Üdv. Mindenkinek!
A nyári szünetre való tekintettel kicsit csúszik a folytatás, de azért nem állt meg a modell tesztelése, fejlesztése!!
először is az építési, reptetési tapasztalatok alapján módosítottam a törzs részen, és az összeszerelés bizonyos részein. Ennek örömére épült egy 90%-os készültségi fokú törzs amit nem fejeztem be, mert ezen is találtam hibát, amit a terveken kijavítottam és a végleges tözs e szerint fog megépülni.
Viszont ha már van egy majdnem "jó" törzsem kár lett volna veszni hagyni. Így ez a részlegesen elkészült törzs lett a "TESO" R/C verziójának fejlesztési demonstrátora. Ebből nem lesz R/C "TESO", viszont ki lehet rajta próbálni minden ötletet megoldást ami a majdani R/C változaton lesz.
Itt látható a rontott törzs (balra), meg a "TESO" első, még rövid orral
készült példánya is, amiről jelen esetben csak a szárny kellett, hogy ellenőrizni tudjam a kormánymozgatás működőképességét.
A szervo beépítés módjának a félig zártat választottam, magyarán a törzs fala lesz a szervotartó lemez is egyben.
Itt most minden mozgató zsinórt egy szervora kötöttem, természetesen a működő változaton két szervo lesz a törzs két oldalában beszerelve. A szervok a normál 5-9 grammos olcsó kínai termékek lesznek.
A farokrészre gyorsan barkácsoltam egy vízszintes vezérsík, függőleges vezérsík utánzatot, végül is csak a mozgathatófelületek imitálása volt a cél.
A kormánymozgató karok egyszerű bambuszpálcák, amikre csomózással és ragasztással kerülnek fel a mozgató zsinórok. A zsinórok fonott horgász-zsinórból készülnek, ezek igen erősek és nem nyúlnak, ami igen fontos.
A magassági kormány zsinórjai közvetlenül rávezethetőek a szervokarokra, az oldalkormány zsinórjait viszont el kellett látni egy vezetőgyűrűvel, mert egyébként a törzshöz, függőleges-vezérsíkhoz és a farokléchez is hozzáérne, odefeszülne. Némi kísérletezgetés után ez a gombostűből hajlított, 45 fokos szárú vezetőgyűrű lett a jó megoldás:
A zsinórok állandó feszesen tartása egy kis gumiszalaggal lett megoldva, oly módon, hogy a gumiszalag elszakadása esetén sem szűnik meg a kormányozhatóság teljesen. Tehát a gépet le lehet hozni, nem fog lezuhanni.
Az R/C-sítés során még ki kell alakítani egy magas-start kampót a gép alján, a súlykamrát átalakítani akkumulátor rekesszé és a gumistartos indítás miatt a szárnyközepet meg kell erősíteni a felhúzáskor keletkező igen nagy hajlítónyomaték miatt.
Üdv.: SRY