SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Robbe U-47 Épitése http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=37&t=650 |
Oldal: 2 / 2 |
Szerző: | KBT [ 2008 nov. 21. - 18:44 ] |
Hozzászólás témája: | |
ristvan írta: KBT írta: 3, ( Merülő technika) Elkezdtem a merülő technikának szánt „Kobel Tankot” építeni. A hajó belsejében lévő PVC csőbe kellett építeni a belső technikát. A cső átmérője és a hossza meg határozta, hogy mekkora csőből lehet elkészíteni. Első számításaim szerint 750ml–es űrtartalmú az ideális, hogy lemerüljön a hajó. Mivel én 60mm-es átmérőjű csőből szerettem volna elkészíteni, csak hogy ez itthon nem szabványcső, ezért külföldről kellett beszereznem, ahol kapható volt. 10mm-es PVC táblából készítettem a dugattyút, amibe kettő gumi gyűrűnek lett hely kialakítva a tengely 6-mm es menetes szár lett. A cső egyik végét esztergált dugóval zártam le a másik végére készítettem egy szintén esztergált pogácsát, ahova az előtte meg vásárolt 12 voltos autó kerék pumpából származó hajtást rögzítettem. Ez a pumpa bárhol beszerezhető, tartalmaz többek között egy 12 voltos motort, kis indító fogaskereket, valamit egy műanyag nagyobb fogaskereket, ami fém házba van elhelyezve. A műanyag fogaskerékbe bele faragtam egy 6-os csavaranyát, ami a menetes szárra tekeredik majd, és előre–hátra mozgatja a dugattyút. A vég kitérésekre mikrókapcsolót használtam, ez által biztonságosan lehetett mindkét irányban mozgatni a dugattyút, a víz be, és kiszívásakor. A merülő tartály űrtartalma 800ml lett.Így kaptam egy motoros fecskendőt, ami a lehető leggyorsabban szívja be vagy nyomja ki a benne lévő vizet. A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu Folyt köv.. KBT Szia KBT! Ebben az esetben a fecskendo folyamatosan telik meg vizzel: az egyik vege (amelyiken bearamlik a viz) hamarabb megtelik, mint a masik veg. Igy a hajonak az a resze (orra vagy hátulja) ahol a víz beáramlik nem kezd el hamarabb merülni? Vagy felemelkedéskor a másik oldal nem kezd-e el hamarabb emelkedni? Tisztelettel: Ristvan Szia Igazad van akkor mikor ezt kérdezed , de a teljes feltöltés kb 1-1,5 perc és ebbe az esetbe 0,8 liter volt. Viszont ezt úgy kompenzáltam hogy a szívó oldalt hátra felé raktam mert a sújt az akkumulátorokat előre így alaphelyzetbe orr nehéz volt ami segítette a dinamikus merülést mikor menet közbe merült , és mikor statikus merülés volt akkor kiegyenlítetlen a beszívott hátul levő tartályba a víz . És egy pont után egyszerre merült le a hajó.Természetesen a jó megoldás a két balansz tartály mert ott kiegyenlítődnek és egyformán merül. Üdv:KBT |
Szerző: | KBT [ 2008 nov. 21. - 18:47 ] |
Hozzászólás témája: | |
ristvan írta: KJ írta: Ristvan!! Ez a tengó már igen sokat uszot itthon is, és nyár ota külföldön hasitja a vizet. Szeptemberi U-BOOT találkozon Pozsonyba már az uj gazdija usztatta. Király József U-1405 Kaposvár. Ui: Öcsi/KBT/ bocsi hogy helyeted válaszoltam Aztabetyar! Hat ti varazslok vagytok, mindenesetre oszinte elismeresem. Azt hiszem van egy csomo, amit meg megtanulhatok toletek . En eddig csakis nem-mukodokepes reprodukciokat keszitettem (ajanlok figyelmetekbe a topikomon egy par fotot a felkesz masodik Titanicomrol - erre mar nagyon buszke vagyok ), A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu ezert amikor ilyen mukodo szerkezeteket latok, hat.... kicsit faj a szivem. Mindent bele KBT, csak igy tovabb!!! Nagyon szép a hajó amit csinálsz tényleg büszke lehetsz rá. Ne bánkodj hamarosan ha kész leszel akkor neked is lesz működőképes szerkezeted |
Szerző: | user_307 [ 2009 jan. 05. - 12:14 ] |
Hozzászólás témája: | Sziasztok! |
Sziasztok! Egyszerűen alig tudom elképzelni hogy ezt ti csináltátok!Rendkívül szépek és gondolom jól is működnek!Nagy ügyesek vagytok gratulálok nektek De gondolom ez nem két fillér egy ilyen megépítése!Esetleg ti nem csináltatok repülőt? :FS: Ja és közületek senki sem szegedi? |
Szerző: | user_415 [ 2009 aug. 19. - 14:54 ] |
Hozzászólás témája: | |
KBT írta: Hátsó rész bonyolultabb volt, mert ott a záró műanyagdugóra kellet ragasztani a két félből álló testet. Ebbe a részbe van a hátsó merülő kormány és az oldalkormány is. A kitt nem minden része teljesen az eredeti hajó mása, ezeket igyekeztem pótolni, az eredeti VII/B tervrajz alapján. Kialakítottam a hátsó vető csövet, és a hátsó rész alján a víz beömlő nyílásokat valamint az alsó kormánylapát merevítőjét, és az orron a háló Vágót is fémből készítetem, mert a gyári műanyag nem volt jó minőségű. A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu Beépítettem a rádiót és beállítottam a tolórudakat, következet a hajó első vízre rakása. Szépen ált a felszínem és elég stabilnak tűnt, egy kis ólom kisúlyozásra volt szükség hogy párhuzamosan álljon a fedélzet a vízvonallal. Így már csak a merülést kelet leellenőrizni, ami újabb korrigálást jelentet a hátsó részen. Beállítások után nem volt semmi akadálya hogy a végső festés és dekoráció következzen. A testre felrajzoltam a tervrajz alapján a gyári hegesztési varratokat, amit a gipszkarton szerelésnél használatos rács alakú ragasztószalagból vágtam ki, és egyenként helyeztem fel a felrajzolásokra. Pótoltam az estleges hiányzó kisebb alkatrészeket. Majd következet a test festése Revel 87-es festékkel a test alsó részét és Revel 57-es + egy kis fehérrel a felső részt. Száradás után matt lakkal fújtam le. A szín összeállításba és a részletek finomításába sokat segítet Keresztes László, aki többek között tengeralattjáró makettekkel foglalkozik. A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu Folyt köv. KBT Szia! Az eredeti VII/B tervrajz digitális formában van meg neked? Ha szépen kérem, elküldöd nekem? Egyenlőre pusztán érdekesség képpen, mert egyenlőre kezdőként olyan hajó készítése a célom, ami a víz felszínén marad. Ha ez sikerült, esetleg belevágok egy u-boat -ba is, de az még a jövő zenéje. Előre is köszönöm: Patris |
Oldal: 2 / 2 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |