Üdv.: Mindenkinek!
Azért nyitottam ezt a topicot, mert még mindíg szerezhetőek ilyen berendezések, illetve sokaknak van ilyen rádióberendezése (nekem is
van 2) és nagyon sok rémhír, meg fals információ kering róluk.
Szóval a Graupner SSM rendszer "magyarul" azt jelenti, hogy a rádiók
AM rendszerűek. ez sok bosszúságot okoz, mert nekem is hoztak ide SSM
adót , meg egy 40 MHz-s FM vevőt, hogy nem működik a rendszer, pedig
a boltban azt mondták, hogy ez így tuti jó lesz
Szóval az SSM az AM, és így csak AM rendszerű vevőkkel hajlandó
működni.
Na jó de akkor most mi legyen a pótvevőkkel? Merthogy a B4, B6, B8,
E4 stb... evők nagyon szépek és jók (különösen a BEC-es vevők), csak
kegyetlen nehéz ilyet szerezni manapság. Na kérem az biztos, hogy az
általánosan elterjedt Futaba AM vevőkkel teljesen jól működik a
rendszer. Ilyeneket használ az autómodellezők többsége, ezért
könnyen és olcsón beszerezhető. A 2 csatorna a legtöbb hajómodellbe
elég, de természetesen vannak ennél több csatornaszámmal épített
Futaba Am vevők is.
Sőt ma beleraktam egy Futaba 40 MHz AM adókristályt a Graupner
D8 adómba és láss csodát hiba nélkül működik a rendszer, pedig a
Graupner adók nem szoktak eltérő gyártmányú adókristályokkal működni.
Joggal kérdezhetitek, hogy miért eröltetem ezt a Graupner SSM ügyet,
amikor ez már egy lejárt lemez, ősi technika. Nos, az ősöreg
Graupner adók karjainak meghanikája, és az egész adó ezerszer
jobb minőségű és állapotú még most is, mint a zsír új Art-tech,
walkera, (olcsó) Hitech stb.... adók. Másrészt nagyon megbízható
szerkezetek, nekem még egyik sem romlott el soha. Harmadrészt
ma már kifejezettem olcsók ezek (mert ügye "ósdi" cucc) , negyedrészt
mindnek középgázas a bal karja, ami hajómodellnél nagyon jól jön,
hiszen ha elengedem a ball kart automatice leáll a motor. Így a
motor irányítása nagyon kényelmes, és üzembiztos.
üdv.:SRY