SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 18. - 21:46

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 19 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 21. - 18:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
ristvan írta:
KBT írta:
3, ( Merülő technika) Elkezdtem a merülő technikának szánt „Kobel Tankot” építeni. A hajó belsejében lévő PVC csőbe kellett építeni a belső technikát. A cső átmérője és a hossza meg határozta, hogy mekkora csőből lehet elkészíteni. Első számításaim szerint 750ml–es űrtartalmú az ideális, hogy lemerüljön a hajó. Mivel én 60mm-es átmérőjű csőből szerettem volna elkészíteni, csak hogy ez itthon nem szabványcső, ezért külföldről kellett beszereznem, ahol kapható volt. 10mm-es PVC táblából készítettem a dugattyút, amibe kettő gumi gyűrűnek lett hely kialakítva a tengely 6-mm es menetes szár lett. A cső egyik végét esztergált dugóval zártam le a másik végére készítettem egy szintén esztergált pogácsát, ahova az előtte meg vásárolt 12 voltos autó kerék pumpából származó hajtást rögzítettem. Ez a pumpa bárhol beszerezhető, tartalmaz többek között egy 12 voltos motort, kis indító fogaskereket, valamit egy műanyag nagyobb fogaskereket, ami fém házba van elhelyezve. A műanyag fogaskerékbe bele faragtam egy 6-os csavaranyát, ami a menetes szárra tekeredik majd, és előre–hátra mozgatja a dugattyút. A vég kitérésekre mikrókapcsolót használtam, ez által biztonságosan lehetett mindkét irányban mozgatni a dugattyút, a víz be, és kiszívásakor. A merülő tartály űrtartalma 800ml lett.Így kaptam egy motoros fecskendőt, ami a lehető leggyorsabban szívja be vagy nyomja ki a benne lévő vizet.
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Folyt köv..
KBT


Szia KBT!
Ebben az esetben a fecskendo folyamatosan telik meg vizzel: az egyik vege (amelyiken bearamlik a viz) hamarabb megtelik, mint a masik veg. Igy a hajonak az a resze (orra vagy hátulja) ahol a víz beáramlik nem kezd el hamarabb merülni? Vagy felemelkedéskor a másik oldal nem kezd-e el hamarabb emelkedni?
Tisztelettel:
Ristvan

Szia
Igazad van akkor mikor ezt kérdezed , de a teljes feltöltés kb 1-1,5 perc és ebbe az esetbe 0,8 liter volt. Viszont ezt úgy kompenzáltam hogy a szívó oldalt hátra felé raktam mert a sújt az akkumulátorokat előre így alaphelyzetbe orr nehéz volt ami segítette a dinamikus merülést mikor menet közbe merült , és mikor statikus merülés volt akkor kiegyenlítetlen a beszívott hátul levő tartályba a víz . És egy pont után egyszerre merült le a hajó.Természetesen a jó megoldás a két balansz tartály mert ott kiegyenlítődnek és egyformán merül.

Üdv:KBT


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 21. - 18:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
ristvan írta:
KJ írta:
Ristvan!!
Ez a tengó már igen sokat uszot itthon is, és nyár ota külföldön hasitja a vizet. Szeptemberi U-BOOT találkozon Pozsonyba már az uj gazdija usztatta.

Király József U-1405 Kaposvár.

Ui: Öcsi/KBT/ bocsi hogy helyeted válaszoltam :wink:


Aztabetyar! Hat ti varazslok vagytok, mindenesetre oszinte elismeresem. Azt hiszem van egy csomo, amit meg megtanulhatok toletek :D . En eddig csakis nem-mukodokepes reprodukciokat keszitettem (ajanlok figyelmetekbe a topikomon egy par fotot a felkesz masodik Titanicomrol - erre mar nagyon buszke vagyok :lol: ),
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.huKép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
ezert amikor ilyen mukodo szerkezeteket latok, hat.... kicsit faj a szivem.
Mindent bele KBT, csak igy tovabb!!!

Nagyon szép a hajó amit csinálsz tényleg büszke lehetsz rá. Ne bánkodj hamarosan ha kész leszel akkor neked is lesz működőképes szerkezeted :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Sziasztok!
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 05. - 12:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!
Egyszerűen alig tudom elképzelni hogy ezt ti csináltátok!Rendkívül szépek és gondolom jól is működnek!Nagy ügyesek vagytok gratulálok nektek :)
De gondolom ez nem két fillér egy ilyen megépítése!Esetleg ti nem csináltatok repülőt? :FS: Ja és közületek senki sem szegedi?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 19. - 14:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
KBT írta:
Hátsó rész bonyolultabb volt, mert ott a záró műanyagdugóra kellet ragasztani a két félből álló testet. Ebbe a részbe van a hátsó merülő kormány és az oldalkormány is. A kitt nem minden része teljesen az eredeti hajó mása, ezeket igyekeztem pótolni, az eredeti VII/B tervrajz alapján. Kialakítottam a hátsó vető csövet, és a hátsó rész alján a víz beömlő nyílásokat valamint az alsó kormánylapát merevítőjét, és az orron a háló Vágót is fémből készítetem, mert a gyári műanyag nem volt jó minőségű.
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Beépítettem a rádiót és beállítottam a tolórudakat, következet a hajó első vízre rakása. Szépen ált a felszínem és elég stabilnak tűnt, egy kis ólom kisúlyozásra volt szükség hogy párhuzamosan álljon a fedélzet a vízvonallal. Így már csak a merülést kelet leellenőrizni, ami újabb korrigálást jelentet a hátsó részen.

Beállítások után nem volt semmi akadálya hogy a végső festés és dekoráció következzen. A testre felrajzoltam a tervrajz alapján a gyári hegesztési varratokat, amit a gipszkarton szerelésnél használatos rács alakú ragasztószalagból vágtam ki, és egyenként helyeztem fel a felrajzolásokra. Pótoltam az estleges hiányzó kisebb alkatrészeket. Majd következet a test festése Revel 87-es festékkel a test alsó részét és Revel 57-es + egy kis fehérrel a felső részt. Száradás után matt lakkal fújtam le. A szín összeállításba és a részletek finomításába sokat segítet Keresztes László, aki többek között tengeralattjáró makettekkel foglalkozik.
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Folyt köv.
KBT



Szia!

Az eredeti VII/B tervrajz digitális formában van meg neked? Ha szépen kérem, elküldöd nekem? Egyenlőre pusztán érdekesség képpen, mert egyenlőre kezdőként olyan hajó készítése a célom, ami a víz felszínén marad. Ha ez sikerült, esetleg belevágok egy u-boat -ba is, de az még a jövő zenéje.

Előre is köszönöm: Patris


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 19 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség