SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 márc. 28. - 16:57

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 40 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Fournier RF-4D CO2 motoros modellje
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 02. - 0:04 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Ha minden igaz ez a furcsa nevű szerkezet lesz az új CO2 motoros
gépem. :D :D :D Egyenlőre csak a tervezés szakaszában lézeng, de
egyszer talán el is készül. Már meg vannak a diszpozíviós rajzok és
rá lehetett térni a részletrajzokra. mint mindíg most is a farokrésszel és
azon belűl is a függőleges vezérsíkkal kezdtem. A gép M 1:10 -ben
készül, a többi CO2 motoros makettmodellhez képest kifejezetetten
nagyméretű lesz. A fesztávja majdnem kétszerese a tavalyi VP-1 -nek.

Így fog kinézni a farokrész:
Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/4503897

Az eredeti gép tulajdonságaira jellemző, hogy képes kötelékben
repülni a Piper CUB-al, ami köztudottan lassú mint egy csiga. Itt egy
érdekes videó a Piper Cub és a Fournier RF-4D közös repüléséről, a
végefelé van egy érdekes rész amikor egészen közel repülnek
egymáshoz és a Piper megelőzi az RF-4D-t :D :D :D :D :D
http://www.youtube.com/watch?v=yBzd0j95Cgk

Tehát ha akar akkor tud ez lassú is lenni. És mi van ha műrepülni
támad kedve a pilótának? Hát ez:
http://www.youtube.com/watch?v=nOVD9-_o ... re=related
Ez egy mürepülésre alkalmas Movit, ami kifejezetten ritka jelenség. Ezen
a videón ráadásul kötelék-műrepülés látható.

Fournier RF-4D minden mennyiségben:
http://www.youtube.com/watch?v=w-LuZp4G ... re=related
Csak azt tudnám, hogy ha ez ennyire népszerű masinak, akkor miért
nem tünt eddig fel nekem :roll:

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 04. - 11:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép
Kép
Kép
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 15. - 21:22 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Még egy jópofa kép erről a fura kis repcsiről:

Kép

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 17. - 17:19 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Volk egy kis időm foglalkozni ezzel a movit-al, végre elkészültek a
farokrész rajzai is:
Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/4673720

Most a törzs jönne, de ezen már az elején nagyon sokat gondokodtam, és
még most sem tudom, hogy miként lesz ez megoldva, hogy jó is
legyen, könnyű is legyen. Az elsőre egyszerűnek tűnő törzs közel
sem olyan egyszerű.....na de sebaj majd meg lesz ez is valahogy.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 17. - 18:46 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Belendültem:

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/4674965

Ez itt a fő törzskeret rajza. Erre alul-felül félelliptikus bordák lesznek
még felszerelve. A törzs is japánpapír borítást fog kapni. Jó hosszú a
farokrész így lehet lesz némi gond a súlypontbeállítással, de majd
meglátjuk.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 18. - 14:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.motorsegler-ig.de/Gallerie/G ... erRF4D.htm


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 18. - 16:32 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Antikos!

Ahogy készítem a gép rajzait én is elgondolkodtam rajta, hogy lehet
meg kéne építeni kicsit nagyobban is......de egyenlőre örülök ha jövő
tavaszra CO2 verzióban repülni fog.

Voltak kétségeim a gép méretét és a CO2 motor teljesítményét
illetően (azért csak 1 méter feletti a fesztáv), de egy Cseh modellező
újságban találtam egy Blanik vitorlázógép makettmodellt Modela 0,27
ccm motorral, a fesztávja 1000 mm, repsúlya 85 gramm. A repülési
képességeiről ezt írják:

"....dosahuje letovych vykonu kolem jedné minuty..."

Ha esetleg valaki beszéli ezt a szép Cseh nyelvet megmondhatná mit
jelent. De elég lenne a Jedné szó kelentése is, mert a vége az
"...körülbelül ...(jedné)...perc...." Erre magamtól is rájöttem.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 18. - 16:33 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Megfejtettem! Ez egy úgy hangzik csehül, hogy Jeden! Tehát a gép
kb. 1 percet repül, az újságcikk szerint.

üdv.:SRY

Ui.: Itt található Cseh-Magyar, Magyar-Cseh szótár az interneten:

http://bodorka.hu/szotar/szotarprogi.php


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 18. - 18:00 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Itt aztán szinte minden megtalálható René Fournier elegáns kis
repülőgépeiről, így többek között a Fournier RF-4D -ről is.

http://www.cfiamerica.com/

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 18. - 19:57 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
üdv. Mindenkinek!

Van már szárnyam is...ugyan még csak rajzon, de megépíteni sem lesz
nehezebb mint kiszerkeszteni volt. :roll: :twisted:

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/4688205

Félszárnyakként 13 db. borda kerül beépítésre. A szárnyszelvény a
már bevált B753662g. A fő és segédtartók 2x2 fenyő anyagúak ezért
tünnek kicsit sűrűnek néhol. A fesztáv 1113 mm. Nem kicsi gép lesz
az biztos.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 18. - 20:28 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Egy kicsit számolgattam már a modell adatait is.

Egy merész vállalással 90 gramm-ban tervezem a repképes
össztömeget. Ebből azonnal le is lehet vonni a motor és légcsavar
együttes 31 grammos tömegét, így a sárkányra marad 59 gramm.
Ez nem valami sok egy méteres fesztávú modellnek, de majd igyekszem.
Mindent be kell vetni ha bele akarok férni ebbe az össztömegbe.

A szárny fesztávja : 1113 mm
Húrhossz a tőben : 144 mm
Húrhossz a végen : 61 mm
Szárnyfelület : 11.28 dm2
Oldalviszony : 0,093
Nyilazás szöge : -1,72 °
Állásszög: 3,7 °
Szárnyszelvény: Benedek 753662g

Vízszintes vezérsík fesztávja: 291 mm
Hurhossz a töben: 92 mm
Húrhossz a végen: 38 mm
Vízszintes vezérsík felülete: 1,8 dm2
Szelvénye: síklap
Állásszög: 0°

Összes vízszintes felület: 13,08 dm2

Felületi terhelés csak a szárnyra: 7,97 g/dm2
Felületi terhelés az összes felületre: 6,88 g/dm2

cy= 0,88 felhajtóerő tényezővel q=1,2928 kg/m3 levegő-sűrűséggel
számolva a gép vízszintes repülési sebessége v=3,7 m/sec -re adódik
(13,3 km/h). Ebből még baj lehet, mert a szárnyvég Re= 15800
reynols számon repül. A 3,7 m/sec jó hír, az Re= 15 800 meg elég
rossz hír....lehet agyalni a megoldásokon :twisted: :twisted: :twisted:
(Azért mélyen bízon a Benedek szelvények szinte már csodába illő
képességeiben)

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 30. - 23:39 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ha nem valami eszeveszett sebességgel, de alakul ez a gép is.

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/4810237

Folyik a törzs elemeinek szerkesztése, és az egyes elemek
műhelyrajzainak elkészítése. Ezeknek az elliptikus törzskereteknek a
kiszerkesztése elég hosszadalmas, de ez van ezt kell szeretni.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 01. - 8:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Sajnos a trapéz szárny kicsi méretben nem dolgozik valami jól!
Ugyanez a helyzet a " Slyngsby " modellemnél is, bár még nem repült.

De, ha makettet akarunk csinálni, " ez van " a jelszó.

Lehet, hogy néhány helyen még lehet nálad sporolni a súllyal. Pl. Fenyő helyett balsát használni az egyik főtartónak.
Benedek 1mm-es bordákat használt, de nem tudom hogyan csinálta?

A lényeg a vége, akár mi is lesz szép modell lesz és ez a lényeg. Én is a Slyngbyt nem azért csináltam, hogy a legjobban repüljőn, hanem nekem tetszett!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 01. - 20:54 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Antikos!

Mit mondjak én is dilemmázok már amióta belekezdtem ezen a
trapéz szárnyon. Vakószínűleg az egész szerkezetnek ez lesz a
leggyengébb pontja aerodinamikailag.

Viszont a súlyt az mindenképpen lefelé kell vinni. Az 1 mm-es borda is jó
ötlet és a balsa főtartó is. Ha esetleg lennének még ilyen súlycsökkentő
tippek annak nagyon tudnék örülni. Ha kis súlyban tudom tartani akkor
mér akár jó is lehet a szerkezet, ha elmegy az egész 100 gramm
fölé akkor nagyon szép makett lesz itt a számítógép monitorom
felett, de CO2 motoros modellnek alkalmatlan lesz.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 01. - 21:22 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Faragtam egy kicsit a terven:

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/4819359

A függőleges vezérsíkból és az oldalkormányból kiritkítottam a
diagonál léceket. Ez nem tűnik soknak, de jó messze van a
súlyponttól, így ha itt akár tized grammokat is tudok spórolni akkor
az a gép beállításakor súlyos grammokat jelenthet. Mert nem kell
plusz ólom az orrába.

T. Tamásbá ! Ez a fajta sima diagonál léc nélküli farokfelület működhet?
Még nem csináltam ilyet. A borításnál és a feszítésnél nem fog ez
eltekeredni?

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 40 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség