SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Fém alkatrészek készítése http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=34&t=2325 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | user_226 [ 2013 jún. 13. - 8:03 ] |
Hozzászólás témája: | Fém alkatrészek készítése |
Kedves Barátaim! A korábbi MetálMaci "beharangozót" neveztem át, hogy ne nyissak újabb topikot, de itt hagyom a korábbi tartalmat is.... Nemrég befejezett tanulmányaim során, a tankör társakkal egyetértésben, létrehoztam egy fórumot MetálMaci néven. (Kicsit gyagyás név, de hát én sem vagyok egészen 100-as) A fémek szerelmeseinek szeretnék teret adni szakmai, és kötetlen csevegéshez. Ide belefér az ékszerkészítéstől kezdve, az öntészeten át, a hagyományos és CNC megmunkálások, és a hatalmas vasszerkezetek építéséig minden, ami fémmegmunkálással kapcsolatos. Természetesen a modellezőknek is helye van itt, hiszen számos alkatrész készül fémből a modellezésben. Reményeim szerint sokat tanulhatunk egymástól. Bár a fórum még elég üres, de már van olyan regisztrált tagunk, aki most oktatott engem, Teljesen profi a 3D-s modellezésben, és 5 tengelyes megmunkálást is tud végezni. Mind emellett hajó modellező!!!! http://www.metalmaci.hu Szeretettel várlak benneteket ott is! megjegyzés: SRY mesterrel egyeztettem, hogy nem konkurenciát, hanem "támogató társfórumot" szeretnék meghirdetni itt. |
Szerző: | user_226 [ 2013 júl. 28. - 18:35 ] |
Hozzászólás témája: | |
Skeleton Barátunk talált meg a következő alkatrész igénnyel. Nem tudom pontosan milyen hajóhoz lesz, azt majd Ő megírja. Azt viszont tudom, hogy nem egyszerű a mutatvány, mert a legnagyobb átmérőjen 21mm, a tengely furat 2mm, és az egész vastagsága 3mm. Mivel aluból készül először azt gondoltam, hogy elég lesz ha leszorítom az asztalra és már mehet is a marógép, csakhogy ez nem jött be. Az alaptestek így készültek. Külső átmérő méretre esztergálás és központfurat fúrása. Tengelyfurat méretre fúrása. Kötél helye beszúr, és a darab végső leszúrása után. Eddig nem én csináltam, Hanem Skeleton barátunk. Kiváló "drehás" és csodálatos eszterga késeket képes köszörülni... Mivel a leszorítós mutatvány nem jött össze ezért az asztalra lefogatott tokmányba kell befogni az alaptestet, de azt közvetlenül nem lehet, mert sérülhet a palástfelület illetve a kötél pálya. Ezért az alábbi szorító darabot kell elkészíteni. Átmérőzés, furatmegmunkálás és a fészek kialakítása után ... Leszúrás, és a vastagság beállítása után már csak "fel kell hasítani"... Sorjázás után egy próba... A következő részben CNC maró alá tesszük a darabot, és ha minden jól megy, akkor "felforrasztjuk" a helyére... |
Szerző: | skeleton [ 2013 júl. 29. - 11:46 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Hát igen ez plusz szerszám készités nélkül nem usztuk meg. |
Szerző: | sry [ 2013 júl. 29. - 12:24 ] |
Hozzászólás témája: | |
Még-még-még abba ne hagyjátok! Üdv.: SRY |
Szerző: | user_226 [ 2013 aug. 18. - 19:19 ] |
Hozzászólás témája: | |
Na a hosszú hétvégére tekintettel, a család engedélyezett némi műhelyben való szöszmötölést. Gondoltam hasznosan töltöm... Beállítottam a gépre a darabot... A középső, 2mm-es furat a munkadarab "null pontja", innen számolja a gép a megmunkálási utakat. A maró tömör keményfém, 2mm-es, egy élű. 18000 fordult és 600 mm/min volt az előtolás x-y irányban és 450mm/min függőleges előtoláskor. Csalnom kellett, mert a rögzítő gyűrűt is "rá kellett hazudnom" a munkadarabra, különben a program, a szerszámpálya számításkor össze-vissza kaszabolta volna a rögzítőt. El is készültek a darabok, de sorjázni már nem volt kedvem... A gyufaszálat csak a méretarány miatt tettem oda. Nem túl nagy darabok... ...És hogyan is csinálta gép? Íme egy kis videó, persze nem a legjobb de telefonnal ilyen sikerült. http://youtu.be/9qLWIxijB3I http://youtu.be/uScNVnDVABE |
Szerző: | skeleton [ 2013 aug. 20. - 18:26 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nagyon tetszik, igy a kormánylapátra rögzités van hátra. Valamint a 0,3 sodrony rögzitése az excenteren. |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |