SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
CO2 makett-modell donorok http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=3&t=226 |
Oldal: 1 / 18 |
Szerző: | sry [ 2007 máj. 04. - 8:16 ] |
Hozzászólás témája: | CO2 makett-modell donorok |
Üdv. Mindenkinek! A CO2 modellezés számomra legkedvesebb ága a makett-modellezés, vagy ha ránktör az általános anglicizmus akkor mondhatjuk úgy is, hogy Scale modellezés. Így aztán amikor olvasgatom a szaksajtót, a könyveket, vagy böngészgetem a netet minden repülőgépet megvizsgálok abból a szempontból is, hogy alkalmas lenne-e CO2 makett-modell-ként való megépítésre. A szempontrendszer viszonlag egyszerű: 1.) egymotoros 2.) felsőszárnyas (esetleg alsőszárnyas, de akkor nagy "V" állású) 3.) egyszerű szerkezetű törzs és szárny (az alacson építési tömegre való tekintettel) Na meg persze az is szempont, hogy ha modellként megtervezem akkor ne ülljek felette hónapokig, mire elkészül....bár ennek ellentmond az ominózus Jak-12A ami igen bonyolultra sikeredett a végén, de legalább szép lett ![]() Most már további szempont az is, hogy a törzs viszonylag széles legyen a későbbi elektromos R/C átalakításra való tekintettel. Ennek a gyűjtómunkának az "eredményeit" adom itt közre, és ha valakinek vannak hasonló "jelöltjei" CO2 makett-modell-nek, ne tartsa vissza magát. 1.) Gippsland GA-8 Airvan Ez egy szép, közepes méretű szállító repülőgép. Doboz törzzsel , sima téglalap szárnyakkal, egyszerű szárnydúcokkal és futóművel. Egyetlen hátránya van, ez pedig az orrfutós kialakítás, nehezen fér el a nagy CO2 légcsavar a modell orrában. Építeni, beállítani, reptetni nem túl nagy feladat, és mégis atraktív gépet kapunk. Sokat üzemeltetnek a világban így festésmintákat is könnyű találni. ![]() http://www.gippsaero.com/index.asp.htm http://www.pilotfriend.com/aircraft%20performance/Gippsland%20G48%20airvan.htm üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2007 máj. 04. - 8:53 ] |
Hozzászólás témája: | |
2.) AVRO "F" Ezt a repülőgépet már nagyon régen kinéztem magamnak. Egy igen régi darab (1912-es) és mégis zárt kabinos. Elég érdekes egyvelege a 1910-es évek repülő drótakadályainak és a későbbi zárt kabinos utasgépeknek. A törzs itt is egyszerű doboz, a szárnyak téglalap alakúak. ![]() http://www.fiddlersgreen.net/AC/aircraft/Avro-F/Avro-F.php Gond lehet a huzalozás ekészítése, de muszály, mert ettől szép. üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2007 máj. 04. - 8:56 ] |
Hozzászólás témája: | |
A témában nagyon jó vadászterep: http://vulatalk.zdwebhosting.com/pictures3/lowpower/index.html üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2007 máj. 13. - 7:58 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! 3)Helio H-250 "Courier" Jelen esetben kicsit megfordítom a dolgot, mert erről a gépről először az elkészült CO2 motoros modellt mutatom be egy fotón: ![]() A gép Gábor kolléga alkotása a Gyapjúmosó Aerokörből, és a Mátra szépséges légterét szeli. A szárny és a vezérsíkok egyszerű szerkezetűek, csak a törzs okozhat némi gondot a lekerekítéseivel, de mint a képen is látható ez nem megoldhatatlan feladat. A futó egyszerű szerkezető, és az orra is elég hosszú, hogy a kis CO2 motorral egyensúlyt tartson a farokrésszel. Itt egy kép az eredetiről: ![]() http://avia.russian.ee/air/usa/helio_courier.php üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2007 jún. 01. - 9:08 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Az oldalamon új sorozatot indítottam. ebben különféle repülőgépek részletes rajzai találhatóak meg. A bemutatott repülőgépek egy része alkalmas lehet CO2 makett-modell alanyául is, így érdemes böngészgetni a rajzok között. A sorozat első része már elérhető. A dolgok jenlegi állása szerint 5 része biztosan lesz ezeknek a gyűjteményeknek, így lesz miből válogatni. Scale modellnek alkalmas repülőgépek 1.rész. - Cessna 185 ![]() - DHC-2 Beaver ![]() - HM-293 ![]() - Jak-12A ![]() Nézzétek meg a http://www.sry.atw.hu-n. üdv.:SRY |
Szerző: | user_25 [ 2007 jún. 01. - 11:25 ] |
Hozzászólás témája: | |
ÖÖÖÖizé, ezt a HM293-at hogy kell nézni? ![]() |
Szerző: | sry [ 2007 jún. 02. - 8:58 ] |
Hozzászólás témája: | |
molnar attilla írta: ÖÖÖÖizé, ezt a HM293-at hogy kell nézni? ![]() Ez egy igen jó kérdés ![]() ![]() (sky flea) trervezte abból indult ki, hogy bárki, aki tud szerezni egy közepes motorkerékpár motort, és van egy kissebb garázsa, meg némi fa-anyaga az építhessen magának repülőgépet. A kis fesztáv, kis méret elvárás arra vezette Mignet-et, hogy a nagyon ritka tandemszárnyú elrendezést akalmazza. Ez két nagyjából egyforma szárny egymás mögött. Az elöl lévőnek 2-4 fokkal nagyobb az állásszöge mint a hátsónak. Lehetnek egy vonalban is, vagy lépcsőzőtten is. Vízszintes vezérsík így nem is kell. ![]() Ez egy ős Sky Flea Az egyszerű szerkezet (és valószínűleg a jópofa forma) hatalmas repülőgép-építési lázat váltott ki. A Francia és Angol fészerekben , garázsokban, nappalikban (ez nem vicc, tényleg többen építették a nappalijukban) tömegével épültek az égi bolhák. Több konstruktőr is belevágott a jövőt jelentő "néprepülőgép", a tandemszárnyú csoda újjabb verzióinak tervezésébe. Akkor miért nem lepik el manapság az eget ezek a kis szerkentyűk? Már az elején a nagy repülőgépgyárak és tervezőik felhívták a figyelmet arra, hogy ebből baj lesz. Persze lehurrogták őket, hogy csak a pozíciójukat féltik és rosszindulatúan gáncsoskodnak. Aztán mégis megtörtént (az elkerülhetetlen) elkezdtek potyogni a bolhák. Több súlyos, halálos baleset történt. Viszonylag hamar hatóságilag tiltották meg a bolhák repkedését. Mi volt az ok? A konstrukció gyökerében van a baj, nem véletlenül nincsenek tandemszárnyú gépek. Vannak bizonyos repülési helyzetek amikor a két szárny úgy viselkedik, mintha egy lenne. Pontosabban egy réselt szárny. Viszont ilyenkor nincs vízszintes vezérsík, a stabilitás megszűnik és mint egy falevél úgy esik le a bolha, gyakorlatilag kezelhetetlenül, és menthetetlenül. Mignet ezt később az elrendezés módosításával kiköszöbölte, de ezzel oda is lett a varázsa a gépnek. Bonyolultabb lett, nehezebben megépíthető, és már a nappali sem lett elég nagy a számára, mert a méretei is jelentősen megnőtek. A rossz híre sem akart elmúlni a "gyilkos bolha"-nak. Így aztán majdnem feledésbe merült az egész szerkezet, csak néhány igazán elvetemült bolharajongó tartja ma is életben ezt a gépet, mindannyiunk szerencséjére és a repüléstechnika szinesítésére. Még egy kis info égibolha ügyileg: http://www.fiddlersgreen.net/AC/aircraft/Flying-Flea/info/info.htm üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2007 jún. 02. - 9:18 ] |
Hozzászólás témája: | |
Na de ha már a különleges repülő "izéknél" tartunk: Az én meggyőződésem az, hogy egy CO2 motoros modell a lehető legykönnyebb kell legyen, mert a korlátos, tárolt energiamennyiség által végzett munkával így lehet a legnagyobb emelkedést elérni. A kis súly egy egyszerű szerkezetű géppel sokkal könnyebben megoldható, mint egy összetett masinán. Ezért is annyira csábítóak az Experimental kategóriás gépek, és a repülés hajnalán született "repülő drótakadályok". "vadászok" is ezekre nagy szorgalmasan, és ennek során találtam egy igazán Simple Designe gépet az Affordaplane-t. Erősen Tücsök/Vöcsök feelingje van a dolognak , de ezért külön tetszik is. ![]() ![]() ![]() Hát ehez már nem tudok mit hozzátenni, aki ennél egyszerűbbet tud szóljon, mert én nem találtam. http://www.ultralightnews.com/sunfun2000/affordaplanesnf.htm http://www.affordaplane.com/ üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2007 jún. 29. - 12:05 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Újjabb részét tettem fel az oldalamra a scale modellezőknek szánt repülőgép/repülőgéprajz gyűjteményből. Remélem lesz akinek segít a gépválasztásban ez a sorozat. - Luton LA-4 Minor ![]() - Piper L-18C ![]() - Smith DSA-1 Miniplane ![]() - Stinson-Detroiter SM-1F[/b] ![]() üdv.: SRY |
Szerző: | Tamásbá [ 2007 jún. 29. - 15:38 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nem új, "de nekem ilyen van"! ![]() ![]() ![]() ![]() |
Szerző: | Tamásbá [ 2007 júl. 09. - 10:26 ] |
Hozzászólás témája: | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aki elmélyül a kérdésben, az megtalálja a gépekhez tartozó néhány dokumentumot:http://www.airliners.net/ |
Szerző: | Tamásbá [ 2007 júl. 10. - 9:40 ] |
Hozzászólás témája: | |
![]() ![]() |
Szerző: | sry [ 2007 júl. 22. - 7:43 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Ismét bnővült a repülőgép (és ezzel a rajz) gyűjtemény az oldalamon. - Curtiss JN4-D2 Jenny ![]() - Pober Pixie ![]() - SA-500 Starlet ![]() - Zlin Z-50M ![]() Már ezek a szépségek is elérhetőek. üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2007 júl. 24. - 9:01 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Találtam egy nagyon jó web-oldalt, egy csomó tervrajzzal: http://www.rc-gizmo.net/plans1cad.htm érdemes végigböngészni, CO2 modell ügyileg főleg a Hi Wing rovat az érdekes. üdv.:SRY |
Szerző: | Tamásbá [ 2007 júl. 24. - 13:51 ] |
Hozzászólás témája: | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Oldal: 1 / 18 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |