.
A szárnytartó dúcok ezen a gépen nagyon könnyen leszerelhetőek, és
semmi statikai szerepük nincs, pusztán az élethű jelleget emelik. A
pilótabábut én nem hagynám ki, mert nagymértékben hozzátartozik a
gép összképéhez. Pilóta nélkül nem Volksplane a Volksplane. Nem olyan
nehéz azt elkészíteni, sőt kifejezetten könnyű (szerintem). Egy kis kemény
habanyag, tolómérő, csiszolóvászon és sacc 1 óra alatt kész is a kis-barátunk.
Az időzítés egy nagyon érdekes kérdés ennél a modellnél. Alapesetben a
teljesen felbillenő vízszintes vezérsík lenne az igazi scale megoldás!!
Ugyanis az eredeti gépen is "balansz" magassági van, azaz az egész
egyben mozog egy tengelyen. ezt modellben még csak-csak meg
lehet oldani, de a beállítást nagyban megnehezítené. Ennél a modellnél a
beállítás amúgy is egy rettentően nyűgös, lassű és nagy figyelmet
igénylő folyamat. Nem véletlenül ritkák az alsószárnyas szabadonrepülő
gumis és CO2 motoros modellek. ezeket nehéz beállítani, és ha ezt tovább
súlyosbítja egy balansz magassági, bizony igen keserves lehet a dolog.
Én inkább az Antikos Kolléga régebbi javaslatát fogadnám meg, ami az
időzítésre kioldó fékernyőről szólt. ez lenne a legegyszerűbb, és leginkább
hatékony megoldás.
Az oldalkormány időzítés azért nehézkes, mert a Volksplane függőleges
vezérsíkja is "balansz" jellegű, ez egy igen ritka megoldás a repülésben.
Így a modellen vagy balansz függőleges vezérsík lenne, vagy meg kéne
osztani, ami meg nagyon rosszul mutat a gépen. Szóval inkább fékernyő,
az tűnik a legéletképesebb megoldásnak.
Üdv.: SRY