SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 28. - 17:22

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 257 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 júl. 27. - 6:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Imre!

Szépek az új darabjaid! Sok örömöd legyen bennük!

Kérdés:
Hárompofás tokmányod van? Csak azért kérdem, mert a körszelvényű húzott anyagot inkább mindig a 3 pofásba fogjuk, mert a négypofás sajnos gyakrabban tud "nem koncentrikusan" rögzíteni! :oops:
A kiesztergáló fejbe mit tudsz befogni? Eszterga kést, vagy váltó lapkát? Egyet vagy kettőt? :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re
HozzászólásElküldve: 2012 júl. 27. - 11:16 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Tapolca
Szervusz Zoltán,

köszönöm a jókívánságot. Hárompofás csak a gépemen van , következő vásárlás egyedi állítású lesz 80 as méretben , de tervben van a kicsi 65 ös hárompofás is .
A kiesztergáló fej három lyukas és 1/2" befogású késeket fogad már úton van 9 db különböző kés .
Hogy haladsz a CNC dolgaiddal nagyon titkolódzol.

Kép

Üdv. Imre máv275

:)

_________________
mik. ohne Ende Dampfroß = Gőzmozdonyok mindíg lesznek :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 júl. 28. - 10:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Imre!

Szó sincs titkolódzásról! Közbe jöttek dolgok...
:lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 19. - 9:56 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Fémmegmunkálási tanulmány:

http://www.rcpanzer.de/apboard/useracti ... d&id=17008

Itt van aztán mindenféle csemege. Vájtfülűeknek felhívnám a figyelmét a hajtóműre, meg az egész hajtás kialakítására :-)

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 21. - 8:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sry Mester!

Ilyen az amikor, egy jó géppark, szakmai tudás és gyakorlat, és egy kis fanatizmus találkozik! :lol:
Nagy élvezettel, és némi irigységgel néztem végig a cikket! :twisted: Nekem még hiányzik egy pár gép a műhelyből, de már rajta vagyok.
Időközben eszembe jutott, hogy katona koromban, a lokátor mellett nekünk is volt egy ilyen lánctalpas vontatónk. ATSZ típus névre hallgatott, és ha jól tudom T-54 -es alvázra volt építve. Mi csak "Csotri"-nak hívtuk, valószínűleg a csatrogány-ból eredhetett. A lokátor építéséhez használtuk mert egy darut lehetett az elejére feltenni.
Kép
Kép
Mint látható ez ilyen kis "tömpe orrú" változat volt. Létezett azomban egy tüzérségi vontató változat is, az viszont csőrös volt mint a modell is. :lol:
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 10. - 15:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Igen elfoglalt vagyok mostanában, de nagyon hiányzott egy kis munka az AT-125 géppel. Tekintettel a 20-30 perces ebédszünetekből lecsípett munkaidőre, nem a félbehagyott gőzgépeket vettem elő, nem venném lelkemre ha "elkapkodnék" valamit...

Mint tudjátok, új munka új szlogen: Süssünk, süssünk valamit...
Vagy prózában: mi lehet abban a tömbben? Faragjuk ki belőle!

A kiindulás egy 25mm átmérőjű, 35mm hosszú sárgaréz rúd. Én csak Bronzker potyadéknak hívom ezeket az anyagmaradványokat, amik igen hasznosak - nem kell elvágni őket....

Kép

Az átmérőre tekintettel a gyári hárompofás tokmány felszerelve. Anyagot befog, homloklapot síkba munkál.

Kép

Akkor jön a rombolós rész: 6mm hosszon 12mm átmérőre lefogyasztani. Ezt követően kb. 3mm-t visszamérve a rúdon, leszúrni.

Kép

Kép

Következő lépésben ismét 12mm átmérőre, de most 10mm hosszon fogyasztunk...

Kép

folyt. köv...

Üdv, Géza

P.s. 20 perc / nap, ebben a tempóban várhatjátok a cikkeket
:P :P :P


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 10. - 23:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
ebből még bármi is lehet


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 11. - 12:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
...ha lapul, lapát, ha csavarodik, fúró, vagy "dezoxirobnukleinsav" molekula... :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 11. - 14:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Ha kész lesz csavarodik, mégse DNS... . :?: :?:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 12. - 17:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Ott hagytam abba, hogy a másik végén is dolgozok egy keveset. Készre munkálom a csapot, és az alaptestet is megmunkálom "szép fényesre" egy pár mm-en.

Kép

Ezután kb. 3mm-re a csapon, és 2,5mm-re az alaptesten beszúrok jelzésként, meddig is tart az adott darab?

Kép
Kép

Majd szegnyeregbe a kis tokmányba 2-es központfúró, központot fúr, utána a precíziós tokmányba 2,8mm-es csigafúró ami kb 12mm-mélyen lyukat fúr.

Kép
Kép

Ezután a precíziós tokmányba egy 3mm-es kézi dörzsár, hajtószár rá, és a 2,8 furatot feldörzsöli 3mm-re.

Kép

Ezután már leszúrható a 3mm-es "......fedél", ami így könnyen központosítható egy 3mm-es csappal a későbbi szerelésnél...

Kép

folyt. köv.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 15. - 14:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Miután leszúrtam a fedelecskét, megmunkálom a középső részt. Ehhez felhasználom a már megmunkált, még le nem szúrt csapos részt. A középső rész átmérőjéből 1mm-t leszedek.

Kép
Kép

Azután leszúrom a középső részt a csaposról. Az elsőként leszúrt csapos részt teszem a tokmányba. Síkba munkálom. Közepét központfúróval jelölöm, majd 2,8mm-es fúróval 5mm mély zsákfuratot készítek.

Kép
Kép

Átszerelek lyukkésre. A befogott munkadarabból 0,5 mm mélyen kiszedek, amíg 0,5mm-es perem marad csak körbe. A másik darabbbal megismétlem.

Kép
Kép

Befogom a középső részt, másik felét is leoldalazom. Nézzük hol tartunk:

Kép
Kép
Kép

folyt. köv.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 25. - 14:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

A munka a középső "pogácsával" folytatódik. Kell egy rajztű, meg egy cseles szerszám közepeléshez.

Kép
Kép

Ütközésig tokmányba fogjuk a pogácsát és a közepét egyre nagyobb fúrókkal - a legnagyobb 13,8 - kifúrjuk.

Kép
Kép
Kép

Kapunk egy vastag falú gyűrűt:

Kép

Ezután a gyűrűt tokmányba tesszük, a felező jelölés célszerű ha az egyik pofa felé áll, majd a pofa és a gyűrű közé teszünk 1mm-es távtartót. Bár a hárompofás tokmány és a sík távtartó nem igen enged tévedést, órával ellenőrizzük a pogácsa homloklapjának síkban futását. Lyukkésre szerelünk. és elkezdünk a gyűrű belsejéből 16mm átmérőig kiszedni.

Kép

Ellenőrizzük a méretet, ha elég a 0,1mm pontosság, akkor a képen látható cseles szerszámmal.

Kép

Az majdnem kész mű:

Kép

folyt. köv.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 10. - 19:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Következő alkatrész megmunkálása 15mm-es rézrúdból. Egy kis fogással 14mm közelébe. Központfúró, majd 2.8mm-es fúróval kb. 12mm mélyen kifúrni.

Ezután lyukkés, majd 10mm átmérőn, 3mm mélyen kiszedni.

Kép
Kép

A már legyártott "gyűrű" szélességének megfelelően leszúrjuk az anyagot.

Kép

A leszúrt darabot visszafogjuk, és erről az oldalról is 10mm átmérőn, 3mm mélyen kiszedjük. Ettől így fog kinézni:

Kép
Kép

folyt. köv.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 10. - 19:53 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Tapolca
Géza csak így tovább , remélem nem szakad meg a cikksorozat.
Azért meg kell becsülni a kis AT125 gépet itt a példa a használhatóságra.

üdv. máv275 :)

_________________
mik. ohne Ende Dampfroß = Gőzmozdonyok mindíg lesznek :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Re
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 10. - 20:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
máv275 írta:
Géza csak így tovább , remélem nem szakad meg a cikksorozat.
Azért meg kell becsülni a kis AT125 gépet itt a példa a használhatóságra.

üdv. máv275 :)


Köszönöm!

És még csak most jön a legjobb része a dolognak (mármint amint időm lesz rá)!

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 257 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség