SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 19. - 8:26

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 349 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 20, 21, 22, 23, 24  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 06. - 9:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.aeroaces.com/dimescaleplans.htm
Talán fel lehet használni......!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 13. - 9:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.youtube.com/watch?v=vJJGVHVB ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=4K88OjHN ... re=related

Most már csak a rajzát kellene megtalálni!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 24. - 7:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ma szárnybevonás lesz!!!

Közben el is készűlt!
Svéd bevonóanyag ( Az IKEA éterméből szerzett szalvéta papir.)
Súlya egy kicsit sok 25gr.de ez elég nagy szány majd jó lesz elektromos modellhez IS.

Kép
Kép
Ez az a szárny ami ma bevonásra kerűlt.

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 30. - 10:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.model-plans.co.uk/aeromodels ... -SE5A.html
:lol: :shock:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 27. - 14:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Urak!
A múlt héten kivittem a Co2-es flotát a levegőre.A Willie hozta a tőlle elvárt eredményeket az újj fenyő törzsel is.A Jodell pedig bámulatosan szépen repűlt .
Állandósúltak a 30 plusz-minusz5 másodperces idők,a Jodel a motorjárat után is gyönyörűen siklik a Willie kicsit orros.Még nem mertem fagyasztásos töltést alkalmazni.
Valamit ki kell még találnom hogy följebb tornásszam a repülési időt.
Minden jót!
Tisztelettel:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 27. - 15:08 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Ezek jó hírek! Kezd el fagyasztani a tartályt és akkor nőni fog a repidő! A
60 másodperc nagyon jó repidőnek számít ám, nem könnyű elérni,
ezért nem szabad elkeseredni a 20-30 sec-es időkön. Vannak esetek,
amikor ezeknek is úgy örül az ember mint kiskutya a csontnak!

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 04. - 16:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Urak!
Mi az oka annak hogy indításkor elő-elő fordúl hogy visszafele kezd el járni a motor?
Tisztelettel:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 04. - 16:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nagy a fordúlatszám-kemény a motor!
DE ALACSONY FORDULATON IS ELŐFORDÚLHAT A VISSZAFELÉ JÁRÁS.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 04. - 20:47 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Mocsári János írta:
Tisztelt Urak!
Mi az oka annak hogy indításkor elő-elő fordúl hogy visszafele kezd el járni a motor?
Tisztelettel:


A CO2 motor arra indul el, amerre berántod, tisztára mint a 125-ös CSEPEL.
Na most hogy lehet az, hogy balra rántod be és mégis jobbra kezd el
forogni a motor???? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

A szelepgolyó a hengerfejben afféle pneumatikus rugóként működik
ilyenkor. A dugattyú megemeli de az elégtelen berántás miatt a golyó
"visszarúgja" a dugattyút, és néha ilyenkor olyan nagy erejű a
visszarúgás, hogy ellenkező irányban indul be a motor.

Én a motor mögé a törzsre szoktam kötni egy nagyon vékony kis 8-10
cm-es cérnaszálat. Ennek kettős szerepe van:

1.) ha ügyesen választottad meg a cérna helyét kiválóan mutatja a
szélirányt. Ez az eldobás irányát meghatározandó igen hasznos. Még a
motor indítása előtt nagyon pontosan megmutatja merről fúj a szél
és ennek ismeretében merre kell indítani a gépet.

2.) A motor indítása után ha a cérna hátrafele lobog igen vadul, akkor
jó irányban indult el a motor, ha előrefelé lobog a cérna akkor
rossz irányban indult meg a motor, szépen tenyérrel le lehet állítani
(nem az újaddal, mert az fájdalmas élmény lesz) és elindítani a
helyes irányban. Így csak egy pillantás a cérnára és máris indulhat a gép
(márha jó irányban forog a motor) .

A műszaki vizsga előtt le szoktam venni a cérnaszálat ne rontsa az
összképet, a scale jelleget (na tessék, most jól lebuktattam magam
:twisted: )

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 24. - 12:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Urak!
A gyors tartály ürítésnek a rendes lejáratás a megfelelő módja,vagy van más eljárás is?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 24. - 14:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A betöltő szelep kinyítása, de ezt külőn ki kell alakítani.
Meg lehet próbálni a szelepgolyó benyomását egy leköszörűlt gombostűvel is.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 24. - 20:48 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Mocsári János írta:
Tisztelt Urak!
A gyors tartály ürítésnek a rendes lejáratás a megfelelő módja,vagy van más eljárás is?


Vagy hűtőspray, de ebben GYR Kolléga a szakértő....na meg
makettmodellben elég macerás is a használata.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 25. - 8:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves János!

Mi a cél a gyors tartály ürítésnek? Ha gáztalanítás, akkor ügyesen fellazítod a töltőcsonkot. Ha tartály hűtés, hogy több férjen bele, akkor lehetőség az előjáratás, töltőszelep fellazítás -ahogy Antikos írta, ehhez speciálisan át kell alakítani, és a "kiszurkálás". Ez utóbbihoz célszerszámot kell készíteni. 0,7 mm átmérőjű egyenes, végén síkba köszörölt acél huzalt -zongora húr, Graupner acél-5-6 mm átmérőjű, 30-35 mm hosszú réz rudacskába forrasztod. Előtte, persze kellő mélységű fészket fúrsz a réz darabba. Ezt a végén átfúrod, egy kis kulcskarikát fűzöl át rajta, és ezen egy zsinórt amivel a nyakadba akasztod. Míért? mert e nélkül az első használat után elveszíted. Eljárás a következő: A töltés után a töltő csonkot jól erősen megfogva a speciális tűvel a golyót hárta nyomod. Lényeg, hogy csak rövid ideig, olyan szusszanatnyira, de többször. (Ha hosszan hagyod, akkor lefagy minden a környéken. ) Lehet ismét rátölteni, és ismét szurkálni.A szúrás miatt kiáramló gáz kellő módon hűti a tartályt, és így mód nyílik a jó alapos feltöltésére. Régebben az F1-K kategóriánál csak ezt a hűtési módot engedték, sőt csak kettő kiszúrás volt lehetséges. Nagy fordulatszámon ne akarjad elindítani a motort, főképp ha meleg van, és nincs lehűtve a tartály, ezért sok a gáz halmazállapotú CO2 benne. A nyomás ilyen kor 40-60 bar is lehet. Ha nem elég erőteljes a rántás, akkor kíméletlenül visszafelé indul. No és ilyenkor durrog, meg kemény érzés amikor átfordítod a légcsavart. Ilyenkor nem szabad erőltetni a motor indítását. Mindenképp hűteni kell valahogy a tartályt, és elérni, hogy folyékony halmazállapotú gáz legyen benne.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 25. - 9:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves CO barátaim.A maitapasztalat szerintt teljessen szükségtelen ez a sok macera amit javasoltok.22 Éves cos tapasztalat aztmutassa,hogy egyyjólfelkészitett Motor Nagytartájal kényelmessen elviszi ezeket a Gépeket.Persze ha az ugyisvan megépitve. :roll: :FS: ,Hogy a súja megfelelő. :FS: :FS: :FS:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 26. - 14:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Urak!
Köszönöm a kimerítő válaszokat!
Tisztelettel:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 349 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 20, 21, 22, 23, 24  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség