SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 27. - 0:51

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 22 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Pegazus 1:50
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 01. - 8:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Tervbe vettem egy Pegazus építését. De még előtte, egyszerűsített formában megkezdem a kísérleteket a szárnyas hajókkal.

A prototípus csavar hajtással, és statikus szárnyakkel készül.

Sztirol lemezből és hagyományos fa bordákból.

Internetről gyűjtöttem képeket és oldalnézeteket.

A törzs építésének lépései:

A fedélzetre ragasztott bordázat, és az első szárny szekrénye
Kép


Majd a fenéklemezek
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 01. - 8:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
A szárnyakat minimális ellenállásra és egyszerűre terveztem, ezért 1mm-es srézlemezből készültek.

A hátsó szárny:

Kép

A második verziójú első szárny. Az első verzió a képen látható forrasztásig tartó kis fesztávú szárny volt, de az nem adott kellő oldalstabilitást:

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 01. - 8:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Képek az első szárnyalásokról. Egy rossz tolatáskor elveszett csavar miatt a szebb képek készítése és a szárnyak finomhangolása elmaradt. Valszeg az első szárny túl nagy állásszögel bírt, ezért túrta annyira a közeget:

Kép

Kép


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára mamut 2010 jún. 01. - 11:37-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 01. - 9:52 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Mamut!

Ez nagyon tetszik! Tényleg van még rajta mit trimmelgetni, de akkor is
szárnyakon fut, és ez a lényeg. Tetszik a hátsószárnytartó lábak
állíthatóságának megoldása.

Na meg elvégeztél egy nagyon fontos kísérletet is. Jelesül a síklap
profil szárnyashajó modellen való tesztelését! Ez elég jól sikerült, és
bizonyítja, hogy kisebb hajókon nem kell veszögni a körszelet profilok
kialakításával, elég egy egyszerű síklap is!!! Számomra ez a leghasznosabb
információ, amit a kísérleteidből hasznosítani tudok.

További jó munkát, és mihamarabbi sikeres, szép futást a hajónak!

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 01. - 11:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
A síklap azért nem jó nekem elöl, mert az egy lábú szárny nagyon hajlékony lett így, nyeklik-nyaklik, csavarodik, rendesen beleng a hajótest.

Sajnos a hajótesten csak 1mm-es nyílást hagytam (kézben fogva az 1mm sréz lemez kellően szilárdbak tűnt), ezért most gondban vagyok az első szárny merevítéssel.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 01. - 23:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Szia Mamut, hajrá!

Csak egy ötlet: Ha a hajócsavar levegőt kap, nem baj, használj hydro (kavitációs) csavart, az csak habos, levegős vízben kezd tolni, de akkor nagyon!

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 03. - 9:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Már bevásároltam a csavarokat, szépen sorban várják a próbát:

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 07. - 12:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Megtörtént a hajócsavar próba. Az erdeti 3 tollú semmit nem ér a pirosakhoz képest. Az erősebb piros nyert.

Hajó száguld, de kanyarodni még nem tud szárnyalás közben, mert valószínűleg a magassága miatt kiborul a kanyarban.

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 07. - 12:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 07. - 12:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Egy szép kép a leállásról, amikor még szárnyal, de már nem spriccel:

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 01. - 7:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Időközben kiderült, hogy a PVC lemezhez vett PVC ragasztó nem ragsztja a sztirolt. A tönkcső a próbafutások alatt, a rázkódástól elvállt a hajótesttől, és vítz szivárgott be, amitől egy szabályzó el is pusztult.

Áttértem cián ragasztásra, az jónak látszik.

Lassan készül a felépítmény. Sztirol lemez, karboncsövek, és egy kindertojás:

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 01. - 8:50 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ejha!

Szép hajó lesz ez!

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 17. - 8:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Elővettem újra a hajót, és úsztatni próbáltam, azonban a pihenő alatt a PVC ragasztóval ragasztott sztirol széthámlott, a hajó ragasztásai sorra megrepedtek, majdnem el is süllyedt!

Most nem tudom mit tegyek, szétszedjem és újraragasszam, vagy csináljak egy újat...

Pedig a PVC ragasztó oldotta a sztirolt, látszólag jól ragasztotta, most meg az oldott, hullámos felületről "szépen" ropogva levállik!

Amikor vízretettem, láttam egy kis repedést, de azt hittem szállítás közben történt, gyorsan megragasztottam. Azután menet közben sorra repedt fel mindenhol, elárasztotta a rádiót, leállt minden. Rémálom!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 17. - 8:30 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Ajaj! Más hajót is építettél ezzel a technikával? Jó lenne tudni, hogy
generális-e a probléma, mert ha igen gyorsan megoldást kell találni rá.
Többen kezdik alkalmazni ezt az építési módot, és nem lenne jó, ha
kiderülne, hogy a sok munka fél-egy-két év alatt odalesz, a hajók
széthullanak maguktól.


Akkor nem is futott a PEGASUS, olyan hamar kiderült a baj?

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 17. - 9:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Szerencsére nem építettem mást.

Először tömör PVC lemezzel próbálkoztam, cián ragasztóval - teljes kudarc.

Tömör PVC, PVC ragasztóval - közepes ragaszthatóság, lassú száradás, büdös, rossz festhetőség.

Áttértem sztirolra és felhasználtam a maradék PVC ragasztót. Ez volt a Pegazus. Elsőre közepes ragaszthatóság, lassú száradás, büdös, jó festhetőség, de sajnos egy év múlva SZÉTMÁLOTT!

Többi hajóm sztirol, ciánnal ragasztva - szilárd, gyors, szagtalan, jól festhető.

Tehát (JJ szerint) a habos PVC - PVC-vel ragasztva, és (szerintem) a sztirol ciánnal ragasztva a két járható út.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 22 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség