SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
alkoholos motort mivel tartsuk karban? http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=32&t=746 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | user_193 [ 2008 dec. 29. - 20:47 ] |
Hozzászólás témája: | alkoholos motort mivel tartsuk karban? |
Üdv mindenkinek. Ha már volt ilyen topic, elnézést kérek. Mivel nekem eléggé új téma az alkoholos repülőgép-motor téma, segítséget kérnék, mivel érdemes használat után (két használat között) alkoholos motorunkat átmosni, vagy egyáltalán mit érdemes vele tenni, ami nem árt a mocinak sem. Egyébként Cool Power 5 % nitrós üzemanyagot használok. Én mindig kiveszem a gyertyát, majd WD-40 -nel befújok egyet a hengerbe is, és a nyitott karburátorba is. Nem tudom, ez jó-e, vagy van jobb módszer? |
Szerző: | user_6 [ 2008 dec. 29. - 22:29 ] |
Hozzászólás témája: | pöpec |
A módszered pöpec, csak a karburátorba kell fújni az anyagot, és közben starterrel kicsit megforgatni hogy mossa át. Én sima műszerolajjal csinálom ugyanezt, de nem mindíg. Mivel denaturált szesz-ricinusolaj keveréket használok, nitro nélkül, nem kell rettegnem a nitrótól, csak a hátramaradó vízpárától és a besűrűsödő ricinusolajtól. Ha várhatóan egy belül repítek, akkor nem forgatom át. |
Szerző: | user_193 [ 2008 dec. 30. - 10:54 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ok! Most hallottam, hogy az afterun olaj is kiváló, meg az sem baj, ha hagyom úgy, ahogy van. Ezek a mai üzemanyagok (még a nitrós is) tartalmazzák a szükséges vízkiszorító adalékot is? Vagy azért ennyire nem jók? Üdv, és Boldog Újesztendőt mindenkinek!!! |
Szerző: | user_6 [ 2008 dec. 30. - 12:53 ] |
Hozzászólás témája: | üzemenyag |
A methanol vízelnyelő hatású vegyület, így vízkiszorító adalék nem valószinű hogy volna benne. Az afterrun olaj nagyon jó, mert direkt erre a célra fejlesztették de tudomásom szerint nagyon drága. A motort sokkal egyszerűbb úgy eltenni hogy kitekered a gyertyát, rányomod a startert, két másodpercig megpörgeted és közben nyomod a karburátorba a WD40-et, vagy a műszerolajat. Utána még egy másodpercet pörgeted hogy a fölösleg kimenjen. Így a motor át van öblítve, megtörlöd és felakaszthatod a gépet a plafonra. Persze a kipufogóba nem árt egy kis papírzsepit tenni, hogy a maradék olaj ne csöpögjön a nyakadba ha elmész alatta. |
Szerző: | user_193 [ 2008 dec. 30. - 19:18 ] |
Hozzászólás témája: | |
rendben. Az itteni robbanós autókat, hajókat használók is a WD-40 -re esküsznek. Pedig ott jobban ki vannak hegyezve a motorok. Akkor nekem is jó lesz. Üdv. |
Szerző: | user_1712 [ 2011 dec. 31. - 9:40 ] |
Hozzászólás témája: | Re: pöpec |
[quote="Füligjimmy"]A módszered pöpec, csak a karburátorba kell fújni az anyagot, és közben starterrel kicsit megforgatni hogy mossa át. Én sima műszerolajjal csinálom ugyanezt, de nem mindíg. Mivel denaturált szesz-ricinusolaj keveréket használok, nitro nélkül, nem kell rettegnem a nitrótól, csak a hátramaradó vízpárától és a besűrűsödő ricinusolajtól. Milyen a denaturált szesz-ricinusolaj keveréked aránya? Üdv John Grape |
Szerző: | user_6 [ 2011 dec. 31. - 12:21 ] |
Hozzászólás témája: | denszesz |
Már régóta csak elektromosozom, sőt az új belsőégésűről épp most tettem le... A keverésiu arány kb. 20% körül volt. Volt hogy többet tettem bele, de ennyi bőven elég. Egyszerűbben: kb. 8 dl denszesz (a kapható leg töményebbet használd) és 2 dl. modellbolti ricinusolaj. |
Szerző: | user_1712 [ 2011 dec. 31. - 22:01 ] |
Hozzászólás témája: | Re: denszesz |
Füligjimmy írta: Már régóta csak elektromosozom, sőt az új belsőégésűről épp most tettem le... A keverésiu arány kb. 20% körül volt. Volt hogy többet tettem bele, de ennyi bőven elég. Egyszerűbben: kb. 8 dl denszesz (a kapható leg töményebbet használd) és 2 dl. modellbolti ricinusolaj. Szia Füligjimmy! Köszönöm az infót. Még csak annyit kérdeznék, hogy ment vele a motorod? Ment olyan jól mint a nitróval? Üdv John Grape |
Szerző: | user_6 [ 2012 nov. 14. - 19:46 ] |
Hozzászólás témája: | denszesz |
Hűűű, most látom hogy nem válaszoltam meg az uccsó' kérdést. Nem baj, jobb későn mint soha: Igen, ment úgy. Sőt, érzésem szerint kb. úgy ment mintha 5-10%-os nitrós matéria volna benne. Most újra ezt a keveréket kezdem használni, ugyanis újra pöfögős modellezek... |
Szerző: | user_6 [ 2013 dec. 13. - 20:55 ] |
Hozzászólás témája: | alkohol |
Kissé későn osztom meg, de most jutottam idáig. SZóval megkevertem a régi szokott keveréket, de valahogy nem volt az igazi. Nem tartotta az alapjáratot és állandóan állítgatni kellett. Jelenleg nem tudok töményebb denszeszt beszerezni, így elpöfögtem a bekevert anyagot, utána meg vettem sima bolti üzemanyagot 1% nitróval. Valahonnan be kéne szerezni 90% fölött alkoholt, de a környéken nem tudok. |
Szerző: | user_1933 [ 2014 jan. 27. - 9:13 ] |
Hozzászólás témája: | |
sziasztok.segítséget szeretnék kérni tapasztalt modellezőktől.vettem egy repülő testet és csak szervók vannak benne.robbanómotort is vettem hozzá(webra) használtan.arra lennék kíváncsi,hogy milyen szervó kell hozzá?ugyan olyan mint a vezérsíkokban is van?vagy más fajta?meg kell-e hozzá feszültségszabályzó,ha robbanómotorral akarom üzemeltetni?választ előre is köszönöm! |
Szerző: | sry [ 2014 jan. 27. - 19:23 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Szabályzó nem kell (Az csak az elektromos motorhoz kéne) a szervo meg teljesen mindegy milyen van benne, amit találsz jó lesz, akár olyan is amivel a kormányfelületeket mozgatod. Természetesen robbanómotoros modellbe illik masszívabb szervokat tenni a vibráció miatt, tehát a kis kék kínai 9 grammosat nagyon nem javasolnám, egy sztenderd Futaba S3003 bőven megteszi. Üdv.: SRY |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |