SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 márc. 28. - 16:52

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 27. - 13:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A hordót inkább csak a tréfa kedvéért említettem, bár létező lehetőség a 23 tonnás tartálykocsival együt. :D
Egy decire visszaszámolva nettó öt forint van a kiszerelt és a hordós ár között. Ezzel szemben a flakon 90 Ft.
Sokszor hallottam már, hogy mekkora figyelemmel foglakozunk a kis vevőkkel is, pedig természetes, hogy szeretjük őket, hiszen készpénzzel fizetnek, ahelyett, hogy milliókkal maradnának adósok örökre. Ebből következik, hogy ésszerű határok között igyekeztünk csökkenteni a minimális kiszereléseket. Persze megteszi ezt a konkurencia is...
Üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 27. - 19:28 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
fához, műgyantához mivel lehet ezt a lemezt ragasztani? Fedélzethez vettem 0.8-as rétegelt lemezt, de félek, hogy hullámos lesz a víztől hiába festem le.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 28. - 7:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Például ilyen a jó kis MA 310, amelyből 50 ml mindössze 2875 Ft. A hozzá tartozó kinyomó pisztollyal együtt pedig 15585 Ft. Ezek már ÁFÁ-s árak, de én is meggondolnám.
Amúgy gyorsan köt, nagy a letépő szilárdsága, szóval remek anyag, és a pisztolyt csak egyszer kell megvenni. Szerintem jobban jársz akkor, ha a rétegelt lemezt rendesen átkened epoxival. Attól még festhető marad, és a vizet is bírni fogja.
Üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 29. - 8:39 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Vegyész Kollégának teljesen igaza van!

A rétegelt lemezt ha megcsiszolog és egy kis lamináló epoxival bevonod (ne ragasztóval, mert az vastag lesz és "csíkos") akkor olyan gyönyörű, és nem mellesleg vízálló , kopásálló, festhető felületet kapsz, hogy jobb se kell.

Ha nem akarsz epoxival dolgozni, akkor jó a PU egykomponensű parkettalakk (3 rétegben) vagy az egykomponensű csónaklakk is (mondjuk Viking, de higítva szintetikus higítóval, mert amúgy vastag).

Ha azt szeretnéd, hogy a fa erezete, mintázata, szépsége is látszon, akkor mindenképpen az epoxit javasolnám, az szinte övegszerű bevonatot képez, és nagyon szépek a fa alkatrészek így kezelve.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 30. - 10:54 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
sry írta:
Vegyész Kollégának teljesen igaza van!

A rétegelt lemezt ha megcsiszolog és egy kis lamináló epoxival bevonod (ne ragasztóval, mert az vastag lesz és "csíkos") akkor olyan gyönyörű, és nem mellesleg vízálló , kopásálló, festhető felületet kapsz, hogy jobb se kell.

Ha nem akarsz epoxival dolgozni, akkor jó a PU egykomponensű parkettalakk (3 rétegben) vagy az egykomponensű csónaklakk is (mondjuk Viking, de higítva szintetikus higítóval, mert amúgy vastag).

Ha azt szeretnéd, hogy a fa erezete, mintázata, szépsége is látszon, akkor mindenképpen az epoxit javasolnám, az szinte övegszerű bevonatot képez, és nagyon szépek a fa alkatrészek így kezelve.

Üdv.: SRY


arra gondoltam, hogy a maradék poliészter gyantával és 80gr-os szövettel beborítom ha kész a fedélzet. Legalább merevítene is rajta.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 30. - 19:00 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ez se rossz ötlet, ha festeni akarod! Ha szeretnéd megőrizni a fa szépségét, akkor nem kell a szövet.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 03. - 12:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A 80 grammos üvegszövetek általában 8 mikronos elemi szálakból állnak. Ennek olyan a görbületi sugara, hogy a legtöbb gyantában eltűnik. Persze érdemes egy kis hulladék darabon próbát csinálni. Mivel a gyanta kicsit sötétít is a fán, még szebben hozza ki a fa erezetét. A poliészter csak akkor köt szárazra, ha elzárjuk a levegőtől. Ez történhet fóliával, vagy a gyantába gyárilag, esetleg utólag belekevert paraffinnal. A paraffinos felületű gyanta nem festhető előzetes (lehetőleg vizes) csiszolás nélkül. Ha a poliészter helyett epoxit használtok, akkor annak tiszta lesz a felülete, de a jobb tapadás érdekében ezt is érdemes kicsit felérdesíteni. Természetesen a fa erezetét ugyanúgy kiemeli az epoxi is.
Üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 03. - 13:07 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Mindíg tanul az ember valamit!

Az, hogy a gyanta parafinos-e vagy sem az rajta van a csomagoláson? Van még vagy 2 liter Polieszter gyantám, de pont azért nem szeretem használni mert a száradás után olyn a felülete, mintha "ragadna". Olyan tapadós, zsíros. Azért kidobni nem kéne. Viszont úgy látszik csak én nem értek hozzá, a gyantával semmi gond.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 03. - 14:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A gyanta típusjelzése szokta tartalmazni a különböző paramétereket. Például a Polimal gyanták kódjai:

1. Számkódok:

10… ortoftálsav alapú, modifikált szerkezeti gyanta
12… izoftálsav, vagy izoftálsav-neopentilglikol alapú
13… biszfenol alapú, vegyszerálló
14… tereftálsav alapú, olcsó lamináló
15… rugalmas gyanta
16… égésgátolt
19… vizes emulzió előállításához
VE… vinilészter, nagyon vegyszerálló

2. Betűkódok:

P, vagy Py előgyorsított (kobaltvegyülettel)
B előgyorsított (aminvegyülettel)
A csökkentett sztirolkibocsátású (Low Stirol Emisson), paraffinos
T, vagy Tx tixotróp
S, S-1 töltött
R kötésgyorsítóval
W indikátorral (térhálósodás közben színt vált)
G gombgyártáshoz
sp szórható (spray) változat

Példa:
Polimal 1605 APyS – égésgátolt, alacsony sztirolkibocsátású (paraffinos), előgyorsított, töltött.

Más gyártó cégek más jelőléseket alkalmaznak. Ilyen a Reichholdnál az M a számkód közepén, vagy a DSM-nél a P az utolsó előtti pozícióban. Esetleg egyszerűen csak beírják hogy LSE.

A nem paraffinos gyantákat 5% paraffinos sztirol hozzáadásával lehet tapadásmentessé tenni, vagy egyszerűen szorosan rá kell tapasztani a felületre egy polietilén, vagy polipropilén fóliát. Azaz el kell zárni a levegőtől. Pótmegoldás az utolsó rétegbe laminált letépő szövet. A megkötött gyantáról letépve magával viszi a felső, ragadós réteget.

Üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 12. - 17:04 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
Az epoxi hajótesthez ha a fedélzetet sikó-ból készítem, akkor csak a korábban említett ragasztóval tudom hozzáragasztani?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 máj. 03. - 13:10 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
Na ide is beírom az eddigi tapasztalatokat.

Venni lehet az Aplast-nál (www.aplast.hu) vagy a Paralel-nél (www.paralel.hu). Utóbbinál vettem (itt találtam 1.5mm-est), vannak szabvány méretek, ha ennél kisebb kell akkor annak felára van, honlapjukon fent van minden részletesen.

Ragasztható Revell Contacta fémtűs ragasztóval (30g kb 1000 Ft) vagy Észter hígítóval (1 liter 490 Ft).

Észter hígítót vettem, de csak óvatosan, pár csepp a lemez felületét feloldja, így összetapaszthatóak a darabok. Lassan szárad. Szagra ugyanaz mint a makett ragasztók, használható festékbe is nitró helyett, ez lassabban szárad.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: gőzhengerolaj
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 04. - 22:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Lenne egy kérdésem hozzátok.Én még most regisztráltam itt.Gőzhengerolajat (melegolajat)szeretnék szerezni, gőzgépekbe..
úgy tudom, hogy kissebb kiszerelésben lehetetlen, de ha van valakinek valami ötlete, javaslata nagyon megköszönném ha írna.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 05. - 8:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Egy kicsit nagyon mellé irtál. Van gőzgép topik, itt már kitárgyalták a témát.
A mol 200l hordóban árulja,egy modellezőnek kb 200 évre elegendő.

A kérdésedre a pontos válasz:http://sryforum.atw.hu/viewtopic.php?t=773

Azért örömmel látunk köztünk. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: olaj
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 08. - 19:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
juhééééééééééééj.sikerült szereznem gőzhengerolajat!!!köszi mindenkinek!!!


A másik kettőt töröltem , legközelebb ügyelj , hogy hányszor küldöd el.
Mod.máv275 :(


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség