Üdv. Mindenminek!
Végre tudok valami konkrétat mondani, mutatni:
http://videa.hu/videok/sport/fustgep-de ... 4hyxPT55zR Ollé a füstgép elvi modellje. A középen lévő kanóc paraffin-al van
átitatva, a látszat ellenére a ketyere 2 cella 2000 mAh NiMh akkut
használ. Egész gyoran beindul a füstképződés és jól be is gerjed a cucc,
csak hamar elfogy a paraffin és akkor elkezd izzani a szál a hűtés
hiányában és le kell kapcsolni.
Először is a paraffin utánpótlást kell megoldani (szerintem ez ugyanolyan
kanóc-elvű lesz, mint az alkoholos égőkben).
Van tanulsága is a dolognak: a paraffin ugyanolyan szénhidrogén, mint
a gázolaj, vagy a kerozin. Egy csoportba is tartoznak. Na ezt sikerült
kísérletileg is bizonyítni. Rákapcsoltam tesztképpen 5 cellát a kísérleti
ketyerére. Hirtelen nagy füst, aztán meg nagy tűz lett
Még jó, hogy egy egy olyan műhely ahol kovácsolni, lánghegeszteni,
gőzgépeket macerálni is soktam így fel vagyok készülve az ilyen
balesetekre.
A videóhoz képest annyival kiegészült a berendezés, hogy egy
mikro motort párhuzamosan kötöttem az izzószállal, és gyorsan
berheltem egy kis ventillátort a motorra. Ez egyenlőre egy hevenyészett
fa mini-légcsavar, amit faragram rá. Ez fújja a füstöt, mert az bizony
magától nem fog végigvánszorogni a vékony kipufogócsövön. Az meg
igen hülyén nézne ki, ha mindenhol dőlne a füst a hajóból, kivéve a
kipufogót.
A légáramlat hűti kicsit a szálat, így lasabban melegszik fel, viszont
nem is tud felizzani, ami jó hír tűzveszély ügyileg.
Most már csak egy egységes szerkezetbe kellene összehozni ezeket
az elemeket és kész is lenne a füstgép... ajánlott hajóba...mozdonyba...
meg mindenhova, ahol a füst emeli a modell élethűségét. A paraffin
miatt olyan szaga van mint az éppen elfújt gyertyának, így lakásban
nem a legcélszerűbb üzemeltetni.
üdv.: SRY