antikos írta:
http://www.youtube.com/watch?v=bob8A86BnAg&feature=related
Ez egy nagyon tanulságos videó!!!
Az összes hiba jól látható, amit a hidroplánoknál el szoktak követni.
Először is veszedelmesen orrkönnyű a gép. Csoda, hogy egyáltalán
repült. Ez minden szárnyra szerelt, szárny feletti motoros
hidroplánnál komoly veszély. Rövid az orruk, és a nagy súlyt jelentő
motor is nagyon közel van a nomásközépponthoz, néha szinte pont
rajta van. Így amiked eddig nézegettem videókat 10 hidroplán
modellből 9 orrkönnyű volt. Enneki megfelelően randán repültek mint ez
is itt a videón.
A másik az asszimmetria! Vízen úszva mégiscsak hajó ez is, és ha a
súlypont nem pont a hossztengelyre esik akkor rendesen belóg az egyik
oldala (ennek itt a videón a bal oldala). Azonkívül, hogy ronda, veszélyes
is, mert csak csűréssel lehet fel és leszállni, illetve a gép hajlamos
(esetünkben) balra eldőlni, ami a felszállásoknál nagyn látszik, az
utolsó leszállásnál meg majdnem törés lett belőle (a szárnyúszó
egyébként le is tört nekik) Van valahol egy rész a videóben amikor
berádlizik a gép, ez az asszimmetrikus súlyelosztásnak, és az ebből
következő dőlésnek köszönhető.
Tanulságos egy videó, megnézhetjük azokat a hibákat, amiket nem
kéne nekünk is elkövetni
üdv.:SRY