SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 28. - 13:30

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 91 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 13. - 12:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ja nem, a Joly az Szán Bt.-s modell, megépítettem én is anno, jó kis modell volt, amíg utol nem érte a szabadonrepülő végzet :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 13. - 12:53 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
A JOLY soha nem jelent meg szakkönyvben, vagy újságban.

Az 1 mm RL meg simán helyettesíthető 2 mm-es kemény balsával. A
puha balsa erre nem jó.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 13. - 12:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
A JOLY soha nem jelent meg szakkönyvben, vagy újságban.

Az 1 mm RL meg simán helyettesíthető 2 mm-es kemény balsával. A
puha balsa erre nem jó.

üdv.:SRY

Igen, közben rájöttem a JOLY-ra :)

Ami meg az RL/Balsa-t illeti, köszönöm szépen, így fogok tenni!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 13. - 13:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Attila.

Köszönöm az információkat. A Gólya szárnybordái lehetnek legalább 2 mm-es balsából, de a 2,5 -3 mm-es is elmegy. A rétegelt lemez erősebb szerkezetet ad. A modellt eredetileg még nátron papír-hidegenyv bevonási technikára tervezték. Ez meg feszít becsületesen némiképp irányítatlanul. Ezért is volt szükség a merev vázra. A Gólya óriási előnye a rétegelt lemez orrtőke. Ha a gyerek 1:1-ben lendületből bele húzza a földbe -láttam már ilyet élőben többször is- akkor a szárny gumi elenged, a szárny lerepül, az orrtőke pedig a talaj puhaságától függően befúródik a földbe. Kihúzás, leporolás, esetleg sártalanítás, szárny újra gumizás után repülhet újra. A kislányomat meg kellene tanítani felvontatni, Gondolkodom egy hasonló projekten.
A honlapomon az Események menüpont Ipoly Kupa 2008. augusztus 30-nál az 5. képen az egyik említett Gólya látható. Azóta a kis srác rendesen megtanulta a felhúzást és igen jó eredeményeket repül vele.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 13. - 14:51 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. GYR!

Tényleg nagyon szép az a modell, ügyes kezű fiatal Kolléga lehet.
De azért van csalafintaság is a dologban, mert ez egy elég rendesen
módosított "Gólya" :D :D :D
Mert ha megnézzük a fotón a modellt:
http://gyr.mindenkilapja.hu/?gallery&dir=604075&page=0#

és az eredeti "Gólya" rajzot (mivel addig nem nyugodtam, míg meg nem
találtam :roll: )
Kép
http://szakkor.surmanzs.fotoalbum2.hu/v ... id/8915932
A farokrésznél jelentős eltéréseket találhatunk. De ezzel semmi gond
nincs, a fiatal Kolléga nagyon ügyesen módosította az eredetileg fix
startkampós, fíx farokrészes modellt.

Viszont a modell kőröztetős startkampójáról ha lenne rajz vagy
néhány fotó, azt nagyon szívesen venném. A "Super-Kele" már
kőröztetővel repülne...... :wink:

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 13. - 14:59 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na de van ám más eredménye is a nagy rajzkeresési akciónak :twisted: :twisted:

Találtam még néhány témába vágó darabot:
Kép
http://szakkor.surmanzs.fotoalbum2.hu/v ... id/8915930
"JOLY"
tervezte: Szekeres Nándor 1991
Építőkészletben árúsították. Egész jó kis modell, de rettentően hajlamos
lecsúszni.

Kép
http://szakkor.surmanzs.fotoalbum2.hu/? ... id/8915931
"ANDULKA 2"
tervezte: A. Tvarúzka
Ez is építőkészlet volt, az IGRA-tól. Műanyag bordákkal (ezt valamiért nagyon szerették az IGRA-nál, több ilyen modelljük volt)

Kép
http://szakkor.surmanzs.fotoalbum2.hu/? ... id/8915933
"PAPIRUSZ"
tervezte: MOKI
Ez is egy nagy MHSZ klasszikus. Jó sokan építettek ilyet életük első/
második modelljeként. Ezt is lehetett építőkészletben kapni.

Kép
http://szakkor.surmanzs.fotoalbum2.hu/? ... id/8915934
"BALSA A/1"
tervezte: MOKI
Ez egy verzió a "Papirusz"-ra. Egy rajzlapon is közölték le a két modellt.

...
..
.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 13. - 15:18 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

Kép
http://szakkor.surmanzs.fotoalbum2.hu/? ... id/8916140
"PELIKÁN V."
tervezte: Hársfalvi IStván 1993
Csak a méretek és arányok miatt raktam ezt most ide, amúgy nem
igazán illik a fenti sorozatba.

Kép
http://szakkor.surmanzs.fotoalbum2.hu/? ... id/8916142
"SZÖCSKE"
tervezte:Bathge Károly
Ez egy szép, dobozos törzsű modell. De taláb GYR Kollége erről a gépről
többet is tudna mondani :wink: :wink: Nekem nagyon tetszik minden
esetre, kár, hogy Antik kategóriába nem fér bele. Tökéletes kezdő
Antik modell lenne.

Kép
http://szakkor.surmanzs.fotoalbum2.hu/? ... id/8916144
"PÖTYI"
Tervezte:Szécsényi János
Nem tudok róla semmit, de szép modell.

Kép
http://szakkor.surmanzs.fotoalbum2.hu/? ... id/8916145
"GÓLYA"
tervezte: Poich Lóránd
Az ugyan A/2 kategóriás modell, de nagyon egyszerű szerkezet és sok
apró részletmegoldás átemelhető kissebb kategóriákba erről a gépről.

Kép
http://szakkor.surmanzs.fotoalbum2.hu/? ... id/8916147
"TÜCSÖK II."
Tervezte: Vellai Tibor
Szép vonalú, de egyszerű A/1-es.

Kép
http://szakkor.surmanzs.fotoalbum2.hu/? ... id/8916149
"BÖGÖLY"
tervezte: Poich Lóránd
Nekem nem tetszik, de ettől még lehet jó repülőgép. Minden esetre
érdekes darab.

Kép
http://szakkor.surmanzs.fotoalbum2.hu/? ... id/8916150
"TERMIKLOVAS"
tervezte: R. Twomey
Nagyon szép, doboztörzsű A/1-es. Kifejezetten igényes modell.

...
..
.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 13. - 15:32 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

Kép
http://szakkor.surmanzs.fotoalbum2.hu/? ... id/8916152
"CONDOR"
tervezte: Kónya Pál
Érdekes darab, különleges vontatókampóval.

Kép
http://szakkor.surmanzs.fotoalbum2.hu/? ... id/8916154
"BUKSI"
tervezte: Erdősi
Egy klasszikus elveket követő modell. Olyan mint a "PAJTÁS" volt.

http://users.atw.hu/sry/keptar/pajtas.jpg
(ez nagyon nagy kép, azért nem tettem be direktben)
"PAJTÁS"
tervezte: Winkler László 1951
Ez egy jó régi darab, de igazi klasszikus. A ma már rendelkezésre
álló mini R/C elemekkel akár Antik modell is lehetne :roll: :roll: :roll:
(most , hogy ezt írom, lehet még a végén meg is építem, biztos
nagyot néznének az Antik modellezők)

Kép
http://szakkor.surmanzs.fotoalbum2.hu/? ... id/8916157
"CINKE"
tervezte: Harmath Andor (MMSZ Főtitkár Úr)
Nagyon egszerű, de sok funkciós modell.

Kép
http://szakkor.surmanzs.fotoalbum2.hu/? ... id/8916158
"JANICSÁR"
tervezte: Litomiczky Sándor
Az én ízlésemnek "kicsit" sok, de ettől még lehet jó modell.

Kép
http://szakkor.surmanzs.fotoalbum2.hu/? ... id/8916159
Kép
http://szakkor.surmanzs.fotoalbum2.hu/? ... id/8916161
"ÖLYV"
tervezte: Puskás István
Igényesen mechanizált modell, sok érdekes részletmegoldással.

Kép
http://szakkor.surmanzs.fotoalbum2.hu/? ... id/8916163
"EFFENDI"
tervezte: Litomiczky Sándor
Egy egyszerű A/1 modell.

Kép
http://szakkor.surmanzs.fotoalbum2.hu/? ... id/8916164
"CINCÓ"
tervezte: Jancsó András
Ez egy érdekes darab, egy csomó furcsa részletmegoldással. Érdemes
alaposabban megnézegetni.

hirtelen ennyi. Van még egy csomó vonatkozó razj de szerintem ebből a
műfajból ennyi is elég.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 13. - 16:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Szerintem a lényeges és jó bevált megoldásokra érdemes odafigyelni a tervezékor.
Csak ami eszembe jutott:
- Mindenképpen réteges lemez a törzs első része.
- A törzs hátsó részét gondosan kiválasztott fenyőlécből a legegyszerübb megcsinálni. Ma már számításba jöhet a szénszálas cső is.
- A szárny mindenképpen fülezet elrendezésű legyen.
- A szárnyvég kialakítására vigyázni illik mert a modell nehezebben esik át egy jól kialakított szárnyvég esetében, Pl. lekerekítve.
-Nem szükséges az emelő csillapító, de az emelő csillapító a hosszstabilítást is növeli. A vezérsikok elcsavarás mentességére ügyelni illik, Pl. diagonálok beépítésével.
- Én Benedek szárnyszelvényt választanák.
-Nem feltétlenűl kell a köröző berendezés, a startkampó asszimetrikus elhelyezésével és az oldalkormány állandó belépésével is lehet a felhúzást és körzést beállítani.
-Volt Frigyes Ernőnek egy nagyon jó megoldása a szárny és vezérsikok csavarodás mentességére, méghozzá a diagonális vékony, de erős cérnázás még bevonás elött. Ezt én is többször alkalmaztam még a CINEGÉN is és nagyon erőssé teszi a szárnyat és a vezérsikokat.

Elnézést kérek a " közbekiáltásért" Mert azért " gy "-nek és SRY-nek már kiforott gykorlata van a szakköri modellek és versenymodellek A/1 és A/2-es tekintetében IS.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 13. - 18:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Húúúú, sry, egyszer lemegyek Gombára munkanap egy csomó pénzzel, ezt mind ellopom tőled, lefénymásolom és izé... visszaviszem :)

Kedves Antikos! Ha már a Benedek-profilok szóba kerültek: az egy topiccal odébb Free Flight Quarterly-ben most van egy cikk nagy teljesíŧményű A1 szárnyprofilokról.
Az az érdekes, hogy van egy csomó profil, aminek a neve BExxxxxx, és úgy tűnik, nem az eredeti Benedek-profilok, hanem valami hipermodern fejlesztések, XFOIL-lal lettek tervezve.
A kérdés az, hogy bizonyos fajta profilokat mostanában is neveznek el Benedek-profilnak?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 13. - 18:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Antikosnak a kérdésben tökéletesen igaza van.
Kedves Sry! Nem az ifjú kolléga volt az ügyes, hanem a nagyapja. Két modell van, mert kettő unoka is. A honlapomon a nevezett fotóalbumban további kép látható a modellekről. (Az egyik kicsit takarva.)
Látom átnézted a dolgaidat. Hát egy nosztalgia amit feltettél.Csak szemelvények, és gondolatok:
A Pajtás lesz az egyik éles antik szabadon repülő modellünk, a szabályok engedte némi átalakítás után.
A Pelikán IV., és V az éles F1-H modelljeink.
A Termiklovasnak a rajza megjelenése után volt egy népszerűségi korszaka. Minden eddigi modellt félre tettek, és mindenki Termiklovast épített. Aztán ahogy a divat lázak is szoktak, elmúlt.
A Pötyit Szécsényi János fiának tervezte, és a korszak népszerű modellje lett.
A Cincó csupán koncepció modell.
A Tücsök II-is nagy darabszámot élt meg, sokan megépítették.
A Bathge Károly-féle Szöcske ez évig lehetett antik modell. Sajnos ez évtől nem, így a klubunk öt Szöcskéjével nem tudom, hogy mi lesz. Nagyon jó pofa, és jó repülő tulajdonságú modell. Még az 1970-es éveben is megépítették a szakkörökben, és eredményesen repültek velük a versenyeken. Nekünk egy OB 6. helyezést hozott az első megépített példány, antik versenyeken pedig jó pár dobogós helyet.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 13. - 18:50 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Örülök, hogy többeknek sikerült örömet okoznom a rajzokkal.

Ki kéne találni valamit ezeknek a digitalizálására, rendes eltárolására,
mert kár lenne ha elkallódnának. A bajok ott vannak, hogy csak a
MODELLEZÉS-ben megjelent rajzok sorszámai valahol 540 körül
érnek véget, aztán még ott a többi. Szóval lehet egy életmű lenne
mindezt digitalizálni (hacsak nincs valami gyors és jó módszer)

Na de ha már így belejöttem előszedek egy másik szép nagy dobozt....
.....de ez most legyen meglepi egy fél óráig, amíg elkövetem ezt a
"merényletet".


üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 13. - 18:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
...és akkor még az újságokból (a Modellezésekből) az építési leírásokat is hozzá kéne scannelni :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 13. - 18:52 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ja csak még egy apróság:

Van itt mellettem a kupac tetején egy rajz, a MODELLEZÉS 473. sz.
melléklete. A rajz fejlécén ez ár: HA-PCI, CO2 motoros Körrepülő Modell,
M 1:1, Terv: Krassó Tamás - Gáspár Pál :D :D :D :D :D :D :D :D :D

szóval vannak itt érdekes dolgok a dobozokban :roll: :roll: :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 13. - 18:53 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
molnar attilla írta:
...és akkor még az újságokból (a Modellezésekből) az építési leírásokat is hozzá kéne scannelni :)


Természetesen!

Na de bányászom kifele a másik dobozt.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 91 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség