SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 márc. 28. - 21:11

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 15 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Használt sky lady
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 27. - 16:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Keresek megvételre használt sky ladyt


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 27. - 16:58 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Bizotan Sky Lady-t szeretnél?

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 30. - 17:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Úgy tűnik hogy nállam tapasztaltabbak már le is beszéltek rólla.Én csak egy olcsóbb megoldást kerestem,ha a későbbiekben a nagyobb szárny fesztávolságú szabadon repülőket be szeretném szervózni.Lehet hogy ez nem a legjobb megoldás!?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 30. - 17:34 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Mocsári János!

Ha ez a célod akkor végképp nem ajánlom a Sky Lady-t! Már elég régen
sem összerakásra, sem berepülésre, sem javításra nem vállalok
Sky Ladyt-t! Miért is:

1.) A törzs melegen alakított műanyag. Szinte semmi szilársága nincs,
tekeredik, csavarodik minden felé repülés közben. Ezért a gépet
gyakorlatilag lehetetlen beállítani.

2.) A "T" elrendezésű vízszintes vezérsík kettő darab kicsi lemezcsavarral
van feltéve. Csak éppen a csavarokat egy 3 mm-es hablemezbe és
egy papírvékony műanyag lemezbe tekerik be. Gyakorlatilag a
második repüléskor kiszakad az egész.

3.) A rádióvevő teljesen használhatatlan, jó esetben 200 m a vételi táv,
de inkább csak 50 m. A vevőt azonnal cserélni kell.

4.) A magassági szervó hajlamos kiszakadni, és akkor annyi a gépnek.

5.) Nehéz mint a sár, és ennek tetejébe nagyon alattomosan esik át,
szerintem rossz a megválasztott szárnyszelvény. Nagy Cy-u a
szelvény, ezért tud lassan is repülni de amikor átesik, akkor hirtelen,
és alattomosan teszi. Egy kezdő pilótának ez elég súlyos, általában
ezért törik a gépeket.

és még sorolhatnám a negatívumokat.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 03. - 10:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Sry!
Ezekszerint majd ha készül egy nagyobb vitorlázóm ahoz mindent eggyesével célszerű megvásárolni?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 03. - 19:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Azért nem kell szegény Sky Ladyt annyira leszólni. Kétségtelen, hogy vannak gyengéi, de egy ilyen kategóriájú modelltől ne várjuk el a maximumot. A nem napálló törzse ellenére, mindig praktikusabb, mint az előbb-utóbb elkoszolódó, a leszállásoktól elkopó hab törzsű társai. Ki kell ismerni a szeszélyeit, és akkor már nincs vele probléma. Már kisfiam is nagy biztonsággal vezeti. A feltöltött akkumulátorral még egy-két bukfenc is kockázat nélkül bele fér a repülési programba. A közelmúltban láttam teljesen fehér változatban. Az új "dizájn" nagyon előnyére vált. Alig ismertem rá. Olyan komoly vitorlázó kinézete lett.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 04. - 8:00 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Gyr!

Természetesen a Sky Lady-vel is lehet repülni, de arra aminek árúlják
teljesen alkalamtlan. Jelesül a kezdő, tanuló gép funkcióra gondolok.
Én nagyon megharagudtam erre a gépre, mert nagyon sok lelkes ember
kedvét örökre elvette a repülőmodellezéstől.

Az tény, hogy lehet vele repülni ha kiismerted, és ha jól be van állítva,
és éppen nem romlik el rajta semmi. Nekem még háton is sikerült repülni
vele egyszer, de az már tényleg istenkísértés volt.

Viszont egy teljesen kezdő nem tudja beállítani, és nem tudja tolerálni a
konstrukció gyengeségeit. Dobja-töri ez a program. A sokadik ilyennel
való megszenvedés után mondtam azt, hogy elég volt, ilyet be nem
hoz nekem senki a műhelybe többet.


Mocsári János Kolléga kérdésére válaszolva:
Szerintem sokkal jobban jársz ha egyenként veszed meg a cuccokat, sőt
egy csomó mindent lehet olcsón, használtan venni. Ha megmondod
pontosan mit szeretnél akkor még segíteni is tudunk, hogy mit vegyél,
illetve ha valami megtetszik akkor arról lehet véleményt mondani. Most
kitört a nagy 2.4 GHz láz, mindenki cseréli a rádióit ilyenre, így tele van a
piac olcsó és nagyon jó rádiókkal érdemes kicsit utánnamenni a
dolgoknak.

Nekem van (meg volt) egy "pár" adóm és vevőm, azokról a típusokról
konkrét tapasztalataim vannak, de sokféle ketyerével találkoztam már
berepülések, találkozók alkalmával, így elég sok típust ismerek. És van ami tetszik van amiért egy forintot nem adnék. Pl a GWS Dream Starter
adó úgy néz ki mint egy kínai bóvli játék, pedig nagyon jó kis adó. Kicsit
nyekergős a mechanika, irtó gagyi a külalak, de megbízható jó adó. A Hitech Flash 5. elég profin néz ki, de zabálja az akkut, instabil, össze-
vissza mászkál az adófrekvencia, egy megbízhatatlan, alattomos
valami.....és így végigmehetünk rengeteg típuson amikkel volt
szerencsém összefutni.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Sky Lady
HozzászólásElküldve: 2011 dec. 30. - 19:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
[quote="sry"]T. Mocsári János!

Ha ez a célod akkor végképp nem ajánlom a Sky Lady-t! Már elég régen
sem összerakásra, sem berepülésre, sem javításra nem vállalok
Sky Ladyt-t! ......

Az a tiszteletteljes kérdésem, hogy ha a Sky Lady ennyire rossz akkor melyik következő kezdő típus az amelyik ennél minden tekintetben jobb?
Esetleg egy kezdő-haladó típus is szóba jöhetne. Nagyon érdekelne.

Üdv
John Grape


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Sky Lady
HozzászólásElküldve: 2011 dec. 30. - 19:12 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
John Grape írta:
sry írta:
T. Mocsári János!

Ha ez a célod akkor végképp nem ajánlom a Sky Lady-t! Már elég régen
sem összerakásra, sem berepülésre, sem javításra nem vállalok
Sky Ladyt-t! ......

Az a tiszteletteljes kérdésem, hogy ha a Sky Lady ennyire rossz akkor melyik következő kezdő típus az amelyik ennél minden tekintetben jobb?
Esetleg egy kezdő-haladó típus is szóba jöhetne. Nagyon érdekelne.

Üdv
John Grape


Vásárolni vagy építeni szeretnél?

Illetve mennyire kezdő az a kezdő?

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Sky Lady
HozzászólásElküldve: 2011 dec. 30. - 20:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
John Grape írta:
sry írta:
T. Mocsári János!

Ha ez a célod akkor végképp nem ajánlom a Sky Lady-t! Már elég régen
sem összerakásra, sem berepülésre, sem javításra nem vállalok
Sky Ladyt-t! ......

Az a tiszteletteljes kérdésem, hogy ha a Sky Lady ennyire rossz akkor melyik következő kezdő típus az amelyik ennél minden tekintetben jobb?
Esetleg egy kezdő-haladó típus is szóba jöhetne. Nagyon érdekelne.

Üdv
John Grape


Vásárolni vagy építeni szeretnél?

Illetve mennyire kezdő az a kezdő?

Üdv.: SRY


Köszi a választ Sry.
Valamikor aktívan modelleztem, de az már régebben volt, helyette repültem vitorlával. Mivel az már ritka mostanában visszatérnék a modellezéshez. Van műhelylehetőségem és időm, de szívesen vennék egy kittet, vagy összerakott gépet is. Azért érdeklődtem, hogy egy a SL-nél jobb minőségű gépet mindennel együtt mennyiből lehetne kihozni?
Előre is köszönöm a segítséged.
Üdv
John Grape
V :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 dec. 30. - 23:35 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Hát szerintem egy FÍK-100 igaz, hogy rondább mint a Sky-Lady, de jó repülőmodell, kicsi munkával össze lehet rakni , bírja a "kiképzést" , de ha mégis törik a reptér szélén pillanatragaccsal javítható. Ha a szárny fölé építed a motort még a légcsavarokat sem fogja tördelni és futómű sem kell a leszálláshoz.

Szóval FÍK-100 (bátrabbaknak FÍK-80) 2 olcsó 9 grammos szervo, 1 kicsi 20-30 grammos motor, 20 Amperes szabályzó, adó-vevő, 1000-1500 mAh akku (de inkább 1000 mAh , hogy könnyű legyen) kis szén egy tenyérnyi rétegelt lemez , 5-6 pillanatragasztó és már mehet is. Ezt most meg nem mondom mennyibe kerülne, de a Web-Shop-okban gyorsan utánna lehet keresni. Szénből a 1x10 -es lap a legjobb vagy valami hasonló.

Hogy miként is lesz mindebből kevéssé esztétikus, de anál jobb kezdő modell, azt meg elárulom neked, vagy ha nem laksz túl messze, akkor átjöhetsz és cirka 3-4 óra alatt varázsolunk egy modellt. Aztán be is repüljük ha már kész van :-)

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 dec. 30. - 23:43 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Fík 80 : http://www.modellhungaria.hu/fik-80-p-3 ... j9bham2r25

Fík 100 : http://www.modellhungaria.hu/fik-100-p- ... j9bham2r25

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: FIK 100
HozzászólásElküldve: 2011 dec. 31. - 8:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
Üdv.

Hát szerintem egy FÍK-100 igaz, hogy rondább mint a Sky-Lady, de jó repülőmodell, kicsi munkával össze lehet rakni , bírja a "kiképzést" , de ha mégis törik a reptér szélén pillanatragaccsal javítható. Ha a szárny fölé építed a motort még a légcsavarokat sem fogja tördelni és futómű sem kell a leszálláshoz.

Szóval FÍK-100 (bátrabbaknak FÍK-80) 2 olcsó 9 grammos szervo, 1 kicsi 20-30 grammos motor, 20 Amperes szabályzó, adó-vevő, 1000-1500 mAh akku (de inkább 1000 mAh , hogy könnyű legyen) kis szén egy tenyérnyi rétegelt lemez , 5-6 pillanatragasztó és már mehet is. Ezt most meg nem mondom mennyibe kerülne, de a Web-Shop-okban gyorsan utánna lehet keresni. Szénből a 1x10 -es lap a legjobb vagy valami hasonló.

Hogy miként is lesz mindebből kevéssé esztétikus, de anál jobb kezdő modell, azt meg elárulom neked, vagy ha nem laksz túl messze, akkor átjöhetsz és cirka 3-4 óra alatt varázsolunk egy modellt. Aztán be is repüljük ha már kész van :-)

Üdv.: SRY



Üdv Sry

Nagyon köszönöm javaslatod és a felajánlott segítséget.
Megnézegettem a gépeket, elhiszem hogy jól repülnek, azonban sokkal komolyabbra gondoltam. Elnézésed kérem, de ezek nekem játékszereknek tűnnek.
Korábban építettem már többféle gépet, A1 vitorlázó, robbanómotoros körrepülő stb. és legalább ezen szinten szeretném folytatni a modellezést.
Van egy MOKI S10 RC gyári új motorom és ehhez is keresek gépet, tervrajzot vagy kittet. Előtte viszont egy jobb RC segédmotoros vitorlázót szeretnék építeni.
Ebben kérem a további segítséged. Hogy könnyebb legyen tippet adni a következők az elgondolásaim ezzel kapcsolatban.
Egy Sky Lady, vagy esetleg kicsit nagyobb méretű kiforrott, jól termikelhető típusra gondolok, ami mindennel (motor, szervók, rádió stb.) együtt kijön max. kb. 50 e.Ft-ból.
Külön köszönöm a felajánlott személyes segítséged amit -ha továbbra is érvényes- a későbbiekben szeretnék igénybe venni építési tanácsok formájában és a beállítás-berepítés során. Szerencsére nem lakunk túl messze egymástól, mivel én Pestszentlőrincen táborozok.
Gondolom (és ahogy a térképet néztem) van felétek valamilyen jó kis reptetési terep.
Még egyszer köszönöm segítőkészséged és kérlek, hogy a fentiek alapján próbálj valamilyen jó ötletet adni.

Üdv
John Grape


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 dec. 31. - 11:23 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Akkor viszont egy Easy-Glider-t javasolnék! Az elején mindenképpen könnyen repülhető, könnyen javítható, és könnyen szállítható gép kell. Az Easy Star sem rossz, csak picit gyors.

A modellező multtal és az R/C repüléssel az szokott lenni a gond, hogy annó én is építettem szabadonrepülő vitorlázót, meg CO2-motoros modellt, meg gumisat. Megy ez nekem gondoltam és kezdésnek építettem egy Pilatus-Portert-t. Azt hiszem 2 másodpercet repült mire összetörtem :roll: :roll: :roll:

A szabadon repülőzéssel szerzett tapasztalat kiváló és pótolhatatlan az építés és beállítás terén, de az R/C gép vezetésében semmit nem ér. Sőt szerintem még hátrány is kicsit.

A robbanómotoros gépet még nem ajánlanám, egyrészt mert egy csomó kiegészítő logisztika kell hozzá, ami szintén pénzbe van, és az elején az amúgy is szűks költségkeretet nem kéne megosztani két projekt között. Másrészt meg sokkal nyűgösebb ügy, kell némi reptéri gyakorlat ahhoz, hogy a robbanómotor kezelése, beállítása stb... készségsinten menjen és ne ez kösse le az ember figyelmét.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 dec. 31. - 20:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
Üdv.

Akkor viszont egy Easy-Glider-t javasolnék! Az elején mindenképpen könnyen repülhető, könnyen javítható, és könnyen szállítható gép kell. Az Easy Star sem rossz, csak picit gyors.

A modellező multtal és az R/C repüléssel az szokott lenni a gond, hogy annó én is építettem szabadonrepülő vitorlázót, meg CO2-motoros modellt, meg gumisat. Megy ez nekem gondoltam és kezdésnek építettem egy Pilatus-Portert-t. Azt hiszem 2 másodpercet repült mire összetörtem :roll: :roll: :roll:

A szabadon repülőzéssel szerzett tapasztalat kiváló és pótolhatatlan az építés és beállítás terén, de az R/C gép vezetésében semmit nem ér. Sőt szerintem még hátrány is kicsit.

A robbanómotoros gépet még nem ajánlanám, egyrészt mert egy csomó kiegészítő logisztika kell hozzá, ami szintén pénzbe van, és az elején az amúgy is szűks költségkeretet nem kéne megosztani két projekt között. Másrészt meg sokkal nyűgösebb ügy, kell némi reptéri gyakorlat ahhoz, hogy a robbanómotor kezelése, beállítása stb... készségsinten menjen és ne ez kösse le az ember figyelmét.

Üdv.: SRY



Üdv SRY!

Nagyon köszönöm a tanácsaidat, minden szempontból rendkívül hasznosak és megfontolandók. Ennek alapján akkor valószínűleg az Easy Glider-nél maradnék, amit már korábban is nézegettem.
Ezzel kapcsolatban az a gond, hogy már sehol sem találok sima Easy Glider-t, illetve csak config nélkül a nagyobb 1,8 m-es fesztávú Electro (Pro) változatot http://www.modellhungaria.hu/easy-glide ... -4317.html 19.990 Ft ami orrmotoros, vagy távirányító+vevő és akkutöltő nélküli R/C szett 52.073 Ft.
Viszont az Easy Star van kittben config nélkül (csak motor és légcsavar) és 2,4 GHz komplett R/C szett 92.000 Ft. !!, vagy brushless motorral 83.000 Ft., vagy 4 csatornás komplett nem tudni milyen MHz-n működő R/C szett 49 990 Ft. Úgyhogy teljesen tanácstalan vagyok.
Mi a véleményed, hogy melyiket lenne érdemesebb megvenni az Easy Star-ból, az R/C szettet, vagy a config nélküli kittet és külön megvenni hozzá rádiót, szervót stb.?
Gondolom így biztosan többe lenne, de talán jobb configot lehetne összeválogatni hozzá.

És ha már „háti motorosat” keresek akkor találtam egy nagyon érdekeset ez a Hobbyking ASK21Mi http://repulomodellek.blogspot.com/2011 ... k21mi.html

„Hobbyking ASK21Mi scale vitorlázó EPO habból öntött, könnyen összeállítható (csak 3 csavar és kész), könnyen szállítható, praktikus, formás és izgalmas modell. 2 méternél valamivel nagyobb fesztáv jól láthatóvá teszi még nagy magasságban is.
Érdekessége még a gépnek, hogy az irányításhoz szükséges 4 db szervó , a motor és a szabályzó is gyárilag beépített. A legizgalmasabb, hogy a gép rendelkezik egy mechanikával, amely a gép hátán lévő motort és propellert a törzsbe húzza be, csökkentve ezzel a légellenállást vitorlázás közben. Természetesen a motor behajtó mechanikáját működtető szervó is gyárilag beépített.
A fel- és leszállást 5(!) kerék segíti, még a szárnyvégeken is található 1-1 kis kerék, ráadásul az orrfutó még kormányozható is.
Kétségkívül komoly érték ezért az árért. Egy 2 méteres vitorlázógép, 5 db beépített szervóval és motorral $100 körüli áron nem rossz, pláne mostanában, mikor ilyen gyenge a dollár, alig 18.000 Ft.
Egy akksi, egy vevő, és már repülhet is.”
Szuperül néz ki a gép, érdemes megnézni a fenti linken a képeket. Hazai boltokban még nem láttam.

A modellező múlttal kapcsolatban is tökéletesen igazad van, egy pillanatig sem vitatom.
Az építés-beállítás terén legalább hasznos lesz a szabadon repülőzéssel szerzett tapasztalat.
Az R/C gép vezetés pedig úgyis egy más kategória, amit meg kell tanulni. Bízom a sikerben.

A robbanómotoros gépet amúgy is későbbre hagynám a költségkeret, több tapasztalat és egyebek miatt és nem akarok két projektet egyszerre csinálni.
Ennél pillanatnyilag megállok a tervrajz keresés és info gyűjtés szintjén.

Még egyszer nagyon köszönöm a tanácsaidat és javaslataidat, nagyon hasznosak voltak.
Ha már ott tartok, kérni fogom a személyes segítséged a beállítás, berepítés terén.

Várom válaszod a fentiekkel kapcsolatban.

Üdv
John Grape


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 15 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség