SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 25. - 14:04

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 40 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 02. - 9:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A végével kezdem!
Lehetne cérnával merevíteni diagonálisan a vezérsikokat.
Sima lapra letéve, gombostűket kell tenni kivűlről a diagonálnak megfelelően és megfesztve a cérnát fel lehet tenni. a cérna indításánál lehet rajzszeget használni.
Ahól a cérna a fa lécekhez, a vezérsikhoz ér, egy csepp AEROFIX-el meg kell ragasztani.
Legalább egy napot a száradással várni illik. Majd éles pengével a felesleges cérnát le lehet vágni, még finom csiszolás is szóbajöhet.

A törzsnél a kabintető után két belső bordát nélkülőzni lehet.
Ha az eredeti gép törzse torziós borítást kapott, a modellnél figyelni szükséges, hogy ne húzodjon be a torziónak használt balsa. ( max 0,4-0,8mm-es ). Itt nem nagyon lehet majd megfogni a modellt!

Szükséges elhinni, hogy az AEROFIX a legkönnyebb ragasztó.
Lehet csinálni AEROFIX-et, nitróhigító és ping-pong labdák feloldásával.
Számítani arra, hogy a feloldáshoz két-három nap szükséges.

Persze a szárny összeerősítésénél, vezérsikok felerősítésnél nem AEROFIX-et, hanem valami két komponenses ragasztó szükséges.

A bevonásnál lehet, hogy két lakkozás is elég a szárnynál, bár ez rossz esős időben problémát okoz.

Mélyfedelűnél a szárnyat nem gumival, hanem fixen be lehet erősíteni, ez is súlycsökkenés.


Végsősoron ez makett modell és szeretnénk vele játszani, igy egye fe.....ne a súlyt, csak ne sérűljön meg minden repülésnél és ne húzodjon be a törzs felső torziós borítása, mert ezek a veszélyek a legyengített modellnél fennállnak!

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 02. - 13:16 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Hát én nem akartam torziót rakni a törzs felső részére. Az már túl
nehéz lenne, torzió plusz japánjpapír plusz lakk és festés, az már
sok lesz a jóból.

A cérnázás viszont elgondolkodtató, mert ebben tényleg van fantázia.
Van nyúlásmentes trevia cérnám, elég vékony is, azzal ki is
próbálom a cérnázott diagonált, ha működik akkor máris előrébb vagyok
egy lépéssel.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 02. - 17:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
De vékony cérna legyen és jól meg legyen feszitve, mindkét oldalon.
Gyakorlatilag elöbb az egyik oldal -leerősítve az építő deszkára -száradjon meg, mármint a cérnázás, aztán jöhet a másik oldal.

A vezérsikok bevonásánál én alúl kezdem ÉS EGY KCSIT FESZITENI SZÜKSÉGES A PAPIRT MIELÖTT A MÁSIK OLDAL BEVONÁSÁRA SORKERŰLNE.
Igy nem tapad a papir a másik oldal bevonásához.
Persze csak kicsi feszítés szükséges, mert különben elcsavarodás lehet.
EGY RÖVID IDEIG TARTÓ SZÁRADÁS UTÁN RÖGTÖN BE KELL VONNI A MÁSIK OLDALT IS.

Nekem sincs sehól torziós bevonás, lécekből is meglehet oldani.
Ha meg akarod fogni ott a modellt akkor fenyő 2x2-es, ha nem akkor 2x3-as balsa élére állítva.

Azért irom le ezeket, " mert én már megettem a kefét " mindezekkel,
vagyis én már rontottam el modellt ezekben a helyzetekben.

A modell időzítését meg lehet oldani az oldalkormánnyal, úgy ahogy a BESTIOLÁN van. Egy csekély belépés is lehozza erős spirálban a modellt.
A magassági teljes felfelé kitérése, lehet, hogy csak erős bugdácsolást-átesést fog okozni, ami a motor töréséhez vezethet.
A tartály mindenképpen függőlegesen, vagy legfeljebb 12 fokra előre döntve legyen beépítve, MÉG AKKOR IS, HA EMIATT KILÓG A MODELLBŐL.

Majd még meglátjuk mi adódik építés közben, pozitiv előjellel igen csak drukkolok előre is!

( De jó volna, ha kezdők is olvasnák az itt leirtakat.)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 03. - 9:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Segítség a kabin kialakításához!

Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 03. - 9:16 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szerencsére a fourniernek nincs ilyen bonyolult műszerfala. Egyszerű
vitorlázórepülős műszerfala van. Műhorizont, csúszásjelző, varió szóval
csak alap órák, meg egy-két motorellenőrző. Sima Volkswagen 4
hengeres van benne így se hűtés, se semmi. Egyszerű mint a fakocka.
Csak a gép sárkánya olyan komplikált, a műszaki tartalom meglepően
spártai.

Viszont a felrakott képről le lehet "lopni" az egyes műszerek rajzolatát :D

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 03. - 19:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép


Ahogy a tulajdonos kivánja!

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 03. - 21:24 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ejha! Köszönöm pont jó lesz :D

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 11. - 19:19 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Ez a topic 2008, novemberében indult és az előző bejegyzés is
2008, decemberi, szóval mondjuk úgy elaludt a téma. Ez igaz is meg
nem is, mert itt valóban nem sok látszott a fejlődésből, de azért néha-néha
elővettem a FOURNIER RF-4D rajzait és dolgozgattam rajtuk kicsit.

Na de a papíron lévő repülőgépmodell legyen akármilyen ígéretes is,
csak egy rajz egy A/4 lapon nem modell. Úgy gondoltam eljött az ideje,
hogy megépüljön ez a gép, és talán az idei CO2 motoros versenyen
be is mutatkozhatna. Kb 50% az esélye, hogy elkészül, ha mégse jön
össze, akkor majd jövőre lesz meg.

Általában egyszerű, könnyen építhető modellek tervezésére törekszem, de
most ezt az elven kicsit feladtam :roll: :roll: :roll: a játék kedvéért
néha kell valami igazán eszement dolgot is csinálni.

Kezdjük talán a szárnybordákkal :
Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... d/10727867
Ez itt egy garnitúra szárnyborda :D a töben 144 mm a húrhossz a
szárnyvégen 60 mm. Az alkalmazott szárnyszelvény : Benedek 753662g.
Ezt kifejezetten kihívás 1 mm-es balsából 60 mm húrhosszal
elkészíteni :D :D :D :D :D :D Jól szemlélteti a méreteket a legkisebb
borda melletti gyufaszál.

Egy félszárny 556 mm hosszú ezért kell ilyen sok borda bele.

Kész vannak a farokrész elemei is:
Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/10727870
Mint látható ez egy balsa-pókháló lesz, ha kész lesz. A hosszlécek
viszont fenyőből vannak, mert azért ez egy tekintélyes fesztávú
farokfelület lesz ám, így elkél a szilárdság. Maga a gép is elég
nagydarab lesz, CO2 motoros gépek között igazi óriás, 1113 mm-es
fesztávja nagyjából duplája a szokott masinákénak.

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/10727873
Szóval van egy farokrész és két garnitúra szányborda, ez utóbbiakat
három napig reszeltem :roll: :roll: :roll:

A gép építését lassítja, hogy egyszerre épült egy Evans Volksplane-al,
de erről annak a gépnek a saját topicjában írok pár sort.

http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic. ... 6&start=90

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 24. - 20:53 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Elkészült a szárny!

Nem semmi darab :D :D :D :D Egy kis nosztalgia is került a "levesbe"
mert ez a szárny olyan nagy, és karcsú, hogy saját építő-tároló
alkalmatosság kell neki, akár annó az F1-A modellek szárnyainak.
Szóval kénytelen voltam cinálni neki egy "V"-be állított tárolódeszkát
ha nem akarom, hogy szanaszét csavarodjon.

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... d/10861145
Itt látható ő szárnyassága, a tárolódeszkáján terpeszkedve.

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/10861146
A méretek érzékeltetésére ráraktam a Volksplane VP-1 modellt, ami
egy normális méretű CO2 makettmodell. Mint látható ez a szárny
nemnormális méretű :twisted: :twisted: :twisted:

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/10861147
Az építés módja a szokásos, 2 és 1 mm castag balsa bordák, 2x2-es
fenyő tartók.A szárnytőben még 4 tartóléc van a szárnyvégen már csak
kettő. Plusz ott a 2x2 fenyő belépőél is. Elég masszív a szárny, de
azért érzékeny is. Szt hiszem ezzel az építésmóddel ez az 1200 mm
fesztáv a csúcs, amit ki lehet hozni.

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/10861148
Még egy méreteket szemléltető fotó. Nem kis darab az biztos.

Már alakul a törzs is, de útközben meggondoltam magam és kicsit
másként fogom megépíteni, mint eredetileg terveztem, így most
tervezhetem át az összes hátsó törzskeretet.....na de így jár aki
saját magának talál ki hülyeségeket.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 26. - 9:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.youtube.com/watch?v=ZPo3R-AZ ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=gFZrUvgd ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=hVKZg842 ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=2G50qFaW ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=fmBoZGr4 ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=ju86dGp1 ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=qb0d_dn- ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=LL-Wbv_4evY
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Lehet egy kicsit segít a problémákon!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 26. - 9:38 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Nagyon szépen repülnek ezek a gépek. Többek között ez tetszett meg
benne. Szép vonalú gép, ami szépen repül. Ebbe bele lehet szeretni.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 27. - 8:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kedves SRY Mester!


Szeretném elmondani, hogy ha nagy baj van és nincs motorod az új géphez adok kölcsön egy széria nem gumigyürűs motort használatra.
A hajóversenyen a ligetben oda is tudom adni, ha igényled.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 27. - 8:57 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Antikos!


Lehet élni fogok a lehetőséggel, csak attól félek, hogy mi van, ha ez a
repülőgép is világgá megy aztán oda lesz a kölcsön motor is.....
..... az azért negyon kellemetlen lenne :oops: :oops: :oops: :oops:

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 27. - 13:54 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Eldöntöttem a végső dekorációt:

A modell egy Ausztrál illetőségű repülőgép dekorációjában fog megjelenni,
jelesül a VH-HDO lajstromú repülőgépében. A gép tulajdonosa és pilótája Bob Grimstead.

Itt látható az úriember a repülőgépével:
Kép

Itt meg műrepül ezerrel
Kép

További képek és adatok:
http://www.sabc.org.au/All/Photos/Aircr ... index.html

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 27. - 20:33 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Alakul a gépezet:
Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/10900958
Ez a két törzsoldal, meg a két szélesség beállító borda.

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/10900959

Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/10900960

bekerültek a ferde kabinkeretek is. Ezek 1 mm balsából vannak, de az
alsó részükön keresztben fut egy-egy 2x2 mm fenyőléc. Ezek a lécek
veszik fel és osztják el a szárnyon keletkezó erőket és vezetik ezeket át
a törzsre. E között a két ferde kabinkeret között lesz mad a plexi
"buborék" kabintető.

Most jönnek a törzzsel a kacifántos dolgok, mert annak idején a
Sportavia-Fournier cég mérnökei valami agyament okből úgy döntöttek,
hogy a törzs felül és alul is fél-elliptikus kereresztmetszetű. Így aztán
nem lehet egyszerű doboztörzset építeni.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 40 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség