SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 16. - 18:27

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 13 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Épitsünk MÁV-os járműveket.
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 11. - 22:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 4
Üdvözlöm a topikba látogatókat.

Ebben a topikban olyan modellépitők , illetve leendő épitők hozzászólásait ,javaslatait,segitségét várom ,akiket érdekelnek a MÁV-os járművek méretarányos modelljei.
Természetesen lehet épiteni teljesen élethű modellt és lehet épiteni csak hasonló járműveket is, de ez attól is függ ,hogy kinek milyen a kézügyessége,szerszámfelszereltsége,és legfőképp milyen anyagi lehetőségei vannak .
Modellező pályafutásom alatt én is találkoztam már teljesen kiépitett ,szépen kidolgozott modellel is meg csak részben hasonló de mégis üzemképes modellel is .
Általában valamilyen donor mozdony alvázára is lehet épiteni járművet némi átalakitással ,de ha már megkell bontani egy jármű jól kiépitett meghajtását az élethűség kedvéért , akkor már esetleg lehetnek később gondok a működéssel.
Aztán van lehetőség vásárólni egyedileg készitett alvázakat,meghajtásokat de ezeknek általában kidolgozástól függően van az árúk ,tehát itt jelentkezik az anyagi lehetőség.
Én is épitettem már járműveket és én inkább az űzembiztonságra törekedtem ,meg azért egy kicsit az élethűségre is .
Várom a hozzászólásokat .Tisztelettel Antal.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Épitsünk MÁV-os járműveket.
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 11. - 22:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 4
Kezdetnek szeretném bemutatni az általam készitett MDa-motorvonat mozdonyát melyet "Csörgőre" épitettem rá és máig is jól működik .Az alvázán csak némi átalakitást végeztem azt is csak a kaszni ráépitése végett .Motorikusan nem bántottam csak a világitást alakitottam át.
Kép
Kép
Kép
Kép

Üdv Antal.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Rajzok ,műszaki leirások.
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 12. - 9:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 4
A járművek épitésével kapcsolatban ha bárkinek szüksége van segitségre ,úgy állok rendelkezésre ,mert MÁV-os munkám alatt sikerült sok leiráshoz, rajzhoz hozzájutni és ide a topikra is teszek rajzokat , de minden ide nem fér el, igy ha valakinek kell olyanrajz amit itt nem talál az keressen meg és küldöm a kért anyagot .

Ime egy két rajz :
Kép
Kép
Kép
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 12. - 11:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Jó volna gondolkodni a HOe méretü modelleket hogyan építsük meg?

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: H0e-modellek épitése.
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 12. - 21:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 4
Üdv Tamásbá.

Köszönöm ,hogy máris figyeled a munkámat és azt is ,hogy te vagy az első hozzászoló a témában . El is kezdtem keresni az irattáramban az ide illő dolgokat és azt már elöljáróban irhatom ,hogy a H0e-méretaránya 1:87-es tehát sokmindenben megegyezik a h0-ás mérettel .De azt is figyelembe kell venni ,hogy a nyomtávolság az "N"-es 9mm-es nyomtáv ,ami a valóságban a keskenynyomtávú /650-750mm-es/ vasútnak felel meg . Ebből máris az következik ,hogy a járműszekrény mérete több mindenbe eltér a H0-ás méretű modellektől.
Pl. a járműszekrény magassága ,kerekek átmérője,vonóhorog tipúsa,stb .
Javitottam már ilyen méretű járműveket , de nekem ilyen nincs csak "N"-es van . De igyekszem ilyen rajzokat feltenni a témához .

Üdv Antal.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 13. - 7:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Én tudom, hogy ez a " szegények " kategóriája, de ahogyan én mint turista is írom:
" NEKEM TETSZIK ENGEM ÉRDEKEL"

Majd kialakul a szerelvények készítésének módja és ehhez kérem a TE segítségedet és előre is köszönöm!

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: H0e-es járművek épitése.
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 13. - 10:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 4
Üdv Tamásbá .
Amit ma reggel átnáztem rajzokat még nem találtam kiszerkesztett járművet de én ezt úgy szokom megoldani a hajóknál is meg a vasútnál is ,hogy fogom a kiválasztott jármű jellegrajzát /amit pl.a H0e esetében a 760mm-es nyomtávú kisvasútaknál található rajzokat/ és minden ott található mértet osztom 87-tel és máris van méretem az épitéshez .A másik segédanyag lehet az N-es járművek kerekei, esetleg az átalakitott alváz pl.kocsi esetében ,aztán láttam már /van is képem műgyantából /készitett kocsialapot.Mozdony esetében már nehezebb a helyzet mert ahoz nehezebb donormozdont találni és ha több tengelyes mozdonyról van szó , ott már figyelni kell a forgócsaptávolságra, tengelytávolságra. Igy aztán aki szereti a pontosságot és ""szegecset számlál""az kénytelen csinálni,csináltatni teljesen élethű alvázat.
Én most is dolgozom /Ha ráérek/ H0-ás,TT-és mozdonyon és én is a MÁV-os könyvemből veszem ki a méreteket és úgy épitem a mozdonyokat .
Van egy olyan klubbtagom aki már regisztrált ide a fóruba és majd ő tesz fel saját készitésű TT-és járműveket .

Üdv Antal.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 14. - 7:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Először köszönöm a segítségedet!

Nekem is az a véleményem, hogy az " N " méretű alvázakkal kel kezdeni.
Én már régen csináltam ilyen megoldást PIKO egyszerű személykocsi
felsőrésszel-vagonnal.
A mozdony egy N egyszerű tolató szerelvény volt.

Így működött az egész!
A terepasztalnál akkor igen olcsón kapható HO házak és egyéb oda való tereptárgyak voltak.

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 14. - 10:59 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Annó a Járművek Mezőgazdasági Gépek című folyóiratban megjelent egy hosszú cikksorozat A Ganz-gyár motorkocsi-gyártmányai címmel. A cikkek bőséges rajz és tervrajz melléklettel vannak ellátva, és nem mellékesen nagyon komoly szakmaisággal készültek, nem az az ismeretterjesztő színvonal. A szerző Zámor Ferenc.

Az első motorkocsi amiről szó van az Arad-Csanádi Vasutak Gőz-motorkocsija az utolsó pedig a Magyar Államvasutak négyrészes "Hargita" motorvonata. A kettő között készült gyártmányok (a külföldi megrendelések is) nagyon alapos bemutatásra kerülnek a cikksorozatban.

Ha valakit ez a témakör érdekel keressen rá erre a szakirodalomra, megéri.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 15. - 7:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Köszönjük!

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 15. - 19:10 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Tapolca
Tiszteletem,

gratulálok hajóács1948 barátunknak , hogy kézbe vette ezt a topikot , és remélem csak a témához tartozó anyagok jelennek meg . Nem volna jó ha más szorosan nem idevaló anyagok higítanák az eredeti céltól eltérően.
Javasolnám , hogy egy méretarány egy topikba kerüljön , H0 ebbe más méretarányok meg másikba (I , TT , N , Z , keskeny nyomközüek egy másikba). Bosszantó ha sok olyat kell olvasni ami nem szorosan kapcsolósik a címben leírtakhoz.
Kiváncsian várom Anti barátunk építési leírásait.

Üdv. máv275 :)

_________________
mik. ohne Ende Dampfroß = Gőzmozdonyok mindíg lesznek :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: MÁV-os járművek modelljei.
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 13. - 23:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 4
Legutóbbi szakkörön valmint a szombati rendezvényen elhozták egy kis rögtönzött bemutatóra barátaim az újabban beszerzett ,vagy az általuk készitett MÁV-os járműveiket .

Kép
Ez egy DEÁK-féle M-31-es.

Kép
Kép

Ez egy sajátkészitésű ,még épités alatt lévő Nohab alapra épitett M-63-as.

Üdv hajóács.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 14. - 18:01 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Érdekes, hogy egyre több helyen bukkan fel ez az M63-as. Az igazi nagy hazai "hatlábú" diesel-gép. Megmondom őszintén így modellben még tetszik is, de amikor "élőben " találkoztam vele .... hát mondjuk úgy nem lett a szívszerelmem. Azzal a rengeteg hűtőráccsal (nekem) kicsit olyan szedett-vedett gépnek tűnik. De nehogy megbántódjon bárki is, akinek az M-63 a diesel-mozdonyok netovábbja, mert ez csak egy szubjektív magánvélemény.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 13 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség