SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 25. - 11:04

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 16 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Sínretenném a Modellező Szakkört :-)
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 17. - 9:32 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.: Mindenkinek!

Új terembe és új tárolószekrénybe költözik a Modellező Szakkör az idei évtől. Az új szekrény egy régi békebeli technika szekrény, jó nagy mélységgel, így széles , nagy polcok vannak benne. Ezt meglátva arra goldoltam, hogy lehetne a Modellező Szakkörnek egy terepasztala is.

Idén úgy tervezem, hogy nem építünk nagy projektet, hanem több kisebb, egyszerű modellel fogunk foglalkozni, így több sikerélménye lesz a gyerkőcöknek, és kicsit több háziverseny, játék lehet a munka mellett.

Ebbe a tördelt munkamenetbe kiválóan illeszkedne egy közös terepasztal, amit együtt építhetünk. Ki egy épületet, ki egy vágányszakaszt ki egy alagútbejáratot stb... az sem mellékes, hogy iskolai rendezvényeken -amikor megjelenik a szakkör- így lenne valami mozgó, "élő" interaktív ketyerénk is ami feldobja az ilyen bemutatkozásainkat.

Szóval ez a terv.

A gond az, hogy nem ismerem eléggé a modellvasutak világát, és először azt kellene eldöntenem egyáltalán, hogy kivitelezhető-e az ötlet, és ha igen milyen méretarányban. Mindent a polc mérete határoz meg (amit még nem tudok pontosan) . Nem akarok többrészes asztalt, és "N" építési nagységban biztos elférne egy szép vasúti életkép, csak a szakkörnek egy huncut garasa nincs, így koldulni kell majd az alkatrészeket is, és ebből a szempontból jobb lenne egy népszerűbb, általánosabb építési nagyság.

Első körben a TT-re gondoltam, és ebben kéne egy kis segítség nekem:

Mekkorák a TT építési nagyságban kivitelezhető ívsugarak? Ugyanis legalább egy oválpálya kéne a "polcra". Abból már lehet tovább építkezni, fejleszteni. De ha egyetlen ív sem fér el a polcon, akkor kútba esett a nagy ötletem :? :? :? :? :?

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 17. - 14:25 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Úgy tűnik kútba esik a nagy ötlet :cry: :cry: :cry:

A polc alapterülete 542x1130 mm-es felfelé pedig 310 mm-es lehetne a "terepasztal". A TT építési nagyságban az eddig kiderített adatok szerint a legkisebb körkörös pálya átmérője 570 mm lenne szóval ez sehogy nem fér el :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Most nézegetek "N"-es elemeket, de ezzel már anyagi gondok lesznek....

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: TT
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 18. - 18:56 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Tapolca
Nem tudom a lehetőségeket , de mi volna akkor ha felhajthatóra készítenétek önálló szekrénybe. Annó 1800x2200x400 mm méretben építettem TT asztalt ilyen módszerrel.

Üdv. máv275 :)

_________________
mik. ohne Ende Dampfroß = Gőzmozdonyok mindíg lesznek :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 18. - 20:30 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Egy szekrényt kaptunk a technika szertárban. Igen szűkösek a lehetőségeink (sajnos). Csak elzárva lehet tárolni az ilyesmit (mert nem csak modellezők és rendes gyerekek járnak a suliba) és a szekrény is kevés az iskolában, de viszont mindenki szeretne egy sajátot a dolgainak. Így is nagy dolog, hogy egy egész nagy szekrényt kaptunk, ami csak a mienk :-)

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Sinre tenném a Modellewző Szakkört.
HozzászólásElküldve: 2013 aug. 16. - 21:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 4
Tisztelt SRY és a Vasútmodellezés irányt érdeklődők.

Mint új belépő elolvastam a vasútmodellezéssel kapcsolatos témákat és én is szeretném bemutatni a mi szakkörünk munkáját.
A vasútmodellező szakkört úgy sikerűlt ""sinre tennem "",hogy 1996-ban a Győr-Ménfőcsanaki Falunapon a Bezerédy-Kastély vezetése megkért arra ,hogy a kiállitáson én is mutassam be a hajómodelljeimet valamint a vasútterepasztalomat aminek nagy sikere volt.Ezek után a Kastély vezetése felkért ,hogy kezdjek bele a szakkör megalapitásába, megszervezésébe ami a mai napig is sikeresen működik. Egy nagy helységet kaptunk , ahol előszőr csak kisebb körasztalok voltak majd elkezdtük összetolni az asztalokat és igy mára már félkörben a teremben több méternyi bejárható pályát épitettünk ki.Most is dolgozunk még a Ménfőcsanaki állomás modulján mely kb 8-méter hosszú és a 80-as-90-es éveknek megfelelően néz ki.Különben én 1981-től 2003-ig ott dolgoztam /13-évig mint forgalmista/ igy aztán van tapasztalatom a vasúttal kapcsolatban .Igy ha bárkinek tudok segiteni várom kérdéseiket. Honlapunk :www.vasutmodellklub.atw.hu Üdv Antal.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 aug. 17. - 14:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
sry írta:
A polc alapterülete 542x1130 mm-es felfelé pedig 310 mm-es lehetne a "terepasztal". A TT építési nagyságban az eddig kiderített adatok szerint a legkisebb körkörös pálya átmérője 570 mm lenne szóval ez sehogy nem fér el


Készítsetek két darab félasztalt, ami összedugható. Ez azért is jó, mert később, közti darabokkal tovább bővíthető a végtelenig. Egyedüli korlát az illesztési felületeken a vágányok száma.

Tehát az eső asztal 1100x1040 lehet (2x 1100x520). Masszív fa keret kell alá (kb 10x4cm-es lécből), hogy a kapcsolásnál (pl 2-4 darab M10 szárnyas anyákkal) ne legyen gond. De ha pl 15cm magas keretlécet használsz, és nem lesz 15cm-nél nagyobb tereptárgy, akkor egymásra rakható lesz tároláshoz/szállításhoz (a szekrénybe így viszont nem fér be).


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Szétvehető terepasztal.
HozzászólásElküldve: 2013 aug. 17. - 21:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 4
Tisztelt SRY.

Nem tudom ,hogy még téma a szétszedhető terepasztal megoldása ,mert az én terepasztalom amit még 1968ban kezdtem épiteni és még a mai napig is üzemel azt úgy készitettem hogy két daraba szétvehető és sokáig úgy volt tárolva ,majd később a mellékelt képen is látható fix helyen van de bemútatókra ,kiállitásokra sokszor volt szállitva és jól birta a megpróbáltatásokat.Ezen is van körbe egy 22-cm-es védőfal és tetejére 4db rétegeslemez fedél van rátéve porvédelem céljából.A magas védőfal alkalmas egymásra tétél megoldására.Én is szállitáskor úgy vittem . Az alapkeret nekem 5x2.5-ös tetőlécből van és keresztmerevitők 40cm-renként van alul.Igaz az én asztalom H0-ás méretű de ha TT-és méretről van szó akkor is elég az ilyen méretű léc és úgykell rá magasitó védőfalat tenni ami merviti hossz irányban.
Üdv Antal.
[img][URL=http://kepkezelo.com/viewer/z2usgydjx011ijzasv6n.jpg][IMG]http://kepkezelo.com/images/z2usgydjx011ijzasv6n_thumb.jpg[/IMG][/URL][/img]


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hajóács1948 2013 aug. 17. - 21:49-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Szétvehető terepasztal.
HozzászólásElküldve: 2013 aug. 17. - 21:48 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
Kép

_________________
https://medvegabor.synology.me


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 aug. 18. - 12:31 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Hajóács!

Köszönöm az ötletet! Ha folytatódik a terepasztal projekt, élni is fogok vele. Sajnos egyenlőre úgy néz ki, hogy a szakkör is megszűnik, nagy bánatomra.

A terepasztalod kifejezetten tetszik, jól átgondolt, nem túl zsúfolt, ilyen kis méreben ennél sokkal többet nem is lehetne kihozni belőle.

Talán annyival toldanám meg, hogy ha már amúgy is ott vannak ezek a "falak" körben, akkor kidekorálnám egy tájkép-poszter sorozattal, hogy ne csak a pőre, barna lemez legyen, hanem szántóföldek, hagyoldal, erdő stb... de elehet ez már csak az én kukacoskodásom.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: H0-ás terepasztal.
HozzászólásElküldve: 2013 aug. 18. - 22:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 4
T.SRY!

Már nagyon sok terepasztalt épitettem ismerősöknek ,kolégáknak ,igy van már gyakorlatom benne .Elismerem valóban jobban nézne kiha az oldalon lenne tájkép de én inkább az asztal működésére figyeltem oda .
Ez az asztal egy félig önműködő rendszerű alak és fényjelzőkkel telepitett ,kicsiben minden van rajta:átmenő állomás,fejállomás,iparvágány,hegyiszakasz,fűtőház ,mozdonytelep.
A vasúton eltöltött 23év tapasztalata mind megtalálható.Ugyan ezen a módon üzemel a klubbunkban a teljes pályaszakasz.
Sajnálattal olvasom a szakkör sorsát és bizony nálam is érezhető az anyagi problémákból adódó helyzet. Mi is eléggé megfogyatkoztunk te a törzstagok / az idősebb korosztály/még továbbra is kitartanak .Kevés az a fiatal aki komolyan helytáll a modellezésben . Hat évig csináltam nyári tábort is de az idén már nem válaltam be .Nálam most inkább a hajózásban van látható utánpótlás ,hárman is épitenek hajókat és elég ügyesen .Azért bizni kell csak lesz jobb a helyzet és sikerűl tovább vinni a szakkört .

Baráti Üdvözlettel Antal.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 aug. 19. - 9:37 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Ja kérem ha valaki szakmabeli, akkor "kicsit" könnyebb megfelelő terepasztalt összehozni :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

A hajómodellezésből pont ezt hiányolom nagyon. Sok szép hajómodell van, de néha a hajam égnek áll, hogy a jelzések, műveletezések során milyen káosz van. Nem véletlenül vannak azok a jelzőfények, jezőzászlók és hajózási közlekedési szabályok .... de ez nem igazán hat meg sok hajómodellezőt. És ez még nem is olyan összetett mint a kötöttpályás közlekedés, mégse nagyon megy a dolog :wink: :wink: :wink:

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
HozzászólásElküldve: 2013 aug. 19. - 21:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 4
Üdv Zsolt! A hajómodellezésel kapcsolatos problémák ahogy én látom 50-év távlatából. Igaz ezt a témát inkább a hajózásnál kellene megirni de talán itt is elolvassák sokan .

1.Nagyon sok honlapot olvasok rendszeresen ,valamint a hajózás fórumot is rendszeren nézem ,mert én a vizen nöttem fel .Amit hiányolok ,hogy nem ,vagy csak kevés magyar vonatkozásu hajómodellt látni versenyeken.Pedig már 1959 ,1963-ban is volt magyar hajórajz,sőt most már ott a Hajóregiszter ahol minden magyar hajó megtalálható. Igaz nincs bordarajz ,de egy leleményes modellező mit csinál ,keres olyan hajórajzot ami hasonlit hozzá és átszerkeszti .Én igy rajzoltam ki vagy tiz magyar hajót amit csak meg kellene épiteni.Pl.Belloanisz,Buda motoros,Vásárhelyi Pál gőzös amit pl itt a honlapon telálható legyel gőzös mintályára meglehet épiteni.

2.Valóban elismerem amit te is kifogásolsz ,hogy a hajók jelzései,festései,kialakitása,a vizen való közlekedést meg nem tartják be ,csak megy mindenki amerre tud .Nézd meg a videómat ahol a """Vértessel oldalra vett uszállyal ""
közlekedem.ezt külön kérték akkor a hajósvendégeim mert ilyen is volt .

Egyenlőre ennyit a hajózásról ,mert itt inkább a vasútmodellezéssel kell foglalkozni. Arról is sokat tudok irni ,mert nem csak megépiteni kell egy pályát hanem azon tudni kell ill.lehessen közlekedni minden vágányon minden irányban .
Pl. ha megnézi valaki a honlapunkon látható teremben lévő pályát ,azt három trafóról van kezelve és analóg nem digites. Pl.nem a trafók vannak forgarva irányváltáskor hanem a mozdonyokban van megcserélve a polaritás a motornál és igy van páros ill.páratlan vonat a pályán . Az állomásokon a jelzők váltókkal függésben vannak és közös állitással oldódnak és a vonatok teszik ""vörösbe"", mert a vasúton nincs piros!!!!.
Erről van egy sztorim majd egyszer elmesélem személyesen . Ha valakinek van bármilyen kérdése a vasúttal kapcsolatban úgy irjon ,szivesen válaszolok.

Üdv Antal.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
HozzászólásElküldve: 2013 szept. 22. - 20:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 4
Üdvözlök mindenkit.

Szombaton a Ménfőcsanaki Szüreti Mulatság keretében a klubbunkban sinre tettünk sok járművet a látogatók örömére.
Kép
Kép
Kép
Kép
A termünkbem félkörben mennek a vonatok.

Kép
Ezen a képen látható az 1954-ben gyártott PÉ-VÉ-s vasútam ami még a mai napig is üzemel.
Kép
Itt az egyik irányitópult
Kép
Innen van irányitva Ménfői állomás.
Kép
Innen van kezelve a másik végpont.

Üdv Antal.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re
HozzászólásElküldve: 2013 szept. 26. - 16:40 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Tapolca
Kedves Antal,

gratulálok a szervezettséghez , nem sért senkit ha nem csak ide illő témával foglalkozol legfeljebb kíváncsiságból belenézünk a hajós topicba.
Ma voltam felétek sajna szüreti mulatság idején zárva vannak azok akiket felkerestem. Várjuk vasúttal (modell) kapcsolatos ötleteidet és beszámolóidat. sry ha javasolhatom Antal barátunkat megbízhatnád eme topic gondozásával , remélhetőleg hajlandó elvállalni , talán felélénkülne kicsit a téma.

Üdv. máv275 (Imre) :)

_________________
mik. ohne Ende Dampfroß = Gőzmozdonyok mindíg lesznek :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Válasz a hozzászólásra.
HozzászólásElküldve: 2013 szept. 26. - 21:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 4
Kedves Imre .

Köszönöm az elismerő szavakat amiket irtál a munkámmal kapcsolatban .Valóban nagyon sok szervezést kiván egy jól működő szakkör vezetése , rendezvények lebonyolitása de szerencsém van ,hogy jól összeszokot csapat vesz körül igaz mostanában kevesen vagyunk de annál jobb az összefogás.Lassan két hónapja lesz, hogy a fórumra bejelentkeztem és rendszeresen olvasom a friss és régi irásokat amelyek között találtam valóban folytatni valót akár hajózás akár vasút témában .Igaz hogy én már nem vesenyzem hajózásban /1960-tól 69-ig majd 1988-tól-1992-ig fiammal együtt versenyeztem "M"-hajóval/ de épitek ,és sokhelyre hivnak bemutatni hajómodelljeimmel .Én csak ""magyar hajókat ""épitek.

Irtad ,hogy jártál felénk de hozzánk nem jöttél be .Hát akkor most megragadom az alkalmat és kérek minden felénk járó barátot ,modellező kollégát ,hogy a Ménfőcsanaki Bezerédy- kastélyban lévő klubbunk,bemutatótermünk nyitva áll mindenki számára.Hétköznap 9-től este 19-óráig,hétvégén pedig rendezvények alakalmából a programok alapján.

A vasúttal kapcsolatban pedig azt tudom igérni ,hogy már az irásaimból is láthatátok van némi gyakorlatom benne mivel a vasútmodellezést 1967-óta csinálom és a MÁV-nál is dolgoztam 23-évet a forgalomnál. Ezért is készitjük még most is a Ménfőcsanak állomás H0-ás maketjét 8-méter hosszban a 80-as -90-es éveknek megfelelő állapotában.

Ezek után felajánlom ha a leirtakkal kapcsolatban bárkinek tudok segiteni ,kérem irjon és a több mint ötven éves modellezői tapasztalataimat szivesen átadom bárkinek aki igényt tart rá .Mind két témában nagyon sok könyv, rajz, leirás,fényképem van.

Üdv Antal.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 16 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség