SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Fournier RF-4D CO2 motoros modellje http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=3&t=658 |
Oldal: 1 / 3 |
Szerző: | sry [ 2008 nov. 02. - 0:04 ] |
Hozzászólás témája: | Fournier RF-4D CO2 motoros modellje |
Üdv. Mindenkinek! Ha minden igaz ez a furcsa nevű szerkezet lesz az új CO2 motoros gépem. Egyenlőre csak a tervezés szakaszában lézeng, de egyszer talán el is készül. Már meg vannak a diszpozíviós rajzok és rá lehetett térni a részletrajzokra. mint mindíg most is a farokrésszel és azon belűl is a függőleges vezérsíkkal kezdtem. A gép M 1:10 -ben készül, a többi CO2 motoros makettmodellhez képest kifejezetetten nagyméretű lesz. A fesztávja majdnem kétszerese a tavalyi VP-1 -nek. Így fog kinézni a farokrész: http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/4503897 Az eredeti gép tulajdonságaira jellemző, hogy képes kötelékben repülni a Piper CUB-al, ami köztudottan lassú mint egy csiga. Itt egy érdekes videó a Piper Cub és a Fournier RF-4D közös repüléséről, a végefelé van egy érdekes rész amikor egészen közel repülnek egymáshoz és a Piper megelőzi az RF-4D-t http://www.youtube.com/watch?v=yBzd0j95Cgk Tehát ha akar akkor tud ez lassú is lenni. És mi van ha műrepülni támad kedve a pilótának? Hát ez: http://www.youtube.com/watch?v=nOVD9-_o ... re=related Ez egy mürepülésre alkalmas Movit, ami kifejezetten ritka jelenség. Ezen a videón ráadásul kötelék-műrepülés látható. Fournier RF-4D minden mennyiségben: http://www.youtube.com/watch?v=w-LuZp4G ... re=related Csak azt tudnám, hogy ha ez ennyire népszerű masinak, akkor miért nem tünt eddig fel nekem üdv.:SRY |
Szerző: | Tamásbá [ 2008 nov. 04. - 11:46 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szerző: | sry [ 2008 nov. 15. - 21:22 ] |
Hozzászólás témája: | |
Még egy jópofa kép erről a fura kis repcsiről: üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2008 nov. 17. - 17:19 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Volk egy kis időm foglalkozni ezzel a movit-al, végre elkészültek a farokrész rajzai is: http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/4673720 Most a törzs jönne, de ezen már az elején nagyon sokat gondokodtam, és még most sem tudom, hogy miként lesz ez megoldva, hogy jó is legyen, könnyű is legyen. Az elsőre egyszerűnek tűnő törzs közel sem olyan egyszerű.....na de sebaj majd meg lesz ez is valahogy. üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2008 nov. 17. - 18:46 ] |
Hozzászólás témája: | |
Belendültem: http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/4674965 Ez itt a fő törzskeret rajza. Erre alul-felül félelliptikus bordák lesznek még felszerelve. A törzs is japánpapír borítást fog kapni. Jó hosszú a farokrész így lehet lesz némi gond a súlypontbeállítással, de majd meglátjuk. üdv.:SRY |
Szerző: | Tamásbá [ 2008 nov. 18. - 14:53 ] |
Hozzászólás témája: | |
http://www.motorsegler-ig.de/Gallerie/G ... erRF4D.htm |
Szerző: | sry [ 2008 nov. 18. - 16:32 ] |
Hozzászólás témája: | |
T. Antikos! Ahogy készítem a gép rajzait én is elgondolkodtam rajta, hogy lehet meg kéne építeni kicsit nagyobban is......de egyenlőre örülök ha jövő tavaszra CO2 verzióban repülni fog. Voltak kétségeim a gép méretét és a CO2 motor teljesítményét illetően (azért csak 1 méter feletti a fesztáv), de egy Cseh modellező újságban találtam egy Blanik vitorlázógép makettmodellt Modela 0,27 ccm motorral, a fesztávja 1000 mm, repsúlya 85 gramm. A repülési képességeiről ezt írják: "....dosahuje letovych vykonu kolem jedné minuty..." Ha esetleg valaki beszéli ezt a szép Cseh nyelvet megmondhatná mit jelent. De elég lenne a Jedné szó kelentése is, mert a vége az "...körülbelül ...(jedné)...perc...." Erre magamtól is rájöttem. üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2008 nov. 18. - 16:33 ] |
Hozzászólás témája: | |
Megfejtettem! Ez egy úgy hangzik csehül, hogy Jeden! Tehát a gép kb. 1 percet repül, az újságcikk szerint. üdv.:SRY Ui.: Itt található Cseh-Magyar, Magyar-Cseh szótár az interneten: http://bodorka.hu/szotar/szotarprogi.php |
Szerző: | sry [ 2008 nov. 18. - 18:00 ] |
Hozzászólás témája: | |
Itt aztán szinte minden megtalálható René Fournier elegáns kis repülőgépeiről, így többek között a Fournier RF-4D -ről is. http://www.cfiamerica.com/ üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2008 nov. 18. - 19:57 ] |
Hozzászólás témája: | |
üdv. Mindenkinek! Van már szárnyam is...ugyan még csak rajzon, de megépíteni sem lesz nehezebb mint kiszerkeszteni volt. http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/4688205 Félszárnyakként 13 db. borda kerül beépítésre. A szárnyszelvény a már bevált B753662g. A fő és segédtartók 2x2 fenyő anyagúak ezért tünnek kicsit sűrűnek néhol. A fesztáv 1113 mm. Nem kicsi gép lesz az biztos. üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2008 nov. 18. - 20:28 ] |
Hozzászólás témája: | |
Egy kicsit számolgattam már a modell adatait is. Egy merész vállalással 90 gramm-ban tervezem a repképes össztömeget. Ebből azonnal le is lehet vonni a motor és légcsavar együttes 31 grammos tömegét, így a sárkányra marad 59 gramm. Ez nem valami sok egy méteres fesztávú modellnek, de majd igyekszem. Mindent be kell vetni ha bele akarok férni ebbe az össztömegbe. A szárny fesztávja : 1113 mm Húrhossz a tőben : 144 mm Húrhossz a végen : 61 mm Szárnyfelület : 11.28 dm2 Oldalviszony : 0,093 Nyilazás szöge : -1,72 ° Állásszög: 3,7 ° Szárnyszelvény: Benedek 753662g Vízszintes vezérsík fesztávja: 291 mm Hurhossz a töben: 92 mm Húrhossz a végen: 38 mm Vízszintes vezérsík felülete: 1,8 dm2 Szelvénye: síklap Állásszög: 0° Összes vízszintes felület: 13,08 dm2 Felületi terhelés csak a szárnyra: 7,97 g/dm2 Felületi terhelés az összes felületre: 6,88 g/dm2 cy= 0,88 felhajtóerő tényezővel q=1,2928 kg/m3 levegő-sűrűséggel számolva a gép vízszintes repülési sebessége v=3,7 m/sec -re adódik (13,3 km/h). Ebből még baj lehet, mert a szárnyvég Re= 15800 reynols számon repül. A 3,7 m/sec jó hír, az Re= 15 800 meg elég rossz hír....lehet agyalni a megoldásokon (Azért mélyen bízon a Benedek szelvények szinte már csodába illő képességeiben) Üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2008 nov. 30. - 23:39 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ha nem valami eszeveszett sebességgel, de alakul ez a gép is. http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/4810237 Folyik a törzs elemeinek szerkesztése, és az egyes elemek műhelyrajzainak elkészítése. Ezeknek az elliptikus törzskereteknek a kiszerkesztése elég hosszadalmas, de ez van ezt kell szeretni. üdv.:SRY |
Szerző: | Tamásbá [ 2008 dec. 01. - 8:44 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sajnos a trapéz szárny kicsi méretben nem dolgozik valami jól! Ugyanez a helyzet a " Slyngsby " modellemnél is, bár még nem repült. De, ha makettet akarunk csinálni, " ez van " a jelszó. Lehet, hogy néhány helyen még lehet nálad sporolni a súllyal. Pl. Fenyő helyett balsát használni az egyik főtartónak. Benedek 1mm-es bordákat használt, de nem tudom hogyan csinálta? A lényeg a vége, akár mi is lesz szép modell lesz és ez a lényeg. Én is a Slyngbyt nem azért csináltam, hogy a legjobban repüljőn, hanem nekem tetszett! |
Szerző: | sry [ 2008 dec. 01. - 20:54 ] |
Hozzászólás témája: | |
T. Antikos! Mit mondjak én is dilemmázok már amióta belekezdtem ezen a trapéz szárnyon. Vakószínűleg az egész szerkezetnek ez lesz a leggyengébb pontja aerodinamikailag. Viszont a súlyt az mindenképpen lefelé kell vinni. Az 1 mm-es borda is jó ötlet és a balsa főtartó is. Ha esetleg lennének még ilyen súlycsökkentő tippek annak nagyon tudnék örülni. Ha kis súlyban tudom tartani akkor mér akár jó is lehet a szerkezet, ha elmegy az egész 100 gramm fölé akkor nagyon szép makett lesz itt a számítógép monitorom felett, de CO2 motoros modellnek alkalmatlan lesz. üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2008 dec. 01. - 21:22 ] |
Hozzászólás témája: | |
Faragtam egy kicsit a terven: http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/4819359 A függőleges vezérsíkból és az oldalkormányból kiritkítottam a diagonál léceket. Ez nem tűnik soknak, de jó messze van a súlyponttól, így ha itt akár tized grammokat is tudok spórolni akkor az a gép beállításakor súlyos grammokat jelenthet. Mert nem kell plusz ólom az orrába. T. Tamásbá ! Ez a fajta sima diagonál léc nélküli farokfelület működhet? Még nem csináltam ilyet. A borításnál és a feszítésnél nem fog ez eltekeredni? üdv.:SRY |
Oldal: 1 / 3 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |