SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Winkler Iskolaszer Rendelés!! http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=34&t=867 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | sry [ 2009 márc. 25. - 9:46 ] |
Hozzászólás témája: | Winkler Iskolaszer Rendelés!! |
Üdv. Mindenkinek! Ma megjött a Winkler Iskolaszertől rendelt portéka. Kicsit kacifántos lett a dolog, de így egyben "sikerült" ellenőrizni a cég panaszkezelését, és a vevőkhöz való hozzáállását is. Szóval: 2009.02.14.-én leadtam a rendelést a Winkler Iskolaszer Web-Shop-jában néhány dologra. A rendeléskor a fizetés módjában előre utalást választottam, így nem érhet meglepetésként amikor hoznak egy csomagot és éppen nincs elég pénz nálam, hogy kifizessem. 2009.02.17.-én megkaptam az igazoló E-mail, hogy elfogadták a rendelést és 2009.03.18.-án át is utaltam a vételárat. Aztán vártam. Nem jött a csomag. Gondoltam messze van Ausztria, a 20 km-re lévő Gyálra is 1 hét alatt ért át innen a levél....de csak nem jött. Gondoltam itt valami gond lehet. 2009.03.23.-án írtam egy mailt a cégnek, hogy nézzenek már utánna mi lehet a gond. 2009.03.24.-én már kaptam is egy választ, hogy a futárcég elkeverte a csomagot és azonnal intézkednek. 2009.03.25.-én 09.30.-kor már telefonált is a futárcég alkalmazottja, hogy hol talál meg és átadná a csomagot. A csomagban az jött amit rendeltem (nem kis dolog ez ![]() ![]() ![]() rendelek csomagküldéssel, és nem mindenkinek szokott sikerülni azt beletenni, amit rendeltem ![]() a dobozon belül töltőpapír, hogy ne verődjenek a cuccok. Kaptam ajándékba egy vaskos katalógust is, van vagy 500 oldal. A számla egyébként 2009.02.16.-ai kiállítású és, a csomagon a futárcég cetlijén a kiszállításra átadás dátuma 2009.03.23., tehát még aznap este megkeresdték és kiszállítsra adták, amikor a reklamáló mailt írtam. Összességében meg vagyok elégedve az ügymenettel, valószínűleg ha előbb jelzem a csomag meg nem érkezését , akkor előbb is kapom meg. A vásárlás bonyolítása korrekt volt, a reklamáció kezelése példás. A csomag rendben van, és mint már egyszer kifejtettem ennek a cégnek számunkra nagyon hasznos, és széles árúkészlete van, így megéri kooperálni velük. A tesztvásárlást magam részéről sikeresnek nyilvánítom és ajánlom a kollégáknak ezt a beszerzési forrást. üdv.:SRY |
Szerző: | user_262 [ 2009 márc. 26. - 1:31 ] |
Hozzászólás témája: | |
és a gumi a gumimotorhoz (ha jól emlékszem) az milyen ? |
Szerző: | sry [ 2009 márc. 26. - 8:59 ] |
Hozzászólás témája: | |
Heist írta: és a gumi a gumimotorhoz (ha jól emlékszem) az milyen ? Szuper! Először is meglepődtem, hogy fehér. 1 mm vastag 4 mm széles szalag. Teljesen száraz, pormentes. Szerintem valami szintetikus anyag lehet. Szépen van vágva a széle, nem szőrös, nem akar berepedezni. Jó nyúlik. 7-8 szorosára ki tudom húzni szakadás nélkül. Kifejezetten nehéz elszakítani. Jól kihúzva is intenzíven zsugorodik elengedve, nem egy lusta gumi. 24 méter egy csomag, így jó sok modellre elegendő lehet. A 24 méter gumi 100 gramm. üdv.:SRY |
Szerző: | user_18 [ 2009 márc. 26. - 16:35 ] |
Hozzászólás témája: | |
Kedves Sry! A 100 gramm gumi éppen 10 db F1-G gumimotorra elég. Árban ez hogy alakult? Ha konzerváláshoz síkporozva volt, akkor használat előtt le kell mosni róla! Használat közben kenni kell. Az egyik klasszikus recept: egy rész ricinus, két rész glicelin. Én a gyógyszertárban mindjárt összekeverve kérem, így nem gondolhatják, hogy "egyéb" felhasználásra viszem. Azt kellene kipuhatolni, hogy mennyire bírja a felhúzást, és van-e elfáradási hajlama. Ha igen, akkor tudni kellene, hogy vissza regenerálódik-e néhány nap pihentetés után, vagy úgy marad, mint az amerikai gumi? Ha regenerálódik, vagy el sem fárad, akkor jó üzletnek tűnik. |
Szerző: | sry [ 2009 márc. 26. - 20:28 ] |
Hozzászólás témája: | |
T. Gyr! A gummancs 820 Ft. volt. Ez elég jó árnak tűnik. 740 Ft. volt a posta, de többmindent rendeltem így ez nem mérvadó adat. Semmilyen konzerválóanyag nincs rajta. Teljesen tiszta, szép fehér, és szinte semmi szaga. Ha nagyon szaglászom akkor olyan az illata mint a régi Tiszacipő tornacsukák talpának (természetesen használat előtt ![]() Én most éppen parafinnal kenem a gumimotorokat, egész jónak tűnik, a tippet itt kaptam a szomszédban (Mendén Józsibácsitól). Ha megmondod, hogy milyen teszteket végezzek el rajta szívesen megcsinálom. Fogok pl. egy 10 cm-es darabot.....(innen már te jössz ![]() ![]() ![]() ezt is. Egyszer olvastam ilyen gumitesztelésről Benedek Gyuribácsi tollából valami 1960 körül megjelent Modellezésekben, de már semmire nem emlékszem belőle ![]() ![]() ![]() ![]() Üdv.:SRY |
Szerző: | user_18 [ 2009 márc. 27. - 21:37 ] |
Hozzászólás témája: | |
Kedves Sry! Ez az ár még úgy is jó, ha a teljes szállítási költség csak a gumira jutna. A parafinos kenésről még nem hallottam, bár Józsi bácsinak "ellenfele" vagyok szabadon repülő antik gumisban. Soha sem kérdeztem, hogy mivel keni a gumit. Egy kicsit nagyobb darabot kellene feláldozni teszt üzemben. Kellene egy F1-G gumimotort készíteni, és azt felhúzni. Eljárás a következő. Egy tiszta deszka darabra üssél be két szöget 260-280 mm távolságra. Kellene két csiga. Én varrógép alsó szálához való műanyag orsókat használok némi könnyítés után. Most ez nem lényeg. Az orsók pereme 20 mm körüli átmérőjű. A furatuk 6 mm. A tengely részük erős 8 mm. A két tárcsa között is nagyjából ilyen a belső távolság. Lehet esztergálni is műanyagból valami hasonlót. A két csigát fel kell húzni a két szögre. A gumit ez után nem feszesen felcsévéljük a két csigára. Az egyes szálak lapjával egymásra simuljanak. ( Jó ha van még két segítő kéz.) Hat kört tekerjél, ez ugye tizenkét szál. Az amerikai gumiból ez erős kilenc gramm. Úgy vágjad le a motringból, hogy kényelmesen meg tudjad kötni. Egy jól meghúzott csomót készítsél. Erősen húzzad meg, de ne vágja el egymást a gumi, erre ügyeljél. A két csiga előtt kör keresztmetszetű gumival egy hurokkal kössed át a nyalábot. Jól húzzad itt is meg a kötöző gumit. A nyalábnál, és a kötésnél is vágjad el a fölösleges lógó gumit úgy, hogy a csomó után 3-4 mm maradjon. A nyaláb összekötése ne a csigára essen, hanem közéjük. Legjobb, ha a nyaláb közepére esik. Húzzad le a két szögről a két csigát. Tenyeredbe csöppentsél kenőanyagot és jól alaposan dörzsöljed be a gumiszálakat. Közéjük jusson az anyagból, és a csigán lévő részhez is jusson. Ez után a kezedet alaposan töröljed meg egy ronggyal, mossad meg, mert csúszni fog, és nem tudsz a továbbiakban biztonságosan fogni. Az egyik csigát valami fix helyre rögzíteni kell. Egy amerikáner tokmányába szerkeszteni kell egy olyan villás valamit, amihez a másik csigát rögzíted. A lényeg, hogy lehetőleg csavaranyás-menetes megoldások legyenek, és kerülni kell a biztosítás nélküli átdugott megoldásokat a csiga rögzítésénél. Ez itt némi alkotói szabadságot ad, biztos ki fogsz találni valamit, de lehet, hogy már van is ilyened. A lényeg az, hogy a tokmányba nagyon be legyen szorítva annak a valaminek a szára, amihez a csiga kapcsolódik. Vegyél fel egy kínai fajta műhelyi védőszemüveget, és nem árt ha hosszú ujjú ruha van rajtad. Húzzad ki a guminyalábot legalább 3-4 szeresére. Érezni kell, hogy úgy nyúlik, mint egy kerékpár belső, vagy "hagyja" magát kihúzni. Ha szeret nyúlni, akkor tovább is húzható, akár 5-6 szorosára is. A kisebb áttétellel ( van általában egy 1:6 és egy 1:2 az amerikánereken) kezdjed el a guminyaláb felcsavarását. Ne feledjed, hogy egy hajtókar fordulat két fordulatot hajt bele a gumiba. Látni fogod, hogy csomók szaladnak végig a guminyaláb teljes hosszán, de a kihúzás miatt ezek nem tudnak egymásra fordulni. 150 fordulatszámig -75 hajtókar fordulat- teljes kihúzással tekerjél. Ez után lassan közelítsél a hátsó csiga felé, de csak olyan tempóval, hogy a csomók minél később kezdjenek egymásba gabalyodni. Próbáljál meg 300 fordulatszámot bele hajtani a nyalábba. A háromszázadik fordulat bele hajtásáénál már csak 5-6 cm-re legyen a nyaláb kihúzva az alap hosszához képest. A felhúzás után ugyan is jelentősen rövidül. Mi történhet? Kibírja, és akkor ez igen jó, vagy valamelyik pozícióban, valamilyen fordulatszámnál elszakad. A szakadás fordulatszámát jegezzed meg! Ha sikerül behajtani a 300-at, akkor elengeded a hajtókart és hagyod leforogni a nyalábot. Megnézed, hogy nincsenek-e a szálakon berepedések. Ha nincs akkor jó, akkor még lehetett volna bele hajtani. Ha vannak, akkor ez már egy kicsit sok volt, ennél kevesebb az optimális fordulatszám. Persze az lenne az igazi, ha a nyalábra egy légcsavar aggregát lenne feltéve, amit rögzíteni lehet egy törzsvégszerű valamiben, és az amerikánertől viszonylag könnyen leválasztható lenne. Ez a felhúzott nyaláb 30-40 másodpercig forgat egy 400x400 mm körüli légcsavart. A forgás idejét mérni lehetne. Ez után -nem megmosva- el lehetne tenni, egy sötét hűvös helyre, és jó egy hét után meg lehetne ismételni egy ugyan ilyen feltekerést. Ha nem szakad el, és nagyjából ugyanannyit forog, akkor nem fáradt el, vagy vissza regenerálódott. A profik azt csinálják, hogy minden gumiszállítmányból készítenek egy motort, és a leírtak szerint addig húzzák, amíg el nem szakad. Versenyeken e fordulatszám előtt néhánnyal hagyják abba a gumi felhúzását. Hát ennyi a dologban a tudomány. |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |