SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 jún. 05. - 20:15

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 84 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 17. - 11:50 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
antikos írta:
(Már megint köd van!)


Nincs mit tenni itt az ősz :roll: :twisted:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 23. - 20:17 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

tegnapelőtt sikerült megreptetni a kis masinát :D :D Esett pár
tisztességeset, kicsit sok volt neki a szél, de semmi gond. Törés nem
volt, sőt még karcot is úgy kellett ketesni rajta. Ez fontos tervezési
szempont volt, mert a beállítások, első reptetések során igencsak kap
majd a gép, és ha könnyen törik, akkor hamar kárba megy a fiatal
Kollégák sok-sok munkája.

A beállítás elég nehezen ment, mert a szél vagy fújt, vagy nem,
lökdösött, kavargott össze-vissza így néha nem igazán lehetett tudni,
hogy most beállítási hiba van, vagy a szél fújta el.

A végére viszont jó lett, a méreteihez és képességeihez képest szép
távot repült a gép. Az indítással is trükközni kellett kicsit, végül is a
szélre 20-30 fokkal jobbra kissé felfelé erőteljesen megdobva verzió
bizonyult a leghatékonyabbnak. Ekkor magasra felhúz a gumijárat
kezdeti erős szakaszán majd magasságot tartva leforog a gumi és
azt követően siklásban földetér. A földetérés kerékre történik, egyik
esetben még szépen ki is gurulta magát. :D :D

Sajnos a fa légcsavart itthonhagytam :? :? így csak a 200-as IGRA
csavarral és a gyenge barna gumival vannak eddig tapasztalatok.

Mindezt kinn az MMA nagyreptéren követtem el, és meg kell mondanom
nagyon jól szórakoztam. Aztán röffentettem a nagy robbanós modellt
és repültem egy jót vele. Amíg egy másik modellező Kolléga "foglalta" a
légteret addig meg gumimotorosoztam :D Lehet rendszert csinálok
ebből, így az R/C-s szünetek is jól telnek.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 24. - 20:19 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Ma kipróbáltam a fa légcsavart is :? :? teljes katasztrófa. Nagyon-
nagyon rossz lett, abszolut nem jó ehez a géphez. Valami mást kell
kreálnom hozzá.

Viszont az IGRA csavarral reptettem pár igen szépet, és amikor a
gumit is kicseréltem akkor lett igazán szuper a dolog. Szándékosan nem
rendes modellezőgumit tettem rá, hanem most sima postás-gumival
repült. Először egy sorral, azzal elég gyengusz volt, aztán két sor
gumival, hát ezzel megtáltosodott. Sokkal jobban repült, mint a barna
cseh modellező gumival.

Ez a postásgumi jó megoldásnak tűnik, ha még egy normális
légcsavart is sikerülne csinálni a géphez, akkor már elégedett is
lennék vele.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 24. - 22:00 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.: Mindenkinek!

(márha valaki olvassa ezt a topicot egyáltalán)

Közben alakul a dokumentáció is:
Kép
http://opera.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/4398893

Elkészült a háromnézeti összeállítási rajz, és alakulnak az
alkatrészrajzok is, bár a légcsavar részt még át kell dolgozni (nem is
kicsit)

És itt egy kis meglepi:

http://www.youtube.com/watch?v=MgpZON_Hz5o

Egy rövidke videó a mai beállító repkedésekről. A motorjárat még elég
rövid és éppen csak elégséges a motor teljesítménye, de már így is
látszik mit tud a kis masina. Egy erősebb gumival, meg egy jobb
légcsavarral már igazán kellemes kis modell lesz ez :D :D :D

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 26. - 13:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Igen, olvassuk :D:D:D:D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 26. - 19:18 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
molnar attilla írta:
Igen, olvassuk :D:D:D:D


OK !

Megnyugodtam, azt hittem már csak magamat szórakoztatom ebben a
topicban :D :D :D :D :D :D


üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 26. - 19:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az is lehet szórakoztató :)

Szerintem ez lesz Marcsi első gépe. Igaz, ő még csak 8 éves, úgyhogy a futóművet tutira én fogom megcsinálni neki.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 26. - 19:29 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Pedig kell rá! Mert egyébként nagyon hátra kell tolni a szárnyat.
Azonkívül megvédi a légcsavart is, ha jól van beállítva szépen futóra száll
le a gép, és még gurul is, nagyon jópofa.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 26. - 19:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
Pedig kell rá! Mert egyébként nagyon hátra kell tolni a szárnyat.
Azonkívül megvédi a légcsavart is, ha jól van beállítva szépen futóra száll
le a gép, és még gurul is, nagyon jópofa.

üdv.:SRY



Meg is lesz, de a fémmunkát még nem bíznám a nyolcévesre :)
Amúgy tök jól repül a videón, megnéztük családilag...
:lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 26. - 19:54 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Jaaaa hát 8 évesek ne is hajtogassanak acélszálakat. :D :D :D
De a kereket addig megcsiszolhatja, amíg te hajtogatsz :roll: :roll: :roll:

Amúgy meg a modellt 11-14 éveseknek terveztem, így ha ezt-azt nem
a gyerkőc csinál nálatok megbocsájtható.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 26. - 22:05 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdvözlet Mindenkinek!

A már elkészült rajzokat elérhetővé tettem a teljes dokumentáció
elkészülte előtt:

http://www.sry.atw.hu/kobold1.htm

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 27. - 14:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Minden alkalommal megnézem a topicot és nagyon jónak találom.
Majd, ha lesz kedvem csinálok balsából egy kis -gumist!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 27. - 16:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nos, így lesz :)
És legalább megtanulja, hogy nem lépünk rá a modellekre, ha még emlékszünk az eseményre :) (Tavalyi Aszalay verseny) Hú, akkor azt hittem, hogy ott lincselés lesz :D

És Antikos kolléga is publikálja az eredményeit?
BTW, mi van, ha ennek a kis gépnek a szárnyát az ember nem depronból, hanem balsából csinálja?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 27. - 19:45 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Attila!

Ilyen hajlított szárnyat nem célszerű balsából csinálni. Akkor már inkább
egy vékony Benedek szelvénnyel, ha balsa. Az még jobb is lesz mint a
JRF szelvény. Viszont annak elkészítéséhez komoly szakértelem kell a
JRF szelvényhez meg egy párna és egy PVC csődarab. Ezt a modell
11-14 éves teljesen kezdő modellezőknek terveztem, fejlesztettem ki. Így
figyelembe kellett vennem a gépet megépítő modellezők képességeit, és
az elérhető műszaki lehetőségeket. A fiatal Kollégáknak iskolai padon
egy darab linóleumon, egy sniccerrel a kézben kell megvalósítaniuk az
álmaikat. Nagyon szigorú korlátok ám ezek, nem könnyű ilyen
körülményekre normális modellt tervezni. De ez ügyben nekem mindíg
csak Giugaro formatervező Mester mondása szokott eszembe jutni: Egy
Ferrarit korlátlan kötlségvetésből, korlátlan műszaki háttérre minden
hülye tud tervezni. Fiat 500-ast tervezni nulla pénzből..... na ahhoz kell a
szakember, ez az igazi kihívás.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 28. - 9:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nem-nem, SRY mester modellje úgy jó ahogy van!
Ezt nem szabad variálni.

Ilyen kis gumisban a MOKI által kifejlesztett modell a legjobb, PERSZE AZZAL A SÁRGA LÉGCSAVARRAL.

VALAHÓL BIZTOS MEGVAN A MODELL FÉNYKÉPE VALAMELYIK ÚJSÁGBAN.

Ez a legnehezebb kategória és ennek oka a gumi mint erőforrás és a kicsi modell elég rossz aerodinamikai " hozzáállása "!
Ugyanezek a modellek elektró motorral már egészen máshogy ,jól viselkednek, pláne RC megoldással.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 84 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség