SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 19. - 22:26

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 53 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 05. - 20:45 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. MindenkineK!

Már "mászik" fel a video a megosztóportálra, de addig is a téli üzemről:

Az előkészületek:

- Mint már írtam a stabilizátor uszonyt 0-ra kell állítani, az az teljesen behúzni. Kiszerelni nem szabad, mert az uszonyszekrény telitömődik hóval és az nagyon nem jó. Ha nyitva marad az uszony az olyan erővel "vezeti" meg a hóban a hajót, hogy nem tud majd fordulni.

- Hiába szárazföldi üzem, hiába hó, a hajó ugyanúgy képes beázni mint vizen, sőt még egy kicsit jobban is, mert a víz lefolyik róla, a finom por hó meg bejut belülre az elektronikus alkatrészekhez. Így minden "menet" után ellenőrizni kell a belső részek száraz voltát. Ha hó van benn ki kell söpörni, fújni, az alkatrészeket le kell törölgetni. Az akku és a szabályzó melegszik üzem közben és a rájuk rakódott hó megolvad.

-A légcsavar mindenképpen rugalmas (gumigyűrűs) propsaver-el legyen felfogatva, mert az ütközések, borulások alkalmával az engedi elhasolni a légcsavart és nem fog eltörni. A merev rögzítésű csavar nagyon hamar kukba fog kerülni havon futtatáskor.

Más előzetes intézkedés nem kell a havas üzemeltetéshez.

Havon futás:

Először is sokkal gyorsabb a jármű, mint vizen, mert itt csak súrlódási ellenállás van, hullámképző nincs. Jobban is gyorsul. Az uszony hiánya miatt nincs laterális ellenállása a hajónak, így oldalt csúszik a fordulóban ezt a manőverekbe bele kell kalkulálni.

A nagyobb sebességhez, nagyobb lassulások is tartoznak, mert amivel ütközik a jármű az általában kemény szokott lenn, vagy a hófelszínbe csapódik bele, ami sokat nem tompít (a látszat ellenére). A nehéz akku a nagy lassulások miatt kárt tud tenni a hajó belsejében így figyelni kell az akku rögzítésére, a legjobb ha körbevesszük egy formára vágott szivacsdarabbal. Az akku sem sérül és a gép sem.

A másik érdekesség amit a nagyobb sebesség, és a merülés hiánya okoz, hogy a gép hajlamos elrepülni. Ilyenkor általában nem "talpra" érkezik. Vizen még egyszer sem sikerült felborítanom az ALIGÁTOR 3-at, de havon minden második menetben :twisted: :twisted: :twisted: Ez elég mókás, de azért figyelni kell a vizesedésre, meg a kabintetőre, mert az is elszállt néha (a videón több ilyen is lesz :twisted: :twisted: :twisted: )

Összességében meg vagyok elégedve az ALIGÁTO 3 havon nyújtott teljesítményével, ugyanolyan bohóc, mint vizen, vagy szárazon. Gyors, agilis, szóval igen jó szórakozás havon is.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 05. - 20:47 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
És iss van az ALIGÁTOR 3 a havon videó:

http://youtu.be/EQp_yDjImQs

Jó szórakozást.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 11. - 20:38 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Kijavítottam az előző menetban szerzett hibákat és módosítottam is a gépen egy kicsit:

Kép
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... d/17606446

Mint látható az APC 8x3,8-as légcsavart lecseréltem egy GWS HD8040Rx3 -ra.

Ezzel plusz 5 mm emelkedéssel némiképp nőni fog a végsebesség, de a lényeg nem ebben van, hanem a 3 lapátos kialakításban. A plusz egy lapát miatt 28,6%-os statikus tolóerő növekedés várható és ez a plusz, nagyjából 1/4-ed tolóerő igen jól fog jönni a gyorsítási szakaszokban és a lejtőmászásnál.

Az már csak járulékos kedvező hatás, hogy a beépített Welgard A22/12/13 típusú motor karakterisztikájának is jobban megfelel ez a légcsavar, a két tollú 8x3,8-as kicsit kicsi volt hozzá.

Mérési sorozat erről a motorról:
Kép

Az eddigi üzemállapot nagyjából a táblázatban szereplő 8x4-es légcsavar és 11 V üzemfeszültségnek felet meg, és ez módosul nagyjából a 9x5 -ös légcsavar 11 V-os adatokra. (természetesen ez egy elég durva közelítés csak )

Tolóerő : 495 gramm > 715 gramm
Áramfelvétel : 6,5 A > 10,45 A

Azért ebben már van fantázia, és maga az átalakítás csak egy légcsavar csere volt :-)

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 máj. 14. - 10:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Ezt találtam:http://www.szanmodell.hu/product_info.php?cPath=52&products_id=1615


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 máj. 15. - 17:47 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
skeleton írta:


Látni kéne vizen is futni! Esetleg ha van valakinek ilyen gépezete megoszthatná velünk az élményeit.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jún. 25. - 19:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Van aki nagyban gondolkozik :D :D
Szekelyudvarhely mellett a zetelaki tavon


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jún. 26. - 11:36 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
gyula írta:
Van aki nagyban gondolkozik :D :D
Szekelyudvarhely mellett a zetelaki tavon



:D :D :D :D :D :D :D

Látom máshol is vannak elvetemült fazonok! Bár az a "megvezető, ami a halnak van" az tényleg kéne erre a ketyerére, meg még vannak "apróbb" hiányosságok, de kezdetnek nem rossz. Nem lehet elérni valamilyen módon az alkotókat ?

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jún. 26. - 18:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Elkuldtem PU-ben


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 53 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség