SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 márc. 29. - 8:47

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 19 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 19. - 20:26 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Tegyük fel, hogy vidéken lakunk, és modellező bolt a környéken nincs. Ettől még ég bennünk a vágy, hogy repülőmodellezzünk, építsünk valami szépet, ami repül is.

Az országban szinte mindenhol van TESCO vagy ehez hasonló kereskedelmi műintézmény, ahol sokmindent lehet kapni a pénzünkért. A sok árúcikk között találhatunk-e olyanokat amikből egy elfogadható, sőt egyenesen jó repülőmodellt építhetünk? Ez a kérdés már rég izgatja a fantáziam, és most a tettek mezejére is léptem.

Szóval kedves fiatal és kezdő modellező barátaim irány a szupermarket, és vásároljatok:

- 2 db. Berlitz 7 cm irattartó karton
- 1 db. "uborkafogó" fogót
- 1 db. saslikpálca (persze ezt csomagban, mert darabra nem adják)
- 1 db. befőttesgumi
- 1 db. papírzsebkendő
- 1 doboz 6-os csavaranya
- 1 tubus technokol
- 1 tekercs cellux, ebből a szélesebb fajtát ha lehet.
- festék, filctoll stb... a dekoráláshoz

És milyen nemes művet lehet kihozni ezekből a nemtelen anyagokból?

A szárnyfesztávja 578 mm, a repképes tömege 90 gramm igen jól repül és így néz ki:

Kép

Az alapanyagok beszerzési forrására és az egész prodzsekt szellemiségére utalava kapta a "TESO" nevet a keresztségben.

Az ketyere olyan 1500-2000 Ft.-ba kerülhet, ilyen olcsón fél méter fesztávolságú modellt nem is nagyon lehet kapni, építeni ezen kívül :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: így a beszerzési forrás szlogenje is érvényesül, ez bizony egy "TESCO gazdaságos" rapülőmodell :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

A gép törzse elöl dobozos kialakítású, hogy ha valaki R/C üzeműre építené meg akkor legyen hová tenni a két mikroszervot, az akkut meg a vevőt. Egy 8...10 grammos motorral akár motoros modell is lehetne.
Természetesen az R/C elemeket már nem az inkriminált bevásárló központból kell beszerezni, de az ilyen apró alkatrészeket a mai viszonyok mellett már postán is megkaphatjuk, tehát nem "sérül" a modell "vidéki" modellboltoktól távoli "jellege".

Üdv.: SRY


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sry 2013 jún. 20. - 10:25-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 20. - 8:18 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Az elkészítéshez szükséges:

- Műszaki rajzlap (vagy sima fénymásoló papír és egy kartonpapír, amire felragasztjuk a kinyomtatott sablonokat)
- olló
- sniccer
- karctű (erre jó egy 60-as szeg is)
- vonalzó
- fémvonalzó
- derékszögű vonalzó
- ceruza (tű hegyesre faragva)
- gombostű
- papír ragasztószalag (maszkoló szalag)
- esetleg fűrész
- 80-as csiszolóvászon egy lécdarabra rögzítve csiszolófa-ként
- folpack háztartási fólia
- kis leszórító súlyok (ezek lehetnek akár elemek, vagy bármi kicsi de súlyos tárgy is)

Mint látható a fenti eszközök, tárgyak is általános, a háztartásban megtalálható dolgok, semmi extra nincs az építésben sem, hasonlóan a felhasznált anyagokhoz.

Én egy nap alatt építettem meg a gépet, úgy, hogy közben folyamatosan rajzoltam is a rajzait, készítettem a dokumentációját, szóval 1-2 nap alatt (egy hétvége) bárki elkészítheti a maga "TESO"-ját :-)

Üdv.: SRY


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sry 2013 jún. 28. - 7:57-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 20. - 8:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nagyon jó és gratulálok!

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 20. - 9:10 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Köszönöm Tamásbá!

Hamarosan lesznek rajzok is, csak ma reggel jöttem rá, hogy ha ügyesebben használom ki az alapanyagot, akkor 13,5%-al meg tudom nyújtani előre a törzset, aminek következtében szebb is lesz a modell (nem lesz ilyen kis rövid orrú), kevesebb ballaszt is kell bele a súlypont beállításhoz, így az össztömeg is csökkenni fog, és nem utolsó sorban több hely is lesz a törzs-dobozban, ha "véletlenül" R/C-re alakítaná át valaki.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 20. - 15:22 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Ma jártam a TESCO-ban és vettem egy újjabb gépre való anyagot. A blokk szerint:

TECHNOKOL RAPID 35 - 229 Ft. (ez a kis tubusos piros, hagyományos technokol)
FA UBORKA FOGO FA - 149 Ft.
ÁLL.IR.KART.GREE ZÖ - 199 Ft. (ez az irattartó karton)
KERETEZETT RAJZLAP - 149 Ft. (10 db. műszaki rajzlap)

eddig 696 Ft.

Csavaranyát, bambuszpálcát, festéket, befőttesgumit meg celluxot nem vettem mert van itthon bőven. De ezek is számoljunk 500 Ft-ot és akkor is 1196 ft. a végösszeg. Tehát ez a modell 1.200. Ft.-ból kihozható :-)

ennyiért biztosan nem lehet boltban kapni rendes repülőmodellt, de még építőkészletet sem :-)

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 21. - 11:45 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Elkészültek a rajzok is. Ez itt most csak a háromnézeti, de már kész vannak az alkatrész és részletrajzok is. ezeket még kicsit fésülni kell, hogy ne egy nagy káosz legyen az egész (én szeretem ha káoszos, csak más nem tudja kihámozni belőle a lényeget):

Kép

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 21. - 11:55 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
És, hogy miként is néz ki a sokat emlegetett tervezési káosz? Hát így:

Kép

ez nagyobb rajz, mint egy A/0-as lap, és egy csomó számítás, szerkesztés, tervezési fázis stb.... van rajta. Ebből kell kifejteni azt az egy 3-nézetit (amit fentebb is láthattok) meg azt a pár (jelen esetben 5 db.) A/4 méretű rajzot, amik segítségével megépíthető a modell.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 21. - 22:30 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Akkor csapjunk bele a lecsóba.

Itt vannak az alapanyagok:

Kép

Csak azért mutatom meg fotón is, hogy egyértelmű legyen miről is van szó.

Az "uborka fogó fa" nem más mint egy facsipesz:

Kép

Viszont valami eszméletlen jó fából van, kemény, rugalmas, szerintem kőris lehet. Ha ilyen nincs véletlenül a nagyobb egyenes, lapos fakanál is megteszi.

Nyomtassuk ki az 5 db. rajzot. Egyből mehet a nyomtatás műszaki rajzlapra (dipára), vagy sima lapra is, de ez utóbbi esetben az alkatrészek rajzait fel kell majd ragasztani egy kartonlapra, hogy kivágva sablonként használhassuk őket az előrajzoláshoz.

Én sima lapra nyomtattam és 0,4 mm vastag speciális kemény kartonra ragasztottam fel az alkatrészek rajzait, hogy tartós sablonokat kapjak, gondolva a későbbi, modellező szakköri sorozatgyártásra is. A ragasztáshoz teljesen megfelelő az amúgy is kéznél lévő Technokol Rapid.

Kép

Az alkatrészek előrajzoló sablonjait úgy vágjuk ki, hogy az egyenes vonalakat fémvonalzó mellett sniccerrel:

Kép

Az ívelteket pedig jó minőségű ollóval vágjuk:

Kép

A sniccerbe tegyünk új pengét, legyen éles, és az olló is szépen tisztán vágjon, ne szaggassa, tépje, hajtogassa az anyagot. A sablonok kivágásánál legyünk nagyon gondosak, pontosan a vonalak mentén legyenek kivágva, mert ha a sablon rossz, mérethibás lesz , akkor ezt a hibát át fogjuk vinni az alkatrészekre is.

folyt. köv.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 23. - 10:31 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Az alkatrész-sablonok kivágásánál van pár technológiai trükk és ajánlás, hogy tényleg jók legyenek azok a sablonok. Az alkatrészek kivágásánál majd ugyanígy kell eljárni.

A vízszintes vezérsíkon (7. sz. alkatrész) ki kell alakítani egy bevágást a függőleges vezérsík (8. sz. alkatrész) illesztéséhez. Ezt a bevágást fémvonalzó mellett, sniccerrel végezzük, és előzze meg a vízszintes vezérsík (7.) íves részének kivágását. Így miztosan nem fog beszakadni a sablon.

Kép

A legbonyolultabb alakú alkatrészünk a törgydoboz (13. sz. alkatrész) lesz. ennek elkészítésénél több ilyen "trükk" is van. Az első, hogy a majdani szárny-felfekvó felületet fémvonalzó mellett sniccerrel vágjuk ki, és a vonal íves folytatását ezután vágjuk ki ollóval:

Kép

Ezzel elérhető, hogy a felfekvő felület sík, egyenes legyen! Ez igen fontos a szárny majdani helyes beállításához.

A törzsdoboz (13.) végén vágjuk ki a farokléc ( 12. sz. alkatrész) bevezetési helyét is.

Kép

A törzsdoboz sablonja a törzsdoboz alját, két oldalfalát, és hátfalát tartalmazza egy síkba terített lemez szabásmintaként. Mivel a törzsdoboz alapanyaga is #1,5 mm vastag hullámkarton, ezért az elkészítéskor ügyelni kell az anyagvastagság okozta illesztésekre is.

Amikor majd felhajtjuk a törzsdoboz oldalfalait, azokak rés nélkül kell majd illeszkedniük a doboz alsó lemezéhez. Ezért lett egy kicsit kacifántos ez a sablon is. A sablon további kialakításánál a törzsdoboz alsó lemezének íves vonalát végjuk ki ollóval:

Kép

A vágás egészen a jelölésig tartson !!

Kép

A jelölésnél készítsünk két lyukat a sablonba, hogy ezt át tudjuk majd vinni az alapanyagra.

Kép

a lyukakat egy egyszerű szúróárral készíthetjük el, ami egy kúposan kihegyezett szeg. Mivel ezt az eszközt még sokat fogjuk használni célszerű egy nyelet tenni a szegre, így jó lesz a fogása, és nem utolsó sorban nem veszik olyan könnyen el a munkaasztalon. A szeg nem véletlenül áll ferdén a nyélben, így könnyebb, kényelmesebb vele dolgozni :D :D :D :D

Ha már a kezünkben van a szúróár, akkor ezzel a nagyszerű kis szerszámmal készítsük el a szárnygumiró csap (5. sz. alkatrész) helyét jelölő lyukakat is:

Kép

folyt. köv.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 24. - 1:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tetszik hogy kompjuterrel tervezted és nyomtattad ki a tervrajzot.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 24. - 19:32 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Artur írta:
Tetszik hogy kompjuterrel tervezted és nyomtattad ki a tervrajzot.


Inkább csak rajzolom. Tervezni még a hagyományos módon papíron, számológéppel szoktam, csak már nem papírra rajzolok. Azért ezt a színvonalat a technika ma már rég meghaladta, de sajnos én leragadtam úgy az 1990-es éveknél.

Jó lenne számítógéppel tervezni, olyan szinten ismerni a megfelelő tervezőprogramokat, de ezekhez már se agyam, se időm nincs elég. Így marad a fejben tervezés, és gépen rajzolás.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 24. - 20:33 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Egy kicsit haladjon a modell is:

Fejezzük be a törzsdoboz (13.) sablonját, vágjuk ki az egyenes vonalak vonalzó mellett. figyeljünk a vonalakra, nehogy eltévesszük melyiket kell kivágni, mert egy picit ellentmondani látszik a logikának, hogy melyik is tulajdonképpen a helyes vágási vonal. ez azért van mert a hullámkarton amikor meghajtjuk elég érdekesen viselkedik és ezt figyelembe kellett venni a sablonok szerkesztésekor.

Kép

A többi alkatrész sablonjával már nincsenek ilyen gondok, azok egyszerűen kialakíthatóak. Így néz ki a teljes sablonkészlet.

Ennek birtokában nekiállhatunk a modell tényleges alkatrészeinek előrajzolásához, és kimunkálásához.

folyt. köv.

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 27. - 19:23 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ha kész vannak a sablonjaink azokat tegyük el egy papírdobozba, vagy birítékba, nehogy elvesszenek. Különösen a kisebb darabok tudnak hamar elkallódni az építés során a sok megmunkálási hulladék között. Ezért célszerű a dobozból/borítékból mindíg csak azt a sablont elővenni, amivel éppen dolgozunk.

Most ismerkedjünk meg egy kicsit a modell fő építőanyagával, az irattartó doboz karton anyagával.

Ezek a dobozok 1,5 mm vastagságú hullámkartonból készülnek. Ez azt jelenti, hogy két réteg sík papír között van egy harmadik, hullámosított réteg is. ezzel a papír jelentősen megvastagszik. Egy réteg papír magában csak 0,2 mm, ha a három réteget simán egymásra ragasztanánk, akkor is csak egy 0,6 mm vastagságú lapot kapnánk. De mivel a középső réteg hullámosítva van így a vastagság 1,5 mm-re adódik, valamint a papír lényegesen szilárdabb lesz, viszont sokkal könyebb és egyszerűbben megmunkálható, mint egy 1,5 mm vastagságú tömör papírlemez. Ez a hullámkarton lényege szilárdsági szempontból.

Ez azzal is jár, hogy a hullámkartonnak van "száliránya". Ez az irány a hullámosított papírmag hullámaira merőleges irány. Hogy ez merre fut a papírom az a felületen egyértelműen felismerhető:

Kép

Itt fehér alapon kék piktogramokkal jelöltem is az egyes "szálirányokat". ezek a jelölések rajta vannak a az alkatrészek sablonjainak rajzain is (a fentebb látható fotókon ez azért nem látható, mert a rajzok véglegesítésekor került csak fel a rajzokra) .

Nagyon fontos a "szálirányok" betartása, mert a hullámkarton vágása, hajtogatása szempontjából lényeges a 2szálirány". A "szálirányon" futva könnyű hajtani a kartont, de ott is csak a "hullávölgyeknél" . egyébként is automatikusan itt törik meg hajtáskor az anyag, így nincs is értelme máshol próbálkozni a hajtási élek kialakításával.

A hullámkarton hajlító szilárdsága is nagyban függ a "szálránytól" mivel "szálirányra" merőlegesen terhelve többszörös terhelést bír el, mint a "száliránnyal" párhuzamos terhelések esetén. Az anyag ezen sajátosságait a tervezéskor, az alkatrészek kialakításakor figyelembe vettem, és a rajzok, valamint a leírás erre mindenhol ki is tér.

A hullámkarton fajlagos súlya 4,3 g/dm2 ami nem kevés, de ezt a kompromisszumot el kell fogadnunk, ha ilyen kommersz anyagból építünk repülőmodellt. Másik fontos tulajdonsága, amit mindenképpen figyelembe kell venni a tervezésnél, hogy a hullámok közötti távolság 3,6 mm ! ez azért fontos, mert ha egy alkatrészen két egymással párhuzamos hajtási él van, akkor azok egymástól a 3,6 mm egész számú többszöröseinek távolságára kell, hogy legyenek, másként a hajtásokat nem lehet rendesen kivitelezni.


További érdekessége, hogy higroszkópikus, az az felveszi a környezeti nedvességet, és ettől elvetemedik, meghajlik. Mivel az egyik oldala (a színes) lakkozott, a másik natúr, minden esetben a natúr fehér oldal veszi fel a több nedvességet, az tágul ki jobban és a karton elvetemedésekor mindíg a színes oldal válik homorúvá, a natúr pedig domborúvá. ezt is figyelembe vettem a tervezéskor. Szerencsére kézzel, óvatosan visszaegyengethető, csak arra kell vigyázni, hogy ne törjön meg a hullámok mentén. A nedvesség miatti meghajlásnál is érvényesül a hullámkarton azon tulajdonsága, hogy a "szálirányra" merőleges terhelést jobban bírja, mert mindíg a száliránnyal párhuzamosan hajlik fel. Így igaz, hogy vetemedésre hajlamos, de ez jól kiszámítható, és tervezhető.

A nedvesség felvétele lakkozással csökkenthető, megakadályozható, és erre a legjobb hajlakkal pár (2-3) nagyon vékony rétegben befújni. A rétegek között teljes száradási időt kell várni, nehogy éppen a lakkal áztassuk el az anyagot.

A modellhez természetesen bármilyen 1,5 mm vastag hullámkarton anyag megfelelő (pizzás doboz, dekorbolti táblás hullámkarton stb...) csak a vastagsága legyen 1,5 mm mert minden illeszkedő méret ehez a vastagsághoz van tervezve.

A hullámkarton sniccerrel, modellező szikével, ollóval, 80...100-as finomságú csiszolóvászonnal könnyen és szépen megmunkálható -mint a papírok általában- jól ragasztható, de érdemes oldószeres ragasztót (Technokol Rapid, Ciano Akrilláat stb...) használni, mert a vízbázisú ragasztók (D3-as faragasztó) víztartalma eláztatja, és a ragasztóból beszívódó nedvesség vetemedéseket okoz.
folyt. köv......


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 01. - 13:56 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Újabb fejezet a "TESO" építési eposz-ból:

A ragasztási illesztésnél vágjuk szét a karton irattartót, és terítsük ki. Minden előrajzolás a fehér oldalára fog történni.

A hullákarton hullámaival párhuzamosan húzzunk egy vonalat.

Kép

De nem akárhova ám, hanem pontosan egy "hullámvölgy" fölé!!

Kép

Erre a vonalra illesszük a szárnyközép (1. sz. alkatrész) sablon hajtási volnalát. Ezért kell először a hajtási vonalat berajzolni, és ahhoz illeszteni a sablont, mert az alapanyagot csak a hullámvölgynél lehet rendesen meghajtani, így ehez kell igazodni minden mással.

Kép

Jelöljük át a sablonon látható vonalakat, mert ezeket majd az alkatrészre is fel kell vinni. A képen sárga nyíl jelzi a hajtási vonalat. Természetesen a sablont se feledjük el körberajzolni, ezért készítettük!

Vegyük fel a sablont és a szerkesztési segédvonalakat voalzóval rajzoljuk fel az alkatrészre:

Kép

A szúró-árral, fémvonalzó mellett, karcoljuk ba a hajlítási vonalat. A felső papír-réteget teljesen vágjuk át a karcolással.

Kép

Ezt követően már ki is vágható

Kép

és meghajlítható az alkatrész

Kép

És kész is van a szárnyközéprész hordfelülete. A többi meghajtott alkatrésznél is hasonlóan járjunk el. A technológia mindenhol ugyanez lesz.

folyt. köv....

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 14. - 10:35 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Nyaralási szünet után tovább folytatódik a "TESO" építési leírása.

Készítsük el a szárnyfüleket (2. sz. alkatrész) . Ezek azonos eljárással készülnek, mint a szárnyközép (1. sz. alkatrész). Először felrajzoljuk a mahdani hajtásvonalat, és erre illesztve a sablont rajzoljuk fel a szárnyfülek (2. sz. alketrész) körvonalát, és átjelöljük az illesztési, ragasztási vonalakat is.

Kép

A szárnyfület (2.) sablonja eltér a többi előrajzoló sablontól, mivel ez egy kétoldalas sablon lesz. Az egyik oldalon a nyomtatott rajz lesz a másik oldalra viszont kézzel kell átjelölni a rajz vonalat. Ez azért van így, hogy a szárnyfülek (2.) teljesen szimmetrikusak legyenek.

A megfordított sablon segítségével az előzőhöz hasonló módon, jelöljük fel a második szárnyfület (2.) is.

Kép

Itt is karcoljuk be a hajtási vonalakat vonalzó mellett:

Kép

Vágjuk ki az alkatrészeket (egyenes vonalakat fémvonalzó mellett snicerrel, íveket jó minőségű ollóval) és hajtsuk is meg a hajtásvonalak mentén a szárnyfüleket (2.)

Kép

A következő munkafázis a szárnybordák (3. sz. alkatrész) elkészítése. Az alapanyagra húzzunk a hullámokkal párhuzamos vonalakat és erre illesszük a szárnybordák sablonját, és rajzoljuk körül a sablont. Jobb módszer, ha csak jelöljük az egyes vonalak két végét, és magukat a vonalakt a sablon levétele után vonalzóval húzzuk meg, így nem használódik el a sablon és nem lesznek íveltek, csámpásak a vonalak.

Kép

Összesen 6 db. szárnybordára (3.) lesz szükségünk.

A szárnybordákat fémvonalzó mellett, snocerrel vágjuk ki.

Egy hasznos TIPP: A felső vonalakat a borda két vége felől, befelé vágjuk ki. Tehát a sniccert a borda elejétől, majd végétől indítsuk, így középen szépen, sarkosan fognak összefutni a vágásvonalak. Ha középrő előre (vagy hátra) indítjuk a vágást a penge maga alá gyűri az anyagot és a borda teteje nem csúcsos, hanem lelapított, ívelt , tehát selejtes, lesz.

Kép

folyt. köv.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 19 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség