SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 25. - 19:06

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 53 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 09. - 21:03 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Edem írta:
Tervrajza van olyan amit le lehet tölteni vagy esetleg e-mailbe elküldeni nekem? És A/4-be nyomtatható?


Alakul a rajz is, de használható verzió egy kicsit később lesz csak.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 11. - 22:30 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Midenkinek!

Elkészült -vízrekerült -nagyon tetszik :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

http://www.youtube.com/watch?v=N3-mvjvW7yw

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 12. - 8:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Javaslom kiegszíteni a típus besorolását: mocsárjáró, fűnyíró és bozótvágó.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 12. - 10:08 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
mamut írta:
Javaslom kiegszíteni a típus besorolását: mocsárjáró, fűnyíró és bozótvágó.


Üdv.

Van benne valami, mert ezt tényleg úgy terveztem, hogy menjen
"tökön-paszulyon" át. Ha belekerül az a motor amit terveztem (csak még
nem tudtam megszrezni) akkor nem csak kifut majd a pertra, hanem ott
megy is tovább, akkor lesz igazi fűnyíró.

Volt egy olyan elképzelés is, hogy a légcsavar kap egy védőkeretet, de
a futásteszteken látszik, hogy a szabadon hagyott légcsavar "kivágja" a
hajót a bajból, ha növényzetbe fut, a keret csak felakadna, így nem lesz
keret. Marad a "bozótvágó" funkció, bát ehhez kell az erősebb szerkezetű
légcsavar is, mert egy narancssárga GWS légcsavi már rég szétment
volna ettől a használati módtól.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 12. - 10:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ez nagyon jó lett!!!! :!: :!: :!:

Ha lenne határ a Fertőtavon is hasznát vehetnék?
Addig is gratulálunk hozzá!

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 12. - 17:04 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
antikos írta:
Ez nagyon jó lett!!!! :!: :!: :!:

Ha lenne határ a Fertőtavon is hasznát vehetnék?
Addig is gratulálunk hozzá!

Tamásbá


Köszönöm Tamásbá!

Valamire rárezhettél nagyon, mert a zene ami a videó alatt szól Mark
Kopfner "Határmenti fosztogató" című száma :-) Meg ügye a Fertőtavon voltak a
határőrség állományában azok a jó kis légcsavaros Tupolev Aeroszan-ok
ami ugyanez a műfaj, csak nagyban :roll: :roll: :roll: :roll:

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 13. - 20:26 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ma megvolt a 2. tesz is.

A nap képe:

Kép
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... d/15898701

A rejtőzködő aligátos (3) figyeli áldozatát :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 23. - 21:59 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Újjabb ALIGÁTOR 3 VIDEÓ:

http://www.youtube.com/watch?v=zgEOH9gl3-M

Nagyon szórakoztató ez a szerkezet....

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 25. - 8:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater
:lol: :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 25. - 8:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Esetleg érdemes egy nagyobb átmérőjű légcsavart visszavágni a szükséges átmérőre, hogy a lapátvégek erősebbek legyenek, jobban bírják a sást.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 25. - 18:57 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
mamut írta:
Esetleg érdemes egy nagyobb átmérőjű légcsavart visszavágni a szükséges átmérőre, hogy a lapátvégek erősebbek legyenek, jobban bírják a sást.


Ez egy megfontolandó ötlet! Köszönöm a tippet!

Most nyúzni-nyúzni kell a gépet, hogy minden hiányosságára fény derüljön.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 aug. 31. - 7:27 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Véget értek a "mézeshetek" és csak gyűlnek-gyűlnek az üzemórák az
az "ALIGÁTOR 3"-ban. És ami sokkal fontosabb előkerülnek a kopási,
használati problémák is. Nem hiába írnak elő olyan hosszú berepülési
programot a "nagygépes" repülésben sem, mert van egy csomó apróbb-
nagyobb gond, ami csak idővel kerül a felszínre.

Szerencsére nem túl sok gond merült fel a "tartós teszten", de ezzel a
kevéssel is foglalkozni kell.

1.) A légcsavartartó konzol légcsavar felé eső éle erősen erodál. A
légcsavarszél nyomja magával a vizet, a port, a leszakadt növényi részeket,
és ez szépen "elcsiszolja" a konzolt. Ezért a konzol kap egy lemezburkolatot.
Ez megvédi az eróziótól, plusz merevebbé is teszi.

2.) A rezonancia miatt többször elengedett a kormánylapát zsanérja. A
zsanérok a ragasztás mellett szegelt-szegecselt biztosítást is kapnak.

3.) Az orr alsó része kapja a legtöbb ütést, legnagyobb terhelést. Eddig
jól bírja, de látszik rajta néhány mélyebb karc. A további példányoknál
itt két réteg üvegszövet laminátum kell. (Sajnos ezen a hajón ezt már
nem lehet átalakítani)

4.) Az uszony nyilását állíthatóra kell készíteni, mert szélcsendben szűk
helyen elég ha 2-3 mm-re áll ki. Erős szélben, nagy vízfelületem meg kell
neki a 10-12 mm-is. Szóval az uszonyt az időjáráshoz kell belőni és ehez
kell egy állító szerkezet.

5.) Sajnos az uszonyszekrény gyorsan elkoszolódik. Ezzel egyenlőre
fogalmam nincs mit lehetne tenni, de szerencsére az elkoszolódott
szekrényben beragadt uszonnyal sincs gond mert olyan széles a hajótest,
hogy ettől még simán megy parton is a hajó. Igazából az uszony
időjáráshoz, és üzemállapothoz állíthatósága a fontos, nem az, hogy
mozogjon mindenáron. ettől még gondolkodom a probléma megoldásán.

Ezek az apróságok adódtak a hajóval, és a második protopéldány
megépítése előtt még ezekre megoldást kell találni, aztán jöhet a
rajzok közzététele.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 11. - 10:04 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Tegnap a "600 éves Nyáregyháza" programsorozat keretében Nyáregyháza
alkalmi, frissen ásott taván is futott az "ALIGÁTOR 3". Mint minden úsztatás
ezzel a hajóval ez is még a tesztsorozat része volt. Persze azt a nézők nem
tudták, nekik "csak" egy látványos pörgő-forgó bemutató volt.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... d/16454534

A hajóval már a partrafutásos és szárazföldi menetes tesztek vannak
soron, így ez történt most is. A magas, szögletesre ásott partfal ellenére
sikerült olyan pontot találni, ahol a hajó a partra tudott futni. Ahol nem
volt alkalmas a hely ott pedig hatalmasakat ütközött a parttal.

Az ötközéseket a körbefutó puffer öv jó tompította, a hajótest semmilyen
sérülést kívül nem szenvedett, pedig teljes sebességre gyorsítva,
derékszögben vezettem neki a magas, függőleges partfalnak.
Viszont a nehéz akku lendületét az akkutartó tálca már kevésbé
sikeresen nyelte el, és kis repedések keletkeztek az akkutartó tálca
bekötő ragasztásán. Az építés során itt erősebb kötést kell alkalmazni.
Mivel ez normál faragasztóvl volt ragasztva, itt át kell térni az epoxi
gyantára.

A partrafutások szépen mentek a parti üzem is, csak a nézők, járókelők
lábaira kellett vigyázni.

Volt pár borulás is -szándékosan vezettem rá olyan tereptárgyra a
gépet, hogy felboruljon- de érdekes módon még a parton is visszaállt
normál helyzetbe, egyszer nem kellett külsőleg beavatkozni, és
talpraállítani a hajót.

A partról-vízbe menetek a magas part miatt egyfajta fejesugrások
voltak. A hajó eléggé bemerül a vízbe, néha a 2/3-a eltűnt a víz alatt,
de ebből se lett semmi gond, jól bírta, nem ázott be.

Viszont a rezonancia további gondokat okoz! A konzol már rendben van
a módosításiknek köszönhetően, de most meg a motortartó csavar
rázódott ki! Így ezen rugós alátét, és teflonszalaggal módosítottam,
most már nem akar kirázódni a csavar.

Az partrafutás, partról-vízbe fuás, borulások nagyon igénba vették a
szerkezetet, de jelentős kopás, törés nem alakult ki. A hajó kellően
szilárd és kopásálló (szerencsére).

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 19. - 19:23 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Rendhagyó hajóindulási fotosorozatok következnek. A téma: "ALIGÁTOR 3" és a stég:

Kép
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... d/16548941
Itt normális esetben az következik, hogy odaballag a modellező és
beteszi a vízbe a hajót. Mondom normális esetben, nemnormális,
mocsárjárós esetben gázt adunk....

Kép
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... d/16548942
A gépezet meglódul és már ugorja is a fejest.

Kép
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... d/16548943
CSOBBBBBBBBB!

Kép
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... d/16548944
Tengeralattjáró üzemmód, azért a 620 gramm rendesen leviszi a víz alá.

Kép
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... d/16548945
emelkedés a víz alól, nemhiába ALIGÁTOR a neve...

Kép
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... d/16548946
És máris vizen vagyunk, hajrá lehet száguldozni......

Második menet:

Kép
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... d/16548947
Repül a mocsárjáró, ki tudja hol áll meg....

Kép
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... d/16548948
Máris csobbanunk...

Kép
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... d/16548950
U-Boote üzemmód, a légcsavar most éppen hajócsavarjként funkcionál, viszont kiváló a motorhűtés

Kép
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... d/16548951
Már felfelé a víz alól

Kép
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... d/16548952
És már gyorsulunk is a felszínen haladva.

A hajóba egy csepp vizet nem találtam a mutatványok után, semmi nem
sérült, semmi nem romlott el. Legközelebb magasabbról próbálkozom  ;D
;D ;D ;D ;D

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 21. - 19:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
De akkor lehet, hogy elindulna a levegőben is ....MMMotoros légdeszka???

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 53 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség