SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 márc. 29. - 3:16

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 208 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 14. - 11:20 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Tapolca
Tiszteletem,

sok szerszám , ami érdekes lehet:

http://www.toolvendor.hu/

http://www.szerszamia.hu/termekek/sully ... nito-furok

Figyelemre méltó árak , és szerszámok csak az EU 22€ behozatali határra kell figyelni:

http://www.smalltao.com/product/1658808 ... g%20cutter

http://www.smalltao.com/seller/resist旗舰店/1.html?catId=50021871

Üdv. máv275 :)

_________________
mik. ohne Ende Dampfroß = Gőzmozdonyok mindíg lesznek :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 20. - 22:29 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Tapolca
Tiszteletem,


Ebben a topicba a 14 oldalán bemutatott http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic. ... &start=195 Universal3 esztergagépem fontos kiegészítővel bővült egy LENZE frekvenciaváltóval , 1x230v bemenet , és 3x230v kimenettel rendelkezik. Mai napon megtörtént a tartós tesztelés , ha így működik megoldódott a bonyolúlt ékszíj cserék nélküli fordulatszabályozás. Orosz testvéreink egy valódi 3f motort tettek a gépre de adattábláján 1 fázis 230v 370w 2880 f/min van feltüntetve , állandó üzemi kondenzátoros üzemmel , figyelem a gép nem alkalmas 3x380 v üzemre mert nem 400v ra méretezettek tekercsei. Orosz oldalakon találtam utalást arra , hogy frekvenciaváltós hajtásra alkalmas ez a motor , de Orosz tudásom nem elegendő a teljes megértéshez ezért megbontottam a kapocstáblát , és megmértem az előzőleg deltába kötött tekercsfejet . Legnagyobb meglepetésre mind három tekercs ugyan azt az ellenállást mutatta , ez már jó jel volt , hogy nem hagyományos segédfázisos motorral állok szembe. Másik szakértő fórumon tobb hozzáértőtől kapott tanács alapján mertem ezt a hajtásmódot választani. Mai napon tarós nyúzópróbát csináltam idáíg minden pozitív. Nem mértem meg a főorsó fordulatát mert nincs ilyen eszközöm de a jővőhétre igértek akkor pontos eredményt tudok , de kiindúlva a gép eredeti hajtásláncából amit 200 f/min re állítottam szinte a pár fordulattól tudom indítani , próbáltam terhelni a főorsót de nem tudtam lefogni.

Kép Kép

Üdv. máv275 :)

_________________
mik. ohne Ende Dampfroß = Gőzmozdonyok mindíg lesznek :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 23. - 19:58 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Tapolca
Tiszteletem,

mai nap megtörtént a végleges bekötés , és installáció (köszönet az eladó F.I. nek) ritka korrekt eladó , csak ajánlani tudom másoknak cím ps. ben megtudható.
A saját dobozának furatait fúrtam , valamint apró alkatrészeit esztergáltam , remek a kényelmes fordulat szabályozás.

Üdv. máv275 :)

_________________
mik. ohne Ende Dampfroß = Gőzmozdonyok mindíg lesznek :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 06. - 17:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tiszteletem Mindannyiótoknak!
Még új lennék itt, és bevallom nem modellezek most már sajnos évek óta mindössze időhiány miatt. Viszont vásároltam egy orosz Universal 3 masinát lévén műszerész vagyok, és sajnos nem állnak szóba a "nagyok" a kis munkadarabjaim, alkatrészeim legyártása miatt! De a lényeg, hogy sajnos 1-2 dolog hiányzik az új szerzeményemhez sajnos! Leginkább ez okán fordulok Hozzátok, mert látom, hogy többetek használ ilyen típust. Talán leginkább a gépkönyvet szerettem volna fellelni, de nem találom a neten ott ahol belinkeltétek anno. Aztán ettől sajnos lesz keményebb dió is, nevezetesen hogy a szegnyereg hiányzik! Van (lesz) egy új kínaira való szegnyergem a jövő héten, és ezt kell valahogy összeházasítanom... Ha Valamelyikőtök esetleg a szegnyereg alsó felületeiről, rögzítéséről tudna fotókat küldeni, azért nagyon hálás lennék! Köszönöm előre is, üdv: Tomi


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 19. - 16:22 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Tapolca
Nekem mennek az eredeti Orosz linkek , Operea , és Fox is viszi.
Ott kel azt a 9 oldalt átnézni. Bizonyos letöltéshez regisztrálni kell.

Itt pedig ezt kell keresni: Tartalomjegyzék -> Műhelygyakorlatok - > Gépkönyv

Üdv. máv275 :)

_________________
mik. ohne Ende Dampfroß = Gőzmozdonyok mindíg lesznek :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 21. - 19:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Megtaláltam a letölthetőséget, áttanulmányozom.... A kínai szegnyerget kell ráapplikálnom, a csőágy adja fel a leckét mindössze. Arra gondoltam, hogy egy 50mm belső átmérőjű csődarabot "félbehasítok" hosszában, ez illeszkedne a csőágyra... Vadászok még a neten képeket az eredeti szegnyergéről. Hátha találnék méretezett rajzot valami csoda folytán...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 márc. 27. - 0:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszöntöm SRY MODELLEZŐ FÓRUM Tagjait!

Az első hozzászólásomban néhány szóban bemutatkoznék. Nyugdíjas mechanikai műszerész vagyok. Gyermek korom óta érdekelt a modellezés, ezen belül is a repülés. A 60-as évek elején készítettem néhány vitorlázó repülő modellt (ahogy akkor mondták a tanyavilág közepén "baltával és harapófogóval"). A modell a környezetbe fellehető anyagokból készült. A mai tudásommal könnyen borítékolható lett volna a kudarc. Régebb óta olvasgatom a fórumot, de eddig nem szóltam hozzá. Amiért most mégis írok, nagyon felkeltette a figyelmemet máv275 írása "Universal3 esztergagépem fontos kiegészítővel bővült egy LENZE frekvenciaváltóval". Kb. 25 éve használok egy ilyen kis fémesztergát. Nagyon érdekelne a máv275 fórumtársnak hosszabb távon mennyire vált be ez a megoldás.

Elnézést a hosszú szövegért! Előre is köszönöm megtisztelő válaszát!
G Imre


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re
HozzászólásElküldve: 2014 márc. 27. - 8:52 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Tapolca
Tiszteletem,

Kedves druszám légy üdvözölve a fórumon , és eme topicban.

Nagyon hosszú tapasztalatom nincs a frekiváltóval a hozzászólásaimból láthatod mikor építettem be (2013 Nov.) , és mióta használom. Eddíg csak jókat tudok mondani a használhatósága meg sokszorozódott ami a lényeg nem kell szíjakat csereberélni , nyomatéka háromfázis hajtás következtében , és a gép alap 200 as főorsó fordulatra való állításából adódóan szinte a végteleníg terhelhető. A frekvenciaváltó vásárláskor ügyelj a teljesítményre mert csak adott teljesítményhez illeszkedőt vásárolj 370W motorhoz 370W frekvenciaváltót se lejebb sem feljebb nem jó a teljesítmény.

Üdv. Imre , máv275 :)

_________________
mik. ohne Ende Dampfroß = Gőzmozdonyok mindíg lesznek :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 márc. 27. - 9:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt "Druszám"

Nagyon köszönöm a gyors választ!

Egem is nagyon megtévesztett a motor adattáblája (1 fázisú motor).
Régóta foglalkozom a gondolattal hogy beruházok 1 frekiváltóba. Mindég megakadtam ott, hogy nem találtam megfelelő 3 fázisú motort. De így nagyon leegyszerűsödött a megoldás.
Kérdésem lenne még:
1. milyen frekvencia tartományban használod a frekiváltót (legalacsonyabb--legmagasabb frekvencia?)
2. tartósabb használatkor mennyire melegszik a motor és a váltó?

Amikor frekiváltóról korábban olvasgattam mindenütt azt írták, hogy a váltó legyen egy fokozattal nagyobb teljesítményű mint a motor. Erről korrekt állásfoglalást hol lehet találni, ha egyáltalán van ilyen?

Tisztelettel:G Imre


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re
HozzászólásElküldve: 2014 márc. 29. - 20:25 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Tapolca
Szervusz,

én a motor kapcsainak Ohm mérővel történt mérésével kezdtem , meggyőződve a három tekercs közel azonos ellenállásáról. Már nem emlékszem hogy hol de azt olvastam , hogy a teljesítménynek illeszkedni kel , aztán ez igaz vagy nem , nemtudom. Szinte 0 - ról lehet indítani még 60 Hz fölé nem mentem mert nem volt rá szükség , próbák alatt ezt természetesen átléptem , de óva intek mindenkit a túlpörgetésre mert nem tudható a motor milyen fordulatot visel el , természetesen a motor 3000 f/min - íg nem károsodik (üzemi fordulata 2800). Tartós használat mellett sem tapasztaltam jelentős melegedést sem a motoron sem a váltón. Alacsony fordulaton néha zenél a motor ez adódik a váltós hajtásból de ritka mert csak excentrikus munkánál kel néhány tízes fordulaton dolgozni. Veled egyidőben egy másik kolega már be is üzemelte a gépét , segítettem neten keresztül. Nekem is netes kolegák segítettek innen http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_99.html itt láthadod próbálkozásaimat (HA2SR vagyok) , az előző oldalt (20) is olvasd el mert sok kérdésedre választ kapsz. A provizórikus bekötés ne , hogy megzavarjon az eredeti tápkábel ki van kötve csak jobban vedd szemügyre a képet.

Üdv. máv275 :)

_________________
mik. ohne Ende Dampfroß = Gőzmozdonyok mindíg lesznek :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 márc. 31. - 7:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt MÁV275 szervusz!

Köszönöm a válaszod!
A leírtak alak alapján tovább gondolom a lehetőségeket.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: esztergálás
HozzászólásElküldve: 2016 aug. 20. - 11:51 
Offline
hajósinas

Csatlakozott: 2016 aug. 07. - 10:37
Hozzászólások: 1
Sziasztok!
Keresek valakit aki tudna segíteni elkészíteni ezt a munkahengert. 1:32 méretarányban modellezek, sajnost ezt a darabot nem tudom itthon előállítani.
Talán lesz valaki aki rendelkezik műszerész esztergéval vagy valami hasonló szerkezettel.
https://abload.de/img/munkahengeratuy2.png


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: esztergálás
HozzászólásElküldve: 2016 aug. 26. - 11:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Kellene alkatrészenként pontos rajz méretekkel együtt.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 208 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 10, 11, 12, 13, 14

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség