Üdv. MindenkineK!
Már "mászik" fel a video a megosztóportálra, de addig is a téli üzemről:
Az előkészületek:
- Mint már írtam a stabilizátor uszonyt 0-ra kell állítani, az az teljesen behúzni. Kiszerelni nem szabad, mert az uszonyszekrény telitömődik hóval és az nagyon nem jó. Ha nyitva marad az uszony az olyan erővel "vezeti" meg a hóban a hajót, hogy nem tud majd fordulni.
- Hiába szárazföldi üzem, hiába hó, a hajó ugyanúgy képes beázni mint vizen, sőt még egy kicsit jobban is, mert a víz lefolyik róla, a finom por hó meg bejut belülre az elektronikus alkatrészekhez. Így minden "menet" után ellenőrizni kell a belső részek száraz voltát. Ha hó van benn ki kell söpörni, fújni, az alkatrészeket le kell törölgetni. Az akku és a szabályzó melegszik üzem közben és a rájuk rakódott hó megolvad.
-A légcsavar mindenképpen rugalmas (gumigyűrűs) propsaver-el legyen felfogatva, mert az ütközések, borulások alkalmával az engedi elhasolni a légcsavart és nem fog eltörni. A merev rögzítésű csavar nagyon hamar kukba fog kerülni havon futtatáskor.
Más előzetes intézkedés nem kell a havas üzemeltetéshez.
Havon futás:
Először is sokkal gyorsabb a jármű, mint vizen, mert itt csak súrlódási ellenállás van, hullámképző nincs. Jobban is gyorsul. Az uszony hiánya miatt nincs laterális ellenállása a hajónak, így oldalt csúszik a fordulóban ezt a manőverekbe bele kell kalkulálni.
A nagyobb sebességhez, nagyobb lassulások is tartoznak, mert amivel ütközik a jármű az általában kemény szokott lenn, vagy a hófelszínbe csapódik bele, ami sokat nem tompít (a látszat ellenére). A nehéz akku a nagy lassulások miatt kárt tud tenni a hajó belsejében így figyelni kell az akku rögzítésére, a legjobb ha körbevesszük egy formára vágott szivacsdarabbal. Az akku sem sérül és a gép sem.
A másik érdekesség amit a nagyobb sebesség, és a merülés hiánya okoz, hogy a gép hajlamos elrepülni. Ilyenkor általában nem "talpra" érkezik. Vizen még egyszer sem sikerült felborítanom az ALIGÁTOR 3-at, de havon minden második menetben
Ez elég mókás, de azért figyelni kell a vizesedésre, meg a kabintetőre, mert az is elszállt néha (a videón több ilyen is lesz
)
Összességében meg vagyok elégedve az ALIGÁTO 3 havon nyújtott teljesítményével, ugyanolyan bohóc, mint vizen, vagy szárazon. Gyors, agilis, szóval igen jó szórakozás havon is.
Üdv.: SRY