SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 28. - 19:42

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 286 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 05. - 23:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok.
Nem közvetlenül hajtom meg a motort. Az elektronika egy miniatűr jelfogót működtet:
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
És a jelfogó közvetlenül az aksiról adja az áramot a motornak.

Amikor ezt építettem az az ötletem támatt hogy egy ultrakönnyű balsafa testre mondjuk a Kobold gumimotort szerelni és egy rögzíthető kormánylapáttal beállítani hogy egyenesen menjen és egy tornacsarnokban lehetne versenyezni hogy kinek megy messzebb.

Más:
Sry ismered eszt a videót?
http://video.google.com/videoplay?docid ... 354&hl=en#
http://www.sciencetoymaker.org/plane/index.htm
amilyen egyszerű olyan szépen repül.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 06. - 10:03 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Jópofa kis masina!

Ebből a műfajból mutatok egy hazai "versenyzőt":
Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... id/8355501

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... id/8355505

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... id/8355506

Ez ugyanbonyolultabb picit, de ezért cserében jobban is repül. A régi
Hársfalvi féle könyvben volt egy ilyen síklap szárnyú szerkezet mint mit
találtál, de az meg még annál is egyszerűbb, mert a szárnyak
háromszögletűek voltak :roll: :roll: így egyszerúbb építeni is, meg
masszívabb is a ketyere.

Amúgy meg jó néha ilyen gépekkel is foglalkozni, csak úgy pihentetés
képpen, gyorsan megépíthető, és jó el lehet játszani vele, akár
családi körben is.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 05. - 8:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.youtube.com/watch?v=UyDc7Z3Kpds&feature=fvw

Kép
Ez tényleg jó mikulás ajándék, magunknak!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 02. - 13:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.rcmovie.de/video/9cd9d4bdfa9 ... usfahrt-!!!
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 03. - 8:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Érdemes lesz megnézni a KLUBHIREKET érdekes modell van benne.
Igen az új Topikot a :

" A mai nap képei és videók "


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 11. - 11:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.youtube.com/user/srcmbc#p/u/11/SHwuUNz-vD0
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 márc. 28. - 9:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.rc-network.de/magazin/artike ... 38-01.html
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 07. - 0:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv!

Valaki meg tudja mondani, hogy mi a "pláne" ebben a megoldásban? :

A három rajzon többé-kevésbé ugyanaz az elv jelenik meg: a levegőt cirkuláltatják a légpárnás alatt, aminek eredményeképpen létrejön maga a légpárna.
Első ránézésre ellent mond a józan észnek ez a megoldás, másrészt nem látom semmilyen előnyét, csak hátrányát.
Az egyik orosz oldalon -ahonnan az egyik kép is van- annyit írtak, hogy kevesebb energia szükséges a légpárna létrehozásához. :?

Kép

harmadik rajz:
Kép

ötödik rajz: Itt a levegő "kívülről" kerül a gép alá a levegő, de azután az előbbiekhez hasonlóan cirkuláltatják. (pontosabban, inkább csak továbbítják, de az alapelv, azt hiszem ugyanaz)
Kép

http://www.krugosvet.ru/enc/nauka_i_teh ... USHKE.html

RGábor


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 07. - 11:05 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Hát ez egy igen jó kérdés volt! :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Ezek szerintem mind különböző megoldások. Az elszívott légpárnáról már olvastam valahol, de ilyen elven működő járművet még nem láttam. Az Orosz légpárnásoknál kísérleteztek ilyesmi megoldásokkal, de aztán a gyártásba került darabok mind hagyományos szoknyás megoldásíúak lettek.

Van egy-két különleges szerkezet, mint a "Szormovics" és társai, de azok nem terjedtek el széles körben. Bár egyszer modellben érdemes lenne megépíteni, mert az egyik legszebb légpárnás, amit valaha is építettek.

De amúgy meg ki kéne próbálni! A mai lehetőségek mellett (elektromotor, habanyagok stb...) gyorsan össze lehet dobni egy kísérleti járműmodellt, és egyből kiderül működik-e a dolog. Én is nagyon kíváncsi vagyok rá, mert birizgálja a fantáziám a dolog.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 07. - 16:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
sry írta:
Ezek szerintem mind különböző megoldások. Az elszívott légpárnáról már olvastam valahol,


Nem látok sehol elszívott légpánát. Csupán különböző szoknya megoldások és a haladásból származó torlónyomás hasznosítását látom.

Amikor kitöltik a légpárnát és a ventillátor levegőjét egyből a peremekre szállítják, akkor az a cél, hogy a szoknyát levegőből építsék fel. Egyik rajzon többszörös belső levegő szoknya van, az a célja, hogy a terepen, vagy a nagy hullámokban "megszakadt" szoknya ellenére se tudjon egyszerre megszökni a teljes párna.

A több megoldást tartalamzó ábrán van egy különlegesség. A 4. rajzon a vizi jármű a torlónyomással kiemelt vizet használja fel szoknyának.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 07. - 16:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az első, modellt ábrázoló rajzon a nyilak egyértelműen mutatják, hogy a beszívott levegő a légpárnás alól származik (legalábbis részben).
Ugyanígy a második kép harmadik ábráján, ahol a kis, különálló propellerek/ventilátorok, a légpárnából szívják a levegőt, majd oda visszajuttatják.
A harmadik kép ötödik ábráján a levegő a légpárnán kívülről származik, de a légpárnás jármű alatti, több kisebb kamra között mozog a levegő. Azaz egy köztes kamrából szívják el a levegőt egy másikban.

Ha jól értem a második képen lévő cirkulációs lépárnás esetében, a hagyományos légpárnással ellentétben a légpárnát a különböző nyomású terek között áramló levegő hozza létre és nem egy statikus légpárna.
Az első és harmadik képen lévők esetében mind a két eset fenn áll, van statikus és cirkulációs légpárna is.

Én eddig, azt hittem, hogy a harmadik kép negyedik ábráján egy légsugárral meghajtott légpárnás van. :roll: A víz-szoknya sokkal logikusabban hangzik, de a gyakorlatban elég nehezen tudom elképzelni (csak úgy mint az előbb említett három megoldást).

RGábor


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 07. - 23:39 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Pedig az ott bizony egy elszívott légpárna, szoknya pedig nincs. Ez a megoldás egyébként ma is használatban van, de a raktártechnikában, ahol ilyen megoldással lebegtetik a trenszferáló robotokat, amik nagy tömegű árút visznek össze-vissza a raktárban automatikusan. Ennek a megoldásnak az az előnye, hogy semmilyen kopás nincs, és elég nagy a teherbírása, viszont hátránya, hogy csak teljesen sík felületen működik. A terített padlózatú raktárakban ez nem gond.

Szerintem a második ábracsoport első két ábráján nem cirkulációról van szó, hanem a levegő áramlásának irányáról. Ugyanis minden légpárnás alól áramlik kifele a levegő. Nagyon nagy a légveszteség, és igazából a légpárnát fenntartó ventillátor méretezésével sem a fenntartandó pár tized Bar-os túlnyomás elérése a gond, hanem a légszállítási képesség, hogy tudja-e pótolni a nagy légveszteséget. Minden léppárnás alatt igen erős légáramlás is van.

Az én légpárnás modelljeimen sokszor a párna nagyobb port csinált mint a hajtómű, olyan nagy lebegőmennyiség áramlott ki a légpárnából.

A több részre osztott, vagy cellés légpárnának is megvan a maga haszna (mindamellett, hogy marha nehéz ilyet csinálni) mert a levegő kiáramlási sebessége, és így a légpárna vesztesége a két különböző nyomású tér közötti nyomáskülönbségről függ.
Ha adott a rés (mert minden szoknyarész ugyanolyan magasságban van a talaj felett) akkor egyterű légpánánál a belső nyomás és a külső nyomás között relatív nagy a külömbség így a légpárnásból gyorsan áramlik ki a levegő, nagy a levegőveszteség.

Ha felosztjuk a légpárnát két térre, akkor a legbelső, mondjuk úgy nagynyoású térből, a köztes közepes nyomású térbe, majs onnan a légköri nyomásra áramlik a levegő! Viszont az egyes terek közötti nyomáskülönbség sokkal kisebb mint az egyterű megoldásben, így a kiáramlás sebessége is sokkal kisebb, jobb a légpárna nyomsátartása, és kisebb a levegővesztesége. Ez egy megfontolandó előny !!

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 08. - 10:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
RdsG írta:
Az első, modellt ábrázoló rajzon a nyilak egyértelműen mutatják, hogy a beszívott levegő a légpárnás alól származik (legalábbis részben).

...a légpárnát a különböző nyomású terek között áramló levegő hozza létre



A levegőt a légpárna pereméről szívják, nem belőle/alóla. Ez az intenzív örvény alkotja a szoknyát.
...
Ahogy Sry írta, osztott légpárna. Nem az ármalásért vannak ott a ventillátorok, hanem a belső osztás nagyobb nyomásáért.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 08. - 14:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Idézet:
A levegőt a légpárna pereméről szívják, nem belőle/alóla. Ez az intenzív örvény alkotja a szoknyát.
...
Ahogy Sry írta, osztott légpárna. Nem az ármalásért vannak ott a ventillátorok, hanem a belső osztás nagyobb nyomásáért.


Az első, modell esetében az örvényszoknyát értem...

Viszont a második képen, a harmadik ábrán a cirkulációs megoldás, se nem örvényszoknyás, se nem osztott szoknya. Az orosz cikk írója is írja, hogy a levegőt cirkuláltatják a kis motorok. Tehát levegő nem megy be, és nem is távozik a talaj és a jármű közötti résen. Ez mindenképpen különbözik a szokványos légpárnától. Ha többi említett esetben nem is, de ebben az esetben továbbra is úgy gondolom, hogy a légpárnát a különböző nyomású terek között áramló levegő hozza létre.
Viszont még mindig, nem értem, hogy ebben mi a jó.

RGábor


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 08. - 15:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
RdsG írta:

Viszont a második képen, a harmadik ábrán a cirkulációs megoldás, se nem örvényszoknyás, se nem osztott szoknya. Az orosz cikk írója is írja, hogy a levegőt cirkuláltatják a kis motorok. Tehát levegő nem megy be, és nem is távozik a talaj és a jármű közötti résen. Ez mindenképpen különbözik a szokványos légpárnától. Ha többi említett esetben nem is, de ebben az esetben továbbra is úgy gondolom, hogy a légpárnát a különböző nyomású terek között áramló levegő hozza létre.
Viszont még mindig, nem értem, hogy ebben mi a jó.

RGábor


Szerintem azon a rajzon a három ábra az három fokozat:

1. Szokásos légpárna.
2. Légpárna egy örvényszoknyával.
3. Légpárna két örvényszoknyával. Avagy osztott légpárna. Középen egy nagyobb nyomású párna és azt veszi körül egy kisebb nyomású. ezeket határolják az örvényszoknyák.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 286 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség