SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 19. - 20:57

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 19 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Robbe U-47 Épitése
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 25. - 13:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Robbe U-47

Szlovákia- i barátaim keresése lehetőséget adott, hogy közelebbről is meg ismerkedjek ezzel a kittel. A kérés, aminek eleget tettem az volt, hogy a gyári doboz által biztosított modellt a lehető legéletszerűbben kivitelezzem, és építsek bele egy olyan merülő technikát, amivel álló helyzetbe is le tud merülni „ Dinamikusan” , mert az alap készlet csak „Statikus „ merülést tett lehetővé. Én is kíváncsi voltam hogy milyen egy ilyen, úgy mond építődobozból elkészíteni egy Tengeralattjárót.

Az u-47 történelme:

A II. világháború során összesen 24 példány épült a típusból. A VIIB típussal olyan híres parancsnokok harcoltak, mint Kretschmer (U-99), Prien (U-47) és Schepke (U-100).
Technikai adatok:
Vízkiszorítás (tonna): 753 (felszínen) - 857 (lemerülve) - 1040 (harcra készen)
Hossz (m): 66,50
Szélesség (m): 6,16
Merülés (m): 4,74
Magasság (m): 9,50
Teljesítmény (LE): 3200 (felszínen) - 750 (lemerülve)
Sebesség (csomó): 17,8 (felszínen) - 8,0 (lemerülve)
Hatótávolság (mérföld/csomó): 8700/10 (felszínen) - 90/4 (lemerülve)
Fegyverzet: Torpedó: 14 db - 4/1 (orr / far-cső)
Akna: 26 TMA
Fedélzeti ágyú: 88 mm/L45
Személyzet: 42-46 fő
Maximális merülés: körülbelül 220 m
Vízrebocsátás: 1937. február 27. - Germaniawerft AG, Kiel
Szolgálatba állítás: 1938. december 17.
Parancsnok: 1938. december - 1941. március Günther Prien korvettkapitány (1908. Január 16. - 1941. március 7.)
1941. március 7-én az U-47-et a Wolverine brit romboló elsüllyesztette.

PRIEN, Günther (1908-1941)

Német tengeralattjáró-kapitány. Az egyik legsikeresebb búvárhajó-parancsnok volt. Legmerészebb haditette a Scapa Flow-i akció volt: 1939. október 14-én az U-47 fedélzetén átverekedte magát a kikötőzáron, és megtorpedózta a Royal Oak csatahajót, mely elsüllyedt, és kb. 800 angol tengerészt vitt magával a hullámsírba. 1940-ben egy portya során 51,000 BRT hajóteret süllyesztett el. Az U-hajó parancsnokok közül elsőként kapta meg a lovagkeresztet.
Eredmények: 10 bevetésen elsüllyesztve 31 hajó, megrongálva 5 hajó, (köztük 1939. október 14-én elsüllyesztette a brit Royal Oak csatahajót, 1940. július 2-án pedig megtorpedózta az Arandora Star felfegyverzett kereskedelmi gőzöst).


1, ( ismerkedés) Megérkezett a doboz, a mérete termetes volt, kibontottam és végig néztem hogy mi is van benne. A dobozban előnyomott műanyag lapok voltak, a test vákuum szívott műanyag darabjai, valamint a hozzá való, bezacskózott alkatrészek . Meglepően szépen kidolgozott részletűek voltak a különböző apró alkatrészek.
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

2, ( A kezdet)Elkezdtem a műanyag lemezből kivágni az alkatrészeket és kategorizálni hogy később meg találjam . Ez elég monoton munka volt két napomba telet mert minden darabot külön-külön meg kelet még csiszolni is.
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Folyt köv..
KBT


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 28. - 11:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
3, ( Merülő technika) Elkezdtem a merülő technikának szánt „Kobel Tankot” építeni. A hajó belsejében lévő PVC csőbe kellett építeni a belső technikát. A cső átmérője és a hossza meg határozta, hogy mekkora csőből lehet elkészíteni. Első számításaim szerint 750ml–es űrtartalmú az ideális, hogy lemerüljön a hajó. Mivel én 60mm-es átmérőjű csőből szerettem volna elkészíteni, csak hogy ez itthon nem szabványcső, ezért külföldről kellett beszereznem, ahol kapható volt. 10mm-es PVC táblából készítettem a dugattyút, amibe kettő gumi gyűrűnek lett hely kialakítva a tengely 6-mm es menetes szár lett. A cső egyik végét esztergált dugóval zártam le a másik végére készítettem egy szintén esztergált pogácsát, ahova az előtte meg vásárolt 12 voltos autó kerék pumpából származó hajtást rögzítettem. Ez a pumpa bárhol beszerezhető, tartalmaz többek között egy 12 voltos motort, kis indító fogaskereket, valamit egy műanyag nagyobb fogaskereket, ami fém házba van elhelyezve. A műanyag fogaskerékbe bele faragtam egy 6-os csavaranyát, ami a menetes szárra tekeredik majd, és előre–hátra mozgatja a dugattyút. A vég kitérésekre mikrókapcsolót használtam, ez által biztonságosan lehetett mindkét irányban mozgatni a dugattyút, a víz be, és kiszívásakor. A merülő tartály űrtartalma 800ml lett.Így kaptam egy motoros fecskendőt, ami a lehető leggyorsabban szívja be vagy nyomja ki a benne lévő vizet.
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Folyt köv..
KBT


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 12. - 18:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
4, (építés) A dobozban mellékelt összerakási rajz hosszas tanulmányozása után, még sajnos sok sötét folt maradt. Nem volt igazán részletes és folyamatos. Utána kellett néznem az Interneten, és a külföldi barátaimtól akik már építetek ilyen modellt kellett tanácsot kérnem hogy csináljam.
A test közepével kezdtem. A belül futó PVC csövet két oldalról körül veszi a vákuum szívott műanyagból készült test, amiből ki kellett vágni a víz befolyó nyílások helyét, amit utána rá kellett ragasztani. A két középső testrész összeragasztása után, belső távtartókat kellett ragasztani, és a csövet berögzíteni.
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Következett a belső technikát tartó keret elkészítése, amit az előre megvágott lapból kellett összeragasztani. A gyári rajz alapján állítottam össze addig a pontig, amíg a gyári kitt által ajánlott két darab akkumulátor helyéig értem. Ott kivágtam az előzőleg elkészített merülő tankot, szerencsére belefért. Nagyon jól meg tervezett és szépen kivitelezhető volt a belső váz kialakítása. A dobozban lévő motorokat használtam. Az eredeti terven lévő akkumulátorok helyére raktam a merülő tankot a hajó mértani közepébe, ezért az akkumulátorokat előrébb kellett raknom. Alulra került a merülő tank meghajtására szolgáló 12 volt 1,2Ah ólom-zselé akkumulátor, fölé a motor akkumulátora, ami normál 7,2 voltos 2Ah volt
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
A tengeralattjáró legfontosabb része következett a belső cső tömítése, és a rögzítés elkészítése. A cső lezárására két egyforma dugószerű műanyaggal volt tervezve, az egyiket be kellett ragasztani, míg a másikba a belső vázat kellett ragasztani, így azt ki lehetett húzni. A rögzített vég közepén egy furat van, amibe egy réz csövet kellett be ragasztani. A cső egyik végén menetes lezárás van a másik végén, egy tölcsérszerű vég. Mikor betoljuk a belső részt a csőbe, akkor a záró végében lévő csavart, aminek a tövébe gumidugó van, bevezeti a rézcsőbe a tölcséres toldalék, s így be lehet hajtani a réz csőbe lévő menetes részbe. Összehúzza a csavar a két részt, behúzza a PVC cső másik végén lévő lezárás, és így a cső mindkét végé le van dugózva. A lezáró vég tömítésére a gyár, gumi O gyűrűt adott, ami hamar kiderült, hogy nem a legjobb, mert tömör az anyaga, és túl nagy erővel kell összenyomni a tökéletes zárásra. Ezért vékony gumicsőből készítettem ugyanolyan O gyűrűt, amit a benne lévő hely miatt könnyebb összenyomni és nagyobb felületen összefekszik.
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kiderült hogy a belső váznak van egy hibája; mivel csak alul helyezkednek el merevítők, így a felső rész nem egyenletesen feszül a csőnek, mikor összehúzom. Ezért a felső részre egy merevítőt készítettem stírol lapból és 2 mm-es küllőből, így egyenletesen összehúzza a testet, és végig összenyomódik a gumitömítés is. Kipróbáltam otthon a fürdőkádban, és nem ázott be. Leteszteltem a szetthez tartozó szelepen keresztül; levegőt fújtam bele, és nem eresztett.
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Következet az ellenőrzés után a test első és a hátsó rész összeállítása. Az első részbe be kelet építeni a merülő szárnyat és a hozzá a mozgató mechanikát.
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
És mivel hogy a gyári szettbe az első kormány mechanikusan a víz áramlásával lehetet csak mozgatni, ezért én külön servot szereltem be. a helye a torony alatt lesz egy vízhatlan dobozban.
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Folyt köv.
KBT


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 13. - 19:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hátsó rész bonyolultabb volt, mert ott a záró műanyagdugóra kellet ragasztani a két félből álló testet. Ebbe a részbe van a hátsó merülő kormány és az oldalkormány is. A kitt nem minden része teljesen az eredeti hajó mása, ezeket igyekeztem pótolni, az eredeti VII/B tervrajz alapján. Kialakítottam a hátsó vető csövet, és a hátsó rész alján a víz beömlő nyílásokat valamint az alsó kormánylapát merevítőjét, és az orron a háló Vágót is fémből készítetem, mert a gyári műanyag nem volt jó minőségű.
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Beépítettem a rádiót és beállítottam a tolórudakat, következet a hajó első vízre rakása. Szépen ált a felszínem és elég stabilnak tűnt, egy kis ólom kisúlyozásra volt szükség hogy párhuzamosan álljon a fedélzet a vízvonallal. Így már csak a merülést kelet leellenőrizni, ami újabb korrigálást jelentet a hátsó részen.

Beállítások után nem volt semmi akadálya hogy a végső festés és dekoráció következzen. A testre felrajzoltam a tervrajz alapján a gyári hegesztési varratokat, amit a gipszkarton szerelésnél használatos rács alakú ragasztószalagból vágtam ki, és egyenként helyeztem fel a felrajzolásokra. Pótoltam az estleges hiányzó kisebb alkatrészeket. Majd következet a test festése Revel 87-es festékkel a test alsó részét és Revel 57-es + egy kis fehérrel a felső részt. Száradás után matt lakkal fújtam le. A szín összeállításba és a részletek finomításába sokat segítet Keresztes László, aki többek között tengeralattjáró makettekkel foglalkozik.
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Folyt köv.
KBT


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 13. - 21:15 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ez nagyon jól néz ki....nekem tetszik :D

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 15. - 11:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
5, (Torony, ágyú, fedélzeti löveg)
Sajnos ezeknek az apróbb részek kialakítására már nem igazán volt időm, meg kértem a Bátyámat, Király Józsefet, aki Kaposváron lakik, és szintén épít hasonló modelleket, hogy ö készítse el. Be kellet gyűjteni sok eredeti fotót és rajzot, hogy a legéletszerűbben meglehessen építeni, és pótolni a hiányosságokat. Nagyon szép és alapos munkát végzet ezúton is köszönöm.
Torony:
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Ágyú,fedélzeti löveg:
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Folyt köv.
KBT


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 15. - 15:24 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
A topic ELKÖLTÖZÖTT a tengeralattjárós rovatba:

http://users.atw.hu/sryforum/viewforum.php?f=37

Azon belül pedi ide:
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?t=650

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 18. - 22:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szep munka, nagyon jol nez ki. Vegeztel-e probamerulest?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 19. - 20:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ristvan!!
Ez a tengó már igen sokat uszot itthon is, és nyár ota külföldön hasitja a vizet. Szeptemberi U-BOOT találkozon Pozsonyba már az uj gazdija usztatta.

Király József U-1405 Kaposvár.

Ui: Öcsi/KBT/ bocsi hogy helyeted válaszoltam :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 19. - 20:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ristvan!!
Ez a tengó már igen sokat uszot itthon is, és nyár ota külföldön hasitja a vizet. Szeptemberi U-BOOT találkozon Pozsonyba már az uj gazdija usztatta.

Király József U-1405 Kaposvár.

Ui: Öcsi/KBT/ bocsi hogy helyeted válaszoltam :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 19. - 20:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ristvan!!
Ez a tengó már igen sokat uszot itthon is, és nyár ota külföldön hasitja a vizet. Szeptemberi U-BOOT találkozon Pozsonyba már az uj gazdija usztatta.

Király József U-1405 Kaposvár.

Ui: Öcsi/KBT/ bocsi hogy helyeted válaszoltam :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 20. - 16:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
6, (Úsztatás)
Elkészült hajóval kisebb-nagyobb nehézségek árán elmentük a közeli tóra, hogy kipróbálhassuk. A vízre tétel után hamar meg mutatkozót a hajó szépsége és jó manőverezhetősége. A felszíni manőverezés nem tért el a hagyományos hasonló modellektől viszont a dinamikus merülés első alkalmakor félve engedtük a víz alá de, mivel meg bízhatónak tűnt bátrabban próbálgattuk. Remek szórakozást és szép élményt nyújtott a hajó.
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
7, (összegzés) Amennyire féltem atoll hogy egy gyári kittet kel össze alítanom most már visszagondolva nem volt olyan nehéz és jó érzés volt, hogy minden alkatrész és technikai megoldás el volt készítve és nem nekem kelet mindent meg tervezni és kivitelezni. A kész hajó menet tulajdonságai is meggyőzőek voltak kevesebb utó munkálatot kívántak a vízen, mint a többi hajóm.
Viszont a hajó igen csak borsos ára, és az hogy egy ilyen jól meg tervezet hajó ilyen rossz összerakási rajzzal van ellátva csak negatívumként, szolgál, ellene szol még hogy sokk olyan technikai hiányosság van a dobozba (első sorba nem tökéletes, stabil zárhatósága a középső technikát tartalmazó PVC csőnek) amit semmi esetre se tud megoldani egy kezdő modellező segítség nélkül vagy csak több próbálkozás után, jár sikerrel. Az alap doboz Dinamikus merülésű hajót tesz lehetővé, viszont ehhez szükséges a nagyobb teljesítményű akkumulátor. Mindenképp meggyőző a teljes élmény eléréséhez, elkel készíteni a Statikus merülő technikát vagy hozzá vásárolni.

A kész hajóhoz készítettem egy szállító ládát hogy könnyebb legyen szállítani
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Készítettem egy videót:
http://www.indavideo.hu/video/U-47

KBT


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 20. - 16:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A hajó az új gazdájával szépen szerepelt a
R/c Modell Tengeralattjárók Találkozóján /Bratislava/ 2008 09 13-14.
Pár kép :
http://www.modelboats.sk/Home/akcie/sub_raca_2008/P1010187.JPG
http://www.modelboats.sk/Home/akcie/sub_raca_2008/P1010180.JPG
http://www.mo-na-ko.net/php/portal/_Clanky2008/Ponorky/slides/11.html

KBT


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 20. - 23:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
KBT írta:
3, ( Merülő technika) Elkezdtem a merülő technikának szánt „Kobel Tankot” építeni. A hajó belsejében lévő PVC csőbe kellett építeni a belső technikát. A cső átmérője és a hossza meg határozta, hogy mekkora csőből lehet elkészíteni. Első számításaim szerint 750ml–es űrtartalmú az ideális, hogy lemerüljön a hajó. Mivel én 60mm-es átmérőjű csőből szerettem volna elkészíteni, csak hogy ez itthon nem szabványcső, ezért külföldről kellett beszereznem, ahol kapható volt. 10mm-es PVC táblából készítettem a dugattyút, amibe kettő gumi gyűrűnek lett hely kialakítva a tengely 6-mm es menetes szár lett. A cső egyik végét esztergált dugóval zártam le a másik végére készítettem egy szintén esztergált pogácsát, ahova az előtte meg vásárolt 12 voltos autó kerék pumpából származó hajtást rögzítettem. Ez a pumpa bárhol beszerezhető, tartalmaz többek között egy 12 voltos motort, kis indító fogaskereket, valamit egy műanyag nagyobb fogaskereket, ami fém házba van elhelyezve. A műanyag fogaskerékbe bele faragtam egy 6-os csavaranyát, ami a menetes szárra tekeredik majd, és előre–hátra mozgatja a dugattyút. A vég kitérésekre mikrókapcsolót használtam, ez által biztonságosan lehetett mindkét irányban mozgatni a dugattyút, a víz be, és kiszívásakor. A merülő tartály űrtartalma 800ml lett.Így kaptam egy motoros fecskendőt, ami a lehető leggyorsabban szívja be vagy nyomja ki a benne lévő vizet.
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Folyt köv..
KBT


Szia KBT!
Ebben az esetben a fecskendo folyamatosan telik meg vizzel: az egyik vege (amelyiken bearamlik a viz) hamarabb megtelik, mint a masik veg. Igy a hajonak az a resze (orra vagy hatulja) ahol a viz bearamlik nem kezd el hamarabb merulni? Vagy felemelkedeskor a masik oldal nem kezd-e el hamarabb emelkedni?
Tisztelettel:
Ristvan


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 21. - 9:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
KJ írta:
Ristvan!!
Ez a tengó már igen sokat uszot itthon is, és nyár ota külföldön hasitja a vizet. Szeptemberi U-BOOT találkozon Pozsonyba már az uj gazdija usztatta.

Király József U-1405 Kaposvár.

Ui: Öcsi/KBT/ bocsi hogy helyeted válaszoltam :wink:


Aztabetyar! Hat ti varazslok vagytok, mindenesetre oszinte elismeresem. Azt hiszem van egy csomo, amit meg megtanulhatok toletek :D . En eddig csakis nem-mukodokepes reprodukciokat keszitettem (ajanlok figyelmetekbe a topikomon egy par fotot a felkesz masodik Titanicomrol - erre mar nagyon buszke vagyok :lol: ),
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.huKép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
ezert amikor ilyen mukodo szerkezeteket latok, hat.... kicsit faj a szivem.
Mindent bele KBT, csak igy tovabb!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 19 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség