SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 jún. 05. - 12:58

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 91 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 21. - 14:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A kitérő után a 800mL-es kobelt ank tovább részei:

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Itt még két o gyűrűt használtam de 1 db is elég!

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Az alsó végponti mikrokapcsolót működtető toló rúd.:

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A homlok lap
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Mivel ez a verzió nem volt támcsapágyazva ez okból még támasztó kengyelt kellett csinálnom:

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


És az átalakított mini kompressor meghajtó kerék:
A belső menetes magot acélból kell csinálni!

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 26. - 8:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
jelenleg a jelenlegi kobelttank 4-ik motorját nyúzom, talán ez lessz a jó.
A korábbi próbálkozások:
280-as méretű 12V os motor áttekercselése 0,25 huzal 72 menet, ez kb a valós 280 Graupner motor menetszáma. összerak hétvégi nyektetés 7,5 v-ról. A kommutátor műanyag tartó megolvad.
Szétszed megpucol, ójrateker 0,2 huzal 112 menet.
A motor gyengébb majd leáll.
A tekercs nem égh le csak gyenge lett a motor.
Irány a bolt vásárlás 1 db Graupner 280-as és egy 380 (400-as méret) motor.

Összerak a 280-assal. a tünet ua mint az első tekercselésű motorral. az amper 3,5 ez sok az erő a végére elfogy.

Szétszed, fogaskerék felfúrás 2,28 ra, felszerel a 380-as motorra.
Összerak, működik 2,54-3,4 amper 5 cella mellet (A motor 7,2-es.)

A lyuk befog, a motor indúl, kb 2,4-2,6 bár és nem megy tovább.

Összerak a testbe ki-be járatás, nincs gondja dolgozik, bár így ampert már nem tudok mérni.

A hétvége vizi próba ( merülés ballasztolás)

Gyakorlatilag késszen vagyok ( minden kormánylap bekötve), kihajtás összekötve, antenna kivezetve, rákötve az orr részre. Mivel most folyamatossan építettem ezért kép még ezen fázisokról nem készűlt, de a pisztolytankról további képeket felteszem majdan.

Majdnem kimaradt:
a 2500-3000 fordulatnál baromira nyom a házi csiga, ezért már elkeztem hajtogatni a toll végeket vissz, az emelkedést csökkenteni, ha nem elég a 8 cellát csökkentenem kell .


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 29. - 13:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A 800ml kolbentank folytatása:
motorfelfogatás:

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

url=http://kepfeltoltes.hu/view/090529/171_Los_Angeles_Class_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]Kép[/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 29. - 16:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nem fogsz ki rajtam! azért is megnéztem a 171-es képet. Itt a linkje:
http://kepfeltoltes.hu/view/090529/171_ ... es.hu_.jpg
Egyébként szépen haladsz.
Üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 02. - 7:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm T Vegyész!

A hétvégén nekiálltam a csetreszek megrajzolásának, melyeket 0,2 sr lemezből fotomaratok. A rajzolástól a maratásig kb 7 órányi meló ami ,eddig elkészült:
Az orr rész felső felére a toronyig az összes apróság+ a 4 db torpedóvető ajtó. kb még 2-3 hét amire az összeset megrajzolom.

A képek otthon maradtak, de majd jönni fognak.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 02. - 14:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A 280ml kolbentank.

Itt volt a legtöbb szerelés motor terén, melyről fentebb írtam.

Ami kifort és jelenleg műkdik:

Anyaga 50-es PVC cső a hossza kb 23 cm a dugattyú munka hossza 17-19 cm.
A meghajtó motor 380-as 16:1 áttétellel
A főfogaskerék már csapágyhoz van rögzítve ez által is csökkentettem a súrlódási ellenállást. A teljes munkaút ideje 16 másodperc. működési feszültség 5 cella (7,5V) 2,4 Amper. Blokolás 2,37 bárnál. a tömörítési nyomás üzem közben kb 0,6 bár ez a testen belüli!
A végállás kapcsolók 20x10x6 mm-es 5 A-os görgős mikro kapcsoló. A menetes szám M4 es 0,7-es menetemelkedéssel.
Szerintem ezzel mindent leírtam. A képek első fele:

dukattyú:Donomitból

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Első dugó:
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A hátsórész 16x7 es dupla golyóscsapággyal:

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Itt még a 280-as méretű magnó motorral ez csúcsba 12V melett 160 mA vett fel, de hát ez is túl melegedett.

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 08. - 12:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Még pár kép a kolbentankról a fenti befejezése kép, A tolórudak még fém snapperokkal, melyeket már műanyagra cseréltem, a vizet nem szerették.

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Itt még a 90mm technikai béléscsővel:

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A graupner áttételház átalakított tengellyel. Itt még sima acélból gészűlt, melyhez 4mm koracél tengelyt most sikerűlt szereznem:

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Ez még a korábbi duoswich, mely helyett már úlyat készítettem kissebb kivitelben:

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A 76os PVC csőhöz való motor felöli végelem:

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Most ott tartok, ha minden jól megy, a test alját 1-2 napon belül megfestem :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 10. - 9:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A fotomaratás az összes csetresszel együtt elkészült.Felragasztva.
A test alsó fele készre festve, a felső rész a torony és a járó felület kivételével készre festve, a kormány lapok szintén festve!
A periszkópok és a feliratozások vannak hátra kialakítás szempontjából, és a hajó teljessen késznek tekintem részemről!
Az eddig közöltek és a jelenlegi állapot között kb 1 hónap csúszás és kb 70-80 kép az eltérés.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 16. - 15:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az ellen súlyozás kezdete:

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A belső cső rögzítése:

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A legújabb duo switchem 0,5A-os

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 18. - 7:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Itt megnézhetitek festve: http://rcmodellek.atw.hu

2009.06.13. dátum mellett kell nézni

Ha ide beteszem a képeket az időrendi képsorokat borítanám fel!

TEGNAP MEGVOLT AZ ÚJABB ÚSZÁSTESZT.

Olyan helyre mentünk ahol 1,5 m mélységig látni lehetett a víz alját.

Az antennát (30cm bot) sikerült elhagynom ,így a nélkül úsztattam a testet.

Azért pórázt tettünk rá mert a víznek volt sodrása, úszni meg nem akartunk.

Eredmény:
A 30%-al kissebb tollú csiga is elfordította a testet a vizsszintes síkból

A rövidebb antenna ( bot antenna nélkül igy kb 35 cm vevő antenna ált rendelkezésre):
Ballasztolás-merülés 1,5 m re, így a hajó kb vízszintessen 3-4 -re tőlem, a mélység 1,5 m.

Ballaszt ürítés, és feljött a hajó ez kb 20-30 s volt.

Valószínüleg Fehérváron is feljött volna, hisz ott fél méterre volt tőlem a test, de ott a ballaszt ürítést nem is próbáltam. Igaz nem is tudtam , hogy a kapcsoló, fől vagy le állásba, ürítti a ballasztot (16 s az útja a ballastnak, tehát nem valószínű hogy ki vártam volna a feljövetelet!).


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 18. - 14:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kezd izgalmassá válni a dolog!
De ez nem baj csak izgulunk. Nehogy úgy járjál mint én. Úgy elment Recsken a Co-s modellem, hogy nem találtuk meg a mai napig sem!
Sajnos SRY mester is hasonlóképpen járt.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 22. - 8:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hétvégi rádiós teszt:

A hajó 1,6m mélyen a víz alatt, légvonalban 130 re töle. Ballaszt ürítő perancs a hajó kb 15 ms alatt a felszínen.

A vevő oldali antenna:
20 cm gyári antenna utána 15 cm kanóc a hajó tetejéig, majd 36 cm 1 mm rugó acél függőlegessen.

Sújozás:

kb 30-40 dkg + olóm az aljába ezzel ellentétessen hungarocel felhajtó erőnek. A kissebb tolfelületű csiga így a vízszintestől kb 10-15 fokkal tért ki maximum, jól irányítható volt, bár a sebessége jelentőssen visszaesett.

A korrábi csigával is kipróbáltam igaz már nem az oldalán úszott, de még így is igen megdöntötte. A vizet viszont hasította.

A sebesség fokozására tegnap készítettem 2:1 es új áttétel házat. Áramfelvételi teszt:
1,65 A a kissebik csigával, a nagyobbikkal 2,6.

A sújozások átka, megnőtt a felhajó erő, így készíthettem új, nagyobb ballaszttartályt, ez okból átrendezés a belső térbe.
Már kezdem unni a fojtonos legózást.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 24. - 9:32 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na ez a része szokott nekem a legjobban tetszeni. A beállígatás,
próbálgatás fázisa. nagy örömmel olvasok ilyesmit, ebben vannak a
nagy "okosságok" és külön köszönet Lacinak, hogy megossza velünk
ezeket. A kevésbé segítőkész Modellezők az ilyesmit szokták mélyen
elhallgatni mások elől.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 24. - 10:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Vasárnaptól keddig átépített belsőrész ismét kuka.

Ha a test vízvonal párhúzamos lenne a testel már régen késszen volnék!
Az eleje 25 mm el a víz felett a tat víz alatt!

Egy kicsit tele van már a t. Tegnap már ott voltam, hogy széttaposom az egész belsőrészt.

Átrendeztem a belsőrészt átrendeződött a súlypont is!

A végből ki az ólmot az elejébe át az ólmot. A segge még így is előbb leért mint az eleje!

Már csak kétszer rendezhetem át a belsejét aztán elfogyott a lehetőségem.

A ballaszt tartályt kb 7 cm viszem az orra felé ez által a ballasztolás hatására az orrnak kell elébb sűlyedni.

A másik verzió egy az egyben a ballaszt tartályt megfordítani úgy, hogy a szívó csonk az az eleje felé nézzen. ekkor már az orrába lévő szervót is a tatban kell rögzítenem, ez lesz a legnehezebb megoldás, hisz az elejében még a dugó is ott van.

Ennyi átszerelés alatt már 6 db belsőrészt is elkészíthettem volna!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 24. - 14:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A 2 verziójú belsőrész:

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Az oldalsó bubli felgittelve:

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Fotomaratás 1 rész:
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Az orrrésznél lévő rácsok:

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 91 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség