SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Segítség kérés! http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=3&t=383 |
Oldal: 1 / 16 |
Szerző: | Tamásbá [ 2008 jan. 15. - 13:40 ] |
Hozzászólás témája: | Segítség kérés! |
Hölgyeim, Úraim! 2mm-es külső átmérőjű vörösrézcsővet keresek és gondolom a többi CO-s modellező is. A régi MHSZ anyagokban volt ilyen. Már több helyen próbáltam és nincs sehól. Előre is koszönöm az útbaigazítást! " Egy CO tankcsövet csinálni akaró!" |
Szerző: | sry [ 2008 jan. 15. - 14:38 ] |
Hozzászólás témája: | |
Csatlakozom....mármint a segítség kérőhöz! üdv.: SRY |
Szerző: | user_57 [ 2008 jan. 16. - 9:45 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! Szereztem csövet,úgy 2métert. Nemtudom miben lehetett de elég jól alakítható. Ha e-mailban írtok címet,1-1métert föladok postán. Már összetekert állapotban találtam,de szerintem tökéletes. agina |
Szerző: | Tamásbá [ 2008 jan. 16. - 16:12 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nagyon köszönöm és küldöm a cimet! Javasolom valahogy lágyítva tekerd össze nem nagyon kicsi " körben ". Igy belefér a "légpárnás " postacsomagba. Mégegyszer nagyon köszönöm! |
Szerző: | user_57 [ 2008 jan. 18. - 13:18 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szép napot! A csöveket 10perce adtam postára,kb1-1métert. Raktam mellé a vékonyabból is hátha használható lesz. Remélem tudtam segíteni. agina |
Szerző: | Tamásbá [ 2008 jan. 18. - 15:19 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nagyon köszönjük és ha megnövünk, megháláljuk! ( Ezt igy mondták régen!) De tudunk jutalom ejtőernyős ugrást is elintézni, kis magasságból éjjel és viz felett! Ennek az a története, hogy tényleg volt ilyen valamikor a 70-es években és három napig keresték az ugrókat a Balatonban. Még szerencse, hogy jó meleg volt a viz igy nem lett senkinek sem problémája. Azóta ez szállóigévé vált repülős berkeken belűl. Én már több embernek akartam adni jutalmúl ezt a lehetőséget, az első pillanatban megköszönték, azután döbbentek rá, hogy miről is van szó. Lényeg az, hogy a CO maketteknél néha igen fondorlatosan lehet csak a tartályt elrejteni-elhelyezni és ehhez a motor " üzemanyeg csövét" hozzá kell hajlítani. A gyári csövek már ridegek és a forrasztás miatt nem lehet újra kilágyítani. Ez a " szüz" cső lágyítva hajlítható lesz! Mégegyszer köszönjük! |
Szerző: | user_25 [ 2008 jan. 19. - 20:27 ] |
Hozzászólás témája: | |
Na most akkor felmerül a kérdés (részemről is mint élő probléma), hogy ha van az embernek frankó 2mm-es rézcsöve, meg co2 motorja, amin a rézcsövet ki kéne cserélni, akkor ez a csere hogy is történik pontosan? Sry mester gyűjti az ilyen műhelygyakorlatokat amúgy is ![]() |
Szerző: | Tamásbá [ 2008 jan. 20. - 9:50 ] |
Hozzászólás témája: | |
1. Leveszed a motorról az u.n. hengerfejet - minden tevékenységet tálca vagy doboztető felett végezzünk - vigyázz a golyó ne vesszen el. 2. A kicserélésre itélt régi csövet kinyomod a peremezésen túl vagy 4-5mm re. 3. Most itt a peremezés felett levágod a csövet. 4.Lesorjázod a levágást. 5.A hengerfejet lecsavarozod két kulcs vagy fogó segítségével a "forgó" részről. 6. A forgó részből a régi tömítést tűvel - nem fog könnyen menni - kiszeded. 7. A tartályról a fedelet - amiben a töltő és üzemanyag cső be van forrasztva - kicsavarod. 8.Eldöntöd, hogy a töltőcső marad, vagy nem. Legtöbbször ehhez nem kell nyúlni. 9. A gumitömítést leveszed a tartályfedélről két tű segítségével, úgy hogy lehetőleg nagyon ne tágúljon ki. 10. Kiforrasztod azt a csövet, amitt ki akarsz cserélni. 11. Gázláng felett -fogóval megfogva - kilágyítod az új csövet. Melegítés és hirtelen lehűtés vizzel. 12. A kellő kialakítást, levágást elvégzed a modellhez alkalmazkodva. 13. A levágást sorjázás követi minden esetben. Most megtörténhet a tartályfedélbe történő forrasztás, a tartály irányába a cső legalább 10mm kilógjon, igy nem folyik be a cin. 14.Levágod mindkét csövet a tartályfedél aljának vonalában a tartályfelőli oldalon. 15. Jön a hengerfej és a hozzátartozó hollander-forgó rész felszerelése. 16. Először a forgórész, majd a tömítés, aztán a hengerfej következik. 17. A tömítést amennyire lehet betolni a forgórészbe, majd a hengerfejet csatlkoztattni a forgórésszel. Nem lesz könnyű éppen a tömítés miatt, de egy kis erővel lehetséges. 18. A hengerfejben lévő csövet állítsuk be, majd ki kell peremezni, pontozóval vagy más erre a célra alkalmas fémmel. 19. A tartályt a tömítéssel szereljük össze. 20.A motorra a golyóval együtt tegyük fel a hengerfejet. 21.Én az egész CO berendezést-légcsvarral együtt - ezútán feltöltöm a szokott módon és vizbe nyomva meggyőzödök róla, hogy sehol sem engedi a ki a gázt. . 22.Kézben beindítom a motort, igy a viz kijön belőle, majd leolajozom és jól letörülöm a motort és a tartályt is. Na ez nekem is sok volt, de igy van, sajnos végig kell csinálni! |
Szerző: | Tamásbá [ 2008 jan. 22. - 16:12 ] |
Hozzászólás témája: | |
Megjött a cső és " priviben " meg is köszöntem! Igy már nyugodtabb vagyok egy új modell összeállításánál. |
Szerző: | Tamásbá [ 2008 jan. 24. - 12:53 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ugylátszik ilyen " kunyerálos" hangulatban vagyok, de! Keresek " öngyujtóba - benzines - való belet, magyarúl azt ami ég, pamut anyagból van. Modell időzítőnek kellene, mert nem szeretném, ha elmennének a modelljeim berepítéskor és versenyen sem. " Aki halja adja át" és szóljon nekem hová menjek érte, kb. 2-3m kellene. Előre is köszönöm. |
Szerző: | sry [ 2008 jan. 24. - 13:10 ] |
Hozzászólás témája: | |
T. Agina! A csövek sikeresen megérkeztek, nagyon köszönöm! Azt lehet tudni, hogy ezek miben voltak? Mert ha beválik akkor érdemes lenni felderíteni a gyártót, vagy más beszerzési forrást. üdv.:SRY |
Szerző: | user_57 [ 2008 jan. 24. - 21:01 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia SRY! Igazán nincs mit. Utána fogok nézni miből származik,vagy ha ez nem sikerül,megpróbálok még szerezni. agina |
Szerző: | sry [ 2008 jan. 24. - 21:05 ] |
Hozzászólás témája: | |
Köszönöm előre is! Üdv.:SRY |
Szerző: | user_181 [ 2008 máj. 07. - 17:30 ] |
Hozzászólás témája: | |
Kedves kollégák! láttam,hogy időzítéshez kanócot kerestek tudom,hogy mindig probléma igazi gyapott zsinórt találni manapság. nem akarok fontoskodni de én a biztonság kedvéért még az igazi pamut zsinórt is beitatom 7%-os káliumnitrát oldatba majd megszáritom.Igaz ez egy kicsit gyorsabban ég de a biztonság megéri ez biztos nem alszi ki.Kb egy cm.-rek kell nagyobbra vágni persze ugy is elöször próbát csinálunk. Remélem ez is segitség az is lehet,hoy ezt már rég tudtátok?! Jó repülést |
Szerző: | Tamásbá [ 2008 máj. 07. - 18:26 ] |
Hozzászólás témája: | |
Igazad van! Az igazi időzitő zsinor olyan ahogyan leirod, köszönjük. |
Oldal: 1 / 16 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |