SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

"KELE" kezdő vitorlázómodell
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=35&t=1039
Oldal: 6 / 7

Szerző:  user_25 [ 2009 nov. 10. - 22:18 ]
Hozzászólás témája: 

Úgy látszik, sose tudom meg az állítható startkampó és a súlypont közti összefüggéseket :(

Szerző:  sry [ 2009 nov. 10. - 22:21 ]
Hozzászólás témája: 

molnar attilla írta:
Úgy látszik, sose tudom meg az állítható startkampó és a súlypont közti összefüggéseket :(


Háááát ez megtörténhet :roll: :roll: :roll: de szerintem a startkampó
állítása nem befolyásolja a súlyponthelyzetet, mert a gép össztömegéhez
képest a startkampó tömege elhanyagolható.

A kampó álligatása inkább a felhúzás szögének beállításánál bír
jelentősséggel, illetve az adott szélerőhöz sem árt kicsit alkalmazkodni a
startkampó beállítással. Gyenge szélben meredek felmenetek, erősebb
szélben laposabb a jó, és a géptörés lehetősége is csökken.

üdv.:SRY

Szerző:  user_25 [ 2009 nov. 11. - 14:15 ]
Hozzászólás témája: 

Köszönöm!!!! (Ezek szerint ha a géptörésre is "hat", akkor kezdők/ügyetlenek is inkább a laposabb felmenettel próbálkozzanak?)

Szerző:  sry [ 2009 nov. 11. - 14:33 ]
Hozzászólás témája: 

molnar attilla írta:
Köszönöm!!!! (Ezek szerint ha a géptörésre is "hat", akkor kezdők/ügyetlenek is inkább a laposabb felmenettel próbálkozzanak?)


Na ja, ha van elég szél !!!! De szélcsendben komoly futónak kell lenni
ha egy gépet fel akarsz húzni lapos beállítással :twisted: :twisted: :twisted:

üdv..SRY

Szerző:  user_25 [ 2009 nov. 11. - 14:35 ]
Hozzászólás témája: 

:))) Tamásbá szerint fizikai sport :P:P

Szerző:  Tamásbá [ 2009 nov. 11. - 15:40 ]
Hozzászólás témája: 

Kedves Attilla!
Nemcsak erről van szó, hanem RC modelnél a súlyvonalba kell tenni
a startkampó végét ahóvá a karika befekszik.
Mert igy kevésbbé " tör ki " a modell mert a felhúzó gumi erőkar hiányában nem tudja elfordítania modellt.
Ebben az esetben nagyon erős szél esetén a magassági trimet kell nagyon , de nagyon kicsit negativba állítani és különben is vezetni szükséges a modellt a leoldásig.

A szbadonrepülőnél a képzeletbeli, de valós súlyponttól előre 60 fokkal kell beállítani a startkampót. Gyenge szélben lehet kissé hátrább és erős szélben kissé elöbre tenni a kampót.
Igy TE aki húzza a modellt ERŐKAR SEGÍTSÉGÉVEL vissza tudod húzni a modellt kitörés esetén és még a termikkeresést vagyis a köröztetést is meg lehet csinálni.
" Én mondtam fizikai sport a modellezés"

Kép

Szerző:  user_446 [ 2010 júl. 23. - 11:10 ]
Hozzászólás témája: 

RC-re alkalmas?
Illetve ilyen tervrajz is van ami már RC?

Szerző:  Tamásbá [ 2010 júl. 23. - 12:48 ]
Hozzászólás témája: 

Ez a modell igy nem alkalmas RC-re!
CO-s RC rajz nincs sajnos, de bármelyik makett modellt
IGEN KÖNNYŰ KICSI rc BERENDEZÉSSEL MEG LEHET CSINÁLNI.
De erről nincsrajz!!!

Szerző:  sry [ 2010 júl. 27. - 18:18 ]
Hozzászólás témája: 

aprilia92 írta:
RC-re alkalmas?
Illetve ilyen tervrajz is van ami már RC?


Ez a gép így nem alkalmas R/C modellnek. Át lehet alakítani azzá is,
de sok elemben át kellene tervezni.

üdv.: SRY

Szerző:  user_331 [ 2011 jún. 16. - 21:20 ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok!

Nálunk is elkészült egy Kele a hangárban, a gyerekkel közösen bütyköltük.
[img][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/110616/SANY0426_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu[/img]
Berepülés is meg volt, szépen siklik. egyenlőre dobálósként használjuk, később majd RC-sítjük, gumis csörlőzéshez.
A bevonást olcsó selyempapírral csináltuk, és vizesbázisú lakkal feszítettük. A jelek szerint működik a dolog, ami azért is fontos, mert így a konyhaasztalon készülhetett a madár. Ezekután, felbátorodva, más , kis könnyű balsa-papír gépet is szándékozom építeni.

Köszönet Srynak a tervért és a segítségért!

Üdv: Frenky

Szerző:  sry [ 2011 jún. 16. - 22:29 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv.

Nagyon csinos lett! És hogy repül? Gondolom azt észrevettétek, hogy ezt
azért már meg kell tolni rendesen indításkor. Nem a legkönyebb madár,
viszont cserébe masszív. Olyan igazi szakkörös tanuló modell.

Jó repülést a géppel, az enyhén lankás domboldalakat kifejezetten szereti,
csak ti bírjátok tüdővel, meg lábbal :twisted: :twisted:

Üdv.: SRY

Szerző:  user_331 [ 2011 jún. 17. - 21:19 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv,

Köszönjük az elismerő szavakat!
Eddig csak siklatni tudtuk (dobálni) a focipályán, de szépen repül. Mivel a környéken nincs olyan nagy szabad terület, ahol ne lenne beszántva, beültetve valamivel a föld, így nem tudjuk felcsörlőzni, és rohanni utána, ezért kellene fel rc-zni. Tényleg strapabíró, a gyereknek még tanulni kell az eldobás technikáját, így nemegyszer a szárny végével ért földet, szépen leoldódott a szárny, semmi baja nem lett. Egy kicsit tényleg nehezebb, mint számítottam rá, a repképes felszálló tömeg 152 g lett. Így, rc-átalakítás előtt át kell gondolni a súlycsökkentés lehetőségét, mert akárhogy is számolok, még vagy 40 g-al növekedne a tömege. Nem tudom, hogy ez repülési sebességben, meg süllyedésben mit fog jelenteni, lehet, hogy még belefér?

Üdv:Frenky

Szerző:  sry [ 2011 jún. 17. - 22:57 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv.

először is ki kell venni az ólmot az orrából. Ez már minusz.

2 szervo (20 gramm) vevő (10 gramm) akku (25...45 gramm) ezt akárhogy
is nézem 55....75 gramm-ot jelent, viszont mint említettem kimegy az
orrából az ólom amiről most fogalmam nincs, hogy mennyi.

De ha 200 grammos össztömeged lesz még az is jó, mert R/C-ben be tudsz
avatkozni a magasságival és szépen ki lehet lassítani állásszög növeléssel.
Ha átesik az se gond az ilyen hosszúfarkú A/1 jellegű modellek egy-két
pumpálás után összeszedik maguk, dugóba meg nem pördül a fülezett
szárny miatt. erre gondoltam, amikor terveztem, mivel R/C-ben is
nagy valószínűséggel kezdő, tanuló pilóták fogják nyúzni a gépet,
lényeges, hogy ne legyen alattomos, segítse a pilótát.

Üdv.: SRY

Szerző:  Jabag [ 2011 jún. 18. - 10:21 ]
Hozzászólás témája: 

frenky írta:
A bevonást olcsó selyempapírral csináltuk, és vizesbázisú lakkal feszítettük. A jelek szerint működik a dolog, ami azért is fontos, mert így a konyhaasztalon készülhetett a madár.

Üdv: Frenky


Pontosan milyen lakk volt az a vízbázisú?
Én Supralux Gemini Master-rel próbáltam japánpapírt polisztirol habra kasírozni, de csak kis darabokban lehetett, mert a nagyobb nagyon elnyúlt-gyűrődött a víztől.

Szerző:  user_331 [ 2011 jún. 18. - 19:23 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv Mindenkinek!

Köszönöm, ezek szerint érdemes próbálkozni vele. Én is az ólom nélkül számoltam a + 40 g-ot. Akkor ezekszerint az állásszöggel is játszhatok még.

T. Jabag:

A gemini jó lakk, én szeretem, de most nem volt már itthon, ezért egy hobby boltokban kapható, Pentart fényes vizesbázisú akril lakkot használtam. A kasírozás az más tészta, mert a víztől tényleg megnyúlik a papír, de mire elpárolog a víz, addigra jól kifeszül. A kasírozásnál viszont nem tud kifeszülni, mert a megszáradó lakktól hozzáragad a másik felülethez. Igazából lakkozás előtt bepermeteztem vízzel, megvártam, hogy megszáradjon, így még jobban kifeszült.

Üdv: Frenky

Oldal: 6 / 7 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/