SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 18. - 14:09

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 257 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 szept. 18. - 15:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

A munka a két csapágypajzs elkészítésével folytatódik. Sajnos a finom részletek a műhelyben (pincében) nem fotózhatóak mobiltelefonnal. Legközelebbre viszem a supermacros fényképezőgépemet. Addig kedvcsinálónak 3 db. talán elfogadható kép. A munka még mindig tokmányban zajlik. Két darab 16mm-es átmérőjű hulladék rézdarab előkotrása az első lépés.
A hátsó pajzs "anyagszükséglete":

Kép

A tokmányba fogott anyag leoldalazása. Ezt követően központfúró, majd 5.9mm - es csigafúró. Kb. 6mm mélyen. Ezt követően lyukkés, és 8mm átmérőben 1,5mm mélyen anyag kiszedése.

Kép
Kép

És itt jöttem rá, hogy ebből aztán semmi sem látszik. Innentől száraz leírás, az eredményről képek legközelebb.

Az 5,9mm-es lyukba a későbbiekbe egy 3mm-es zsugorbronz csapágy lesz sajtolva. Az anyagon 5mm hosszon egy 10mm "s6" jellegű csap kialakítása, a sajtolt kötéshez.

Ezt követően a másik hasonló anyag leoldalazása, majd 4mm átmenő furat készítése. 6mm hosszon 11mm "h6" jellegű csap kialakítása - pontos illesztéshez.

Tokmány leszerelése, és patronra cserélése. Innentől a patron maximum 16mm-es kapacitása elegendő az eddigi alkatrészek megmunkálásához, és a pontosabb befogás (központosítás) lehetővé tesz a munkadarabok két végéról történő "együttfutó" megmunkálását.

Üdv,Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 szept. 19. - 13:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Akkor az ígért képek az eddig elkészültekről:

Az alsó hajtásház kialakítása, nézet a nyaki 13mm-furat felől, a szerelőnyílás felől, az első H11 furat felől, a hátsó H10 furat felől.

Kép

A tengelyvég hatszögesítése:

Kép
Kép

A hátsó csapágyház belső fele:

Kép


A hátsó csapágyház belső fele besajtolt zsugorbronz csapággyal:

Kép

A folytatásban új dolgok, új technológiák.... 8) 8)

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 szept. 19. - 16:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Így néz ki a "nyers" első és hátsó csapágypajzs:

Kép
Kép

Mivel a hátsó csapágypajzsot "egyszerűbb" készre munkálni, azzal folytatom. Besajtolom a zsugorbronz csapágyat.

Kép

A munkadarabot a 10mm-es csapjánál fogva 10-es patronba befogom. Késsel lépcsőzetesen kb. "gömbalakúra" formálom.

Kép

Ezt követően kisebbik patron befogóra átszerelek, és felszerelem a "radius tool" néven elhíresült szerkezetet.
Elsőként a forgástest homlokán lévő középponton veszek érintőt a hossz-szán mozgatásával, a kés merőleges a lapra, igazából itt a forgásközéppontot állítom a rúd tengelyébe!
Ezután 90 fokban elfordítva érintőt veszek a paláston, a késtartó állításával - nem a keresztszánnal! Ezzel a szerszám forgáspontjától sikeresen 8mm-rel hátrább vittem a kés csúcsát.

Kép
Kép

Ezután, most már a hossz, -és keresztszánnal játszva, érintőket veszek először a lépcsőkön, majd a paláston és így fokozatosan kialakítom a félgömböt a rúdanyag végén.

Kép

Nem maradt más dolgom, mint a munkadarabot kivenni a patronból, majd a 10mm-es csapot beolajozni, és bepréselni a hajtásház hátsó felébe.

Kép

folyt. köv.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 szept. 25. - 6:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Látom megvolt a 66000 megtekintés! Örülök neki!

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re
HozzászólásElküldve: 2013 szept. 26. - 16:45 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Tapolca
Csak büszkélkedj , minket a fene ráz mert mindíg csepegtetsz valamit , így nem nehéz látogatókat gyűjteni mert mindenki várja a folytatást.

Ha már ilyen szépen felháborodtam , volna hozzád egy tisztelet teljes kérésem lehetséges volna , hogy sok finom szerszámaidból alkalom adtán egy kis bemutató sorozatot kapjunk , mert úgy gondolom sokan vagyunk akik nem profi forgácsolók , de még csak a gép bekapcsolásán estek túl ezért érdekes lenne szerszámok eszközök megismerése. Így talán megbocsájtjuk a mézesmadzag huzogatását , remélem nem sértettelek meg.

Üdv. Imre :lol:

_________________
mik. ohne Ende Dampfroß = Gőzmozdonyok mindíg lesznek :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 szept. 26. - 18:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
T. Máv275!

Jogos a felháborodás a szemszögedből, de remélem engem is meg lehet érteni. Alapban a pinceműhely nem a lakásom alatt van, hanem másik címen, így dolgozni csak akkor lehet ha oda megyek. Ez olyankor van ha nem a családdal, és nem a gyerekkel foglalkozom. De egyébként nem is az ügyfeleimnél vagyok, pl. Hódmezővásárhelyen, vagy éppen nem fejlesztek egy sort sem a programjaimban. Vagy nem megyünk haza anyósomékhoz Miskolcra.

Rövidebb távon - hétfő óta - orvosi igazolásom van egy becsípődött nyaki idegről, ami miatt nem tudok lenézni magam elé, így meg forgácsolni nem lehet :oops: :oops:

Tetszik az ötleted, jön a tél, a szobafogság, megígérem felleltározom amim van és ha nem tartják a fórumtársak unalmasnak sorban bemutatom mindegyiket, a legkisebb vacakkal bezárólag.

Előzetesen ennyi ígéret elegendő :?:

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re
HozzászólásElküldve: 2013 szept. 29. - 20:01 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Tapolca
Kedves Géza,

először is jobbulást kívánok , örülök , hogy megfontolod az ötletet , és valószínü senkit sem fogsz untatni .

Üdv. Imre (máv275) :)

_________________
mik. ohne Ende Dampfroß = Gőzmozdonyok mindíg lesznek :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 02. - 18:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Kezdem nyakam mozgékonyságát visszanyerni, de azért még nem merek kemény anyagra nézni, ezért valami puhábbal tréningezek...

A kiindulás egy 60mm átmérőjű Robbe 3 ágú hajócsavar, mégpedig a gyártó szerint Kort-gyűrűbe való.

Kép

A képen jól látható a hajócsavar aránya az eddig elkészült "pipához" képest. Ugyan a hajócsavar mindig egy irányba fog forogni - így egyesek szerint nem kéne kontrázni - azért valamilyen másodlagos rögzítési lehetőséget akarok kiképezni. Nem lenne jó a csavar előtti kontraanya mert feleslegesen "növeli" a kort gyűrű hosszát, meg nem is igen lenne hozzáférhető a gyűrű miatt, vagy speciális nyílás kellene a gyűrűn. Ezért átalakítom a csavart, "szemből" kontrázhatóra. Ehhez egy M4 csavarnak (duzzasztott menetű) lefűrészelem a fejét, és patronba fogom. Felhajtom rá a csavart ami szinte "megtapad" a meneten.

Kép
Kép

A megfelelően beállított késsel a lapátok tövéig leszedem a csavarkúp anyagát. Ekkor már látszik a "lyuk" a propeller testben. Ezután a kb. 10mm-es testben 8mm-es fúróval befúrok a réz betétig, és kis lyukkéssel "laposra szedem" a furat alját.

Kép

Jól láthatóan a csavartestben egy 8mm átmérőjű, M4 menetű ellendarabnak sikerült helyet készíteni.

Kép

folytatás (csepegtetés) köv.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 03. - 14:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Ma alig volt időm, így mindössze két egyszerű művelet, amihez át kellett szerelni fúró/maró oszlopra.

Elsőnek a behajtó fogaskerék karmantyú aljába 10mm átmérővel ív marása. Ez szükséges, mert a kellően mélyre tolt karmantyú útjában van a kihajtó keréknek. Satu a tárgyasztalra, abba pedig a karmantyúval szerelt csőtengely befogva. Patron fúró/maró fejbe, abba 10mm-es maró. Beigazítva, először a karmantyú felső feléből, majd a lejjebb eresztve a marót, egybevágóan az alsó feléből veszek ki.

Kép

Patron ki, precíziós tokmány be. Abba 0,7 mm-es csigafúró. A hajtótengely satuba fogása, oly módon, hogy a tengely végén lévő hatlapról a fogaskerék hátrahúzható legyen. :oops: :oops:
Az egyik lap vízszintesbe állítása után, a lap felezőjébe állítom a fúrót, majd helyére húzom a fogaskereket. A tárgyasztallal beállok a fogak mögé és a hatlapig befúrok. Hátrahúzom a fogaskereket, átfúrom a hatszöganyagot és a benne lévő tengelyvéget. Visszahúzom a fogaskereket és teljesen átfúrom azt is. Ezzel a műveletsorral nem tágítom fel feleslegesen a műanyag fogaskereket, jobban "fogja" a stift két végét.

