SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 19. - 1:48

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 18 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 16. - 6:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 16. - 18:33 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ez egy kiváló rovat és ötlet. A borítón szereplő úriember elég rémisztő,
de ízlések és fülesek.

Viszont nekem is van jónéhány szakkörnek szánt modellem (ejtőernős,
kis lapátkerekes hajó, viking hajó stb... stb... ) ezeknek egyszer meg
kellene csinálni leírását és közhasznúvá tenni .... de időm mint a
tenger... mármint a Magyar Tenger, szóval egy csepp se.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 17. - 6:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 17. - 8:17 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na azért ez már elég "retro" szakkör lesz :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Ki épített utoljára ilyen kétmotoros gumist? Egyáltalán ki látott még ilyet
repülni? Antikos Kollégán kívül!!!

Üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 17. - 11:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Én se láttam, de most csináltak Amerikába külön versenyt ezeknek a
modelleknek.
Én csak érdekességként teszem fel ezeket a rajzokat még nem is utalok
arra, hogy meg is csináljátok!
Ma már azért sokkal ügyesebb szakköri modellekt lehet a te
terved alapján építeni.

Tamásbá

Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 17. - 13:55 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na de ettől még tetszik egy a kétmoros gumis, egyszer megnéznék egy ilyet
repülés közben. Különösen az indítás érdekelne.

De ha már szakkör:

Ahogy bringázgatok (főleg befelé a munkahelyemre, meg vissza) látom,
hogy szépen érik a búza, meg a rozs. Régi Szovjet szakirodalomban
láttam (csak tudnám, hogy hol), hogy építettek zárttérit búzaszalmából.
Hasították, melegen hajtogatták stb..... Ilyen leírásról gorsan elérhető
formában nem tudsz valami Tamásbá? Ha nem az se baj, előszedem a
nagy papírdobozokat és megkeresem ezt az Oroszt, csak az nem kicsit
időigényes munka lesz (főleg, hogy 10 percenként találok valami
érdekeset, és leragadok rajta, így elég nehéz héhányszáz lapszámot
átnézni)

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 17. - 14:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Igen még én is igy csináltam!
RIZSSZALMÁBÓL A TÖRZSET, A VIZSZINTES-FÜGGŐLEGES CSILLAPÍTOK
TARTÓJÁT ÉS AZ ÁLLÍTHATÓ LÉGCSAVAR KÖZÉPRÉSZÉT.

De a többit már balsából építettük.

Ahól valami ragasztás szükséges a törzsön ott meg kell csiszolni a szalmaszállat.
A végeket cigatetta ( ma papirzsebkendővel) csikkal meg kell erősíteni
igy a további repedés nem áll elő.
A légcsavarhoz tartozó csapágyrészt, vékony alu lemezből és 0,8-as
acéldrótból készítettük. Igy lehet állítani is utólag. Egy db. gyönygy a csapágy.
A beerősítés kicsi balsadugóval történik.

A vezérsikok tartóját már akkor is kicsi modellen balsalécből csináltuk.

A légcsavar lapát üvegre ráformázott csiszolt balsalemez.
A légcsavar állítható része balsa ez kerűl bedugásra a légcsavar középrészbe ami rizszsalma.

Kérdeztem a bevonást egy modell kivételével fóliával csinálják.
A fóliát Orsovai Dezsőtől szerzik be aki Amerikából hozatja be az anyagot.

Azért meg lehet próbálkozni a mkrófilmmel is.
Afilm kiemeléséhez egy keretet kell csinálni modellező lécekből és régen mozifilmből most Pl, videó szallagból is lehet szerintem.
Egy szekrényben, vagy pormentes helyen a kiemelt filmet szárítani kell,
esetleg több napig is. Ruhaszárító csipesszel mgfogatva a keretléc mentén.

A filmet a saját " nyáladdal" kell felragasztani és acetonos lécel körben a kilépő és belépő mentén levágni.
Még lehet kérdezni, ha tudok válaszolok.

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 18. - 16:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Tamas.
49-50 -es években a Magyarrepulés hasabjain megjelent két csupaszarnyu mikromodelnek
a rajza.Ebbol csinaltam meg az egyiket.Az épitési eljaras szinte azonos volt az altalad leirtakkal.
A kulombség abban alt,hogy csak rozsszalmat lehetett nallunk kapni,mivel rizstermelés nemvolt
felénk.A mikrofilm kiemelo keretnek csak a két oldata volt mozifilmbol,aminek az elonye ,hogy a
mikrofilmel egyutt hajlott és igy konnyen kilehetett emelni.A levagast csinaltuk acetonos palacaval
vagy foro drottal.Ezzel a csupaszarnyal a Marosvasarhelyi orszagos bajnoksagon 3 startbol haromszor
allitottam fel uj orszagos csucsot. Kedves Tamas, nemkellbusulni,hogy megoregedtunk mert vannak
sokan akiknek még ezsem sikerul.
Udv. ahajt


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 18. - 20:35 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
És miért pont rozs-szalma?

Bár most, hogy nézegetem a gabonatáblákat alapanyag után, kellett
szembesülnöm azzal, hogy a növénynemesítés nem a modellezőknek
dolgozik. A növény szára kevéssé értékes, vagy éppen teljesen értéktelen
ezért arra törekednek, hogy minél kisebb legyen.

Gyerekkoromban a rozs, a napraforgó, a kukorica égig érő hatalmas
növények voltak, most meg megyek a napraforgó tábla mellett és éppen
mellkasig érnek a növények és szép nagy virágok ülnek a tetején. A
szakköri évzáró kiránduláson mentünk pár tíz métert egy rozstábla mellett
és alig 60-70 cm magasak a növények. Hogy ebből hogy lesz zárttéri
modell azt nem tudom, mert két izesülés között alig van egy kis egyenes
szakasz.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 19. - 9:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Szia Tomi
A három szkenelt oldalt az Ifju REPÜLŐ 1942 novemberi és az 1943 januári
számában találtam.Ezekben a szalma és a tavinád felhasználásával készült
zárttéri modellekröl írnak és van tervrajz melléklet is.Mivel ez iránt a
SRYmester
érdeklődött a Szabadonrepülő modellek nél és a Szakkörök-Modelezőtáborba
valló modellek -nél,ahol már Te is adtál magyarázatott.
Üdvözlettel Géza
--------------------------------------------------------------------------
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 19. - 10:38 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Köszönöm a rajzokat és a leírást!

Már én is előkotortam a Hobby 1971. évi 4. számát, amiben a
"Szuperpehelysúly - modellezésben" című cikk, amiben Prohászka György
és Reé András ismertetik a zérttéri modellezés szépségeit illetve az
R-65/4 típusú zárttéri modell megépítését lépésenkét, megfelelő
rajzanyaggal illusztrálva.

Na meg keresen azt a Szovjet/Orosz modeliszt Konstruktor-t is amiben
az a szalmagép volt, de ez még mindíg reménytelennek tűnik......

Ezek mind nagyon szép, jó teljesítményű modellek, csak az a bajom
velük, hogy a szakkörben 4.-től 8.-ig vannak gyerekek, és a lehető
legegyszerűbb szerkezetekkel kell őket megterhelni, mert egyébként
nagyon nem haladunk. Az sem mellékes, hogy pénzünk az nincs, így
kifejezetten jó ha olcsó, könnyen beszerezhető anyagokkal dolgozhatunk,
a szalma ilyennek tűnik :-) :-) :-)

Iskolakezdésre két modell-ötlet kell, mert majd eldönti a társaság, hogy
hajó, vagy repülőmodellező szakkör lesz továbbiakban, és nem árt
mindkettőre készülni.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 19. - 10:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Este szélcsendben zárttérit is lehet szabadban repíteni.
A leszállás elött meg kell fogni.
Mi is repitettünk a Gyapjumosó Aerokör elött a volt Gogol utcában.
FELSZEGETT FEJJEL SZALADTUNK UTÁNA, az utca népe nem tudta mit csinálunk?
Még a Váci úton is a villamos elött átrepült!

Mi körrepülöztünk is a sarkon az utca teljes szélességben a keresteződésnél.

Kint a Dunaparton egy nagy rét volt a templom elött és ott rendes vezetőzsinor hosszban repített Berke Laci és Vass Géza is.
Én mint 16-17 éves boldogan segítettem éjjel-nappal nekik.

Az újpesti " kotró öbölben " vizi körrepülőt is repítettünk olyan nagy nevek kiséretében mint Beck Rudi, Berke. Rekordot is repítettünk ott, nagyon csinos hölgyek kiséretében. Rudinak és Lacinak is nagyon csinos felesége volt!
Persze a rekord után nagy fürdőzés volt a kristály tiszta természetes vizben.

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 20. - 7:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 21. - 14:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Szia Tomi
A Moszkitó modell kisé módosított változatát az ` 50-es évek elején szórakozásbol
építettük közösen hármasban,egyszerü téglalap alaku szárnyal.A bordákat 0.8 mm.
rétegeslemezböl egyszerre munkáltuk meg a felsőfelületet és utólag vágtuk ki azzal
párhuzamossan az 1,5 mm. csíkokat (szelvény a G-417-a volt).A borításhoz az u.n.
"zsírpapirt" használtuk,a gumimotort viszont az ejtőernyőzsákot nyitó gumibol bontot-
tuk ki.Szélcsendes időben (estefelé) startoltuk a repülér melleti legelő tehénitató tórol.
Üdv. Géza
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 18. - 19:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Urak!

A fiammal mi is csináltunk egy kis modellt,nem olyan komoly ,mint az előzőek,de praktikus kis "gép".

Még tavasszal készült el,de nem igazán foglalkozott vele a gyerek,ezen a hétvégén újra a kezébe vette és ráérzett a gumis kilövés technikájára is ,végül remekül szórakoztunk vele.

Kép

Igazán kis anyag költséggel bíró szerkentyű.

Kép

Kilövés után csinál egy loopingot majd szél járástól és szerencsétől függően némi siklást produkál.

A gyerkőc jól szórakozott vele,nekem meg öröm volt nézni az újabb rekord döntő kísérleteit.

Tisztelettel:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 18 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség