SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 19. - 17:54

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 125 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 22. - 10:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Majd még SRY Mester fog neked válaszolni, de addig is!
Az oldalkormányra kell rakni az időzítést.
Egy kicsivel jobban belép az időzítéskor és már jönn is le a modell!

Egyik oldal gumi,
lágy gombostű a fix beállításhoz és másik oldal
cérna, kicsi kampó kettő és közte az időzítő zsinor.




Azért javaslom csináld úgy meg a modellt ahogyan a rajzon van.


EZEK MIND CSAK JAVASLATOK.

Jó modellezést kivánok

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Tervek
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 22. - 19:39 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Bence!

Az elveszés sajnos már kísérletileg bizonyított lehetőség :? :? egyrészt
bosszantó, másrészt pedig igen örömteli, mert csak a jól repülő modellek
"tudnak" elveszni.

A szárnytartó dúcok ezen a gépen nagyon könnyen leszerelhetőek, és
semmi statikai szerepük nincs, pusztán az élethű jelleget emelik. A
pilótabábut én nem hagynám ki, mert nagymértékben hozzátartozik a
gép összképéhez. Pilóta nélkül nem Volksplane a Volksplane. Nem olyan
nehéz azt elkészíteni, sőt kifejezetten könnyű (szerintem). Egy kis kemény
habanyag, tolómérő, csiszolóvászon és sacc 1 óra alatt kész is a kis-barátunk.

Az időzítés egy nagyon érdekes kérdés ennél a modellnél. Alapesetben a
teljesen felbillenő vízszintes vezérsík lenne az igazi scale megoldás!!
Ugyanis az eredeti gépen is "balansz" magassági van, azaz az egész
egyben mozog egy tengelyen. ezt modellben még csak-csak meg
lehet oldani, de a beállítást nagyban megnehezítené. Ennél a modellnél a
beállítás amúgy is egy rettentően nyűgös, lassű és nagy figyelmet
igénylő folyamat. Nem véletlenül ritkák az alsószárnyas szabadonrepülő
gumis és CO2 motoros modellek. ezeket nehéz beállítani, és ha ezt tovább
súlyosbítja egy balansz magassági, bizony igen keserves lehet a dolog.

Én inkább az Antikos Kolléga régebbi javaslatát fogadnám meg, ami az
időzítésre kioldó fékernyőről szólt. ez lenne a legegyszerűbb, és leginkább
hatékony megoldás.

Az oldalkormány időzítés azért nehézkes, mert a Volksplane függőleges
vezérsíkja is "balansz" jellegű, ez egy igen ritka megoldás a repülésben.
Így a modellen vagy balansz függőleges vezérsík lenne, vagy meg kéne
osztani, ami meg nagyon rosszul mutat a gépen. Szóval inkább fékernyő,
az tűnik a legéletképesebb megoldásnak.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 24. - 12:39 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Kezdhetném úgy, hogy "ebbe se kellett volna belekezdeni" :!: :!: :twisted: :twisted: :twisted:

Nem szabad nekem semmilyen rajzkészlet átnézésébe, rendezésébe
belekezdenem, mert egyből találtam egy pár apróbb hibát, javítható-,
jobbítható kis részleteket. Így aztán megint az van mint mindíg, a pár
órás laza kis átszerkesztésből egy alapos átdolgozás lett. Ha egyszer az
életben bírnék magammal és simán lekopiznám a rajzaim és kész.....e
helyett ilyenkor mindíg újra átrágom az egészet.....Szóval lesz rajz (1/3-a
már meg is van) és ez a Evans Volksplane VP-1 új, 2011-es verziója
lesz, ha jól számolom ez a 4. javított változat ebből (nem biztos, hogy
normális vagyok)

Üdv.: SRY

Előre is köszönjük és ha lehet a fórumon is lehessen látni a rajzot!
Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 24. - 19:43 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Bence!

Elküldtem neked néhány már kész rajzot!

Üdv.: SRY

ui.:
Ha meglesz a teljes rajzkészlet, akkor itt is közzéteszem, hátha valaki még
kedvet kap egy elsószárnyas CO2 motoros modellhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Tervrazjz
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 24. - 20:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm! Hozzás is látok a modellhez :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 24. - 22:09 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
bence111 írta:
Köszönöm! Hozzás is látok a modellhez :D


OK, ha valami nem megy kérdezz. Van a modellben néhány trükk, amik
nélkül elég nehéz megépíteni. Szerintem van itt fenn fotó bőven az építésről
de azért lehetnek homályos dolgok.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 25. - 19:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Mégegyszer köszönöm a rajzokat.
Hozzá kezdtem a törzshöz.
A futó a belépőélnél van? Azt hogyan oldotta meg, hogy nincs beépítve a törzsbe, ezáltal nem szakítja ki a törzs oldalfalát?
Nem feltétlenül fontos a gép scale jellege. Probléma-e ha a v-csillapítót a törzs tetejére rakom? Ugyan olyan mélyre raknám mint a rajzon van (a szárny és csillapító közti távolság nem változna.) Aerodinamikailag okozna valami problémát?
Probléma-e ha 1 cm-rel rövidebb a törzs. Sajnos nagyon összehúztam a végét.

Nem tudom, hogy az alsó szárnyas gépek motorját felfele kell-e húzatni vagy lefele. Hány fokkal kell fel/le húzatni? Hány fokkal kell jobbra húzatni?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 27. - 11:09 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Lassan végére érek a rajzoknak, már az összeállítási és a nézeti rajzoknál
tartok.

Van egy rendes oldalnézet:
Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... d/14138164

Meg ehhez van már egy hosszmetszet is, csak még nem feliratoztam meg
az egyes elketrészeket.

A gép teljes hossza (légcsavar nélkül) : 453,46 mm ~ 453,5 mm
magassága (légcsavar nélkül) : 179.79 mm ~ 179,8 mm

Bence felvetéseire:

A futómű úgy néz ki mintha a kilépőélnél lenne, de nem ott van. A törzs
aljára van felrögzítve egy lebillenő, gumis mechanizmussal. A félszárnyak
egy centroplan-hoz csatlakoznak, ami kisebb húrhosszú, mint maga a
szárny, így lehetséges ez a megoldás. A futó nem tudja kiszakítani a
törzset, mert ez egy "lebillenő" futómű, ami extrém erőhatásra elbillen
hátrafelé, és nem keletkezik kár semmiben.

A vízszintes cillapítót rakhatod a törzs tetejére is, úgy is jó lesz sokat
nem változtat az aerodinamikai kialakításon (gyakorlatilag semmit), csak
a scale jelleget rontja ez a megoldás.

Ha már így sikerült a törzset megépíteni, akkor maradjon is 1 cm-el rövidebb.

A motornak le és jobbra húzatás kell, nem is kicsi, mert nagyon rövid az
orr rész. Jó esetben 4° lehúzatás elg, de ha kicsit hátolr sikeredik a
súlypont, vagy nagyobb lesz az állásszög, akkor mégnagyobb lehúzatás
kell a motornak. Jobbra olyan 3° körüli elhúzatás kell, de ez is lehet
kicsit nagyobb, ha nagyon "le akar csavarni" a gép.

Ezek szokatlanul nagy értékek, de a nagy íveltségű szárny, és a rövid orr
miatt ilyen extrém beállítási adatok kellenek.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 27. - 13:38 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Csak nem bírtam magammal és megrajzoltam a Volksplane motorját is.
Na nem a CO2 motort, mert az már pár éve elkészült rajzon, hanem a
4 hengeres boxer Volkswagen léghűtéses 1700 köbcentis repülős
változatát :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... d/14138405
Ez itt bizony a Limbach 1700-as M 1:12 kicsinyítésű pontos rajza. Elég
nagy meló volt, de megérte, mert nagyon sok kisrepülőgépben (ami
jó lehet CO2 motoros, vagy kis elektromos donornak) van ilyen motor, és
így már igazán szépen elkészíthető a motor utánzat is a maketten.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 27. - 18:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm a tanácsokat.
Megtaláltam a feltöltött képek között a futóművet. Eltudná nekem küldeni pdf formátumban? Csak azt tudom méretarányosan nyomtatni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 28. - 20:30 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
bence111 írta:
Köszönöm a tanácsokat.
Megtaláltam a feltöltött képek között a futóművet. Eltudná nekem küldeni pdf formátumban? Csak azt tudom méretarányosan nyomtatni.


Küldtem neked egy nagy kupac rajzot, amit kértél az is benne van.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 28. - 21:30 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Elkészültek az alkatrészrajzok:
Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... d/14144879
1.sz. rajz.
A/3.
A törzs alkatrészeit tartalmazza

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/14144880
2.sz. rajz.
A/4.
A törzs elemei mégegyszer, hogy akinek A/4 nyomtatója van és
"sikerült" elbaltázni valamit ne kelljen szaladgálni A/3 nyomtató vagy
fénymásoló után.

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/14144881
3. sz. rajz.
A/4.
A farokrész elemei és összeállítási rajza

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/14144882
4.sz. rajz.
A/4.
A futómű elemei és összeszerelése.

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/14144883
5. sz. rajz.
A/3.
A szárnyak összeállítási rajzai, klön feltüntetve az építősúlya kialakítása,
amivel elérhető a helyes szárnyszelvény-alak.

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/14144885
6. sz. rajz.
A/4.
A centroplán (szárnyközép) alkatrészei és összeállítása. Plusz a
szárnyszelvények rajzai.


Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/14144886
7. sz. rajz.
A/4.
Szélvédő, műszerfal, meg miegyéb apróságok.

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/14144887
8. sz. rajz.
A/4.
Motorburkolat és a pilóta, valamint még néhány apróság.

És mindez megvan PDF-ben is :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

Még le kell gyártani néhány összeállítási rajzot, valamint festési
utasításokat. Addig is aki mindenáron Volksplane-t akar építeni jelezze
és elküldöm mail-ban.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 03. - 11:07 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Volt egy kis időm modellezéssel foglalkozni, így el is készültek a gép
nézeti rajzai:

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... d/14203252
Ez az "összerajzolt" háromnézetije az adatokkal. Az adatok pedig:

Kicsinyítés mértéke : M 1 : 12

Motor : Modela 0,27 ccm CO2
Légcsavar : 180 / 200 mm (átmérő/emelkedés)

Teljes hossz (légcsavar nélkül) : 453,46 mm
Legnagyobb magasság (légcsavar nélkül) : 179,79 mm

Szárnyfesztáv: 606,92 mm
Szárny húrhossza : 105 mm
Szárnyszelvény típusa : B753662g
Állásszög : 3,2°
Nyilazás szöge : 0°
"V"-állás szöge : 6°
szárny hasznos felülete: 5,88 dm2

Vízszintes vezérsík fesztáv : 181,00 mm
Vízszintes vezérsík húrhossza : 66 mm
Vízszintes vezérsík felülete : 1,19 dm2
Vízszintes vezérsík szelvénye : síklap

Repképes össztömeg : 85-100 gramm
Felületi terhelés (csak szárnyra) : 14,4-17,0 g/dm2


A rajzok kibontva:
Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/14203253

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/14203255

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/14203256

Még kellene egy (két) összeállítási rajz, na meg a festési tervek......
remélem akad időm erre is valamikor .......

üdv.: SRY


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sry 2011 feb. 03. - 19:51-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 03. - 13:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ha már nincs több rajz légyszives szóljál és küldöm Újzélanba IS!

Gratulálok én ilyet nem tudok csinálni, de szerintem a Benedeken kivűl más nem is csinált még nálunk!

Tamásbá neked Tamás


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 04. - 19:21 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Antikos!

Alakulnak a rajzok (csak lassan). Úgy döntöttem annak a három gépnek
készítem el a festési rajzát, amiket meg is építettem már. Az első masina
a sorrendben az utolsó repülőgép lett az Írországban honos EI-AYY

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... d/14220044

A rajz nagyméretű, nagy felbontású. A következő a világgá ment G-BKFI
lesz. Szerintem a zöld-homok színkombinációjával ez a legszebb
Volksplane.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 125 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség