SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 25. - 10:43

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 18 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Spitfire
HozzászólásElküldve: 2007 szept. 13. - 17:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok modellezők.

Mivel láttam SRY kolégának milyen jól sikerült az alsószárnyas modellje elkeztem gondolkodni én is másik tipuson sajnos már elég későn így az idei versenyre már nem lesz kész (sajnos).
A következő modellre gondoltam:
http://www.theplanpage.com/esp/spit.htm

Mivel ez a modell gumis változatban készült remélem repül co2-es változatban is.
Nem tudja véletlenül valaki ,hogy ez pontosan melyik tipus?
Képet sokat találtam de sajnos nem ismerem fel a tipusát.
Ja igen itt egy jó kis videó is:
http://www.unoriginal.co.uk/footage30_5.html
Előre is köszönök minden segítséget.
Üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 szept. 13. - 21:46 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Turbo!

Te nem is tudod mit kértél :D egy Spit-et pontosan beazonosítani
nagyobb sportteljesítménynek számít. Nívós makettversenyeken ez a
bírák rémálma, rengeteg altípusa és verziója van, ha nem vesszük a
kísérleti, illetőleg speciális altípusokat akkor van 35 verzió, ha számításba
vesszük a specialitásokat is akkor 60-70 körül mozog a szám.

Na de azért próbálkozni lehet :roll:
A JANE'S : Fighting Aircraft of World War II. -t hívtam segítségül (ez egy
önvédelmi könyv, olyan nagy és nehéz) Tehát, a függőleges vezérsík
nem csúcsos, hanem kerek tetejű így lehet Mk I ... Mk VII verzió lehet

A szárnyban nem gépágyú van így lehet Mk I vagy Mk PR IV (felderítő)
verzió is. De a modellen nem látni pl. az olajhűtőt ami minden verzión
van és még pár apróságot. Nyilvánvalóan ez egy modell és így
egyszerűsít a tervező, ha makett lenne akkor lenne antennaárboc,
olajhűtő, vízhűtő, leszállóreflektor stb... Így szerintem leghitelesebben
az Mk I verziót formázza a modell, bár erre én még feltenném a
törzs és szárny alatti hűtők dudorjait, mert ezek asszimmetrikusak a
Spit-en és ezért nagyon jellegzetesek, főleg amikor a gép repül jól
látszanak, és hozzátartoznak a karakterhez.

Ha kell tudok neked scannelni részletrajzokat a gépről különféle
kiadványokból.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 szept. 14. - 8:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszi SRY és jöhetnek a fotók.

Na dolgoztam egy kicsit most itt tartok: Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Ilyesmi lesz öszerakva: Kép


Természetesen megpróbálom minnél élethűbbre megépíteni.

Üdv:turbo
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 szept. 18. - 9:23 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.mindenkinek!

Egy kis segítség Spit. ügyekben.

http://www.airliners.net/search/photo.search?front=yes&s=1&keywords=spitfire

Némi fotóanyag :roll:

Én a jó láthatóság, és a látványos dekor érdekében javasolnám az un.
D-DAY festést. Így akármilyen színű -akár terep festésű is- lehet a gép,
mert a feltűnő D-DAY csíkok jól láthatóvá teszik. Ezeknek a csíkoknak
pontosan ez volt a feladata eredetileg is.

A partraszállás napján hatalmas tömegű repülőgép volt a levegőben,
ebben volt mindenféle náció, mindenféle típusa a szövetségesek közül.
Hogy elkerüljék a baráti tüzet, illetve a hajók légvédelmi tüzérei nehogy
Német gépeknek nézzék őket, úgy határozott a hedvezetés, hogy a
támadásban részt vett minden gépre fel kell festeni ezeket a vastag
fekete-fehér csíkokat.

Kép
Ez egy D-DAY festéses Spit. (ez dupla hűtős, későbbi típus)

Ezek a csíkok később egyfajta szinbólummá váltak, Európa
felszabadításának jelképe lett és csak azok a típusok viselhetik amik
valóban részt vettek azon a híres napon a harcokban.

Itt van Turbo kollégának az ígért motorfénykép:
Kép
Ez egy Rolls Royce Merlin 61. Ez dübörgött a spit orrában. Talán látszik,
hogy V12-es motor és oldalanként 6 kipufogó csatlakozás van. A motor
felénk eső végén a kétfokozatú mechanikus sűrítő látható, ez esik a
pilóta felé. A sűrítő alja egy négyzetes nyílás, ide csatlakozik a gép
alján lévő levegőbeömlő nyílás.

Ezt a képet a kassai múzeumban készítettem, ha kell még motorfotó
szóljatok.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 szept. 18. - 20:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hát SRY köszönöm a linket már meg is találtam a nekem megfelelő szineket .NO ILYEN LESZ: Kép


És úgy nézem még a tipus is stimmel.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 szept. 20. - 19:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Most néztem meg alaposabban Sry Kolléga D-napos Spitfire képét. Az rendben van, hogy dupla hűtős, de ráadásul fotófelderítő változat. Jól láthatók a törzs alján a kamerák " kémlelő"nyílása.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 szept. 20. - 19:44 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Tényleg!

Ha holnap eljutok a postáig akkor pedig útnak is indítom a tűzköpő
dübörgő szívét is.....na jó CO2 motorról van szó, úgyhogy nem lesz
semmi dübörgés.... de attól még jól hangzik.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 szept. 21. - 20:16 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ha a kis zöld emberkék is úgy akarják, akkor már akár hétfőre motort
kaphat a spit.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 szept. 22. - 5:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ok.
Már nagyon várom.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 szept. 25. - 5:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Na megint haladtam egy kicsit. Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Ha minden igaz akkor a mai napon belekerül a moci is.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 okt. 19. - 16:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ismét frissítem a témát.

A gép kb. 95%-ban kész ami még hiányzik egy új hosszabb orrkúp a kipufogók felragasztása és még a kerék burkolat.

A jelenlegi súlya 104gr sajnos ez mindig csak fölfelé megy.
És íme néhány kép a gépről.

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu



Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Spitfire
HozzászólásElküldve: 2007 okt. 19. - 20:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hali!

Juj-juj,bocsi hogy bele szólok,de ne legyen 100g-nál több. Nem fogja bírni a motor. Volt nekem egy hab Me-109-esem 110g-mal.Nem igazán bírta motor.Szabadulj meg amitől lehet. Rosszabb esetben a kerekektől.
Szép napot


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 02. - 23:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
és és és....
repült már a gép??? :)
hasonlót építek, hasonlóan MAN tervrajzból, csak P40...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 03. - 3:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Igen repült igaz nem sokat.
Sajnos elég orrkönnyű lett és tele kellet raknom az orrát pótsúlyal,de még igy sem bírtam rendesen beállítani mivel mindig leborított valamerre.
Egy időre elment tőle a kedvem ,de tavaszra újra megpróbálom.
Üdv:
Tamás


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 03. - 4:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
orrkönnyü? hova került a tartály?
hasonlóval próbálkozom én is, csak ő P40


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 18 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség