Üdv. Mindenkinek!
Tegnap a "600 éves Nyáregyháza" programsorozat keretében Nyáregyháza
alkalmi, frissen ásott taván is futott az "ALIGÁTOR 3". Mint minden úsztatás
ezzel a hajóval ez is még a tesztsorozat része volt. Persze azt a nézők nem
tudták, nekik "csak" egy látványos pörgő-forgó bemutató volt.
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... d/16454534 A hajóval már a partrafutásos és szárazföldi menetes tesztek vannak
soron, így ez történt most is. A magas, szögletesre ásott partfal ellenére
sikerült olyan pontot találni, ahol a hajó a partra tudott futni. Ahol nem
volt alkalmas a hely ott pedig hatalmasakat ütközött a parttal.
Az ötközéseket a körbefutó puffer öv jó tompította, a hajótest semmilyen
sérülést kívül nem szenvedett, pedig teljes sebességre gyorsítva,
derékszögben vezettem neki a magas, függőleges partfalnak.
Viszont a nehéz akku lendületét az akkutartó tálca már kevésbé
sikeresen nyelte el, és kis repedések keletkeztek az akkutartó tálca
bekötő ragasztásán. Az építés során itt erősebb kötést kell alkalmazni.
Mivel ez normál faragasztóvl volt ragasztva, itt át kell térni az epoxi
gyantára.
A partrafutások szépen mentek a parti üzem is, csak a nézők, járókelők
lábaira kellett vigyázni.
Volt pár borulás is -szándékosan vezettem rá olyan tereptárgyra a
gépet, hogy felboruljon- de érdekes módon még a parton is visszaállt
normál helyzetbe, egyszer nem kellett külsőleg beavatkozni, és
talpraállítani a hajót.
A partról-vízbe menetek a magas part miatt egyfajta fejesugrások
voltak. A hajó eléggé bemerül a vízbe, néha a 2/3-a eltűnt a víz alatt,
de ebből se lett semmi gond, jól bírta, nem ázott be.
Viszont a rezonancia további gondokat okoz! A konzol már rendben van
a módosításiknek köszönhetően, de most meg a motortartó csavar
rázódott ki! Így ezen rugós alátét, és teflonszalaggal módosítottam,
most már nem akar kirázódni a csavar.
Az partrafutás, partról-vízbe fuás, borulások nagyon igénba vették a
szerkezetet, de jelentős kopás, törés nem alakult ki. A hajó kellően
szilárd és kopásálló (szerencsére).
Üdv.: SRY