SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
ALIGATOR 3, jön a tavasz ébrednek a hüllők :-) http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=4&t=1598 |
Oldal: 2 / 4 |
Szerző: | sry [ 2011 júl. 09. - 21:03 ] |
Hozzászólás témája: | |
Edem írta: Tervrajza van olyan amit le lehet tölteni vagy esetleg e-mailbe elküldeni nekem? És A/4-be nyomtatható? Alakul a rajz is, de használható verzió egy kicsit később lesz csak. Üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2011 júl. 11. - 22:30 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Midenkinek! Elkészült -vízrekerült -nagyon tetszik http://www.youtube.com/watch?v=N3-mvjvW7yw Üdv.: SRY |
Szerző: | mamut [ 2011 júl. 12. - 8:09 ] |
Hozzászólás témája: | |
Javaslom kiegszíteni a típus besorolását: mocsárjáró, fűnyíró és bozótvágó. |
Szerző: | sry [ 2011 júl. 12. - 10:08 ] |
Hozzászólás témája: | |
mamut írta: Javaslom kiegszíteni a típus besorolását: mocsárjáró, fűnyíró és bozótvágó. Üdv. Van benne valami, mert ezt tényleg úgy terveztem, hogy menjen "tökön-paszulyon" át. Ha belekerül az a motor amit terveztem (csak még nem tudtam megszrezni) akkor nem csak kifut majd a pertra, hanem ott megy is tovább, akkor lesz igazi fűnyíró. Volt egy olyan elképzelés is, hogy a légcsavar kap egy védőkeretet, de a futásteszteken látszik, hogy a szabadon hagyott légcsavar "kivágja" a hajót a bajból, ha növényzetbe fut, a keret csak felakadna, így nem lesz keret. Marad a "bozótvágó" funkció, bát ehhez kell az erősebb szerkezetű légcsavar is, mert egy narancssárga GWS légcsavi már rég szétment volna ettől a használati módtól. Üdv.: SRY |
Szerző: | Tamásbá [ 2011 júl. 12. - 10:46 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ez nagyon jó lett!!!! Ha lenne határ a Fertőtavon is hasznát vehetnék? Addig is gratulálunk hozzá! Tamásbá |
Szerző: | sry [ 2011 júl. 12. - 17:04 ] |
Hozzászólás témája: | |
antikos írta: Ez nagyon jó lett!!!! Ha lenne határ a Fertőtavon is hasznát vehetnék? Addig is gratulálunk hozzá! Tamásbá Köszönöm Tamásbá! Valamire rárezhettél nagyon, mert a zene ami a videó alatt szól Mark Kopfner "Határmenti fosztogató" című száma Meg ügye a Fertőtavon voltak a határőrség állományában azok a jó kis légcsavaros Tupolev Aeroszan-ok ami ugyanez a műfaj, csak nagyban Üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2011 júl. 13. - 20:26 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ma megvolt a 2. tesz is. A nap képe: http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... d/15898701 A rejtőzködő aligátos (3) figyeli áldozatát Üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2011 júl. 23. - 21:59 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Újjabb ALIGÁTOR 3 VIDEÓ: http://www.youtube.com/watch?v=zgEOH9gl3-M Nagyon szórakoztató ez a szerkezet.... Üdv.: SRY |
Szerző: | Tamásbá [ 2011 júl. 25. - 8:17 ] |
Hozzászólás témája: | |
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater |
Szerző: | mamut [ 2011 júl. 25. - 8:34 ] |
Hozzászólás témája: | |
Esetleg érdemes egy nagyobb átmérőjű légcsavart visszavágni a szükséges átmérőre, hogy a lapátvégek erősebbek legyenek, jobban bírják a sást. |
Szerző: | sry [ 2011 júl. 25. - 18:57 ] |
Hozzászólás témája: | |
mamut írta: Esetleg érdemes egy nagyobb átmérőjű légcsavart visszavágni a szükséges átmérőre, hogy a lapátvégek erősebbek legyenek, jobban bírják a sást. Ez egy megfontolandó ötlet! Köszönöm a tippet! Most nyúzni-nyúzni kell a gépet, hogy minden hiányosságára fény derüljön. Üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2011 aug. 31. - 7:27 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Véget értek a "mézeshetek" és csak gyűlnek-gyűlnek az üzemórák az az "ALIGÁTOR 3"-ban. És ami sokkal fontosabb előkerülnek a kopási, használati problémák is. Nem hiába írnak elő olyan hosszú berepülési programot a "nagygépes" repülésben sem, mert van egy csomó apróbb- nagyobb gond, ami csak idővel kerül a felszínre. Szerencsére nem túl sok gond merült fel a "tartós teszten", de ezzel a kevéssel is foglalkozni kell. 1.) A légcsavartartó konzol légcsavar felé eső éle erősen erodál. A légcsavarszél nyomja magával a vizet, a port, a leszakadt növényi részeket, és ez szépen "elcsiszolja" a konzolt. Ezért a konzol kap egy lemezburkolatot. Ez megvédi az eróziótól, plusz merevebbé is teszi. 2.) A rezonancia miatt többször elengedett a kormánylapát zsanérja. A zsanérok a ragasztás mellett szegelt-szegecselt biztosítást is kapnak. 3.) Az orr alsó része kapja a legtöbb ütést, legnagyobb terhelést. Eddig jól bírja, de látszik rajta néhány mélyebb karc. A további példányoknál itt két réteg üvegszövet laminátum kell. (Sajnos ezen a hajón ezt már nem lehet átalakítani) 4.) Az uszony nyilását állíthatóra kell készíteni, mert szélcsendben szűk helyen elég ha 2-3 mm-re áll ki. Erős szélben, nagy vízfelületem meg kell neki a 10-12 mm-is. Szóval az uszonyt az időjáráshoz kell belőni és ehez kell egy állító szerkezet. 5.) Sajnos az uszonyszekrény gyorsan elkoszolódik. Ezzel egyenlőre fogalmam nincs mit lehetne tenni, de szerencsére az elkoszolódott szekrényben beragadt uszonnyal sincs gond mert olyan széles a hajótest, hogy ettől még simán megy parton is a hajó. Igazából az uszony időjáráshoz, és üzemállapothoz állíthatósága a fontos, nem az, hogy mozogjon mindenáron. ettől még gondolkodom a probléma megoldásán. Ezek az apróságok adódtak a hajóval, és a második protopéldány megépítése előtt még ezekre megoldást kell találni, aztán jöhet a rajzok közzététele. Üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2011 szept. 11. - 10:04 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Tegnap a "600 éves Nyáregyháza" programsorozat keretében Nyáregyháza alkalmi, frissen ásott taván is futott az "ALIGÁTOR 3". Mint minden úsztatás ezzel a hajóval ez is még a tesztsorozat része volt. Persze azt a nézők nem tudták, nekik "csak" egy látványos pörgő-forgó bemutató volt. http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... d/16454534 A hajóval már a partrafutásos és szárazföldi menetes tesztek vannak soron, így ez történt most is. A magas, szögletesre ásott partfal ellenére sikerült olyan pontot találni, ahol a hajó a partra tudott futni. Ahol nem volt alkalmas a hely ott pedig hatalmasakat ütközött a parttal. Az ötközéseket a körbefutó puffer öv jó tompította, a hajótest semmilyen sérülést kívül nem szenvedett, pedig teljes sebességre gyorsítva, derékszögben vezettem neki a magas, függőleges partfalnak. Viszont a nehéz akku lendületét az akkutartó tálca már kevésbé sikeresen nyelte el, és kis repedések keletkeztek az akkutartó tálca bekötő ragasztásán. Az építés során itt erősebb kötést kell alkalmazni. Mivel ez normál faragasztóvl volt ragasztva, itt át kell térni az epoxi gyantára. A partrafutások szépen mentek a parti üzem is, csak a nézők, járókelők lábaira kellett vigyázni. Volt pár borulás is -szándékosan vezettem rá olyan tereptárgyra a gépet, hogy felboruljon- de érdekes módon még a parton is visszaállt normál helyzetbe, egyszer nem kellett külsőleg beavatkozni, és talpraállítani a hajót. A partról-vízbe menetek a magas part miatt egyfajta fejesugrások voltak. A hajó eléggé bemerül a vízbe, néha a 2/3-a eltűnt a víz alatt, de ebből se lett semmi gond, jól bírta, nem ázott be. Viszont a rezonancia további gondokat okoz! A konzol már rendben van a módosításiknek köszönhetően, de most meg a motortartó csavar rázódott ki! Így ezen rugós alátét, és teflonszalaggal módosítottam, most már nem akar kirázódni a csavar. Az partrafutás, partról-vízbe fuás, borulások nagyon igénba vették a szerkezetet, de jelentős kopás, törés nem alakult ki. A hajó kellően szilárd és kopásálló (szerencsére). Üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2011 szept. 19. - 19:23 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Rendhagyó hajóindulási fotosorozatok következnek. A téma: "ALIGÁTOR 3" és a stég: http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... d/16548941 Itt normális esetben az következik, hogy odaballag a modellező és beteszi a vízbe a hajót. Mondom normális esetben, nemnormális, mocsárjárós esetben gázt adunk.... http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... d/16548942 A gépezet meglódul és már ugorja is a fejest. http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... d/16548943 CSOBBBBBBBBB! http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... d/16548944 Tengeralattjáró üzemmód, azért a 620 gramm rendesen leviszi a víz alá. http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... d/16548945 emelkedés a víz alól, nemhiába ALIGÁTOR a neve... http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... d/16548946 És máris vizen vagyunk, hajrá lehet száguldozni...... Második menet: http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... d/16548947 Repül a mocsárjáró, ki tudja hol áll meg.... http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... d/16548948 Máris csobbanunk... http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... d/16548950 U-Boote üzemmód, a légcsavar most éppen hajócsavarjként funkcionál, viszont kiváló a motorhűtés http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... d/16548951 Már felfelé a víz alól http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... d/16548952 És már gyorsulunk is a felszínen haladva. A hajóba egy csepp vizet nem találtam a mutatványok után, semmi nem sérült, semmi nem romlott el. Legközelebb magasabbról próbálkozom ;D ;D ;D ;D ;D Üdv.: SRY |
Szerző: | jj [ 2011 szept. 21. - 19:10 ] |
Hozzászólás témája: | |
De akkor lehet, hogy elindulna a levegőben is ....MMMotoros légdeszka??? jj |
Oldal: 2 / 4 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |