SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 24. - 4:18

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 168 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 07. - 12:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Régebben a makettezőknél mellékelni kellet a dokumentáciot is a versenyeken. Már pedig ez a hajó eddig tökéletesen dokumentált, ezek után sem hiszik el, nyugottan leválthatók!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 10. - 18:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
No azért nem kell izgalomba jönni ezzel csak találkozóra menek nem megyek vele versenyre. Ott nincs fikázás csak ötlet szerzés :)

Tat felöli dugó:
rövid tőszavat munkaleírás, nincs minden folyamat fotózva.
megfogbeállít, előfúrás csúcsfészekfúróval, nagyoló fúrás, kiesztergáló fejjel furatbővítés, készméretretörténő dörzsárazás állítható dörzsárral.

Alkatrészek: 11x4x5 mm-es szimering
11x4x5 mm golyóscsapágy
13x4x5 mm golyóscsapágy a fogaskerekek felöl.

Kép
EZ A FOGASKERÉKFELÖLI OLDAL:
Kép

Szimering felöli oldal:
Kép Kép Kép Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 17. - 21:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az elkészült motortartó bakok, és a készülő kolben tank (bakllaszt tartály)

Az alapanyag 15x10 mm-es sr rud:

Kép Kép Kép Kép

A távtartók mérete 11 mm de a fogaskerék méretete befolyásolja.

Kép

Kép Kép
na igen a tekercselést követően jött a fordulatszám mérés melynek az erednénye látható.
A minikomresszor motor adatai:
a motoron 0,4 cu huzalból 44 kör.
12v /18 000 fordulat
6 v/ 9200 fordulat

0,35 cu huzalból 92 kör az eredmény a motoron látható

Kép Kép Kép
A készülő ballaszttartály komment nélkül:
Kép Kép
A csapágy 16x8x5 mm-es


Hátlap maga a csapágyazott lap
Kép

Készülő dugattyú nem a végleges forma még némi átalakítás követi
Kép Kép Kép Kép

A menetes tengely belselye M6-os az anyaga 6,6 de leginkább 8,8 as legyen. az gyik legkopósabb alkatrész.

Kép

A cső 60 mm es húzott alucső.

A dugattyú mérete: 2-3 tizeddel kissebb mint maga a cső belseje. az ógyűrű mérete 0,05 -0,1mm kell nagyobbnak lennie és így még a 2 báros tulnyomást elbírja. Az O gyűrű 50-es keménységű.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 31. - 19:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A meglévő fogaskerekek átalakítása a saját izlésünknek:
A nagyobbik fogam 0,8-as modul a kissebbik 0,5-ös modul. A végső áttétel 10:1 lett.

Kép Kép Kép Kép Kép

Vonócsavar lészítése a külsejére M8x0,5 a belsejére M6-os menet került:

Kép Kép

Az összeállított dugattyúmozgató mechanika:
KépKép Kép Kép Kép

Elkészült a végleges lineális orr mélységi kifordító mechanika is. A kifordítási idő 40 ms lett. Kicsit lassú, de legalább nem vagdalózik, és elég erős lett.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 31. - 19:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Felteszem az első kormányműről a képeket, de időközben még 3-szor átalakítottam, most már működik. A komplett tolórudakról és a végleges formáról, technikai megoldásokról később teszek fel képeket.

Kép Kép Kép

Itt még a részben kész megtámasztott, vezető hüvellyel ellátott tolórúd, ezt kellett módosítanom.:
Kép

A meghajtó áttételt servoból készítettem.
Az elektronika komplettan röpül belőle és a főfogaskeréknek az ütközőjét is le kell vágni, hogy folyamatos körforgó legyen a servo.

Itt látható az ütközővel ellátott kerék:
Kép
Kép Kép Kép Kép Kép

Vonócsavar sima acél (kívűl M6x0,5 belül M4-es menet) míg a vezető rudak és a menetes vonószár koracél

Kép

Csak a látvány végett:
Kép Kép

A tesztelés végett vannak az ólom súlyok:

Kép Kép Kép Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 16. - 19:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az orr mélységi kormány végleges formája:

Kép

Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép

A kihajtás de ez még nem a végleges forma!
Kép


Az orr mélységi kormányt működtető mechanika beépítve, ezzel ezen oldal teljesen kész:

Kép Kép Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 16. - 19:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nem kifejezetten ide tartozik, de ami miatt nem haladtam.

Részben beszereztem, egy Deckel szerszámköszörűt mely csak alap felszereltségű volt, vagyis csak patronkészletes szerszámbefogó volt meg hozzá.

Ehhez már elkészítettem az esztergakés befogó szupportot, és már folyamatban van a maró, fúrószár palástélköszörű szupportjának elkészülése.

Kép Kép Kép Kép Kép


Pár megélezett kés (szakirodalomban meghatározott fokra)!

Kép

A 14-es ujmaró megélezve (180-as gyémánt kövel, még hátra van neki a 800as gyémántkorongos csiszolás)
Kép Kép

A másik szösszenet az E1N esztergám átalakítása volt az eredeti kezelőfelület itt volt:

Kép

Ez nem épp az ideális helye kezelés szempontjábol. A nyomógombok idekerültek át:

Kép

Az irányváltó kapcsolo a nagy testvérek mintájára ide került be:

Kép Kép

Nem látszik ezért elárulom versenykerékpár lánckerekeivel oldottam meg az áttételt a kapcsolóhoz:

Kép Kép

A másik ami megvalósult az E2N kúpvonalzójának átalakítása E1N re
A kocsi váz túl széles volt ezért méretre kellett marnom:

Kép Kép Kép Kép Kép

Tehát az elmúlt 2 hónapban nem unatkoztam.

Még hátra van az eszterga főorsóm köszörülése, főorsó csapágyak behántolása, orsóház beállítása és néhány elvadult terv (egy új gőzhajó és egy traktor, a tervek már megvannak hozzájuk)

Már kezdek kisnyugdíjas lenni, egyre kevesebbet vagyok a pincébe ezért se igen haladok:)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 16. - 19:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A lényeg lemaradt elkezdtem készíteni a közbenső bordákat melyek a 160 as KGPVC lefolyócsőből készültek:
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 01. - 18:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Többszöri átalakítás után a végleges tat oldali rudazatokat mozgató servok lineálissá tétele:
A kezdet:

Kép

A KGPVC 4 mm es lapokból kialakítandó váz:

Kép

Kép Kép

És az összeszerelés:
Kép Kép Kép Kép Kép

A szervó karon 3 mm es koracél csap van rögzítve melyen M 2-es menet van
A rudazat 3-as a távtartó merevítő rúd 2 es koracél. Szükséges a távtartó mivel a müanyag vetemedhet, nely hatásra a tolórúd megfeszülhet.
A fenékdugó külső részén a vezetőrúd tömszelence van míg belül 5x2-es vezetőpersely van elhelyezve.

Ami hibádzik a belsőből az a balaszt tartály és az elektronika.
Sajnos már kis esélyt látok ólonzselés aku elhelyezésére, marad a 8 cellás akupakk (12V).


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 03. - 9:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Szia Laci!

A vezérléshez ajánlom figyelmedbe az arduino mikrokontrollerjeit, a legegyzserűbb (uno) is 6 analóg bemenettel, és 11 digitális ki vagy bemenettel rendelkezik, a digitálisak közül 6 tud PWM-et is. 32kB programtár, szóval igen komoly automatizálás lehetséges vele.

http://arduino.cc


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 11. - 8:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egyenlőre képek nélkül (csak a feltőltés váratja magát)

Gyakorlatilag az összes mechanikai rész, mely a halyó technikába kerül összeállt és első ránézésre bele is fér.

Két ballaszt tartály készült egyenként 456-500 cm3 76x3 mm alu csőből.
Az orr mélységi servo (lineális) ki lett cserélve egy 12 kg forgós servora a rudazatot meg egy csuklós mechanikával láttam el, hogy a rúd lineállissan tudjon mozogni (így nem tér ki szög alá). Ezért a végdugó belső felénél is egy db támasztó perselyt kellett elhelyezni (6x2 mm).
A táp aku egy db 12 V (9,6) 3 Ah NiMh aku lett. A vevő tápoldalának ellátásán még gondolkodom (U-BEC min 3A, vagy a 12 v akupak 4 -ik cellájának megcsapolása). Az utóbbi tűnik olcsóbbnak.

A szabályzó 2 db POWER NAVY 50A /20A vízálló szabi melyeknek a BEC je ki van iktatva.

Amit meg kellene csinálnom az a 2 db duo swich a ballasztokhoz+ a víz bevezető csonk, antenna kivezető csonk, aku -on-off kapcsoló tolórúd.
A fém alapanyagok, melyeket használtam: sárgaréz és koracél (a csavarok zöme is koracél.)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 29. - 18:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az ígért képek:

Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 25. - 13:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Pár képpel feljebb lehet látni a tervezett szabályzó egy részét. A neve ha jól emlékszem NAVY POWER 50A paraméterek a forgalmzótól:

Hűtőbordával ellátott, vízhatlan, előre és hátramenetes szabályzó kefés motorokhoz.
Ajánlott felhasználási terület: hajómodellek, etetőhajók
Akkumulátor: 5-10 NiMH/NiCd vagy 6-12 volt PB (ólom)
Terhelhetőség: előre 50A (100A pillanatra), hátra 20A (30A)
Akku védelem: automatikus lekapcsolás ha az akku feszültség 5V-ra esik
BEC: 5V/1A
Méret: 42x47x13 mm
Tömeg: 85 gramm

Probamenet minden mérés nélkül:
előre hátra szabályzás: megy
Bec: megy
Hajóba szerelve azt tapasztaljuk mintha a szabályzás még sem lenne 100-as
Olyan mintha nem 0-12V-ig szabályozna.
Nekiálunk méricskélni, melynek eredménye
A szabályzó a részére biztosított feszültség 50%-tól 100%-ig szabályoz, vagyis 12 V esetében 6-12V közti feszültséget szabályoz a 0-6V nem létezik számára. Naviga esetében használhatatlan.

A másik gondom, még nem derült ki melyik a hátra és melyik az előremenet. A műszaki tályékoztató sem tér ki (igaz az is angolul van) és én a sorok közt nem tok olvasni.

Egyébként a két szabályzó egy tápról de, két csatornáról vezérelve működik.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 31. - 13:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Én csodálatosnak tarom ezt a képes és szöveges bemutató sorozatot.

Köszönjük!

Tamásbá

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 31. - 16:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
B Laci írta:
Olyan mintha nem 0-12V-ig szabályozna.

A másik gondom, még nem derült ki melyik a hátra és melyik az előremenet.


Pedig ezt a szabályzó témát már kiveséztük itt (KÉK hajós szabályzó (50A)): http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic. ... highlight=

Nálam hallható volt az előre és hátra menet közötti különbség, előre jóval nagyobb fordulatszámot tudott a motor (8V akkkuval és 12V motorral).


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 168 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség