SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 márc. 28. - 17:23

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 12 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Volt Egyszer Egy Vadnyugat
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 17. - 11:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdvözlök mindenkit ezen az új oldalon, mert ez egy teljesen új vállalkozás. :D

A történet, még a hetvenes években kezdődött, a topik címét adó filmmel. :D
Hogy maga a film mekkora művészi értéket képvisel, ez a történet szempontjából érdektelen. Ami fontos, az maga a táj, és a környezet, valamint a körülötte kialakult kultusz.
Az idők folyamán, nagyon sok könyv, történelmi tanulmány látott napvilágot, leleplezve a valódi hátteret, a sok felemelkedést, és a sok tragédiát, ami a vasútépítés körül kialakult Amerikában.
Ezzel a történettel, és a hozzá kapcsolódó terepasztal építésével szeretnék itt bővebben foglalkozni, aminek aktualitását egy egészen különleges hajó modellje adta. :D
/Csak hogy a hajókról se feledkezzünk meg./

folyt. köv:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 17. - 11:09 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Egy kis kedvcsináló igazn elvetemült vasutasoknak.

http://www.youtube.com/watch?v=qoDX-ClLTTI

Ez ám a vasút, meg a hozzávaló kert. A mozdonyhoz tartozó cikk:
http://www.sidestreetbannerworks.com/locos/loco111.html

Külön érdekes, hogy alkoholos kazánja van a kis masinának.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 17. - 12:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
A történetnek az ad szomorú aktualitást, hogy legkisebb fiam tanulási nehézségei miatt, (hallás és szövegértési zavar) Pestre kell hogy járjon iskolába, ami elég nehéz és fárasztó neki.
Ahhoz, hogy kellően tudjam ösztönözni, megígértem a terepasztalát karácsonyra.
Róla köztudott, hogy vonat bolond. :D
És hogy miért pont ezt a kort, és helyszínt választottam?

Kép

A kép azt hiszem magáért beszél. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 17. - 13:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Akkor, amikor első alkalommal mutattam fiaimnak ennek a hajónak a képeit, tátott szájjal bámulták, és mind szerszámot akart ragadni. :-)
Mivel a házunk adottságai olyanok, hogy egy nyílt pályát lehet építeni nekik, a terepasztal lényegi tartalma adott volt.
Az U alakú asztal két végére fejállomás épül, középen pedig egy átmenő, esetleg egy mellékvonallal.
Az egyik végén az állomás épületei és műtárgyai többségében elkészültek, csak festeni és összeállítani kell, a másik vége pedig ez a kikötő részlet kerül.

Kép

Kép

Magát a hajót nem valószínű hogy megépítem hozzá, bár ki tudja, mert 1:120 méretaránnyal elég macerás a dolog. :D
Ez a TT méret hivatalos szabványa.

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 17. - 14:02 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ha már "Volt Egyszer Egy Vadnyugat"

Nagyon hasznos és sok segítséget adó, ha a google-ba beütöd a két nagy
vasúttársaság nevét, amelyek a középnyugatot (mifelénk ezt hívják
vadnyugatnak) meghódították a vasút számára.

Itt az a híres fotó, ami az Amerikai egyesült Állmok történelmének egy
igen jeles és nagyszerű pillanatát ábrázolja:
Kép
1869-ben Utah Állam területén találkozott egymással az UNION PACIFIC
és a CENTRAL PACIFIC vasúttársaság sínpárjai, és ezzel megszületett
az összeköttetés a hatalmas kiterjedésű USA Keleti-, és Nyugati partja
között.
Balról a CENTRAL PACIFIC társaság "Jupiter" nevű mozdonya, jobbról
az UNION PACIFIC társaság 119 pályaszámú mozdonya látható.

Ami igazán irigylésre méltó, hogy ez a két szinte kultikus gőzmozdony a
mai napig megvan, sőt, gyönyörű állapotban vannak, sőt még
üzemképesek is.

Kép
A JUPITER napjainkban.

[img]http://www.train.camuxi.com/DonneesFichier,table,articles,champ,image,cle,no_article,valeur,81,titre,présentation-union-pacific-n119-4-4-0.jpg[/img]
A 119-es napjainkban.

Ezt a hozzá-állást azért nagyon irigylem az USA-tól.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 17. - 14:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Ehhez nincs mit hozzá tenni. :D
Ők a nemzeti értékeiket még mindig Nemzeti Értéknek tekintik.
Az utolsó talpfa szög, ami aranyból készült, a mai napig kiállítási tárgy.
Mind a Central, mind pedig az Union Pacific vasúttársaság története meg van az archívumomban, de ami igazán nagy segítség a terepasztalhoz, az a következő oldal.
http://www.cprr.org/Museum/Ephemera/Sol ... Model.html
Érdemes végignézni, bár ha az ember belefeledkezik, eljár felette az idő. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 nov. 05. - 11:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kis kihagyás után "újra itt" mint Honthy Hanna mondá oly sokszor a színpadon. :D

A munka, csak azért mert nem írok róla, nem áll meg.
A terepasztal készül karácsonyra.
A téma adottságából fakadóan, egy nagyon fontos tereptárgy a vége felé jár már, mégpedig egy jellegzetesen amerikai vasúti híd.

Kép

A dolog szépsége, hogy az egész szerkezet úgymond hulladékból van.
A híd elemei hajóépítésből megmaradt leeső balsadarabokból, hurkapálcából készültek, míg a terep, a fürdőszobánk álmennyezetének megmaradt hungarocell tábláira épített tojástartó kartonokból, papírmaséval kikenve.

Kép

Kép

Az a jó ebben az építésben, hogy az 50 x50 cm méretű lapokat, mint önálló modulokat lehet kezelni, vagyis mindenhová hozzá lehet férni, és csak a végén kell összeépíteni.

Most már jöhet a festése, illetve a következő panel. :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 nov. 06. - 8:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Lelki segítségnek!
( Az mondja " tele van vele a padlás"!)

http://www.youtube.com/watch?v=_7crTKSz ... re=related


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 nov. 07. - 15:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Próba képpen csináltam egy színre festést, ami a Rio-Grande homokkő hegyeinek az alapszíne.

Kép

Kép

Nekem is, fiaimnak is tetszik, így az elképzelés marad. :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 nov. 15. - 19:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Ha lassan is, de haladok. :D

A híd végéhez tartozó őrház épülete, egy jellegzetesen erre a vidékre tervezett víztároló, és egy szélenergiát kihasználó szivattyú készült ma délután. :D

Kép

Kép

Ideiglenesen a helyére téve.

Kép

Az őrház teteje nem ilyen kék lesz, csak nem volt itthon más színű hullámkartonom. :D

Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 nov. 16. - 8:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Azért sokkal többet ér, mint sok gyári műanyag terepasztal tartozék!
Köszönjük és igy tovább.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 03. - 14:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Úgy 10 000 000Ft,- szaladgál a sineken!

http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic. ... 1903#21903


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 12 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség