SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 márc. 28. - 19:49

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 9 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: OSCAR-II K-141 KURSZK
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 30. - 9:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
OSCAR-II K-141 KURSZK


A K–141 Kurszk orosz Antyej-osztályú (NATO-kódja: Oscar–II) robotrepülőgép-hordozó atom-tengeralattjáró volt, teljes legénységével elsüllyedt a Barents-tengeren 2000. augusztus 12-én. Katasztrófája az év egyik legnagyobb nemzetközi érdeklődést kiváltó eseménye volt.


Története:

A Kurszk építése 1992-ben kezdődött az Arhangelszk közelében fekvő Szeverodvinszkben. 1994-ben bocsátották vízre, és még ugyanabban az évben, december 30-án hadrendbe állították. A hajót 1995-ben szentelték meg ortodox rituálé szerint. A Kurszk volt az utolsó tagja a még a szovjet időkben tervezett 949A Antyej (Oscar–II) típusú hajóknak. A dupla hajótörzs miatt ezt az osztályt elsüllyeszthetetlennek tartották. A külső héj mindössze 8,5 mm vastagságú, magas nikkel- és krómtartalmú ötvözött acélból készült, az ötvözet jól ellenáll a korróziónak, és mágneses tulajdonságai is kedvezőek, mert csak kis mértékben módosítja a Föld mágneses mezejét, ez pedig megnehezíti a hajó felderítését a mágnesesanomália-detektorokkal. A robbanás kétméteres lyukat ütött a belső, 51 mm-es acélhéjon.[1]
A Kurszk az orosz Északi Flottában szolgált. Forráshiány miatt a flotta az 1990-es években hatalmas leépítéseket volt kénytelen elszenvedni. A Barents-tengerről sok tengeralattjárót dokkba vontattak, és sorsukra hagyva lassú korrózióra ítéltek. A hadfelszerelés legszükségesebb részét leszámítva mindent elégtelenül szervizeltek, a kereső és életmentő berendezéseket és felszerelést is. Az 1990-es évek közepére költségvetési átcsoportosítások következtében az Északi Flottánál szolgáló tengerészeket egyre rosszabbul fizették. Az évtized vége azonban a flotta új reneszánszát hozta. 1999-ben a Kurszk sikeres felderítést hajtott végre a Földközi-tengeren. Célja az Egyesült Államok Hatodik Flottájának megfigyelése volt a koszovói háború idején. A 2000. augusztusi hadgyakorlat a legnagyobb nyári gyakorlat volt a Szovjetunió felbomlása óta. Négy hadi tengeralattjáró, a flotta Nagy Péter nevét viselő zászlóshajója (Pjotr Velikij rakétás csatacirkáló) és több kisebb hajó vett részt rajta.
A gyakorlat 2000. augusztus 12-én, kora reggel kezdődött. A Kurszk feladata az volt, hogy két (hatástalanított) torpedót lőjön ki egy Kirov-osztályú rakétás csatacirkálóra. Helyi idő szerint 11:28-kor (07:28 UTC) magas koncentrátumú hidrogén-peroxid (a torpedók hajtóanyaga) szivárgott be egy rozsdás részen keresztül a torpedóvetőcsőbe. Ez a csőben található sárga- és vörösrézzel reakcióba lépve láncreakciót váltott ki, ami kémiai eredetű robbanáshoz vezetett.

A túlélők utolsó órái

A hatodik, hetedik, nyolcadik és kilencedik rekeszekben dolgozó huszonhárom ember túlélte a robbanást. A kilencedik rekeszben gyűltek össze, ahol a másodlagos menekülőcsatorna is volt (az elsődleges a megsemmisült második rekeszben volt). Dmitrij Kolesznyikov másodkapitány – a három életben maradt másodkapitány egyike – úgy tűnik, átvette a parancsnokságot és leírta mindazon túlélők nevét, akik a hajó kilencedik rekeszében tartózkodtak. A robbanáskor a kilencedikben a nyomás akkora volt, mint a felszínen, fizikailag tehát lehetségesnek tűnt, hogy a menekülési fedélzeti nyíláson keresztül egyesével hagyják el a hajót. Ez 100 méteres emelkedést jelentett volna a sarki vízben, mentőöltözékben, hogy aztán a felszínen lebegve várják meg a segítséget. Nem ismeretes, hogy a fedélzeti nyílás belülről működtethető volt-e – a vélemények még mindig megoszlanak arról, hogy a szerkezet mennyire sérülhetett meg a robbanás során –, az azonban valószínű, hogy a legénység nem vállalkozott volna a veszélyes menekülési kísérletre akkor sem, ha a fedélzeti menekülőnyílás működőképes. Esélyeiket inkább talán abban látták, hogy megvárják, amíg a mentőhajó rácsatlakozik a fedélzeti nyílásra.
Nem lehet teljes bizonyossággal megállapítani, hogy a legénység megmaradt része meddig volt életben. Miután az atomreaktorok automatikusan lekapcsoltak, a vész-energiaellátás lassan kimerült. A legénység körül teljes lett a sötétség és csökkenni kezdett a hőmérséklet. Kolesznyikov még két bejegyzést tett, sokkal rendezetlenebb sorokkal, mint a korábbiak. Az utolsó így szól:

„ Sötét van itt az íráshoz, de megpróbálom vakon. Úgy tűnik, nincs esélyünk, talán 10-20%. Reméljük, legalább ezt elolvassa valaki. Itt a lista a más rekeszekből idegyűlt legénységről, akik most itt vannak a kilencesben, és megpróbálnak kijutni. Üdvözlet mindenkinek, nem kell kétségbeesni. Kolesznyikov. ”
– a túlélők parancsnokának, Kolesznyikov másodkapitánynak az utolsó feljegyzése


Nagy vita folyt arról, vajon meddig maradhattak életben a tengerészek. Egyes – különösen orosz – szakvélemények szerint nagyon gyorsan meghalhattak. Ismert tény, hogy a mozdulatlan Oscar–II osztályú tengeralattjárókban a propellertengely közelében szivárog a víz, amit 100 méteres mélységnél lehetetlen eldugaszolni. Mások arra mutatnak rá, hogy rengeteg elhasznált szuperoxid-tartalmú kémiai patront találtak, amit a szén-dioxid elszívására és oxigén kémiai úton való előállítására alkalmaznak. Ez lehetővé tehette, hogy a tengerészek akár napokig életben maradhassanak. Keserű csavar, hogy egyben haláluk oka is ez lehetett. Egy tengerész véletlenül vízzel hozhatta kontaktusba valamelyik patront, ez kémiai reakciót indított el és hirtelen fellobbanó tüzet okozhatott. A hivatalos vizsgálat megállapította, hogy néhány tengerész vízbe merülve valószínűleg túlélte a tüzet – a falon a tűz nyomai azt jelzik, hogy a víz magas szinten állhatott a hajó alsóbb részeiben. A tűz azonban gyorsan felemésztette a megmaradt oxigént is, az életben maradt tengerészek tehát valószínűleg megfulladtak.


Építés kezdete: 1992
Vízre bocsátás: 1994
Hadrendbe állítás: 1994. december
Pályafutásának vége: Elsüllyedt (2000. augusztus 12.)
Honi kikötő: Vigyajevo, Oroszország

Általános jellemzők
Vízkiszorítás: 13 400 t (vízfelszínen), 16 400 t (lemerülve)
Hossz: 154,0 m
Szélesség: 18,2 m
Magasság: 9,0 m
Meghajtás: 2 db OK–650b típusú atomreaktor, 2 db gőzturbina, 2 db hétlapátos hajócsavar
Merülési mélység: 300–600 méter (eltérő becslések alapján)
Sebesség: 32 csomó (59 km/h) alámerülve, 16 csomó (30 km/h) felszínen

Személyzet: 44 tiszt, 68 sorkatona
Fegyverzet: 24 db P–700 Granyit, 4 db 533 mm-es és 2 db 650 mm-es torpedóvető cső

Forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Kurszk


Modell Készítés


Régóta szeretem, volna ezt a nagyszerű hajót megépíteni Legnagyobb nehézség az elején a megfelelő tervrajz megszerzése volt, kis idő múlva le tudtam tölteni egy Orosz oldalról.
A hajó nagy méretei miatt a 1: 100 –s méret mellett döntöttem.

A test építése:

Kivágtam a bordákat pozdorja lemezből és Hungarocellből a testet. Lekentem gipszel, és kicsiszoltam majd kidolgoztam az apró részleteket. Mivel elég aprólékosra sikerült a test, sablonkészítés csak Szilikon gumiból volt lehetséges. A forma készítéskor kiderült hogy a Szilikon gumi nem kötött meg, így a test alsó felét újra kelet készíteni, a gipsz mag is sérült, nem lett tökéletes a sablon. A tervezet több példány helyet csak 3 db hajó készült el gyantából. Sajnos eltelt egy kis idő mire ismét nekiláttam a test beépítésének.
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Folyt. Köv.Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Folyt.köv.
KBT


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 15. - 17:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ballaszttartály:

Sokat gondolkodtam, hogy is rendezem el a testbe a belső technikát. Mindenkép szerettem volna, ha a merülő technika sűrített levegővel működne. Ezért el is terveztem, hogy két ballaszttartályt építek be a hajóba egyet az elejébe és egyet a végébe. A test közepébe a levegő tartály kerülne, az első ballaszttartály és a levegő palack között az akkumulátor helyezkedne el, ami egy 12v 7, 2 amperórás ólomzselés lenne. A tervezés és a megvalósítás között sajnos a tengeralattjáró modelleknél mindig nagy eltérés van, én is így jártam.
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A vízre bocsátásnál kiderült, hogy a test instabilitásához járt ez a fajta elrendezése a belső technikának.

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu/www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Újbóli tervezés következett. Meg próbáltam egy motoros ballaszt tartályt „Kobel tankot” építettem a test közepébe, és ehhez képest rendeztem el a többi belső technikát. Sikerült is meg építeni de a vízre tételnél sajnos felemás eredmény, nyújtott, mert a ballaszttartály szépen működött és merült is a hajó, de mivel a motoros pumpa; mikor beszívta a dugattyú a vizet, olyan nagy nyomás keletkezett a testbe, amit nem tudott meg tartani és minden esetbe kiszökött a levegő a testből és így beázott.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 15. - 17:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Ismét új megoldáson kelltet gondolkodnom, így visszatértem a sűrített levegős megoldáshoz. Sikerült beszereznem 12 Voltos levegőszelepeket a pontosabb szabályozáshoz, és nyomáscsökkentő szelepet az egyenletes levegő szabályzásért. Úgy döntöttem, hogy más elrendezést választok, és így történt az, hogy a testmértani közepébe raktam a ballaszttartályt, ami a test egy leválasztott szelete lett, az űrtartalma 2, 5 literrel. Az akkumulátor előre került, a levegőtartály hátra. Ez az elrendezés valamint a mágnes szelepek használata sikerrel járt, sőt még beépítettem egy biztonsági nyomáskapcsolót, amit egy mosógépből szereztem, aminek a lényege; hogy a beállított vízoszlop elérésekor a membránkapcsoló átváltja a mágnes szelepeket a levegő feltöltésre, és a hajó a felszínre jön.

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Későbbi probléma csak a merülés beállítása volt, ami abból állt, hogy a test eleje és a vége egyszerre merüljön. Ezt omlózással, és hungarocellezéssel tudtam elérni.

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

http://www.youtube.com/watch?v=1_HYqx8IbCo


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 01. - 13:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
"KBT nekem tetszik amit csinálsz :lol: "

Hozzá szolok már a topic-hoz, nehogy azt mond hogy a kutyát se érdekli!!
:lol: :lol:

Kell a nyilvánosság ahoz, hogy elismerjék amit csinálsz. Most hogy komplett lesz a bemutató tengoid sora, és tul leszel Ausztrián, igazán itthon is KELL bemutatokra menned !! Az Hogy a KIDOLGOZÁSOD nem makett jellegő az egy dolog, de müködnek és megbizhatóan usznak-merülnek.Tény, nagyon sok mindent kell még tanulni töled még nekem IS. Nehéz "Úttörönek" lenni, egy olyan országban amiben a modellezök semmibe veszik /tisztelett a kivételnek!!/ lenézik ezt a fajta modellezést. NEM BAJ!! Vannak azért olyanok akiket érdekel amit csinálsz, én csak továbra is bátoritalak és ahogy tudlak támogatlak abban hogy tovább csináld, és add tovább azt a tudást amit megszereztél :wink:


Király József u-1405 Kaposvár.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 08. - 16:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
videó a proba merülésekről:

http://www.youtube.com/watch?v=1_HYqx8IbCo

Meghajtás:

Mivel a test alakjából adódóan két propellert van, a szokásos 12V –s motorokat építettem be, amit autó kompresszorból szedtem ki. Az áttételt ami1: 3-s régi Tamiya autóból maradtak. A tönkcsövet alumínium csőből és 4mm-es hegesztőpálcából készítettem.
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A propeller, ami elég egyedi, egy barátom készítette: Benkó László sárgarézből; külön köszönet érte,

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
illetve a később be épített feszültség szabályzókért is. Nagyon hosszú a hajó, és az eredeti kormánylapátok csak korlátozva működnek a modellnél, így ki kellett használni a két külön motort. Nagy segítséget nyújtanak a külön-külön forgás irányváltoztatással, nagyon könnyen lehet irányítani a modellt. Segítséget nyújt még az orrba elhelyezett ablakmosó szivattyú is, ami álló helyzetbe segít a kormányzásba, navigálásba.
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Első kormánymerülő lapát:

Az eredeti hajón az első lapátok behúzhatóak oldal irányba. Ezt szerettem volna én is elkészíteni, ezért sokat gondolkodtam, hogy is készítsem el, de végül elkészült és szinkronizáltam a kinyitást és a le-föl mozgatást.
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

http://www.youtube.com/watch?v=q5tsVgIZ2cE


A test befejezése, dekoráció:

Mivel sajnos le kellett mondanom a test alsó felének ugyanolyan szép kivitelezéséről a sablon hibája miatt, meg próbáltam pótolni utólag azokat a kisebb részeket, periszkópokat, antennákat, amik lemaradtak.

Torony:

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Nagy segítséget kaptam szintén Benkó Lászlótól azzal, hogy elkészítette nekem a vízbe eresztő nyílásokat fotómaratás segítségével.

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Sokat változtattak ezek a kis kiegészítők és a többi apróság. Elkészítettem a vízbeengedő csonkokat is. Pótoltam a kisebb hiányosságokat, így következett a festés.

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu




A festéshez nagy segítséget kaptam Borza Tamástól és Bárány Gyulától, és a http://www.sziklafonix.hu/tól. Külön köszönet a festékekért, amik Humbrol vízbázisúak voltak. A matrica lapot én állítottam össze, az eredeti fényképek alapján szerkesztettem és nyomtattam ki

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 08. - 16:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A kész hajó:

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Úsztatás vízre tétel:

Hamarosan :lol:

KBT


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 08. - 16:55 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. KBT!

Ez nagyon szép lett. Impozáns darab. Hol lesz a vízretétel nagy pillanata?


Sikeres vízretételt.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 08. - 17:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm :lol:

Igazából most tesztelgetem, a premier Ausztriába lesz Szeptemberben a Találkozón. Sokk képet és videót fogok készíteni.
KBT


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 08. - 18:19 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
KBT írta:
Köszönöm :lol:

Igazából most tesztelgetem, a premier Ausztriába lesz Szeptemberben a Találkozón. Sokk képet és videót fogok készíteni.
KBT


Nagyon helyes! Ha személyesen nem is , a képeken keresztül, lélekben
ott lehetünk mi is kicsit. Vedd úgy, hogy a fórum nevében "megbízlak"
kiküldött tudósítónknak , az Osztrák versenyre.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 9 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség