SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

Modellek bevonása lenvászonnal
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=34&t=593
Oldal: 1 / 1

Szerző:  user_6 [ 2008 szept. 01. - 20:24 ]
Hozzászólás témája:  Modellek bevonása lenvászonnal

Eljutottam egy klasszikus jellegű kétfedelű gép építésének a végéig.
Itt már gondolkodni kell a bevonóanyagról, és mivel régies tipusú gépről van szó, kerülöm a korszerű bevonóanyagokat.
Vettem nagyon jó lenvásznat, a ragasztás technológiája adott, viszont a feszítéssel kapcsolatban vannak kétségeim.
Ugyanis az egyik modellboltban kapható "Aerolakk" mindenre jó, de japánpapír vagy vászon feszítésére nem.
Milyen anyagot lehetne e célra használni?
A sarki boltos szerint nitrólakkot, de ő olyan festéksprayt adott hungarocell festésére ami kb. tíz másodperc alatt marta szét a tesztanyagot. Szóval nem ért ahhoz amivel foglalkozik...

Tippeket kérnék a megoldásra.

Szerző:  Manópapa [ 2008 szept. 01. - 20:31 ]
Hozzászólás témája: 

Kedves Füligjimmy :D

A repülőkhöz nem értek, de hajós tapasztalatom az, hogy a klasszikus nitró lakk jól felhígítva, és belemártva a vásznat, kellően zsugorodik ahhoz, hogy szépen feszüljön.
Javaslom, hogy egy próba kereten próbáld ki.

Üdv Manópapa

Szerző:  user_6 [ 2008 szept. 01. - 20:32 ]
Hozzászólás témája:  hígítás

Köszi, egy tesztet megér.
Milyen arányban kéne higítani?

Szerző:  Manópapa [ 2008 szept. 01. - 21:32 ]
Hozzászólás témája: 

Nem igazán tudok arányt mondani hozzá, de ha jól emlékszem, 1:1 volt.
Végülis, fél deci lakk és fél deci hígító, nem sok.
Utána még mindig visszatöltheted, nem lesz híg az egész doboz.
Ha nagyon híg akkor nem ragad, ha pedig nem elég híg, akkor nem zsugorodik.
Igazából ez próba szerencse.
De mondom, úgy emlékszem, hogy az 1:1 volt az ideális.

Üdv Manópapa

Szerző:  user_6 [ 2008 szept. 01. - 21:58 ]
Hozzászólás témája:  teszt

Köszi, tesztelem!

Szerző:  Tamásbá [ 2008 szept. 02. - 12:59 ]
Hozzászólás témája: 

A Budafoki u-i modellező boltban kapsz " nitróvászonfeszítő " lakkot!
Kérni kell mert nem teszik ki a KÖJÁL, vagy miegymás miatt.
Nincs az üvegen hat nyelvű használati utasítás.
Belsőégésű motor esetében a kifeszített vásznat-bevonóanyagot még egy kompponensű vizoldós padlólakkal át kell kenni, az üzemanyag miatt.

Szerző:  user_6 [ 2008 szept. 02. - 15:04 ]
Hozzászólás témája:  feszítőlakk

Na ezt jó tudni, de azért először kipróbálom a nitrólakkot jól felhígítva.

Szerző:  Tamásbá [ 2008 szept. 02. - 17:09 ]
Hozzászólás témája: 

Fog egy kicsit feszíteni valószinűleg, három-négyszeri átkenéssel!
Lehet a száradást hajszárítóval finoman gyorsítani.

A páratartalom allacsony legyen a feszítés napján, a hőmérséklet is + 25 fok felett legyen.
Lehet napon is csinálni.
Ha csavarodás van azt a gáztűzhely felett kicsi takarék láng melegével vissza lehet húzni. Még biztonságosabb egy jól melegítő hajszárító felett a visszacsavarás.

A GÁZTŰZHELY FELETTI MUNKA IGEN TŰZVESZÉLYES, EZÉRT MAGASRA TARTVA GYORS IDE-ODA MOZGÁSSAL KELL A CSAVARÁST MECSINÁLNI ÉS KÖZBEN NEM MEGGYUJTANI A ZÁRNYAT!

Szerző:  user_6 [ 2008 szept. 03. - 12:13 ]
Hozzászólás témája:  gáz...

Na igen, ez ismerős. :-)
Modellfelgyújtásból kitűnő vagyok. Egy japánpapíros gépet hőlégfúvóval sikeresen felgyújtottam asszem' tavaly.
Fent is van valahol itt a fórumon.

Oldal: 1 / 1 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/