Kép

Azután 0,7 mm-es zsákvarrótű végéből lecsípek 9mm-es darabot és stiftnek behelyezem. A két végét a műanyag fogja, a "cérnalyukas" része pedig befeszül a tengelybe.

folyt. köv.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 04. - 15:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Elhangzott egy kérés Imre részéről, hogy mutassak be a szerszámaim közül néhányat. Amíg a "sorozat forgatókönyve íródik", addig előzetesen egy, a sok közül.

Értelemszerűen sok felhasználási módja lehet, de most tételezzünk fel egy 'worst scenariot'. Mondom tételezzük fel, mert ilyen a valóságban nem fordulhat velem elő, csak azért találtam ki, hogy a szerszámot és működését bemutassam. :oops: :oops:

Amikor a hengeres testet átfúrtam 10mm-es, majd 1/3 részig a 13mm-es fúróval, nem pontosan eett egy tengelybe a két furat, azok szöget zárnak be egymással. Nagyon kicsit ugyan, de mégis szöget.
Tekintettel arra, hogy kb. 1/3 részéig megy be a testbe a behajtószár, de ott van még további kétharmad, a szögeltérés azt okozhatja, hogy nem tudom a fogaskerékkel szerelt tengelyt könnyedén betolni a helyére. Mit tehetek?

a., Reszelővel kiigazítom.
b., körasztalon tokmányba fogom, és 3mm-es maróval kiszedek belőle, ívesen
c., Felfúrom nagyobb átmérőre, csálé marad, de átmegy rajta a fogaskerék
d., felszerelek egy kiesztergálófejet és az alább leírtakat csinálom vele

Én most a d., megoldásra voksoltam. A kiesztergálófejet angolul tudók mint Boring Head, a németül tudók mint Ausdrehkopf / BohrKopf ismerhetik.

Így néz ki. Egy MK1-es száron egy kocka. Ami valójában két részből, áll, hasonlóan mint egy eszterga tárgyasztala a szánon, finoman állítható. A szerszámba befogtam egy kisméretű lyukkést, és be is állítottam 10mm-es lyukhoz.

Kép
Kép
Kép

A satuba fogott munkadarabot megfelelő pozícióba állítom. Ehhez felhasználom a kézzel forgatott kiesztergálófejet. Igen, a késsel veszek körben érintőt, ehhez pozicionálok. Vannak erre célszerszámok, de így is kielégítő pontossággal működik. 10,4 mm-re megnövelem a kiesztergálófej beállítását, majd a hossz és keresztszánnal érintőt veszek a furat hátsó és jobbra eső oldalán. így a furatot eltolva, az első és bal oldalból fogok fogyasztani. A maró finom állítójával lefelé tolom a kést, amíg el nem érem a kellő mélységet.

Kép
Kép

Ezzel a furatot fele átmérő növekedéssel (ahhoz képest mintha felfúrtam volna), "a helyére toltam".

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 10. - 14:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

A folytatásban a kihajtó fogaskerék rögzítésének kialakítását mesélem el. Mint azt már írtam, a fogaskerék helikopterben való rögzítésére egy 5mm átmérőjű, belül menetes, keresztben 2mm-es furattal ellátott réz idom szolgál. Értelemszerűen a szett tartalmazza a szükséges két darab hernyócsavart is.

Kép

Én a fogaskereket átalakítottam. Egy 2mm csigafúró szárát központosítónak használva, a műanyag fogaskerékbe behelyeztem a réz betétet. Majd a fogaskerék száránál fogva 10mm-es patronba fogtam, és a homloklapja felől felfúrtam 3,9mm-es fúróval, utána 4mm-re véglegesítettem kézi dörzsárral.
Ezzel csak az a probléma, hogy így a hernyócsavarok nagyon kiállnak, és a testben lévő szűk furatban nem tud a fogaskerék elfordulni. Ráadásul a jobb rögzítés érdekében is szükség lenne lapot képezni a 4mm-es tengelyre. Elsőként egy tűreszelővel csináltam meg, de eszembe jutott, Imrének megígértem, hogy mindig írok a szerszámaimról is. A "nagyok" ilyen helyzetben valamilyen "indexer", "osztófej" felhasználásával, maróval marnak lapot a rúdba, egymással szembe. Ilyen szerkezet még ilyen kicsi géphez mint az AT-125 is applikálható. A leguniverzálisabb megoldás egy körasztal és ahhoz illeszkedő befogószerszámok. A mérete is ennek megfelelő mindössze 3" vagyis kb. 75mm átmérőjű. Úgy néz ki mint egy nagy körasztal, csak kicsibe.

Kép
Kép
Kép

Jól látható a 4 T-horony a munkadarabok rögzítéséhez, a 10 (5) fokonkénti osztás, illetve a 10 részes finom beosztás. Ezek a kis körasztalok 1:36 vagy 1:40 áttétellel készülnek.

A körasztalhoz "jár" egy esztergált közdarab. Ennek átmérője a körasztaléval egyezik meg, 4 hornya illeszkedik az asztalhoz, közepén pedig egy M14x1 finommenetes csap van. Furcsának tűnhet de a kisgépes világban az M14x1 szerszám (tokmány) rögzítés világstandard...

Kép
Kép

Ennek megfelelően rendelkezem 2" 3 pofás tokmánnyal ami pont rátekerhető erre a csapra.

Kép
Kép
Kép

Természetesen iszonyú munkás minden alkalommal felszerelni, központosítani ezt a közdarabot. Ezért a körasztalt átalakítottam, és a közepén lévő furatot végig menetesre alakítottam. A furatba csak félig van gyárilag menet - alulról - az rögzíti a csapágy szerkezet alsó fedelét. Miután végig vágtam a menetet, már csak le kellett skiccelni "quick" közdarabot, amit Otakó barátunk közreműködésével elkészítettünk...

Kép
Kép
Kép

Jól látható, hogy a körasztal kialakítása folytán a 4 "cikkely" hegye megfelelő rádiusszal van kialakítva, így a közdarab vastag nyaka illesztőként fekszik nekik. Mik az előnyei? Gyors, kvázi központos tokmány rögzítés, és - ami kis gépnél az alacsony marómagasság miatt fontos - alacsonyabbra kerül a tokmány. Ellene szólhatna a 6mm-es csap, de mint látható a becsavart közdarab alul és oldalt felfekszik a tárgyasztalon, valamint addigra a 140W-os motor megállna ha durván fognék...

A tényleges felhasználás a folytatásban...

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 10. - 14:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Az eszterga keresztszánjára felszerelem az összeállított szerszámot. Befogom a 4mm-es tengelyt. Mivel már tűreszelővel kiszedtem belőle, ezért a 0 pozícióba állított asztalnál igyekszem a lapot vízszintesre tenni, majd a tokmányt megszorítom.

Kép

A marófejbe patron, abba 4mm-es maró. Pozícióba állítom, megjáratom. Ha a lap kész, akkor 180 fokot fordítok a körasztalon és a másik lapot is elkészítem.

Kép
Kép

Ezután felhúzom a fogaskereket a megfelelő pozícióba és rögzítem.

Kép

Már ismertettem a hátsó pajzs készítésénél a perselyezés technológiáját. Most ugyanígy kialakítom az első fedelet, csak 4mm perselyt használok.

Kép
Kép

A kész perselybe betolom a szerelt tengelyt, majd bepróbálom a házba.

Kép


folyt. köv.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 14. - 14:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Mivel az aktuális tolóhajós versenyre úgysem készülök el a csinálmánnyal így nyugodtan vehetem lazábbra a munkát, és ki-ki térhetek a szerszámaim megmutogatására. Ha már körasztalban és marásban gondolkodunk, akkor folytassuk is azzal. Van a tarsolyban egy elmaradt marásom, amit most körbejárva "finomítok" az eddig leírtakon. Egy kis darab 4mm tengelyre lapot akár "kézbefogva" is lehet marni, nincs szükség "visszaállási pontosságra", meg egyéb huncutságokra. Éppen ezért megfelelő volt az igen-igen provizórikus rögzítése a szerkezetnek. Mit is jelent ez, lásuk a képet:

Kép

A kép jobb alsó sarkában jól látható, hogy a rövid eszterga "'tárgyasztal" miatt a körasztal 1/3-a lelóg, és így csak egy e célra gyártott, T-nútba illeszkedő ellendarabbal lehet megfogatni.

A kép bal felső sarkában látható, hogy a marófejet "szögben" felém kihajtva lehetett csak rögzíteni, hogy "mögé" férjen a cucc.

Minden rendben van mindaddig, amíg nem hatnak "túl nagy" erők, de igen könnyű így a marófejet elfordítani amikor nekinyomjuk a munkadarabot. Az AT-125 esetében, az ideális munkavégzéshez, a hossz szán elméleti tengelyében kell a munkadarabnak mozognia, közeledve ill. távolodva a maróoszloptól. Ehhez meg kellene növelni a "tárgyasztal hosszát illetve egyes esetekben a körasztalt "keresztben" kell rögzíteni. Ezt csak megfelelő "közdarab" használatával oldható meg. Egy gyári alkatrészről lesz szó, az EMCO gépekhez rendszeresített maróasztalról. Tulajdonképpen egy "kazánlemez" darab, amibe 3 T-nútot martak, és 4 db. furatot készítettek. :lol: :lol: Na jó, egy kicsit még munkáltak rajta, meg barnították is...

Kép
Kép
Kép

A furatosztás az EMCO UNIMAT kisgépek esetében teszi lehetővé a 4 furaton át történő rögzítést, az AT-125 asztalának T-nútjai távolsága miatt egyszerre csak két furat használható fel. Természetesen ez elegendő is lehet, példaként a műszerész satut említem, aminek eleve csak két rögzítő furata van. A szimmetrikus furatosztás miatt, mind az első mind a hátsó T-nútba befogható a maróasztal hosszirányban, keresztirányban és 45fokban!

A folytatásban a konkrét felhasználás..

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 17. - 11:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Akkor folytassuk az "egyszerű" maróasztallal, azt írtam róla:

"Tulajdonképpen egy "kazánlemez" darab, amibe 3 T-nútot martak, és 4 db. furatot készítettek. :lol: :lol: Na jó, egy kicsit még munkáltak rajta, meg barnították is..."

Azért nem egészen ilyen egyszerű a dolog. Elég precízen kell megmunkálni - pl. vastagságban - hiszen ha nem így lenne, akkor akár ferdén is állhatna a ráerősített munkadarab vagy további szerszám. A munkánk folyamán sok esetben nem mérünk "közvetlenül" a munkadarabra, hanem elfogadjuk, hogy a befogó szerszámot "mérjük", állítjuk síkba, párhuzamosra. Tudomásul vesszük, és munkánk során felhasználjuk hogy a befogók oldalai, lapjai, rögzítésük előre meghatározott pontos szöget (általában derékszög) zárnak be egymással. Ezért az ilyen "egyszerű" vasdarabok is sok esetben köszörült felülettel kerülnek gyártásra.

Nézzük felszerelést a gyakorlatban.

Kép
Kép

Jól látható, hogy a maróasztal "meghosszabbítja" az eszterga tárgyasztalát, és a rögzítő nútok most már "jó irányba" vannak, hogy a körasztal keresztben felerősíthető legyen. A maróasztal felerősítésénél elegendő az eszterga tárgyasztal széléhez pozicionálni, nem órázok, mert a körasztal rögzítésének játéka elegendő a pontos beállításhoz. Amennyiben a maróasztal valamelyik nútját direkt használnám befogáshoz, akkor más lenne a helyzet. Miután felhelyezem a körasztalt, "picit rögzítem", és órával ellenőrzöm. Ezután óra el, egy kis kocogtatás - új szerszám a műanyagfejű kalapács. Ismét mérés...

Kép

Mit is feltételezek?

- a körasztal alja / teteje párhuzamos egymással
- az esztergatokmány befogási "tengelye" és a menetes rögzítő nyak egytengelyű, peremének síkja 90 fokot zár be egymással

Ezért elég az alját mérni és "remélni", hogy arra 90 fokban merőlegesen fog forogni a munkadarab.

Ezután kiválasztunk egy egész beosztást pl.260 -at, majd 2mm-es ujjmaróval kezdünk kiszedegetni a forgástest palástjából.

Kép

folyt. köv.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 21. - 18:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Jó pár cikkel ezelőtt legyártásra került ez az alkatrész:

Kép

Eggyel ezelőtt meg bekerült a körasztalon lévő tokmányba, és 2mm-es újjmaró segítségével 3db 4mm mély horony került bele:

Kép

Jól látható, hogy a horony a palástgyűrűn átmegy, és a központi tárcsarészbe is belemélyed. Jobban látható a rotor kialakítása, ha behelyezem az állórészbe:

Kép

A mérőléc szemlélteti a munkadarab méreteit. Egyébként ha kész lesz egy miniatűr, önfelszívó centrifugál szivattyút tisztelhetünk benne.

Következő lépésben két dolgot alakítunk még ki hozzá: a három lapátot illetve a szivattyút tartó "vinklit". Mindezt csak azért, hogy újabb szerszámokat mutathassak be :lol: :lol:

Kép

folyt. köv.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 257 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség