SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

Nautilus
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=37&t=673
Oldal: 4 / 7

Szerző:  user_168 [ 2008 nov. 18. - 7:30 ]
Hozzászólás témája: 

Ha tudod hova kell tenned az olmot akkor oda formagumit öntesz, miután megkött, kiveszed a hajó aljából és veszel róla negatív mintát mármint a kivett pozitív gumi mintáról. Ez lessz az ólmod sablonja. Ebbe beleöntöd az ólmot, majd kétoldalas ragaszóval rögzíted a hajó aljában.
A forma gumi típ. OXAM V1.

Az ólom nem befojásolja a rádió jelt

Szerző:  user_271 [ 2008 nov. 18. - 8:05 ]
Hozzászólás témája: 

ristvan!!

köszönöm a képet, igy már érthetö a müködtetése. DE!! amire figyelj az az hogy az elasztikus merülö tartályok által kiszoritott levegö tulnyomást okoz a zárt testben!! KBT-nek az U-41-es tengoja is ilyen elven müködött, de már átépitette süritet levegös rendszerré. OKA: tul lassú a tartályok fel-és leeresztése, valamint a szivatyú gyenge teljesitménye, súlya, áramfelvétele,sok meghibásodási lehetösége. Kellemetlen dolog a minuszokban kiprobált merülötechnika hibája miatt megmártozni egy tóban :lol: :lol:

Tisztelettel: Király József U-1405 Kaposvár.

Ui: sok sikert az épitéshez, és szoritok hogy sikerüljön és müködjön a saját és mások örömére!

Szerző:  user_285 [ 2008 nov. 18. - 22:00 ]
Hozzászólás témája: 

Ami az elektromossagot illeti, eleg gyenge voltam a suliban, jobban szerettem a mechanikat :lol: :lol: :lol: , nagyon szepen koszonom az otletet, a leginkabb attol feltem, hogy az olom majd arnyekolni fog.

Szerző:  user_285 [ 2008 nov. 18. - 22:05 ]
Hozzászólás témája: 

KJ írta:
ristvan!!

köszönöm a képet, igy már érthetö a müködtetése. DE!! amire figyelj az az hogy az elasztikus merülö tartályok által kiszoritott levegö tulnyomást okoz a zárt testben!! KBT-nek az U-41-es tengoja is ilyen elven müködött, de már átépitette süritet levegös rendszerré. OKA: tul lassú a tartályok fel-és leeresztése, valamint a szivatyú gyenge teljesitménye, súlya, áramfelvétele,sok meghibásodási lehetösége. Kellemetlen dolog a minuszokban kiprobált merülötechnika hibája miatt megmártozni egy tóban :lol: :lol:

Tisztelettel: Király József U-1405 Kaposvár.

Ui: sok sikert az épitéshez, és szoritok hogy sikerüljön és müködjön a saját és mások örömére!


T. KJ
Azert gondoltam erre a latex dologra, valamint arra, hogy igy megnoveljem a benti nyomast meruleskor, mert igy olyan 2-3m melysegnel ki lenne egyenlitodve a kinti nyomas a bentivel s nem kell aggodnom, hogy a finomabb reszeknel osszeroppan a hajo. De mi pontosabban ez a suritett levegos modszer? Hogyan mukodik?

Szerző:  sry [ 2008 nov. 18. - 23:11 ]
Hozzászólás témája: 

Küldtem neked PÜ-t, remélem meg is kapod, mostanában eltünnek a
PÜ-k a rendszerben....de hogy mitől, arról fogalmam nincs.

üdv.:SRY

Szerző:  KBT [ 2008 nov. 20. - 19:32 ]
Hozzászólás témája: 

ristvan írta:
Szia KJ!

Hat en nagyon remelem, hogy mukodni fog. A meghajtast egy villanymotorral, valamint egy azt veszerlo regulatorral oldom meg. A kanyarodast valamint le-fel navigalast (a balaszt-tartalyokon kivul) egy-egy szervo vegzi. A merulest-felemelkedest ugy oldom meg, hogy egy vizpumpa segitsegevel vizet pumpalok vagy szivok ki 2 eros 1l-s latex tartalybol igy novelve vagy csokkentve a hajo sulyat.

Itt egy foto a hajo belsejerol felulnezetbol. Ami hianyzik rola: 2 regulator (a motor es a pumpa iranyitasara), a taviranyito receptora, egy timer (adott ido leteltevel kinyomja a vizet a tartalyokbol, a felszinre hozva a hajot):

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

1. ketiranyu vizpumpa (vizet nyom a balaszttartalyokba, majd kiszivja onnet)
2. Szervo, mely az elso szarnyakat mozgatja le-fel mozditva a hajo orrat.
3. Vizvezetekek.
4. Elulso balaszttartaly.
5. 12db R6-os akku osszesen 12V 5-7A a technikahoz valamint egy 9V 200mAh s akku a fenyekhez.
6. Vizmentesitett kapcsolok
7. Hatulso balaszttartaly.
8. A kormanylapatot mozgato szervo.
9. Villanymotor.
10. Gardany

Mit szoltok hozza?
Mukodni fog?

Udvozlettel Ristvan

Szia Ristvan!

Most hogy látom, hogy is tervezed a technikát, lenne ezen egy-két tanácsom.
Persze ha elfogadod. Mindenek előtt a test lezárását old meg valahogy meg bízhatóan, mert később sokk problémád lesz különben belőle.
Ha jól értem, akkor fix rendszerű merülő tartály szeretnéd használni. „mikor egy zárt tartályba beszivatyúzuk a vizet és ott túlnyomást képzünk, ami az ürítéskor elősegíti a kiürülést” Tudnod kel, hogy ehhez a rendszerhez szükséges egy mechanikus szelep, ami alaphelyzetbe lezárja a csövet, hogy ne folyón ki a víz belőle. Ez lehet úgy, hogy olyan pumpát használsz, ami tudja, vagy pedig egy servo segítségével kapcsolod. Mindenkép a beszerelés elött érdemes összealítani a merülő technikát, hogy ne legyen gond vele. Nagyon jó hogy kéttartályosra tervezted a hajót, mert könyebb lesz a kiegyensulyozás késöbb. A fix tartályról tudnod kel hogy egy nagyon meg bízható és stabil rendszer de viszont nagyon lassú.
A tengeralattjáró modellnél pont fordítva kel kezdeni az építést, mint a felszíni hajónál az-az a belső technika meg tervezésével kell kezdeni, és úgymond a köré kel a testet elgondolni. Mert lehet a világ legszebb hajója, ha nem működik ebbe az esetbe.
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Üdv:
KBT

Szerző:  user_284 [ 2008 nov. 20. - 21:56 ]
Hozzászólás témája: 

Ristvan jobban jarsz ha feljossz hozzzam mert itt az esc meg nekem van tx-em es vasarnap eljatszhatunk a tartajjal

Szerző:  user_285 [ 2008 nov. 20. - 22:19 ]
Hozzászólás témája: 

Szia KBT!

Koszonom szepen az informaciokat, nagyon jo otletet adtal nekem ezzel a szelepes dologgal. A pumpa, amit hasznalok valoban atereszti a vizet alaphelyzeben, ezert en is gondoltam egy szelepre, viszont nem tudtam meg pontosan, hogyan aktivaljam. Szelep nelkul allandoan kellene jartassam a pumpat - a viz tetejen azert, hogy fenn maradjon a hajo, lemerulve meg forditva. Azt hiszem egy szervot fogok rakotni a pumpa jel-adojara, ami, amig a pumpa mukodik nyitvatartja a szelepet s ha leallitom a pumpat akkor zar a szelep is. A ket tartalyos technikat azert is partoltam inkabb, mert egy nagy tartalyban a viz elore-hatra mozogna s nem tudnam egyensulyban tartani a hajot csak tele, vagy csak ures tartallyal. Igy viszont a viz sulya megoszlik. Ha meg vannak otleteid kerlek oszdd meg, megegyszer koszonettel.

Udv: Ristvan

Szerző:  user_285 [ 2008 nov. 20. - 22:31 ]
Hozzászólás témája: 

Nem tudjatok hol szerezhetnek ennyire apro szelepet, amit itanyitani is lehet? Vagy egy picike csapot.

Szerző:  user_63 [ 2008 nov. 20. - 22:50 ]
Hozzászólás témája: 

a rozettához egy ötlet: Anno amikor a dekorszakmában dolgoztam, rengeteg világító táblát csináltunk. Szerintem itt is lehetne alkalmazni.

A lényege: van egy fényforrás, az előtt van egy plexi, rajta egy matt fólia(hogy a fény szétszóródjon egyenletesen),majd a fóliára rá a grafika(vagy a matt fólia és a grafika között a plexi, mikor hogy). itt persze nem volt mindegy, hogy kültér vagy beltér, de az egy más történet.

Itt kb úgy csinálnám meg, hogy a hajóba raknék egy plexit, annyira az üvegtől, hogy a 3D hatás meglegyen, a külső felére raknék egy öntapra nyomtatott képet a beltérről, majd mögötte megvilágítanám, de csak nagyon kicsi fénnyel, hogy inkább csak derengjen. Így aki látja, nem látja rendesen, ezért olyannak képzeli el, amilyennek akarja. Sokat segít a képzeleten, ha látni vélünk dolgokat :D

Szegecs: A sztirolt oldja az aceton, így lehetne csinálni folyékony műanyagot, amit akár gyufával, vagy esetleg inekciós fecskendővel fel lehetne hordani.

Szerző:  sry [ 2008 nov. 21. - 6:18 ]
Hozzászólás témája: 

ristvan írta:
Nem tudjatok hol szerezhetnek ennyire apro szelepet, amit itanyitani is lehet? Vagy egy picike csapot.


Erre a "jégre" épp most futottam rá. Meghalt az autóm befecskendező
fúvókája. Maga a márnegszelep igen pici, nagy nyomást bír és nagyon
jól zár, máramikor kinyit, mert speciel az enyém a 4. hengeren nem
mindíg csinálja a dolgát. A gyári új horror árban van, de gondolom
valahol a kornyékeden akad egy autóbontó.

üdv.:SRY

Szerző:  sry [ 2008 nov. 21. - 8:30 ]
Hozzászólás témája: 

Egy kis info ezekről a szelepekről:
http://www.autohelp.hu/uhtechnika/asnu_mukodes1.htm

egészen kicsi valamik ezek ám....ha minden igaz tudok szerezni négyet
viszonylag normális áron, mivel csak egy kell az autómba lesz mivel
kísérletezni kicsit. A szelepek egyébként 3,5-4 Bar nyomásra készültek,
ami nem rossz....sőt....

üdv.:SRY

Szerző:  user_285 [ 2008 nov. 21. - 8:38 ]
Hozzászólás témája: 

sry írta:
ristvan írta:
Nem tudjatok hol szerezhetnek ennyire apro szelepet, amit itanyitani is lehet? Vagy egy picike csapot.


Erre a "jégre" épp most futottam rá. Meghalt az autóm befecskendező
fúvókája. Maga a márnegszelep igen pici, nagy nyomást bír és nagyon
jól zár, máramikor kinyit, mert speciel az enyém a 4. hengeren nem
mindíg csinálja a dolgát. A gyári új horror árban van, de gondolom
valahol a kornyékeden akad egy autóbontó.

üdv.:SRY


Szia SRY!
Ezt a szelepet lehet szervoval mukodtetni? Nem tudom pontosan hogy nez ki. Arra gondoltam, hogy keszitsek egy olyan szervos szelepet amit KBT baratunk ajanl, ennel szerintem a gond, hogy mivel a szervo elszoritja a szilikoncsovet, egy ido utan azt kirepedezik. Probalok szerezni valami 4-6mm atmeroju gumicsovet.
Koszonettel, Ristvan

Szerző:  user_285 [ 2008 nov. 21. - 8:46 ]
Hozzászólás témája: 

Mz/x írta:
a rozettához egy ötlet: Anno amikor a dekorszakmában dolgoztam, rengeteg világító táblát csináltunk. Szerintem itt is lehetne alkalmazni.

A lényege: van egy fényforrás, az előtt van egy plexi, rajta egy matt fólia(hogy a fény szétszóródjon egyenletesen),majd a fóliára rá a grafika(vagy a matt fólia és a grafika között a plexi, mikor hogy). itt persze nem volt mindegy, hogy kültér vagy beltér, de az egy más történet.

Itt kb úgy csinálnám meg, hogy a hajóba raknék egy plexit, annyira az üvegtől, hogy a 3D hatás meglegyen, a külső felére raknék egy öntapra nyomtatott képet a beltérről, majd mögötte megvilágítanám, de csak nagyon kicsi fénnyel, hogy inkább csak derengjen. Így aki látja, nem látja rendesen, ezért olyannak képzeli el, amilyennek akarja. Sokat segít a képzeleten, ha látni vélünk dolgokat :D

Szegecs: A sztirolt oldja az aceton, így lehetne csinálni folyékony műanyagot, amit akár gyufával, vagy esetleg inekciós fecskendővel fel lehetne hordani.


Szia Mz/x!
Koszi a segitseget! A rozettaknal sikerult megoldjam a gordiuszi csomot :D , Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Erre az acetonos dologra gondoltam s oriasi otlet igy megoldani a szegecselest, ami miatt nem mukodne a Nautilusom eseteben, hogy sok helyen kell gitteljem a felszint, s azon a folyekony muanyag nem tapadna meg. Ezert azt hiszem a SRY baratunk altal ajanlott modszerek egyiket kell hasznaljam, azaz vagy apro koroket vagok a felszinbe, vagy pillanat-ragaszto cseppekkel utanozom le a szegecselest.
Tisztelettel, Ristvan

Szerző:  user_168 [ 2008 nov. 21. - 8:51 ]
Hozzászólás témája: 

Nekem a Baracudában is ugyan ez a technika van de nincs vele gondom. Már egy éve működik.
A kép:

http://kepfeltoltes.hu/view/071218/Pict ... es.hu_.jpg

A hajó építésének leírata:

http://forum.rcmodell.hu/index.php?topic=33299.15

Oldal: 4 / 7 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/