SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
ALIGATOR 3, jön a tavasz ébrednek a hüllők :-) http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=4&t=1598 |
Oldal: 4 / 4 |
Szerző: | sry [ 2012 feb. 05. - 20:45 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. MindenkineK! Már "mászik" fel a video a megosztóportálra, de addig is a téli üzemről: Az előkészületek: - Mint már írtam a stabilizátor uszonyt 0-ra kell állítani, az az teljesen behúzni. Kiszerelni nem szabad, mert az uszonyszekrény telitömődik hóval és az nagyon nem jó. Ha nyitva marad az uszony az olyan erővel "vezeti" meg a hóban a hajót, hogy nem tud majd fordulni. - Hiába szárazföldi üzem, hiába hó, a hajó ugyanúgy képes beázni mint vizen, sőt még egy kicsit jobban is, mert a víz lefolyik róla, a finom por hó meg bejut belülre az elektronikus alkatrészekhez. Így minden "menet" után ellenőrizni kell a belső részek száraz voltát. Ha hó van benn ki kell söpörni, fújni, az alkatrészeket le kell törölgetni. Az akku és a szabályzó melegszik üzem közben és a rájuk rakódott hó megolvad. -A légcsavar mindenképpen rugalmas (gumigyűrűs) propsaver-el legyen felfogatva, mert az ütközések, borulások alkalmával az engedi elhasolni a légcsavart és nem fog eltörni. A merev rögzítésű csavar nagyon hamar kukba fog kerülni havon futtatáskor. Más előzetes intézkedés nem kell a havas üzemeltetéshez. Havon futás: Először is sokkal gyorsabb a jármű, mint vizen, mert itt csak súrlódási ellenállás van, hullámképző nincs. Jobban is gyorsul. Az uszony hiánya miatt nincs laterális ellenállása a hajónak, így oldalt csúszik a fordulóban ezt a manőverekbe bele kell kalkulálni. A nagyobb sebességhez, nagyobb lassulások is tartoznak, mert amivel ütközik a jármű az általában kemény szokott lenn, vagy a hófelszínbe csapódik bele, ami sokat nem tompít (a látszat ellenére). A nehéz akku a nagy lassulások miatt kárt tud tenni a hajó belsejében így figyelni kell az akku rögzítésére, a legjobb ha körbevesszük egy formára vágott szivacsdarabbal. Az akku sem sérül és a gép sem. A másik érdekesség amit a nagyobb sebesség, és a merülés hiánya okoz, hogy a gép hajlamos elrepülni. Ilyenkor általában nem "talpra" érkezik. Vizen még egyszer sem sikerült felborítanom az ALIGÁTOR 3-at, de havon minden második menetben Ez elég mókás, de azért figyelni kell a vizesedésre, meg a kabintetőre, mert az is elszállt néha (a videón több ilyen is lesz ) Összességében meg vagyok elégedve az ALIGÁTO 3 havon nyújtott teljesítményével, ugyanolyan bohóc, mint vizen, vagy szárazon. Gyors, agilis, szóval igen jó szórakozás havon is. Üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2012 feb. 05. - 20:47 ] |
Hozzászólás témája: | |
És iss van az ALIGÁTOR 3 a havon videó: http://youtu.be/EQp_yDjImQs Jó szórakozást. Üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2012 feb. 11. - 20:38 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Kijavítottam az előző menetban szerzett hibákat és módosítottam is a gépen egy kicsit: http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... d/17606446 Mint látható az APC 8x3,8-as légcsavart lecseréltem egy GWS HD8040Rx3 -ra. Ezzel plusz 5 mm emelkedéssel némiképp nőni fog a végsebesség, de a lényeg nem ebben van, hanem a 3 lapátos kialakításban. A plusz egy lapát miatt 28,6%-os statikus tolóerő növekedés várható és ez a plusz, nagyjából 1/4-ed tolóerő igen jól fog jönni a gyorsítási szakaszokban és a lejtőmászásnál. Az már csak járulékos kedvező hatás, hogy a beépített Welgard A22/12/13 típusú motor karakterisztikájának is jobban megfelel ez a légcsavar, a két tollú 8x3,8-as kicsit kicsi volt hozzá. Mérési sorozat erről a motorról: Az eddigi üzemállapot nagyjából a táblázatban szereplő 8x4-es légcsavar és 11 V üzemfeszültségnek felet meg, és ez módosul nagyjából a 9x5 -ös légcsavar 11 V-os adatokra. (természetesen ez egy elég durva közelítés csak ) Tolóerő : 495 gramm > 715 gramm Áramfelvétel : 6,5 A > 10,45 A Azért ebben már van fantázia, és maga az átalakítás csak egy légcsavar csere volt Üdv.: SRY |
Szerző: | skeleton [ 2012 máj. 14. - 10:55 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Ezt találtam:http://www.szanmodell.hu/product_info.php?cPath=52&products_id=1615 |
Szerző: | sry [ 2012 máj. 15. - 17:47 ] |
Hozzászólás témája: | |
skeleton írta: Látni kéne vizen is futni! Esetleg ha van valakinek ilyen gépezete megoszthatná velünk az élményeit. Üdv.: SRY |
Szerző: | user_34 [ 2012 jún. 25. - 19:32 ] |
Hozzászólás témája: | |
Van aki nagyban gondolkozik Szekelyudvarhely mellett a zetelaki tavon |
Szerző: | sry [ 2012 jún. 26. - 11:36 ] |
Hozzászólás témája: | |
gyula írta: Van aki nagyban gondolkozik Szekelyudvarhely mellett a zetelaki tavon Látom máshol is vannak elvetemült fazonok! Bár az a "megvezető, ami a halnak van" az tényleg kéne erre a ketyerére, meg még vannak "apróbb" hiányosságok, de kezdetnek nem rossz. Nem lehet elérni valamilyen módon az alkotókat ? Üdv.: SRY |
Szerző: | user_34 [ 2012 jún. 26. - 18:57 ] |
Hozzászólás témája: | |
Elkuldtem PU-ben |
Oldal: 4 / 4 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |