SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

Segítség kérés!
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=3&t=383
Oldal: 1 / 16

Szerző:  Tamásbá [ 2008 jan. 15. - 13:40 ]
Hozzászólás témája:  Segítség kérés!

Hölgyeim, Úraim!

2mm-es külső átmérőjű vörösrézcsővet keresek és gondolom a többi CO-s modellező is.
A régi MHSZ anyagokban volt ilyen.
Már több helyen próbáltam és nincs sehól.

Előre is koszönöm az útbaigazítást!

" Egy CO tankcsövet csinálni akaró!"

Szerző:  sry [ 2008 jan. 15. - 14:38 ]
Hozzászólás témája: 

Csatlakozom....mármint a segítség kérőhöz!

üdv.: SRY

Szerző:  user_57 [ 2008 jan. 16. - 9:45 ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok!

Szereztem csövet,úgy 2métert.
Nemtudom miben lehetett de elég jól alakítható.
Ha e-mailban írtok címet,1-1métert föladok postán.
Már összetekert állapotban találtam,de szerintem tökéletes.

agina

Szerző:  Tamásbá [ 2008 jan. 16. - 16:12 ]
Hozzászólás témája: 

Nagyon köszönöm és küldöm a cimet!

Javasolom valahogy lágyítva tekerd össze nem nagyon kicsi " körben ".
Igy belefér a "légpárnás " postacsomagba.
Mégegyszer nagyon köszönöm!

Szerző:  user_57 [ 2008 jan. 18. - 13:18 ]
Hozzászólás témája: 

Szép napot!

A csöveket 10perce adtam postára,kb1-1métert.
Raktam mellé a vékonyabból is hátha használható lesz.
Remélem tudtam segíteni.

agina

Szerző:  Tamásbá [ 2008 jan. 18. - 15:19 ]
Hozzászólás témája: 

Nagyon köszönjük és ha megnövünk, megháláljuk! ( Ezt igy mondták régen!)

De tudunk jutalom ejtőernyős ugrást is elintézni, kis magasságból éjjel és viz felett!
Ennek az a története, hogy tényleg volt ilyen valamikor a 70-es években és három napig keresték az ugrókat a Balatonban. Még szerencse, hogy jó meleg volt a viz igy nem lett senkinek sem problémája.
Azóta ez szállóigévé vált repülős berkeken belűl.
Én már több embernek akartam adni jutalmúl ezt a lehetőséget, az első pillanatban megköszönték, azután döbbentek rá, hogy miről is van szó.

Lényeg az, hogy a CO maketteknél néha igen fondorlatosan lehet csak a tartályt elrejteni-elhelyezni és ehhez a motor " üzemanyeg csövét" hozzá kell hajlítani. A gyári csövek már ridegek és a forrasztás miatt nem lehet újra kilágyítani. Ez a " szüz" cső lágyítva hajlítható lesz!

Mégegyszer köszönjük!

Szerző:  user_25 [ 2008 jan. 19. - 20:27 ]
Hozzászólás témája: 

Na most akkor felmerül a kérdés (részemről is mint élő probléma), hogy ha van az embernek frankó 2mm-es rézcsöve, meg co2 motorja, amin a rézcsövet ki kéne cserélni, akkor ez a csere hogy is történik pontosan?

Sry mester gyűjti az ilyen műhelygyakorlatokat amúgy is :)

Szerző:  Tamásbá [ 2008 jan. 20. - 9:50 ]
Hozzászólás témája: 

1. Leveszed a motorról az u.n. hengerfejet - minden tevékenységet tálca vagy doboztető felett végezzünk - vigyázz a golyó ne vesszen el.

2. A kicserélésre itélt régi csövet kinyomod a peremezésen túl vagy 4-5mm re.
3. Most itt a peremezés felett levágod a csövet.
4.Lesorjázod a levágást.
5.A hengerfejet lecsavarozod két kulcs vagy fogó segítségével a "forgó" részről.
6. A forgó részből a régi tömítést tűvel - nem fog könnyen menni - kiszeded.

7. A tartályról a fedelet - amiben a töltő és üzemanyag cső be van forrasztva - kicsavarod.
8.Eldöntöd, hogy a töltőcső marad, vagy nem. Legtöbbször ehhez nem kell nyúlni.
9. A gumitömítést leveszed a tartályfedélről két tű segítségével, úgy hogy lehetőleg nagyon ne tágúljon ki.
10. Kiforrasztod azt a csövet, amitt ki akarsz cserélni.
11. Gázláng felett -fogóval megfogva - kilágyítod az új csövet. Melegítés és hirtelen lehűtés vizzel.
12. A kellő kialakítást, levágást elvégzed a modellhez alkalmazkodva.
13. A levágást sorjázás követi minden esetben. Most megtörténhet a tartályfedélbe történő forrasztás, a tartály irányába a cső legalább 10mm kilógjon, igy nem folyik be a cin.
14.Levágod mindkét csövet a tartályfedél aljának vonalában a tartályfelőli oldalon.
15. Jön a hengerfej és a hozzátartozó hollander-forgó rész felszerelése.
16. Először a forgórész, majd a tömítés, aztán a hengerfej következik.
17. A tömítést amennyire lehet betolni a forgórészbe, majd a hengerfejet csatlkoztattni a forgórésszel. Nem lesz könnyű éppen a tömítés miatt, de egy kis erővel lehetséges.
18. A hengerfejben lévő csövet állítsuk be, majd ki kell peremezni, pontozóval vagy más erre a célra alkalmas fémmel.
19. A tartályt a tömítéssel szereljük össze.
20.A motorra a golyóval együtt tegyük fel a hengerfejet.
21.Én az egész CO berendezést-légcsvarral együtt - ezútán feltöltöm a szokott módon és vizbe nyomva meggyőzödök róla, hogy sehol sem engedi a ki a gázt. .
22.Kézben beindítom a motort, igy a viz kijön belőle, majd leolajozom és jól letörülöm a motort és a tartályt is.

Na ez nekem is sok volt, de igy van, sajnos végig kell csinálni!

Szerző:  Tamásbá [ 2008 jan. 22. - 16:12 ]
Hozzászólás témája: 

Megjött a cső és " priviben " meg is köszöntem!

Igy már nyugodtabb vagyok egy új modell összeállításánál.

Szerző:  Tamásbá [ 2008 jan. 24. - 12:53 ]
Hozzászólás témája: 

Ugylátszik ilyen " kunyerálos" hangulatban vagyok, de!

Keresek " öngyujtóba - benzines - való belet, magyarúl azt ami ég, pamut anyagból van.

Modell időzítőnek kellene, mert nem szeretném, ha elmennének a modelljeim berepítéskor és versenyen sem.

" Aki halja adja át" és szóljon nekem hová menjek érte, kb. 2-3m kellene.

Előre is köszönöm.

Szerző:  sry [ 2008 jan. 24. - 13:10 ]
Hozzászólás témája: 

T. Agina!

A csövek sikeresen megérkeztek, nagyon köszönöm! Azt lehet tudni,
hogy ezek miben voltak? Mert ha beválik akkor érdemes lenni felderíteni
a gyártót, vagy más beszerzési forrást.

üdv.:SRY

Szerző:  user_57 [ 2008 jan. 24. - 21:01 ]
Hozzászólás témája: 

Szia SRY!

Igazán nincs mit.
Utána fogok nézni miből származik,vagy ha ez nem sikerül,megpróbálok még szerezni.

agina

Szerző:  sry [ 2008 jan. 24. - 21:05 ]
Hozzászólás témája: 

Köszönöm előre is!

Üdv.:SRY

Szerző:  user_181 [ 2008 máj. 07. - 17:30 ]
Hozzászólás témája: 

Kedves kollégák! láttam,hogy időzítéshez kanócot kerestek tudom,hogy mindig probléma igazi gyapott zsinórt találni manapság. nem akarok fontoskodni de én a biztonság kedvéért még az igazi pamut zsinórt is beitatom 7%-os káliumnitrát oldatba majd megszáritom.Igaz ez egy kicsit gyorsabban ég de a biztonság megéri ez biztos nem alszi ki.Kb egy cm.-rek kell nagyobbra vágni persze ugy is elöször próbát csinálunk.
Remélem ez is segitség az is lehet,hoy ezt már rég tudtátok?! Jó repülést

Szerző:  Tamásbá [ 2008 máj. 07. - 18:26 ]
Hozzászólás témája: 

Igazad van! Az igazi időzitő zsinor olyan ahogyan leirod, köszönjük.

Oldal: 1 / 16 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/