SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 márc. 28. - 16:08

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 11 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Hidrogénnal müködö autó, lehet ez?
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 24. - 7:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A Hobby Lobby hirdeti ezt az új terméket.
http://www.hobby-lobby.com/hydro_car_fc ... 5_prd1.htm
Hidrogénnal müködö autó? Meg napellem is van hozzá?
Tudja-e valaki közöttünk hogy müködik ez az autó?
"Proton Exchange Membrane"???? Ha ez ilyen csoda dolog miért nem használják nagy autóba?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 24. - 8:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Artur,

Ilyen szettet lehet kapni a Conradban is: http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=VkZkd1ZrNUZOVlZVVkVKT1VrWnJPUT09&pid=Vkd0U2NtVnJPVVZYV0hCUFlXdEZPUT09
Ha jól sejtem itt nem a hidrogén elégetése a cél, hanem az oxigénnel történő egyesülése során keletkező villamos energia hasznosítása. Két légtérből érkezik a két gáz, és a membránon egy speciális katalizátor segítségével nem robbanás szerűen egyesülnek, amiből elektromos áram termelődik. Ezt hasznosítja a villanymotor .
Van már ilyen technológiával épített rendes autó is, csak megfizethetetlen ez a membrán egyelőre. Keress az tüzelőanyag cella szóra. Gyors fejszámolás: ez a készlet 30ezer forint, egy kb 20 dekás autót alig mozgat. 1000 kilós autóra durva becsléssel 150 milliós tétel lenne.

Üdv,
Balázs


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 24. - 15:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egy "konyhanyelven" megtartott előadásból a következő emlékeim vannak ennek a működéséről:
A hidrogént és oxigént speciális membrán választja el, ami a hidrogén protonját átengedi az oxigénhez, de az elektronját nem, ami kénytelen kerülő úton átvándorolni a túloldalra. Márpedig ha az elektron vándorol, az bizony elektromos áram, ami nekünk jó :) A napelemmel termelt árammal pedig lehet vizet bontani, hogy legyen megint külön oxigén meg hidrogén.
Állítólag nagyban éri meg csinálni. Valahol (USA?) felépült egy autonóm irodaház, az alsó szinteken valahol beépítettek két darab ilyen "erőművet" ami az épület teljes villamosenergia igényét ellátja.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 24. - 20:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Az elv nem teljesen új, ugyanis az élőlények kivétel nélkül így működnek.
Ennek pedig idestova úgy 3,6 milliárd éve.
Annyi a különbség, hogy ők ezt a keletkező áramot képesek szénhidrátban raktározni különböző trükkös átalakítások után, majd annak lebontása során újra áramot termelni. Az ő speciális prtonszétválasztó membránjuk nem más, mint a sejthártya.

Üdv, Csizi


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 25. - 6:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Közben én is olvasgattam erröl a dologról.
A Jappánok azt mondják hogy már van nekik müködö autó is.
Persze bölcsen nem mondják mennyibe kerül, mint ahogy Sepiaz is mondta biztos drága.
http://www.youtube.com/watch?v=tBm8ogwnpG0&feature=fvw
Hanem én szégyelnék egy ilyen kis autóba beleülni hátha összefutnék valakivel aki ismer :D
Hidrogént szállitani veszélyes mint a Challenger ürkomp felrobbanhat.

Olyan már sokszor volt hogy egy technologia nagyon drága elöször, sok kisérletezés után rájönnek hogy lehet olcsóbban csinálni. Én még emlékszem hogy a kilencvenes évek elején milyen iszonyu drága volt a lapos képernyö. Tiz közül kilencet ki kellett nekik dobni, mert hibásak voltak.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 25. - 7:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Bő két évtizede én is kitaláltam a vízből (napenergiával) termelt hidrogénnel működő autót. Tehát nem az üzemanyagcellát, hanem egy robbanómotoros változatot. Persze a vízbe a vegyész beletesz egy kevés nátriumhidroxidot, hogy javuljon a vezetőképesség. A napcellák által termelt árammal előállított hidrogént tárolta el a rendszer. A lényeg az volt, hogy amig sütött a nap, addig a jármű folyamatosan termelte a hidrogént és az oxigént. Az utóbbit egyenesen a levegőbe engedte. A haladáshoz a levegő oxigénjét használta, és vízgőzzel "szennyezte" a környezetet. Amikor megpróbáltam a dologból pénzt csinálni, akkor gyorsan lehűtöttek azzal, hogy amig olaj van, addig az ilyen feltalálókat baleset éri, egyébként már régen ki van dolgozva egy csomó alternatív megoldás az olajtartalékok kimerülése esetére.
A membrános megoldás természetesen egészen más, A teljesítmény növeléséhez elég a membrán felületét megnövelni, ami viszonylag kis helyen is megoldható. Artur megjegyzésével teljesen egyetértek, ha a gyártástechnológia finomodik és az eladhatóság javul, akkor az árak rohamosan csökkenni fognak.
Üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 25. - 7:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Artur írta:
Hidrogént szállitani veszélyes mint a Challenger ürkomp felrobbanhat.
Olyan már sokszor volt hogy egy technologia nagyon drága elöször, sok kisérletezés után rájönnek hogy lehet olcsóbban csinálni. Én még emlékszem hogy a kilencvenes évek elején milyen iszonyu drága volt a lapos képernyö. Tiz közül kilencet ki kellett nekik dobni, mert hibásak voltak.

Hidrogént szállítani nem sokkal veszélyesebb, mint a etanolt (biobenzin), de erre is vannak új technológiák.
Az a baj ezzel a rendszerrel, hogy a membrán előállításához egy ritka fém kell, ami a platina, és ebből nem valószínű, hogy sokkal több lesz a földön ;) Persze majd megpróbálják mással helyettesíteni (szerves vegyület), de az még több idő lesz. Esetleg találnak új forrásokat is, amiből meg több háború :(
Bővebben itt: http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_cell


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_438 2009 szept. 25. - 7:31-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 25. - 7:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Vegyész írta:
Artur megjegyzésével teljesen egyetértek, ha a gyártástechnológia finomodik és az eladhatóság javul, akkor az árak rohamosan csökkenni fognak.
Üdv

Én szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban. Végre megmutatta a gazdasági válság, hogy nem lehet eszetlenül fejlődni, és mindennek levinni az árát, mert mindenkinek eladható minden. Az olaj elfogyásával nem csak a közlekedés fog drágulni, hanem minden más is. A műanyag előállítása se lesz olyan egyszerű, mint most, és a gazdaság is más lesz, mint az elmúlt pár évtizedben.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 26. - 2:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Azért gondoltam hogy veszélyes a hidrogén mert emlékeztem a Hindenburg meg a Challenger ürkomp szerencsétlenségre.
Ha feltaláltak azóta jobb szállitási módot annak csak örülök.
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 28. - 11:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A Hindenburg nem üzemanyagként használta a hidrogént, hanem a felhajtó erő növelésére. A Challenger pedig egy mérsékelten hidegtűrő tömítés hibája miatt pusztult el.
Az üzemanyag celláknak számos változata létezik. Korábban megfizethetetlenül drága volt mindegyik. Nem szeretnék közgazdasági fejtegetésekbe kezdeni, mert nem értek hozzá, de én, mint a közgaszdászok áldozata azt látom, hogy a válság oka pont a fejlődés megtorpanása volt. Egyfajta túltermelési válság következett be. Ilyenkor egyes cégek tönkremennek, esetleg kitör egy világháború. Az utóbbi eredményesen pusztítja a felhalmozott anyagi javakat és a túlnépesedett lakosságot.
Az árak szerintem akkor is csökkeni fognak, ha platina kell a membránok előállításához, de nem lehetetlen, hogy találnak helyette más megoldást is. A platina persze kézenfekvő, mert a rácsközökbe befér a hidrogén, de gondoljatok arra, hogy korábban a csontpótlásokat is kizárólag platinával oldották meg.
Üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 29. - 13:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egy internetes hírportálon találtam az árak várható alakulásával kapcsolatos információt. A lényeget idemásolom:
"A tokiói kormány becslése szerint néhány éven belül már évi félmillió darab háztartási hidrogéncellára lesz kereslet. Japánban 48 millió háztartás van, ezeknek több mint a fele, 25 millió lakik családi házban.
Ma még egy háztartási hidrogéncella drága mulatság: csaknem 2 millió jenbe (3 millió forintba) kerül, a beszerelési költség nélkül. De a programban részvevő cégek ennek a felére szeretnék csökkenteni minél előbb. Sőt, 2015-re fél millió jenre (740 ezer forintra) akarják leszorítani a háztartási hidrogéncella árát. Gőzerővel kutatják, miből lehetne olcsóbban előállítani a hidrogént, hogy csökkentsék a cella üzemeltetési költségeit. Közben a japán autógyártók a hidrogénnel hajtott álomautón dolgoznak, amelynek motorja egyetlen mellékterméket bocsátana ki: vizet."
Mivel a hidrogéncella nem megújuló energiát használ fel, ugyanúgy fel kell tölteni üzemanyaggal, mint az akkumulátort elektronokkal. Jelenleg a hidrogént földgázból lehet a legolcsóbban nagy mennyiségben előállítani, Ha napelem energiáját felhasználva vízbontással állítanánk elő hidrogént, akkor már megújuló energiát használnánk, de pillanatnyilag a napelemek is elég drágák és a hatékonyságuk 14% körül van. Szóval ma még kifejezetten gazdaságtalan állami támogatás nélkül ilyen rendszerbe beruházni, mert a várható élettartama alatt nem hozza vissza a pénzünket. Az esetleges busás kamatokról nem is beszélve. Viszont már eredményes kísérletek folynak a festett eljárással készülő napelemekkel, amelyektől szintén komoly árcsökkenés várható. Ráadásul a környezetet is kevésbé terheli, mint a jelenlegi eljárással készülő napelemek.
Üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 11 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség