SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 25. - 5:41

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 46 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 06. - 10:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia!

üres tankkal kb. 3500 gramm, de igazából nem tudtam megmérni, mert a nejemnek csak egy konyhai mérlege van, azzal elég kacifántos művelet lett volna.
Így üresen belőttem a súlypontot, mindössze 100 gr. súly kellett az orrába.

Üdv: sibi


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: ólom
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 06. - 14:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kivetted már az ólmot belőle?
Tipp:
Konyhai mérlegen úgy tudod megmérni, hogy az orrkúp csúcsánál teszed a mérlegre...
Így csak kicsit kell tartani a törzsnél, és látod a valódi súlyát.
Egyébként nagyon pöpecül áll neki a négyágú sróf.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 07. - 7:15 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Érdekes, hogy míg más gépek modelljeinél aránytalanul nagy szokott
lenni a légcsavar a Mustang esetében pont fordítva van. Az eredeti
gépen akkora nagy légcsavar van, hogy szerintem modellben nem
is lehetne arányos méretzű négyágút rátenni.

Ami érdekes, hogy sehol, egy visszemlékezésben sem olvastam, hogy
ez a hatalmas légcsavar zavaróan nagy precessziót okozott volna.
Nem panaszkodtak a gép pilótái ilyesmire. Pedig ekkora nagy
sróf igazán szerezhetett volna kellemetlen pillanatokat a pilótának.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 07. - 10:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Igen, valóban nem lehetne rátenni méretarányos légcsavart, de ugye a gép tömege sem méretarányos .

Most készül a két oldalon lévő "ál" kipufogó sor, szerntem jól fog neki állni. Még azt nem tudom, milyen színű legyen.

Talán barna alapont fekete és szürke foltokkal, a korom és a füst-lerakódások imitálására. :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 07. - 18:54 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia!

A P-51 (meg szinte minden más WW.II. vadászrepülőgép) kipufogója
rozsdamentes acélból készült. A kipufogó színe olyan mint a
rozsdamentes acél mosogatógépeké, tűzhelyeké. Nem fényes mint a
krómozott felület, hanem kicsit barnásabb. A makettgyártók erre külön
színt adnak ki, fémtartalmú festékkel.

A kifufogó színe a használat során nem változik meg, mert ezeken nincs
folytás. A kiáramló égéstermék nagyon forró, és nagyon nagy
sebességgel áramlik. Mire lehül és kormot képez már rég elhagyta a
kipufogósort. Ezért van a gép oldalán a korom és nem a kipufogón.
A vízszintes vezérsík belépőéle sokkal kormosabb mint a kipufogó.

Így néz ek ki színre:
Kép
http://www.airliners.net/photo/Untitled ... OLEAN_MODE))_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&photo_nr=72&prev_id=1402799&next_id=1402760

Kép
http://www.airliners.net/photo/Untitled ... OLEAN_MODE))_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&photo_nr=74&prev_id=1402760&next_id=1402655

Különösen a második kép a tanulságos. Jár a motor melegítik a gépet,
ha kormolna a kipufács most aztán jó mocskosnak kéne lennie a
környékének, mert hideg a motor, de semmi nincs ott, patyolat tiszta.

A barna foltok meg azért nem jó ötlet, mert ez a kipufogó nem
rozsdásodik.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: mustang
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 07. - 19:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Gyönyörű ez az ezüstszínű vadló!
Bárcsak beülhetnék egyszer egy ilyenbe, persze idelent...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 07. - 19:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
azta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sry, Te aztán tudsz mindenről képeket mutatni. Egyre csodásabb színben látom ezeket a paripákat....

Hát, ami a kipuffot illeti, kissé akkor elüt az igazitól, mert már befestettem szürkére, és fel is ragasztottam, de szerintem jó lett.

Ezüst színűt nem is tudom, honnan vettem volna.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 07. - 19:38 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Van egy ilyen szín a Model Master színkészletében. Ez egy színtelen
műgyanta alapú lakk, amibe rozsdamentes acélpor van elkeverve
emulziónak. egyébként a Model Master alumínium, vas, stb.... színek
mind ilyen fémemulziók, még az áramot is vezetik.

Ez a fajta rozsdamentes acél az MM Jet Exthaus színhez áll a legközelebb
de ha jól emlékszem egy kicsit világosítani kell rajta. Nagyon szép
fémes felületet ad, de jól alá kell dolgozni, mert nagyon tutin rászívódik
a felületre és minden karc, hiba látszik.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 07. - 19:42 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
sibra írta:
Egyre csodásabb színben látom ezeket a paripákat....


Nem vagy egyedül :!: Nekem már vagy 20 éve az egyik kedvenc
repülőgépem. Van egy csomóújságom, könyvem róla. Jó sokat
olvasgattam a gépről, meg gyűjtöttem anyagokat. Azért is nem állok
neki ilyet építeni modellben mert biztosan túlbonyolítanám. Nem tudnám
elnagyolni a dolgokat, mert túlságosan jól ismerem.

Van egy pár madár amivel így vagyok (Li-2, Po-2, Bleriot Type Xi,
Jak-3 stb...)

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: PO2
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 08. - 16:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Pedig végre egy PO-2-t igazán építhetnél.
Én pont ezért nem vágok bele scale gép építésébe.
Nincs hozzá se elég türelmem, se időm.
Viszont előbb-utóbb vennem kell egy rendes ARF kitet.
Csakhogy annyi gép tetszik, hogy a föld összes pénze se volna elég...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 08. - 16:54 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Hát igen.....a Po-2 az mindenképpen megépítésre érdemes darab. Van
egy kazal Po-2 rajzom, az összes verzióról, normál, permetezős, kabinos
és egy csomó képem is. A fellelhető példányokat (Közl. Múzeum,
Goldtimer, Szolnok Rep. Múzeum) keresztben-kasul le vannak fotózva,
még az olyan apró mütyűrök is, mint a vásznazás varrásának a
mintázata, meg a légcsavaron lévő gyártói fém-matrica :D :D :D :D

Ezért is nem merek belevágni, mert látszatra nagyon egyszerű gép, de
ha igazán jót akarsz......na akkor lehet vele molyolni rendesen.

Viszont ha valaki rászánja magát szívesen segítek rajzzal, képpel.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 08. - 16:58 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ez csak neked Jimmy :D

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/4888197

Idén augusztusban fotóztam.

Amúgy meg éppen a napokban archiváltam egy nagyon jó és tartalmas
cikket. A címe:
Igazi Mindenes, Égi Igásló Volt
A PO-2 négy fényes évtizede


Ebben is vannak nagyon szuper rajzok, különösen a kabinos utas és
posta verziókról. Hazai üzemben lévő gépek festési leírásai, a gépek
gyártási számai stb.... Valamint egy nagyon hosszú és tanulságos rész
a hazai mezőgazdasági repülés hajnaláról, amikor még a Po-2-k
húzták az igát, és próbálták kitalálni -gyalázatos körülmények között-
miként is kell csinálni ezt a légi mezőgazdasági munkát.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: PO-2
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 08. - 20:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ilyenkor sajnálom hogy nem akkoriban születtem.
Biztosan addig erőlködtem volna amíg egy ilyen gép pilótaülésébe kerülök.
De "csak" a Góbéig jutottam mint MHSZ-es al-tanonc növendékenc. :(
Aztán sajnos zűrössé váltak a dolgok.
Most meg küszködöm a bürokráciával, akár tudnék is egy egyszerű UL-t venni a szomszédból, de egy rakás pénz az itthoni műszaki.
Kínomban már a szomszédos sportpilóta-jogsin és gépüzemeltetésen filózok, de az sem annyira eccccerű.
Lehet hogy inkább gyorsan megrendelem azt a videoszemüveget, mégiscsak olcsóbb és egyszerűbb megoldás.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 08. - 21:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sry!

Azért, ha bármi nemű ide feltehető elektronikus leírásod van a Mustanggal kapcsolatban, azt szívesen fogadnám.

De modellel kapcsolatban is.

De a leghálásabb akkor lennék, ha feltennél nekem ide egy tervrajzot.


Amúgy is jön a Karácsony.... :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 08. - 21:38 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ezt ismered?

http://users.atw.hu/sry/cikk157.PDF

PDF-ben van a könyvtáramból.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 46 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség