Üdv. Mindenkinek!
Ez a topic 2008, novemberében indult és az előző bejegyzés is
2008, decemberi, szóval mondjuk úgy elaludt a téma. Ez igaz is meg
nem is, mert itt valóban nem sok látszott a fejlődésből, de azért néha-néha
elővettem a FOURNIER RF-4D rajzait és dolgozgattam rajtuk kicsit.
Na de a papíron lévő repülőgépmodell legyen akármilyen ígéretes is,
csak egy rajz egy A/4 lapon nem modell. Úgy gondoltam eljött az ideje,
hogy megépüljön ez a gép, és talán az idei CO2 motoros versenyen
be is mutatkozhatna. Kb 50% az esélye, hogy elkészül, ha mégse jön
össze, akkor majd jövőre lesz meg.
Általában egyszerű, könnyen építhető modellek tervezésére törekszem, de
most ezt az elven kicsit feladtam
a játék kedvéért
néha kell valami igazán eszement dolgot is csinálni.
Kezdjük talán a szárnybordákkal :
http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... d/10727867Ez itt egy garnitúra szárnyborda
a töben 144 mm a húrhossz a
szárnyvégen 60 mm. Az alkalmazott szárnyszelvény : Benedek 753662g.
Ezt kifejezetten kihívás 1 mm-es balsából 60 mm húrhosszal
elkészíteni
Jól szemlélteti a méreteket a legkisebb
borda melletti gyufaszál.
Egy félszárny 556 mm hosszú ezért kell ilyen sok borda bele.
Kész vannak a farokrész elemei is:
http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/10727870Mint látható ez egy balsa-pókháló lesz, ha kész lesz. A hosszlécek
viszont fenyőből vannak, mert azért ez egy tekintélyes fesztávú
farokfelület lesz ám, így elkél a szilárdság. Maga a gép is elég
nagydarab lesz, CO2 motoros gépek között igazi óriás, 1113 mm-es
fesztávja nagyjából duplája a szokott masinákénak.
http://opera.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... d/10727873 Szóval van egy farokrész és két garnitúra szányborda, ez utóbbiakat
három napig reszeltem
A gép építését lassítja, hogy egyszerre épült egy Evans Volksplane-al,
de erről annak a gépnek a saját topicjában írok pár sort.
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic. ... 6&start=90üdv.: SRY