SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 márc. 29. - 3:04

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 168 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: SCALE Tengeralatjáró U-2540 XXI 1:40
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 16. - 10:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Lehet korai eme leírást elindítanom mivel még félbe vagyok 1 hajommal, és a gőzösöket is renoválnom kell, de hát ezt is elkezdtem. A szokásos műszaki szakanyagot mellőzve kezdem meg a modell leiratát (készítéséről, a szakanyag megvan ;D). :lol:

A szükséges hátéranyagot KBT től kaptam meg. A modellt az eredeti tervek alapján készítem, vagyis nem már valaki által modellre huzott terve alapján. A könyvből 1:100as léptékben nyomtattam ki minden tervet: borda, gerinc, csiga stb.

A legnagyobb évődést a modell elkészítésének léptéke jelentette, hisz szállítani is kell.
Ezért 1:50, 1:40 es lépték között tipródtam. Végül is az 1:40 mellett döntöttem Így a hossza 191,7 cm lesz.
A bordákat 2,423 nagyítottam 1:100as rajzól mert a palánkolást visszaszámoltam belőle, míg a gerinc 2,5X-el van nagyítva.

A rajzokat tapétaragasztóval felragasztottam rétlemezre és tegnap már el is kezdtem metélni.
Gyorsan ment sikerült begyüjtenem egy barkács szallagfűrészt, mellyel az íveket is simán vágom:)
Most már a farrész és 9 db borda ki van vágva, igaz csak 1 órám volt rá de ennyi kész van.....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 16. - 10:52 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia!

Azért ez brutális lesz:

B Laci írta:
Ezért 1:50, 1:40 es lépték között tipródtam. Végül is az 1:40 mellett döntöttem Így a hossza 191,7 cm lesz.


Mert az egy dolog, hogy 191 cm, de mekkora lesz az össztömege?
Mindenki más ilyen tartalmú bejelentésére azt mondanám, hogy
He-he-he... már megint egy eszetlen nekibuzdulás, amiből a végén
nem lesz semmi, ez olyan óriási munka, hogy úgyis félbehagyja, DE
NÁLAD ilyesmi eszembe se jut! Inkább az motoszkál bennem, hogy
húúúúúú bakker a Laci már megint valami csudadolgot készít, és
előbb, utóbb ott fogunk állni még másik 20-30 szájtátival a majd két
méteres U-boot modell felett, és idétlen kérdésekkel fugunk bombázni.

Nagyon várom a folytatást! Már eleve egy 2 m körüli hajómodell
ritkaság és különleges dolog, de mindez scale tengeralattjáróban
"megzenésítve" az tényleg világraszóló teljesítmény lesz.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 16. - 19:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
4 borda kivételével az összes kivágva. A szallagfűrész szallaga megadta magát, ráadásul a hajtó tarcsa is darabjaira hullik, úgy néz ki megy vissza a boltba cserére:( Pedig kb 3 óra alatt az összes bordát kivágtam vele+ az orr és a tat gerincet is)
Holnap hajtóvadászat lesz szallag ügyében.
Vasárnap ha jólmegy a gerendán fent lesznek a bordák:)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 18. - 20:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
És a kezdetek a bordák.

A szallagfűrészgéphez melyhez az 1425 mm-es szallag való a Baumaxban sikerült olcsón pótlapokat venni pl 4 mm x 0,6mm-est is így be tudtam fejezni a szabdalást.:

Kép Kép Kép Kép Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 22. - 7:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Vasárnap felraktam a gerendára az első 8-9 db bordát. Hétfőn 2 óra alatt 4 db került felszerelésre. Kedden felraktam még négyet, majd visszabontottam az utolsó 9 db valahogy nem futott a hasi sík KB 1 mm el mászott el. Aztán újra felraktam még a kilenc visszabontott bordat. Így egy kissé visszaesett az építés.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 23. - 13:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tegnap ismét 4 borda felkerült a testre. A munka idejének nagyrésze így is a bordánkénti tolómérős beállítgatással megy el és mivel 1enként ragasztó száradást követően mennek fel a bordák kissé lassan haladok. Hiába a gerendás építési mód az 1:100-as-ról- léptéknagyítás hatására a vonalak is torzultak és szabást követően utólag a gerendán bordánként nem győzöm javítani, de majd palánkolást követően fogom tudni véglegesíteni az íveket csiszolással.

A képek is készülnek csak éjjel már lusta vagyok feltölteni. Amint lesz rá idöm a megfelelő helyre beillesztem.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 24. - 6:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 29. - 9:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 29. - 10:10 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ez nem semmi!Bele is fogsz ülni :roll: :roll: :twisted: :twisted: :?: :?: :?:

Ez most ősminta lesz műgyantázáshoz, vagy a konkrét hajótestet látjuk?

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 29. - 13:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
EZ A KONKRÉT HAJÓTEST, ŐSMINTÁJA:)

A Los Angeles sémara készül. mag- gipsz forma- műgyanta.
Annyi a külömbség, hogy nem a teljes testről lesz a forma levéve, hanem csak a két szélről, az alsó és a felső vezérsikok nem lesznek. A gipszből nem tudnám kivenni a fa magot. Pedig fémipari marógépen csiszolom az egyenes síkokat a merőleges ill. párhúzamos bázispontok végett, erről majd késöbb lesznek képek.

A toronyról már formagumival veszem le a mintát.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 07. - 13:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Itt lehet látni mikor marógépen a vezérsíkokat felcsiszolom, hogy mérethelyes legyen, no meg párhúzamossak.

Kép

Sajnos mar egy hete áll az építés és úgy néz ki még egy hétig állni fog tüdőgyulladás végett de bízom benne hamarossan folytathatom.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 08. - 12:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Minden vonatkozásban javulást kivánunk!
Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 14. - 14:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Remélem, hogy már jobban vagy!
Azon már meg sem lepődöm, hogy mibe kezdtél bele. Csak azt nem tudom, hogy miért pont ezt a hajót választottad. Azt tudom, hogy 1944 végén építették és 1945 május 4-én a legénység szándékosan süllyesztette el Swinemündénél a Flensburg jelzőhajó közelében. 1957-ben kiemelték és Wilhelm Bauer néven állították szolgálatba, most hajómúzeum. Tehát bárki megállapíthatja, hogy mennyire élethűen dolgoztál. :)
Gyors gyógyulást kívánok!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 20. - 13:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kép Kép Kép Kép
Most itt tartok.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 03. - 9:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sajnos egészségügyi okok miatt (többet vok korházba mint otthon) mint a luca szék úgy haladok a hajóval, de a mag 50%a palánkolva. leginkább az apro részletekkel szívok mivel a bordák 3% al kissebbek mint a terv ebből adódóan utolag is faragnom kell a bordákot a palánk vastagság levonása végett. Leginkább az orr részben lévő torpedóajtok kialakításánál vannak a legkényessebb részek, hiszen az ajtok a két oldalon egymással párhuzamossak és ha jol emlékszem a 67-es borda kornyékén kb 4-5 mmes sávban az egyenes a tárgyi borda irányába íven kell hogy kifusson.

A másik gond a test közepe tályékon volt 2-3 db borda melyek a rajzok alapján lett kivágva, de kissebbek voltak mint az elötte és utána lévő borda ezértlesz mit gittel utólag kitölteni.

Talán a héten lesz róla feltéve kép.

ui látom egy csomo ékezet lemaradt ezt a GOA játék chet ékezetes betük elhagyásának lehet betudni ezért automatán kihagyom az ékezetes betű billentyűket. Remélem egyszer kinövöm :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 168 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség