SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 máj. 24. - 0:30

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 168 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 29. - 8:47 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Laci!

A "HAJÓGYÁR" táblát kiraktad már a kapura?

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 29. - 9:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
sry írta:
T. Laci!

A "HAJÓGYÁR" táblát kiraktad már a kapura?

Üdv.: SRY


Nem fogja kitenni, mert a kaput el kell bontania, hogy a hajókat mozgató daru elférjen.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 29. - 9:36 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
mamut írta:
sry írta:
T. Laci!

A "HAJÓGYÁR" táblát kiraktad már a kapura?

Üdv.: SRY


Nem fogja kitenni, mert a kaput el kell bontania, hogy a hajókat mozgató daru elférjen.


Annó az I. V.H. után felhoztak Budapestre egy tengeralattjárót, már üzemen kívül volt, és a hajógyárban kompresszorállomásként használták. Ennek okán a Csehszlovák paranoijás politikusok megvádolták a Magyar Királységot, hogy tiltott haditechnikát, jelesül tengeralattjárót üzemeltet a Dunán :shock: :shock: :shock: :twisted: :twisted: :twisted: Nagy az istenke állatkertje és alacsony a kerítés.

Na de most aztán prüszkölhetnek a Kis-Antant államok, mert ez itt biza nem kompresszorállomásnak használt kimustrált bádogdoboz, hanem egy igazi tengeralattjárógyár!!! Egy ilyen van csak a világon (tengertől messze tengeralattjárógyár) jelesül Oroszországban Nyízsnüj Novgorodban.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 29. - 13:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Talán írtam talán nem, de 1ső nekifutásra 3 db hajó elkészítése volt kitüzve 3 gazdának, melyből az egyik én voltam, a többi meg majd nézi, hogyan szerencsétlenkedem az összerakásakor :) Ők teszik jól :)

Mivel épségben megúszták a sablonok a hajógyártást ezért ajánlottam fel, hogy ha valakit érdekel eme örült méretben a modell, annak veszek ki még párat. A nehéz gazdasági helyzetre való tekintetre persze nem isten nevében.

Azért is ajánlottam még, mert a modellgyár lekapta eme modellt a palettájáról. Vagyis maradt a házi barkács.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 01. - 18:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A mélységi szárnyak fixen beragasztva, az orr rész felöl kb 30 cm összeregasztva alul felül+ a tat egy része, a kihajtás (tönkcsö) helye mindkét szárnyban kimarva


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 02. - 17:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Most még komment nélkül de szerintem a képek magukért beszélnek.


Kép Kép Kép
Idézet:
Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 03. - 8:49 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
És ez az egész egyben lesz? Hogy fogod ezt mozgatni, szállítani?

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 04. - 18:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nem, de mielött kersztbe metszem hosszábba össze kell ragasztani.Egyébként a két réteg roving megtette a hatását annak ellenére hogy átlagossan 1,5 mm vastag a test. A két fél egyberagasztva már elég merev. 20 kg olmot pakoltam bele de nem nyeklett szét.
Most már lassan a rézholmikt tervezése felé kell vennem az irányt, hogy tudjam hol lesz az a rész ami szabad felület és kereszbe lehet vágni. Most még aprób kiegészítőkkel bajlodom a testen és csak eztán jönnek az aprólékok.

Első nekifutásra a torony elött kb 7-10 cm re lesz a vágás igy kb lesz egy 120 és egy 70 cm es test. De kint egybe szállítják a modelt. nincs szétvágva.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 10. - 19:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Időközben elkészültek a kihajtás tönkcsövei és az első fotomaratott rácsok. Képek majd jönnek.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 11. - 11:47 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
B Laci írta:
Időközben elkészültek a kihajtás tönkcsövei és az első fotomaratott rácsok. Képek majd jönnek.


Ha nem nagy gond erről a fotomaratásról írnál bővebben, hogy miként is megy? Biztos mindenki tudja rajtam kívül, mert mindenhol hallom, hogy így fotomaratás, meg úgy foromaratás. Na most én mint bigott balsacsiszoló erről valahol lemaradtam. Pedig érdekelne, mert biztos jó dolgo lehet ha ennyi ember használja. (mint tudjuk a lócitrom egy jó dolog, mert ennyi légy egyszerre nem tévedhet :roll: :roll: :roll: :roll: )

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 11. - 13:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A Los Angeles Class-os topicban ha jól emlékszem képekkel illusztrálva már leírtam.

De nem sok értelmét látom leírkálni, ha fotomaratást írsz google ba nagyon sok verziót találsz. Én azt a stílust csinálom ami alap esetben veszélyesnek van minősítve:) Azt inkább nem írnám le. Egyébként ha veszel fotolakkot meg más kiegészítőt szinte mindegyiken rajt van mit hogyan kell csinálni.

Üdv Laci!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 11. - 15:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Laci!

A vasalós technikát nem próbáltad még? Kevésbé macerás és talán olcsóbb is ha van kéznél lézernyomtató.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 11. - 15:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Bővebb leírás ITT!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 11. - 16:19 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Köszönöm a tájékoztatást, mondtam és, hogy maradi vagyok.

Na de ezt nem ússzátok meg ilyen könnyen :twisted: :twisted: :twisted: .

Az OK, hogy nyáklemezen így maratok, de mi van mondjuk ha 0,2 mm-es trombitarézbe maratnék? Akkor nem "rág alá" a vasklorid? És mi van a másik oldallal? Oda kéne egy szintron, tükörkép rajz, mert az el nem tudom képzelni, hogy azt hogy lehet pontosan illeszteni...

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 11. - 17:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kép Kép Kép

Pár gondolat:
A tönkcső: hajó belseje felöli perselyen kívülről menet van kialakítva,hogy csere esetén ne keljen szétvernem kiszerelés esetében.

A fotomaratot rács amolyan nyomtató betegség tünetei látszanak sajnos. A film nem egy tökéletes valami lett a nyomtató hibája végett remélem hlnap orvosolni fogják. Csak azért hogy érezni lehessen a méretet a vékony rácsrész az 0,5 mm széles a réz lemez vastagsága 0,15 mm. Én ráadásul agresszive gyorsmaratásos technológiát alkamazok vagyis nem vas kloridot hanem hidrogénperoxidot+sóssav keverékét víz hozzáadása nélkül. így a maratási idő 2-3 perc vaskloriddal 40-50 perc lenne ekkora lemez vastagság esetében. Hátránya a hőfejlődés. és ha nem vagy elég szemfüles akkor pillanatok alatt alámar a lakknak.
Védőruci: szemüveg gumikesztyű védőálarc. Ami fontos a lötyökölés sűrűn nem várjuk meg hogy magátol dolgozzon hanem pezsi pezsit hajtani mskülömben a lakk alatt észrevétlenül eltünik a lemez!




Sry te tényleg maradi vagy :))))

Van két fóliád. Összeilleszted lapjával ne élivel. 3 oldalon leragaszt és igy lesz egy zacsid. Zacsiba bele a két oldalon lakkozott lemezt és celluxal ragasztd így forgatáskor nem mozdul el. Mindkét oldalon ottmarad a fólia is! Ha így sem érthető eljösz hozzám mester kurzusra és élőben bemutatom.:DDDDD

Szerintem a fenti kép is magáért beszél. EGY OLDALRÓL maratni lemezt halálos és tovább is tart. A saját börömön tanultam meg :) Nekem nem volt lehetőségem mester kurzusra járni.:)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 168 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség